Wanneer ben je je auto "waard" ? (of juist niet)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Wanneer ben je je auto "waard" ? (of juist niet)

Bericht door Arthur » 27 okt 2008, 10:40

DF begint aardig te groeien en met hele mooie, snelle, stoere, :blabla: auto's.
Het begint mij op te vallen dat er zo nu en dan, min of meer laatdunkend gereageerd wordt op mensen die hun auto niet zouden gebruiken waarvoor hij bedoeld is.
En ja, dan voel ik mij ook aangesproken.
Waarom zou een bepaalde auto niet iets voor iemand zijn?
Omdat er geen supersportonderstel onder zit en geen sper?
Omdat hij de hele dag op de Parkplatz staat bij de Ring?
Omdat het geen RWD is?
Omdat het geen BMW is?
Kortom, je moet er als een soort halfgod mee omgaan om gerespecteerd te worden?
Voor een heleboel mensen is het bezit van een "mooie" en "snelle" auto al genoeg.
Wat hij of zij ermee doet? Moeten ze lekker zelf weten!
Vind ik :wink:
Ben je dan je auto niet waard ofzo?
Dit kan ieder voor zichzelf invullen maar ben benieuwd naar jullie (algemene) mening :P

Geelhoed

Re: Wanneer ben je je auto "waard" ? (of juist niet)

Bericht door Geelhoed » 27 okt 2008, 10:45

1997 Gran Move en een Fabia 1.2 driepoot leasebak. Geen last van :protest:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 okt 2008, 10:46

Als iemand commentaar etc. krijgt over wat iemand wel of niet goed doet heeft dit vaak 1 oorzaak en dat is jaloezie!

Michel P

Bericht door Michel P » 27 okt 2008, 10:57

Geelhoed schreef:1997 Gran Move en een Fabia 1.2 driepoot leasebak. Geen last van :protest:
Past je toch goed :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 27 okt 2008, 10:58

Arthur,

Zolang je een auto koopt voor jezelf, omdat je er zelf op je eigen manier van geniet is het toch prima! Kijk koop je voor de buurman dan ben je een lutser.

Michel

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 27 okt 2008, 10:58

Ik ben van mening dat als je je een auto kan veroorloven, en jij er plezier van hebt je hem ook waard ben. :hmmm:

Maar dat is uiteraard mijn mening :blabla:

ErikS

Bericht door ErikS » 27 okt 2008, 11:17

Ik doe ook geen circuit rijden met m'n rallye....

Lekker boeiend, die mening van andere, zolang jij maar plezier heb!
Ik bagger mijn auto niet af, ik heb respect voor mijn auto, hou het liever heel....

HSR

Bericht door HSR » 27 okt 2008, 11:25

Het ligt ook heel erg aan perceptie. Als ik aan sportwagen denk, dan denk ik aan een M3 CSL, GT3'en, E30 M3's welke allemaal fantastisch hun werk doen op het circuit en uitdagende landwegen. Als ik dan iemand zie die een GT3 bezit en er alleen maar op de autobahn hard mee durft te rijden en ik hem buitenom inhaal met mijn C30 huisvrouwen hok denk ik, koop dan gewoon een wagen welke meer bij je rijstijl en kunnen past, een mooie Turbo of Bentley GT. Anders ben je toch een beetje een Barney.

On the other hand heb je mensen, zoals mijn broer, die gewoon erg kunnen genieten van luxe en performance zoals nieuwe wagens die brengen. Als je hem vraagt : E46 M3 CSL of een E92 M3 dan zal hij altijd de nieuwe M3 kiezen. Moderner, luxer, beter voor zijn doeleinden. Ik zou ten alle tijden gaan voor de CSL omdat ik wil rammen, circuits wil bezoeken e.d.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 27 okt 2008, 11:30

Ik kan er maar een bedenken eigenlijk. Wanneer de auto te duur voor je is en dan bedoel ik in het extreem. bijv. Je kinderen hebben het minder goed door de auto.....
Ben je vrijgezel woon je in een goedkope huurflat en je hebt een dure auto. Zelf weten, jouw geld.

EDIT:
Blijkbaar interpreteer is de topictitel anders als ik de reacties lees.

Hunter

Bericht door Hunter » 27 okt 2008, 11:43

Stefan R schreef:Ik ben van mening dat als je je een auto kan veroorloven, en jij er plezier van hebt je hem ook waard ben.
En zo is het!
Als je zelf maar gelukkig bent met je bolide! Al is het een Ferrari of Lada, maakt toch niks uit?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 27 okt 2008, 11:53

En zoiets dan?
Afbeelding
Ok, slecht voorbeeld want misschien was dit gewoon een eigenaar met smaak maar je snapt mijn punt.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 27 okt 2008, 12:41

hugo schreef:Het ligt ook heel erg aan perceptie. Als ik aan sportwagen denk, dan denk ik aan een M3 CSL, GT3'en, E30 M3's welke allemaal fantastisch hun werk doen op het circuit en uitdagende landwegen. Als ik dan iemand zie die een GT3 bezit en er alleen maar op de autobahn hard mee durft te rijden en ik hem buitenom inhaal met mijn C30 huisvrouwen hok denk ik, koop dan gewoon een wagen welke meer bij je rijstijl en kunnen past, een mooie Turbo of Bentley GT. Anders ben je toch een beetje een Barney.

On the other hand heb je mensen, zoals mijn broer, die gewoon erg kunnen genieten van luxe en performance zoals nieuwe wagens die brengen. Als je hem vraagt : E46 M3 CSL of een E92 M3 dan zal hij altijd de nieuwe M3 kiezen. Moderner, luxer, beter voor zijn doeleinden. Ik zou ten alle tijden gaan voor de CSL omdat ik wil rammen, circuits wil bezoeken e.d.
Don't put me in a box bro :wink:

ps: Je hebt wel min of meer gelijk

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 okt 2008, 12:48

Ach ik vind 't mooi áls een M voor M doeleinden/circuitwerk wordt gebruikt en niet wordt geparkeerd in de PC Hooftstraat. 90% van de Emmers lijkt dat laatste meer te doen dan het eerste:)

Maar die komen ook niet op DF denk ik dan weer. :bag:

Als ik nu m'n E90 M3 zou aanschaffen(dure bak in alles) met in het achterhoofd dat ik de-zeg eens pakweg-eerstvolgende 2 jaar van het in mijn bezit hebben van dat ding GEEN TRACKDAYS OF IETS DERGELIJKS ging doen en ik NIET de DSC UIT knop mocht aanraken ik met 'n grote boog om de M heen zou lopen, want dán biedt ie te weinig voor die vele centen VOOR MIJ!
ELKE duurdere kar, OOK een 997S of een Nissan GTR of Z06 of om mijn part een 430Scuderia. Mooi in de PC Hooft, 1000keer mooier op Assen/Spa/Zandvoor/Ring.

Trek hier dan maar je conclusies uit, maar terwijl ik 't tóch mooi vind hoor, om een 599 of Murc in de PC te zien staan, daar niet van. IK geniet OOK van de looks etc, maar OOK, in een hogere prijsklasse van de engineering want dáár betaal je ook voor. Rijbeleving is niet een stripje leer of een mooie klokkenwinkel. Een mooi fotomodel met een kurk in d'r **** is ook niks.

vind ik.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 okt 2008, 14:05

hugo schreef:Het ligt ook heel erg aan perceptie. Als ik aan sportwagen denk, dan denk ik aan een M3 CSL, GT3'en, E30 M3's welke allemaal fantastisch hun werk doen op het circuit en uitdagende landwegen. Als ik dan iemand zie die een GT3 bezit en er alleen maar op de autobahn hard mee durft te rijden en ik hem buitenom inhaal met mijn C30 huisvrouwen hok denk ik, koop dan gewoon een wagen welke meer bij je rijstijl en kunnen past, een mooie Turbo of Bentley GT. Anders ben je toch een beetje een Barney.
Waarom :?: Als je nou jarenlang gedroomd hebt over een GT3 en hij komt binnen bereik dan koop je toch lekker zo'n ding! Voor iemand die niet kan driften (zoals ik :goodnight: ) zijn de looks, reputatie en de sound meer dan reden genoeg om zo'n ding te kopen imho :wink:

HSR

Bericht door HSR » 27 okt 2008, 14:36

Ik wil gewoon een CSL hebben :(

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 okt 2008, 14:42

Ik heb gekocht wat ik wilde, niet meer, niet minder.....................................

Als het binnen je mogelijkheden ligt; doen........................is het nog niet zover; werken tot je er bent.............................

Ik zou verder de vraag willen omdraaien; welke auto is mij waard?

steve smith

Bericht door steve smith » 27 okt 2008, 14:47

Robin schreef:Ach ik vind 't mooi áls een M voor M doeleinden/circuitwerk wordt gebruikt en niet wordt geparkeerd in de PC Hooftstraat. 90% van de Emmers lijkt dat laatste meer te doen dan het eerste:)
Zucht. Wat een gelul! De M is al jaren de M van Marketing en niet de M van Motorsport. Vind het onzin een waardeoordeel neer te zetten over hoe anderen hun auto zien of gebruiken. Met 1 kanttekening. Dat mensen het niet nodig vinden om hun auto op circuits af te beulen, en er content mee zijn een beetje rond te pruttelen moeten ze zelf weten (degenen die het hardst roepen dat zoiets zonde is zijn de mensen die vooraan in de rij staan om zo'n apparaat 2de hands te komen, terwijl een "echt gebruikte" dan natuurlijk een afgeragd ziekenhuis is) maar waar ik wel moeite mee heb zijn de lui die er niet mee overweg kunnen. Prima dat je een paar ton neertelt voor een kanon, maar zolang je niet de vaardigheid hebt of wilt krijgen om er ook daadwerkelijk mee overweg te kunnen is dat ook exact wat het is. Een wapen.

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2008, 15:05

:blabla:
steve smith schreef: maar waar ik wel moeite mee heb zijn de lui die er niet mee overweg kunnen. Prima dat je een paar ton neertelt voor een kanon, maar zolang je niet de vaardigheid hebt of wilt krijgen om er ook daadwerkelijk mee overweg te kunnen is dat ook exact wat het is. Een wapen.

:jenna:

dan zeg je toch precies hetzelfde man? Dan is eigenlijk ELKE 430Scuderia/Gallardo/599/SL65/Murcielago/997GT2 verkocht, in verkeerde handen. :hammer:

Macboy

Bericht door Macboy » 27 okt 2008, 15:13

Ik vind de opmerking van Arthur in relatie tot de post van VolvoC30 enkel terecht als je het hebt over een Passat 2.0 terwijl je ook gewoon een 1.6 kunt rijden met bepaalde rijstijlen. Vooral vroeger zag je dat vaak, dat mensen een zwaardere motor reden zonder er gebruik van te maken. Een C280 terwijl een C230 ook goed is etc etc.

Voor de rest is het allemaal jaloezie :)

Arthur

Bericht door Arthur » 27 okt 2008, 15:14

romo schreef:Ik heb gekocht wat ik wilde, niet meer, niet minder.....................................

Als het binnen je mogelijkheden ligt; doen........................is het nog niet zover; werken tot je er bent.............................

Ik zou verder de vraag willen omdraaien; welke auto is mij waard?
Dat bedoel ik niet.
Meer van: stel jij gebruikt je M3 voor woon-werk en verder niet veel meer.
Dan zijn er dus mensen die vinden dat de auto niets voor je is.
Maar waarom niet?
In hun ogen wellicht.
Als jij je plezier maar hebt.
Ik heb het niet over de waarde in bv euro's.

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2008, 15:19

Arthur schreef: Meer van: stel jij gebruikt je M3 voor woon-werk en verder niet veel meer.
Als ik DAT ALLEEN zou doen met mijn dure M had ik 'm niet never nooit aangeschaft, dan biedt hij mij geen kick qua looks/interieur/motorsound alleen. Er is meer voor nodig bij mij om 'n kick van wat voor auto te krijgen, veel meer.

Neemt niet weg dat iedereen moet doen met z'n kar wat ie moet doen.

Zoals ik hier bespeur:Laat hem/haar dan in die dure kar showrijden of gewoon htk van a naar b.

Mee eens, maar laat die anderen ook in dit verhaal.

M is veelal marketing inderdaad, maar 't is geen 320si of 118i. Een 997 is ook een vorm van marketing natuurlijk.
Koop dan gewoon een Donkervoort achtig iets of een Radical/Ultima. De rest is marketing.

Arthur

Bericht door Arthur » 27 okt 2008, 15:26

Robin schreef:
Arthur schreef: Meer van: stel jij gebruikt je M3 voor woon-werk en verder niet veel meer.
Als ik DAT ALLEEN zou doen met mijn dure M had ik 'm niet never nooit aangeschaft, dan biedt hij mij geen kick qua looks/interieur/motorsound alleen. Er is meer voor nodig bij mij om 'n kick van wat voor auto te krijgen, veel meer.

Neemt niet weg dat iedereen moet doen met z'n kar wat ie moet doen.

Zoals ik hier bespeur:Laat hem/haar dan in die dure kar showrijden of gewoon htk van a naar b.

Mee eens, maar laat die anderen ook in dit verhaal.

M is veelal marketing inderdaad, maar 't is geen 320si of 118i. Een 997 is ook een vorm van marketing natuurlijk.
Koop dan gewoon een Donkervoort achtig iets of een Radical/Ultima. De rest is marketing.
Tuurlijk moet je die anderen ook laten.
Als men dat begrijpt... want dat is nu precies de strekking :wink:

steve smith

Bericht door steve smith » 27 okt 2008, 15:27

Robin schreef::blabla:
steve smith schreef: maar waar ik wel moeite mee heb zijn de lui die er niet mee overweg kunnen. Prima dat je een paar ton neertelt voor een kanon, maar zolang je niet de vaardigheid hebt of wilt krijgen om er ook daadwerkelijk mee overweg te kunnen is dat ook exact wat het is. Een wapen.

:jenna:

dan zeg je toch precies hetzelfde man? Dan is eigenlijk ELKE 430Scuderia/Gallardo/599/SL65/Murcielago/997GT2 verkocht, in verkeerde handen. :hammer:
Nee dat zeg ik niet. Dan zou ik van elk van die bestuurders zeggen dat ze niet met hun auto overweg kunnen. Er zijn vaardige bestuurders. Alleen ze zijn in de minderheid. Beperkt zich niet tot bovengenoemde exoten trouwens.

Ze moeten dat zelf weten, het is hun geld, hun droom. Ik vind het alleen levensgevaarlijk.

PS en dat M van Marketing verhaal had een smiley bij gemoeten...... :wink: )
PPS sinds wanneer heet die smiley met twee middelvingers : jenna : ? :clap:

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2008, 15:27

LOL nou hoever zijn we dan nu met onze conclusie Arthur? :lol:

OK steve, ja jenna, van dat merk whisk(e)y toch? :love:

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 27 okt 2008, 15:30

IMO een onzinnige discussie.

Denk dat iedere autoliefhebber op zn eigen manier en doeleinden met zn bezit omgaat. Hoe iemand dat doet interesseert me geen r*k.

We moeten zelfs blij zijn dat er veel mensen zijn die een auto voor de looks of voor de show kopen, want anders zouden ze waarschijnlijk niet eens meer ontwikkeld worden. Zou niet echt rendabel zijn een sportauto te ontwikkelen voor het kleine percentage echte petrolheads die er rond lopen... :roll:
Laatst gewijzigd door Henk Jan op 27 okt 2008, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie