Wanneer ben je je auto "waard" ? (of juist niet)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Erik
Auto: BMW ///M

Re: Wanneer ben je je auto "waard" ? (of juist niet)

Bericht door Erik » 28 okt 2008, 20:29

Je bent je auto waard als je hem kunt betalen of niet dan ?
Verder vrijheid blijheid voorlopig.

Ik gebruik mn WRX waar ik hem voor gebouwd heb. Knal en knalhard mee trappen driften 4 wielen door de lucht
Gaat hij stuk dan repareer en verbeter ik hem.
Ben ik hem waard ?

De meesten die meerijden vinden van niet.
Maar dat is dan op een andere manier als hier bedoeld :mrgreen:
Dat zijn de normale mensen die van A naar B rijden verder niet.
En die mensen vinden wij weer abnormaal :beer:

E

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 okt 2008, 08:31

Ach als jezelf er blij mee bent is het toch oke!

Ik ben als een kind zo blij met de Landcruiser mooi nee dat niet, lekker sturen nee waarom ben ik dan blij dat is gevoel! Met de Mr2 ben ik nog blijer blijer dan dat ik een nieuwe auto zou kopen waarom....gevoel.

Als iemand blij is met zn 1-serie is het toch goed! *(maar je doet jezelf wel te kort) :D

allen

Bericht door allen » 29 okt 2008, 09:54

Arthur schreef:...
De reden dat ik hem neerzette was meer een neerslachtige dag van mij :mrgreen:
Je kunt niet fatsoenlijk je auto meer uitlaten in NL, je bent zo je rijbewijs kwijt.
Had het ff gehad met het "snelle" spul....
Arthur, met een Golf GTI, R32 of een Focus RS heb je idd een auto waarbij je minder snel kunt. Welke natuurlijk gewoon niet uitdagen tot sportief rijden. Ik merk echt dat je het helemaal hebt gehad met snelle auto's. :roflol:
De door jou aangehaalde modellen vind ik overigens, tot ongeloof van velen, ook stuk voor stuk mooier dan een 1 serie. Ik zeg altijd maar dat een auto nog zo gaaf kan rijden. Op het moment dat ik er met tegenzin naartoe loop vanwege de vorm is deze niet voor mij bedoeld. Mijn plezier moet voor het rijden al beginnen.

Iedereen mag van mij de auto van z'n dromen rijden. Of je je nu wilt voordoen als Loeb in een Starlet of Beatrix in een GT3. Jouw geld, jouw keuze. Word onderhand moe dat er mensen zijn die constant maar kritiek blijven leveren op een bepaalde autokeuze / concept en systematisch weigeren verder te kijken dan hun neus lang is... :nah:

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 29 okt 2008, 10:51

Ben ik mijn Panda 100Hp waard?

Ik denk het zeker! Meer dan de meeste Panda-eigenaren

normaal wordt deze auto gebruikt door de huisvrouw om wat boodschapjes mee te halen of als autootje erbij. Het arme morotje wordt nauwelijks warm en zit vol koolaanslag omdat hij nooit eens lekker belast wordt.
(bovenstsaande is een overdreven weergave van de werkelijkheid :wink: )

Hoe gebruik ik de Panda:
Ik rijdt veel en dagelijks met de auto. En na even warmrijden is dat ALTIJD (95%) sportief. Vanwege het weinige vermogen kan ik heel vaak lekker gas geven! Doortrekken tot 7000rpm in zijn 2 en 3
Ik ben er tevens een keer mee op de Ring geweest en heb een keer Zandvoort gereden, maar dat was omdat ik dat een keer met deze auto wilde ervaren.

Hét grote voordeel: de auto biedt al heel makkelijk veel fun op de openbare weg zonder direct 200 te rijden. Ik pak dus praktisch elke bocht en rotonde lekker sportief. Ik trek hem daarna (mits warm) lekker door zijn versnellingen heen en rijdt alsnog niet veel te hard.
Op de snelweg MOET ik bij 110 wel terugschakelen naar 5 of liever 4 om weer op te trekken tot 140 ofzo, anders kom ik niet vooruit... met als resultaat dat het weer zonder idioot hoge snelheden gevaarlijk wordt

De Panda wordt optimaal benut en tot op het uiterste gebruikt , zonder hem daardoor extra te beschadigen... ik rijdt hem uiteraard wel ff warm, houdt de banden op spanning en was hem elke week.

Met de Porsche geef ik relatief minder gas... (wat dus niet wil zeggen dat ik er langzamer mee rijdt :roll: :lol: Maar ook deze auto wordt gebruikt waarvoor hij bedoeld is, en dat maakt dat ik hem waard ben.
Hij staat binnen gestald, maar wordt in de weekende voor meetings, toerritten of gewoon een middagje rijden eruit gehaald. Ik neem dan het liefst binnendoor wegen of ga er een weekend mee weg. Heerlijk om in Duitsland 200 mee te cruisen (want dat gaat echt comfortabel in deze auto)

Arthur schreef:
...
De reden dat ik hem neerzette was meer een neerslachtige dag van mij
Je kunt niet fatsoenlijk je auto meer uitlaten in NL, je bent zo je rijbewijs kwijt.
Had het ff gehad met het "snelle" spul....
en dat bedoel ik m.b.t. de panda!

Plaats reactie