Dutch supercar challenge.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Meningen van DF-ers tellen in deze materie niet Luco. Het moet van de DSC-ers intern komen. En daar heeft Andre verdomd weinig steun.
De term kneus is relatief. Gezien de verrichtingen op de baan, de onsportiviteit, de onwil om de zaak aan te willen pakken, neem ik m'n uitspraak vooralsnog niet terug. Wie zich aangesproken voelt mag reageren.
Andre heeft z'n zegje over de DSC inmiddels ook al gedaan. Of ie in deze fase nog (in de DSC) in een GT3 zou stappen betwijfel ik. En ook al doet ie het, zijn mening over de DSC zal er niet anders van worden. Ik zie 'm liever in whatever andere klasse acteren.
De term kneus is relatief. Gezien de verrichtingen op de baan, de onsportiviteit, de onwil om de zaak aan te willen pakken, neem ik m'n uitspraak vooralsnog niet terug. Wie zich aangesproken voelt mag reageren.
Andre heeft z'n zegje over de DSC inmiddels ook al gedaan. Of ie in deze fase nog (in de DSC) in een GT3 zou stappen betwijfel ik. En ook al doet ie het, zijn mening over de DSC zal er niet anders van worden. Ik zie 'm liever in whatever andere klasse acteren.
- Bert ///M3
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
In principe gaat het daar toch ook om?Bert ///M3 schreef:Als ik naar de TV interviews kijk dan interresseert het de meesten volgens mij gewoon niet. Die willen gewoon rijden of dat nu op de 1e 5e of 10e plaats is.
Tuurlijk wil iedereen liever vooraan rijden dan achteraan, maar er kan er maar 1 eerste worden en 1 laatste

Het gaat in de meeste klasses allang niet meer om de beste coureur omdat er allerlei verschillende auto's in rijden.
Dus vaak wint niet de beste rijder, maar de beste auto.
- Bert ///M3
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Tsja. Ik denk dan racen doe je om te winnen en niet om achteraan te rijden.
Probleem in open klassen, ook ZAC bijvoorbeeld is idd dat de beste auto meestal wint. Als ik naar het veld in sport kijk bijvoorbeeld, het handigste is gewoon een auto kopen die 1.55 rijd, en dan een beetje inhouden zodat je rond de 2.00 hangt. Gaat de boel niet stuk en hou je kosten wbt banden binnen de perken. Dat is de manier als je op het podium wil staan. Maar qua strijd is er geen zak aan op die manier, dus net wat je wilt. Is een beetje hetzelfde als ze in de DSC doen.
Wil je gelijke auto's dan zit je toch vast aan de cupklassen maar dat schieten bij een aantal cups ook niet op of vanwege de rijstijl of omdat de auto's stiekum toch niet gelijk zijn.
Probleem in open klassen, ook ZAC bijvoorbeeld is idd dat de beste auto meestal wint. Als ik naar het veld in sport kijk bijvoorbeeld, het handigste is gewoon een auto kopen die 1.55 rijd, en dan een beetje inhouden zodat je rond de 2.00 hangt. Gaat de boel niet stuk en hou je kosten wbt banden binnen de perken. Dat is de manier als je op het podium wil staan. Maar qua strijd is er geen zak aan op die manier, dus net wat je wilt. Is een beetje hetzelfde als ze in de DSC doen.
Wil je gelijke auto's dan zit je toch vast aan de cupklassen maar dat schieten bij een aantal cups ook niet op of vanwege de rijstijl of omdat de auto's stiekum toch niet gelijk zijn.
Juist Bert, sommige doen dat ook in de ZAC, of ze rijden onder de 2.00 en weigeren over te stappen.
Moeten ze allemaal zelf weten.
Ik haal mijn voldoening eruit dat ik regelmatig (in de basis veel snellere auto's) achter me kan houden.
En als er dan op een echte stuurmansbaan gereden wordt (Oschersleben bv) je pas de verhoudingen van de rijders kan zien.
Moeten ze allemaal zelf weten.
Ik haal mijn voldoening eruit dat ik regelmatig (in de basis veel snellere auto's) achter me kan houden.
En als er dan op een echte stuurmansbaan gereden wordt (Oschersleben bv) je pas de verhoudingen van de rijders kan zien.
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
DNRT daar verwacht je ook niks van. Daar mag je gewoon met bijna elke auto komen. Daar heb je heb je geen kg per PK. Ga je daar rijden moet je niet zeuren en vrede hebben met hoe huub het runt.
Maar op het moment als je regels maakt en als organisatie die niet juist handhaafd en daarvoor ook nog het nodige geld hebben gestoken in een dure nieuwe race auto voor die klasse is er wel degelijk iets mis. Dit is en blijft mijn punt. En zo lang die regels niet worden gehandhaafd zie ik de DSC voor mij als een leuke gezellige trainingsdag. Er zijn momenteel al rijders in de DSC die gewoon op oud rubber rijden, omdat het toch geen zin heeft om extra geld te investeren om tegen de illigaliteit te strijden. Dan is er toch iets grof mis aan het gaan.
Tuurlijk ik wil graag in 997 GT3 rijden liefst de carrera cup. Maar in de DSC winnen met een 997 GT3 SS1 klasse betekend voor mij nul komma nul. Tenzij er nog 10 997 GT3 meedoen dan wordt het soort GT3 cup zeg maar dan wordt het weer leuk:) Maar dat zijn de regels niet die zijn 3.7kg per pk. Dat is een GT3 niet NOT EVEN CLOSE.
De mooiste races voor mij in de DSC zijn altijd die geweest die met een underdog auto zijn verreden.
Er blijkt dit weekend wel wat gecontroleerd. Er zijn een aantal GT3 die gewicht mee moeten nemen 80kg das trouwens nog te weinig dat terzijde. En dan is er ook nog een GT3 rijder die denkt heilig dat zijn 997 GT3 legaal is en weigert ook maar een kg gewicht mee te nemen. Das helemaal lachwekkend. En mag ook gewoon de race rijden zonder gewicht.
Zat ik in de organisatie kon die degene gewoon naar huis. Maar zo blijkt het dus niet te gaan. En zo wordt het dus nooit wat. Kan je net zo goed een streep door regelementen zetten. En maak er een DNRT evenement van. Ben je compleet klaar en kan je lekker een sigaartje opsteken hoor je van niemand meer wat. Die huub heeft heeft eigenlijk nog niet eens zo gek bekeken.
Maar op het moment als je regels maakt en als organisatie die niet juist handhaafd en daarvoor ook nog het nodige geld hebben gestoken in een dure nieuwe race auto voor die klasse is er wel degelijk iets mis. Dit is en blijft mijn punt. En zo lang die regels niet worden gehandhaafd zie ik de DSC voor mij als een leuke gezellige trainingsdag. Er zijn momenteel al rijders in de DSC die gewoon op oud rubber rijden, omdat het toch geen zin heeft om extra geld te investeren om tegen de illigaliteit te strijden. Dan is er toch iets grof mis aan het gaan.
Tuurlijk ik wil graag in 997 GT3 rijden liefst de carrera cup. Maar in de DSC winnen met een 997 GT3 SS1 klasse betekend voor mij nul komma nul. Tenzij er nog 10 997 GT3 meedoen dan wordt het soort GT3 cup zeg maar dan wordt het weer leuk:) Maar dat zijn de regels niet die zijn 3.7kg per pk. Dat is een GT3 niet NOT EVEN CLOSE.
De mooiste races voor mij in de DSC zijn altijd die geweest die met een underdog auto zijn verreden.
Er blijkt dit weekend wel wat gecontroleerd. Er zijn een aantal GT3 die gewicht mee moeten nemen 80kg das trouwens nog te weinig dat terzijde. En dan is er ook nog een GT3 rijder die denkt heilig dat zijn 997 GT3 legaal is en weigert ook maar een kg gewicht mee te nemen. Das helemaal lachwekkend. En mag ook gewoon de race rijden zonder gewicht.
Zat ik in de organisatie kon die degene gewoon naar huis. Maar zo blijkt het dus niet te gaan. En zo wordt het dus nooit wat. Kan je net zo goed een streep door regelementen zetten. En maak er een DNRT evenement van. Ben je compleet klaar en kan je lekker een sigaartje opsteken hoor je van niemand meer wat. Die huub heeft heeft eigenlijk nog niet eens zo gek bekeken.
Tuurlijk heb je gelijk Andre, regels zijn regels.
Maar het punt is duidelijk gemaakt in de eerste 17 pagina's
Nu post iemand iets over het raceweekend en gelijk weer die negativiteit, dat is zo jammer.
Om er iets aan te doen is aan de organisatie.
Huub is de ZAC gaan organiseren om vooral lol te hebben in het rijden.
Dat heeft die goed voor elkaar en tegen een redelijk laag bedrag.
Maar ook hier zijn regels die overtreden worden, jammer maar het gebeurd.
Natuurlijk gaat het bij de ZAC in principe nergens over dus is het allemaal minder erg.
Maar het punt is duidelijk gemaakt in de eerste 17 pagina's


Nu post iemand iets over het raceweekend en gelijk weer die negativiteit, dat is zo jammer.
Om er iets aan te doen is aan de organisatie.
Huub is de ZAC gaan organiseren om vooral lol te hebben in het rijden.
Dat heeft die goed voor elkaar en tegen een redelijk laag bedrag.
Maar ook hier zijn regels die overtreden worden, jammer maar het gebeurd.
Natuurlijk gaat het bij de ZAC in principe nergens over dus is het allemaal minder erg.
-
- Berichten: 9464
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Even een zijvraag @ André: de 130i Cup was het niet en de DSC is in jullie ogen (ik geloof jullie graag, kan echter als outsider echter niet beoordelen hoe het er echt toegaat) ook unfair. Je hebt de laatste race ook laten schieten lees ik hier.
Je bent iemand die heel graag fair raced (en dat begrijp ik heel goed) maar ben je niet bang dat je uiteindelijk in de meeste klassen teleurgesteld gaat worden? Hoe zie jij je racetoekomst André?
Je bent iemand die heel graag fair raced (en dat begrijp ik heel goed) maar ben je niet bang dat je uiteindelijk in de meeste klassen teleurgesteld gaat worden? Hoe zie jij je racetoekomst André?
-
- Berichten: 11412
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Wouter toekomst in autosport???
Dat heb je bijna niet als nederlander. Zonder knaken kan je je autosport avonturen staken. Zo simpel ligt het. Als pon morgen de kraan dichtdraait kan tom coronel ook de helm aan de wilgen hangen.
Als ik terug kijk is qua competitie de 130i cup nog het leukst geweest. Jammer van het gebeuk. Maar was toch heel competatief racen. Ik had misschien nog wel even door willen gaan in die klasse maar de schade facturen gaat mij net even wat te ruig.
In de dsc wordt veel netter gereden en ik vermaak me daar wel. Vind het nog steeds een leuke klasse mits de regels gehandhaafd worden. Maar ik denk dat dick het tzt wel voorelkaar krijgt om handhaving van de regels door te drukken. Dan is de DSC zeker 1 van mijn favourite klasse.
Dat heb je bijna niet als nederlander. Zonder knaken kan je je autosport avonturen staken. Zo simpel ligt het. Als pon morgen de kraan dichtdraait kan tom coronel ook de helm aan de wilgen hangen.
Als ik terug kijk is qua competitie de 130i cup nog het leukst geweest. Jammer van het gebeuk. Maar was toch heel competatief racen. Ik had misschien nog wel even door willen gaan in die klasse maar de schade facturen gaat mij net even wat te ruig.
In de dsc wordt veel netter gereden en ik vermaak me daar wel. Vind het nog steeds een leuke klasse mits de regels gehandhaafd worden. Maar ik denk dat dick het tzt wel voorelkaar krijgt om handhaving van de regels door te drukken. Dan is de DSC zeker 1 van mijn favourite klasse.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
mee eensAndre schreef:DNRT is gewoon heel erg leuk racen.
Bij de DNRT zijn er 2 klasses volledig gelijk.De Golf en Dacia cup.Dus André kom daar dan gelijkwaardig Cup racen.In de Dacia klassen willen ze HEEEEEEEEL graag rijders erbij!!!
Ook ben ik het met Luco eens dat het geen DSC afzeik draadje moet worden hier!! Het is toch publiek geheim dat daar niet de toprijders rijden.Laat al die mensen met geld lekker fun hebben daar !! Als je wilt strijden met gelijkwaardige auto's moet je daar niet zijn!!
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
het gaat vooral om je eigen EGOLaurens schreef:Ah leuk, ben bang dat ik dan weer een plekje naar achter schuif, maar daar gaat het bij de DNRT geloof ik niet omAndre schreef:klopt. Ik ben eigenlijk ingehuurd om te rijden.
Ik kom zeker een keer rijden met 130i in SS van DNRT lijkt me super gezellig met jullie.![]()


Die Bossen bloemen heb ik toch al genoeg.

- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten