Ben ik mijn Panda 100Hp waard?
Ik denk het zeker! Meer dan de meeste Panda-eigenaren
normaal wordt deze auto gebruikt door de huisvrouw om wat boodschapjes mee te halen of als autootje erbij. Het arme morotje wordt nauwelijks warm en zit vol koolaanslag omdat hij nooit eens lekker belast wordt.
(bovenstsaande is een overdreven weergave van de werkelijkheid

)
Hoe gebruik ik de Panda:
Ik rijdt veel en dagelijks met de auto. En na even warmrijden is dat ALTIJD (95%) sportief. Vanwege het weinige vermogen kan ik heel vaak lekker gas geven! Doortrekken tot 7000rpm in zijn 2 en 3
Ik ben er tevens een keer mee op de Ring geweest en heb een keer Zandvoort gereden, maar dat was omdat ik dat een keer met deze auto wilde ervaren.
Hét grote voordeel: de auto biedt al heel makkelijk veel fun op de openbare weg zonder direct 200 te rijden. Ik pak dus praktisch elke bocht en rotonde lekker sportief. Ik trek hem daarna (mits warm) lekker door zijn versnellingen heen en rijdt alsnog niet veel te hard.
Op de snelweg MOET ik bij 110 wel terugschakelen naar 5 of liever 4 om weer op te trekken tot 140 ofzo, anders kom ik niet vooruit... met als resultaat dat het weer zonder idioot hoge snelheden gevaarlijk wordt
De Panda wordt optimaal benut en tot op het uiterste gebruikt , zonder hem daardoor extra te beschadigen... ik rijdt hem uiteraard wel ff warm, houdt de banden op spanning en was hem elke week.
Met de Porsche geef ik relatief minder gas... (wat dus niet wil zeggen dat ik er langzamer mee rijdt

Maar ook deze auto wordt gebruikt waarvoor hij bedoeld is, en dat maakt dat ik hem waard ben.
Hij staat binnen gestald, maar wordt in de weekende voor meetings, toerritten of gewoon een middagje rijden eruit gehaald. Ik neem dan het liefst binnendoor wegen of ga er een weekend mee weg. Heerlijk om in Duitsland 200 mee te cruisen (want dat gaat echt comfortabel in deze auto)
Arthur schreef:
...
De reden dat ik hem neerzette was meer een neerslachtige dag van mij
Je kunt niet fatsoenlijk je auto meer uitlaten in NL, je bent zo je rijbewijs kwijt.
Had het ff gehad met het "snelle" spul....
en dat bedoel ik m.b.t. de panda!