In tochtjes van een krappe 35Km hebben we ook regelmatig 750 tot 800 hoogtemeters, en die zijn vrijwel allemaal onverhard.
Ik denk dat het fietsen op de racert a.s. weekend ook ineens een heel stuk makkelijker zal gaan

Ook niet flauw dan zeg, pfffStefan R schreef:Mooie plaatjes Bram, ik zal als ik weer thuis (zit nog een paar dagen in de Ardennen) ben ook wat foto's plaatsen van mijn (MTB) tochtjes, max. onverhard afdalen is momenteel 67.3 en dat is met flink bijremmen, afdalingen (en ook klimmetjes) van ruim 20% zijn hier niet vreemd. Ik had vandaag korstondig 34% op de computer staan![]()
In tochtjes van een krappe 35Km hebben we ook regelmatig 750 tot 800 hoogtemeters, en die zijn vrijwel allemaal onverhard.
Ik denk dat het fietsen op de racert a.s. weekend ook ineens een heel stuk makkelijker zal gaan
De profs gebruiken ze niet, omdat ze in wedstrijden niet zo makkelijk en snel een wiel kunnen wisselen.Mathieu schreef:Ik weet alleen van Tommy Post dat de schijfremmen veel en veel sneller slijten dan de conventionele remmen.
Waarom rijden de profs er niet mee als het zoveel beter is?
Volgens mij wordt het alleen in de professionele MTB wereld gebruikt.
Wel een redelijk argument, al heb ik in de Dolomieten gemerkt dat de app niet al te nauwkeurig is. Het laatste rondje wat ik gefietst heb, de Sella ronde, heeft in de verste verte geen 3.100+ hoogtemeters, hoe graag ik dat ook zou willen. Naar het schijnt komt 1.800 een stuk meer in de richting. Dit kan natuurlijk ook, of vooral, dat weet ik niet, aan de combinatie smartphone + Strava liggen.Petrolhead Tom schreef:Reden om voor een Garmin te gaan zou voor mij de Strava connectiviteit zijn.
Dat ligt inderdaad aan het smartphone/GPS gebruik, de Garmin heeft een barometrische hoogtemeter, nog steeds niet perfect maar een stuk realistischer dan hoogtebepaling dmv GPS.Bram schreef:Wel een redelijk argument, al heb ik in de Dolomieten gemerkt dat de app niet al te nauwkeurig is. Het laatste rondje wat ik gefietst heb, de Sella ronde, heeft in de verste verte geen 3.100+ hoogtemeters, hoe graag ik dat ook zou willen. Naar het schijnt komt 1.800 een stuk meer in de richting. Dit kan natuurlijk ook, of vooral, dat weet ik niet, aan de combinatie smartphone + Strava liggen.Petrolhead Tom schreef:Reden om voor een Garmin te gaan zou voor mij de Strava connectiviteit zijn.
http://app.strava.com/activities/72361196
Klopt; collega van mij is pas ook een week in de Dolomieten wezen fietsen; ook hij had af en toe de meest fantastische resultaten bij de GPS-registratie zullen we maar zeggen...RobS schreef:Dat ligt inderdaad aan het smartphone/GPS gebruik, de Garmin heeft een barometrische hoogtemeter, nog steeds niet perfect maar een stuk realistischer dan hoogtebepaling dmv GPS.Bram schreef:Wel een redelijk argument, al heb ik in de Dolomieten gemerkt dat de app niet al te nauwkeurig is. Het laatste rondje wat ik gefietst heb, de Sella ronde, heeft in de verste verte geen 3.100+ hoogtemeters, hoe graag ik dat ook zou willen. Naar het schijnt komt 1.800 een stuk meer in de richting. Dit kan natuurlijk ook, of vooral, dat weet ik niet, aan de combinatie smartphone + Strava liggen.Petrolhead Tom schreef:Reden om voor een Garmin te gaan zou voor mij de Strava connectiviteit zijn.
http://app.strava.com/activities/72361196
Heb vorige week de Edge 800 gekocht; was het rekening moeten houden met een volle accu bij de iPhone ook een beetje zat als ik een eindje rond wilde en de route wilde vastleggen. Is inderdaad even een hele uitgave (voor een fietscomputerBram schreef:Ik lees op Tweakers veel slechte verhalen over de x10 modellen van Garmin, de 510 en de 810. Klopt dat een beetje? Naast de prijs trouwens, want die liegt er niet om.
Dat is dus wat ik me afvroeg is dat per rondje? Of zo ver / veel je zelf kunt... Onbeperkt zeg maarRobS schreef:Ik ga niet voor 1 rondje die kant opPetrolhead Tom schreef:Ik denk dat de 150 kilometer wat te vroeg komt voor mij. Zondag is het tourifahrten voor 20e die leek me wel aardig.6 Rondjes moet te doen zijn, 3000hm.
Nordschleifen Tour 08.09.2013
Joy of riding without time pressure on the unique Nordschleife, are the charms of the Nordschleifen tour. The Nürburgring will be open for riders on Sunday from 7:00 am till 3:00 pm. Access will be via Gate 0 (see map)
For how long you will be on the Nordschleife is nearly up to you. The number of laps is completely irrelevant. At 2:00 pm however, the last lap will be accessible.
Ik gebruik een Etrex 30, die is vaak heel erg nauwkeurig en loopt bijna gelijk met de bordjes langs de kant van de weg. Maar kijk meestal naar die hoogte volgens de kaarten, die zijn veelal perfectRobS schreef: Dat ligt inderdaad aan het smartphone/GPS gebruik, de Garmin heeft een barometrische hoogtemeter, nog steeds niet perfect maar een stuk realistischer dan hoogtebepaling dmv GPS.
Wat heb jij voor die 800 betaald?Joop schreef:Heb vorige week de Edge 800 gekocht; was het rekening moeten houden met een volle accu bij de iPhone ook een beetje zat als ik een eindje rond wilde en de route wilde vastleggen. Is inderdaad even een hele uitgave (voor een fietscomputerBram schreef:Ik lees op Tweakers veel slechte verhalen over de x10 modellen van Garmin, de 510 en de 810. Klopt dat een beetje? Naast de prijs trouwens, want die liegt er niet om.), maar heel soms mag het ook wel een paar knaken kosten.
De 510 en 810 zou ik lekker laten liggen. De 500 en de 800 doen precies hetzelfde, waar met name de 810 vooral geënt is op de social media. Dat is in mijn ogen die 100 euro niet waard.
Heb 'm zonder kaarten gekocht en de OSM (Open Street Maps) kaarten gedownload en op het kaartje gezet, werkt perfect.
Klopt, maar de 150 waar ik jet over heb wordt gereden als wedstrijd inclusief tijdwaarnemingetc.Joop schreef:Dat is dus wat ik me afvroeg is dat per rondje? Of zo ver / veel je zelf kunt... Onbeperkt zeg maarRobS schreef:Ik ga niet voor 1 rondje die kant opPetrolhead Tom schreef:Ik denk dat de 150 kilometer wat te vroeg komt voor mij. Zondag is het tourifahrten voor 20e die leek me wel aardig.6 Rondjes moet te doen zijn, 3000hm.
Want ik lijk toch onbeperkt te lezen of niet?
Nordschleifen Tour 08.09.2013
Joy of riding without time pressure on the unique Nordschleife, are the charms of the Nordschleifen tour. The Nürburgring will be open for riders on Sunday from 7:00 am till 3:00 pm. Access will be via Gate 0 (see map)
For how long you will be on the Nordschleife is nearly up to you. The number of laps is completely irrelevant. At 2:00 pm however, the last lap will be accessible.
Als je de losse neemt krijg je een zwarte met wit randje, in de bundel is het randje blauw.Joop schreef:€279,- (los apparaat) bij Mantel.
Als je met een hartslagmeter en andere sensoren wil rijden zou ik een bundeltje pakken, dan ben je voor €339,- klaar...
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Darudevampire, jos_br en 9 gasten