Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luco

Bericht door Luco » 01 jun 2008, 14:00

Ik doelde op dit draadje Hielke, niet op de rijders in de DSC.

De term kneuzenklasse vind ik meer een soort blijk van kift.
Bijna alle deelnemers in de DSC rijden in een illegale auto.
En als Andre in kon stappen in een GT3 zou die dat ook doen, dus klets nou niet over sportiviteit zeg.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 jun 2008, 14:15

Meningen van DF-ers tellen in deze materie niet Luco. Het moet van de DSC-ers intern komen. En daar heeft Andre verdomd weinig steun.

De term kneus is relatief. Gezien de verrichtingen op de baan, de onsportiviteit, de onwil om de zaak aan te willen pakken, neem ik m'n uitspraak vooralsnog niet terug. Wie zich aangesproken voelt mag reageren.

Andre heeft z'n zegje over de DSC inmiddels ook al gedaan. Of ie in deze fase nog (in de DSC) in een GT3 zou stappen betwijfel ik. En ook al doet ie het, zijn mening over de DSC zal er niet anders van worden. Ik zie 'm liever in whatever andere klasse acteren.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 jun 2008, 14:18

Als ik naar de TV interviews kijk dan interresseert het de meesten volgens mij gewoon niet. Die willen gewoon rijden of dat nu op de 1e 5e of 10e plaats is.

Luco

Bericht door Luco » 01 jun 2008, 14:24

Bert ///M3 schreef:Als ik naar de TV interviews kijk dan interresseert het de meesten volgens mij gewoon niet. Die willen gewoon rijden of dat nu op de 1e 5e of 10e plaats is.
In principe gaat het daar toch ook om?
Tuurlijk wil iedereen liever vooraan rijden dan achteraan, maar er kan er maar 1 eerste worden en 1 laatste :D

Het gaat in de meeste klasses allang niet meer om de beste coureur omdat er allerlei verschillende auto's in rijden.
Dus vaak wint niet de beste rijder, maar de beste auto.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 jun 2008, 14:30

Tsja. Ik denk dan racen doe je om te winnen en niet om achteraan te rijden.

Probleem in open klassen, ook ZAC bijvoorbeeld is idd dat de beste auto meestal wint. Als ik naar het veld in sport kijk bijvoorbeeld, het handigste is gewoon een auto kopen die 1.55 rijd, en dan een beetje inhouden zodat je rond de 2.00 hangt. Gaat de boel niet stuk en hou je kosten wbt banden binnen de perken. Dat is de manier als je op het podium wil staan. Maar qua strijd is er geen zak aan op die manier, dus net wat je wilt. Is een beetje hetzelfde als ze in de DSC doen.

Wil je gelijke auto's dan zit je toch vast aan de cupklassen maar dat schieten bij een aantal cups ook niet op of vanwege de rijstijl of omdat de auto's stiekum toch niet gelijk zijn.

Luco

Bericht door Luco » 01 jun 2008, 14:34

Juist Bert, sommige doen dat ook in de ZAC, of ze rijden onder de 2.00 en weigeren over te stappen.
Moeten ze allemaal zelf weten.
Ik haal mijn voldoening eruit dat ik regelmatig (in de basis veel snellere auto's) achter me kan houden.
En als er dan op een echte stuurmansbaan gereden wordt (Oschersleben bv) je pas de verhoudingen van de rijders kan zien.

Andre

Bericht door Andre » 01 jun 2008, 15:26

DNRT daar verwacht je ook niks van. Daar mag je gewoon met bijna elke auto komen. Daar heb je heb je geen kg per PK. Ga je daar rijden moet je niet zeuren en vrede hebben met hoe huub het runt.

Maar op het moment als je regels maakt en als organisatie die niet juist handhaafd en daarvoor ook nog het nodige geld hebben gestoken in een dure nieuwe race auto voor die klasse is er wel degelijk iets mis. Dit is en blijft mijn punt. En zo lang die regels niet worden gehandhaafd zie ik de DSC voor mij als een leuke gezellige trainingsdag. Er zijn momenteel al rijders in de DSC die gewoon op oud rubber rijden, omdat het toch geen zin heeft om extra geld te investeren om tegen de illigaliteit te strijden. Dan is er toch iets grof mis aan het gaan.

Tuurlijk ik wil graag in 997 GT3 rijden liefst de carrera cup. Maar in de DSC winnen met een 997 GT3 SS1 klasse betekend voor mij nul komma nul. Tenzij er nog 10 997 GT3 meedoen dan wordt het soort GT3 cup zeg maar dan wordt het weer leuk:) Maar dat zijn de regels niet die zijn 3.7kg per pk. Dat is een GT3 niet NOT EVEN CLOSE.

De mooiste races voor mij in de DSC zijn altijd die geweest die met een underdog auto zijn verreden.

Er blijkt dit weekend wel wat gecontroleerd. Er zijn een aantal GT3 die gewicht mee moeten nemen 80kg das trouwens nog te weinig dat terzijde. En dan is er ook nog een GT3 rijder die denkt heilig dat zijn 997 GT3 legaal is en weigert ook maar een kg gewicht mee te nemen. Das helemaal lachwekkend. En mag ook gewoon de race rijden zonder gewicht.

Zat ik in de organisatie kon die degene gewoon naar huis. Maar zo blijkt het dus niet te gaan. En zo wordt het dus nooit wat. Kan je net zo goed een streep door regelementen zetten. En maak er een DNRT evenement van. Ben je compleet klaar en kan je lekker een sigaartje opsteken hoor je van niemand meer wat. Die huub heeft heeft eigenlijk nog niet eens zo gek bekeken.

Luco

Bericht door Luco » 01 jun 2008, 15:37

Tuurlijk heb je gelijk Andre, regels zijn regels.

Maar het punt is duidelijk gemaakt in de eerste 17 pagina's :D :D
Nu post iemand iets over het raceweekend en gelijk weer die negativiteit, dat is zo jammer.
Om er iets aan te doen is aan de organisatie.

Huub is de ZAC gaan organiseren om vooral lol te hebben in het rijden.
Dat heeft die goed voor elkaar en tegen een redelijk laag bedrag.
Maar ook hier zijn regels die overtreden worden, jammer maar het gebeurd.
Natuurlijk gaat het bij de ZAC in principe nergens over dus is het allemaal minder erg.

Andre

Bericht door Andre » 01 jun 2008, 15:57

DNRT is gewoon heel erg leuk racen.

Luco

Bericht door Luco » 01 jun 2008, 16:12

Andre schreef:DNRT is gewoon heel erg leuk racen.
Kom je een rondje doen in de 5 :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 jun 2008, 21:13

Even een zijvraag @ André: de 130i Cup was het niet en de DSC is in jullie ogen (ik geloof jullie graag, kan echter als outsider echter niet beoordelen hoe het er echt toegaat) ook unfair. Je hebt de laatste race ook laten schieten lees ik hier.

Je bent iemand die heel graag fair raced (en dat begrijp ik heel goed) maar ben je niet bang dat je uiteindelijk in de meeste klassen teleurgesteld gaat worden? Hoe zie jij je racetoekomst André?

Andre

Bericht door Andre » 01 jun 2008, 21:34

Wouter toekomst in autosport???

Dat heb je bijna niet als nederlander. Zonder knaken kan je je autosport avonturen staken. Zo simpel ligt het. Als pon morgen de kraan dichtdraait kan tom coronel ook de helm aan de wilgen hangen.

Als ik terug kijk is qua competitie de 130i cup nog het leukst geweest. Jammer van het gebeuk. Maar was toch heel competatief racen. Ik had misschien nog wel even door willen gaan in die klasse maar de schade facturen gaat mij net even wat te ruig.

In de dsc wordt veel netter gereden en ik vermaak me daar wel. Vind het nog steeds een leuke klasse mits de regels gehandhaafd worden. Maar ik denk dat dick het tzt wel voorelkaar krijgt om handhaving van de regels door te drukken. Dan is de DSC zeker 1 van mijn favourite klasse.

leonard

Bericht door leonard » 01 jun 2008, 21:40

Andre schreef:DNRT is gewoon heel erg leuk racen.
mee eens

Bij de DNRT zijn er 2 klasses volledig gelijk.De Golf en Dacia cup.Dus André kom daar dan gelijkwaardig Cup racen.In de Dacia klassen willen ze HEEEEEEEEL graag rijders erbij!!!

Ook ben ik het met Luco eens dat het geen DSC afzeik draadje moet worden hier!! Het is toch publiek geheim dat daar niet de toprijders rijden.Laat al die mensen met geld lekker fun hebben daar !! Als je wilt strijden met gelijkwaardige auto's moet je daar niet zijn!!

Luco

Bericht door Luco » 01 jun 2008, 21:42

Ja Andre kom eens een manche bij de andere df-ers rijden als gastrijder
Superraceweekend bijvoorbeeld :idea:

leonard

Bericht door leonard » 01 jun 2008, 21:45

luco hornsveld schreef:Ja Andre kom eens een manche bij de andere df-ers rijden als gastrijder
In de dacia kan je zo instappen :wink:

Luco

Bericht door Luco » 01 jun 2008, 21:52

leonard schreef:
luco hornsveld schreef:Ja Andre kom eens een manche bij de andere df-ers rijden als gastrijder
Ja als je betaald :D

leonard

Bericht door leonard » 01 jun 2008, 21:58

luco hornsveld schreef:
leonard schreef:
Ja als je betaald :D

kost altijd minder dan DSC :lol:

Luco

Bericht door Luco » 01 jun 2008, 22:01

Volgens mij betaald Andre niet voor een stoeltje
En om in een Dacia te rijden zou ik ook niet betalen :D :D

Andre

Bericht door Andre » 01 jun 2008, 22:03

klopt. Ik ben eigenlijk ingehuurd om te rijden.

Ik kom zeker een keer rijden met 130i in SS van DNRT lijkt me super gezellig met jullie.

Luco

Bericht door Luco » 01 jun 2008, 22:06

Ik wil wel eens weten wat jij met de 5 kan :D

leonard

Bericht door leonard » 01 jun 2008, 22:08

Andre schreef:klopt. Ik ben eigenlijk ingehuurd om te rijden.

Ik kom zeker een keer rijden met 130i in SS van DNRT lijkt me super gezellig met jullie.

Das mooi.Doe het dan in het najaar dan hoop ik er te zijn met de E30 M3 in de SS.

wat weegt een 130i ??

Laurens

Bericht door Laurens » 01 jun 2008, 22:13

Ah leuk, ben bang dat ik dan weer een plekje naar achter schuif, maar daar gaat het bij de DNRT geloof ik niet om :roll: :lol:

leonard

Bericht door leonard » 01 jun 2008, 22:26

Laurens schreef:

Ah leuk, ben bang dat ik dan weer een plekje naar achter schuif, maar daar gaat het bij de DNRT geloof ik niet om :roll: :lol:
het gaat vooral om je eigen EGO :P :P

Die Bossen bloemen heb ik toch al genoeg. :wink:

Laurens

Bericht door Laurens » 01 jun 2008, 23:05

Een bos bloemen voor moeders is meestal nog niet zo erg hoor :D
Die schaaltjes staan er al genoeg op de kast.
Ik ga maar is sparen voor een setje vers rubber dan moet ik in de buurt van de 1.55 kunnen komen :twisted:

Luco

Bericht door Luco » 01 jun 2008, 23:22

Laurens schreef:
Die schaaltjes staan er al genoeg op de kast.
Ja ze vergelen alleen zo :D :D

Plaats reactie