Logo'tje is eraf. Scheelt weer een paar gramallen schreef:Hey, M3 verkocht Steven?![]()
VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Nee het idee om een 3.0 erin te lepelen is van de baan ivm kosten. Logo's zitten er nog netjes op zoals het hoort.Niels v D schreef:Logo'tje is eraf. Scheelt weer een paar gramallen schreef:Hey, M3 verkocht Steven?![]()
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Vandaag even met de E36 bezig geweest. Hij liep de laatste tijd niet lekker, maar nooit echt veel aandacht aan geschonken. Vandaag toch maar even zien wat het was. M'n luchtfilter moest sowieso weer een reinigingsbeurt ondergaan. Toen ik die los had zag ik dat de inlaatbuis tussen de lmm en de gasklep ingescheurd was. Ik schat zo'n 7cm. Was me nooit opgevallen omdat het onderin de kneep zit. Alles meteen netjes schoongemaakt daar en gat dicht-getaped. Bij Offenga een nieuwe gehaald, dus morgen even monteren. Met tape merkte ik het verschil al, hij loopt nu weer mooi liniair in toeren.
Voor CPZ nog nieuw sap + filter erin, setje R888's aanschaffen en nieuwe CL RC6 monteren. En voorwiel ophanging ff checken, voelt wat raar in het stuur.
Voor CPZ nog nieuw sap + filter erin, setje R888's aanschaffen en nieuwe CL RC6 monteren. En voorwiel ophanging ff checken, voelt wat raar in het stuur.
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Great.
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
dat met die scheur in de luchtfilter heb ik ook gehad met de e30... vet hinderlijk als dan opeens de auto heel vreemd loopt... toen ook met duct-tape opgelost 
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
+1, had mijn touring ook last van. En je zoekt je een ongelukMetchu schreef:dat met die scheur in de luchtfilter heb ik ook gehad met de e30... vet hinderlijk als dan opeens de auto heel vreemd loopt... toen ook met duct-tape opgelost
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Nieuwe slang gemonteerd, rijdt nu weer soepel en met merkbaar meer vermogen.Jurriuit schreef:+1, had mijn touring ook last van. En je zoekt je een ongelukMetchu schreef:dat met die scheur in de luchtfilter heb ik ook gehad met de e30... vet hinderlijk als dan opeens de auto heel vreemd loopt... toen ook met duct-tape opgelost
edit:
Even van genoten vanmiddag.. snel fotootje van twitter:
Voelt iemand zich geroepen om te poetsen?
Laatst gewijzigd door Steven N. op 09 apr 2010, 04:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Foto's wil ik wel fixen, poetsen doe je zelf maar... 
- Fabian
- Berichten: 7288
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Bekend probleem idd, die slang scheurt altijd. VOor de 8 Euro die het kost hoef je het niet te laten.....als je maar weet dat ie gescheurd is ja
Heb de mijne ook moeten vervangen.
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Ik had bij de E30 een hele luchtmassameter vervangen ( @ dealer he
) voordat ik mijn gescheurde slang had vervangen.
Jouw Twitter foto doet het helemaal niet Steven.
Jouw Twitter foto doet het helemaal niet Steven.
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Xave30 schreef:Ik had bij de E30 een hele luchtmassameter vervangen ( @ dealer he) voordat ik mijn gescheurde slang had vervangen.
Jouw Twitter foto doet het helemaal niet Steven.
haha fail!
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
I know right.. Hoera voor de BMW specialist!
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
FixedXave30 schreef:Jouw Twitter foto doet het helemaal niet Steven.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Fixed x2

- yorick
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Het hoeft maar net een pijltje naar een sleepoog te zijn, om te laten zien waar hij voor gebruikt wordt
Bij mijne idd ook die slang gescheurd.
Bij mijne idd ook die slang gescheurd.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 325i E36 Semi-racer
Al heel vaak de vraag gekregen waarvoor de pijl dient :pyorick schreef:Het hoeft maar net een pijltje naar een sleepoog te zijn, om te laten zien waar hij voor gebruikt wordt![]()
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight
De BMW is niet echt ideaal om op straat te rijden, dus ben ik opzoek gegaan naar een auto ernaast voor daily km's. Zaterdagochtend naar Lattrop gereden om mijn eerste echte lightweight op te halen. Wat is het geworden?
Een Mini 1000 uit '88 met 39dkm en maar liefst 42pk. Ben meteen helemaal verliefd op het dingetje geworden. Uitlaatje mooi in het midden met een leuke, niet overdreven, sound. Wat een bekijks met zo'n klein dingetje, maar vooral wat een wegligging! Wel hard geveerd maar was met de 325i + AST wel wat gewend. Ik ben de 4e particuliere eigenaar. Heb hem opgehaald bij een oudere man welke de afgelopen vier jaar maar 800km ermee heeft gereden. Altijd droog en warm gestaan dus roest is daardoor in beperkte mate aanwezig. Hij blijf redelijk origineel zoals hij is, er moeten alleen andere stoelen komen. Hier kan ik gewoon niet lekker in zitten en vind ze te hoog.
Klein vraagje voor kenners, de auto gaat lastig uit als hij warm is. Hij blijft dan nog even door pruttelen en slaat naar zo'n 10 sec. pas uit. Wat kan dit zijn? Hij staat nog wel wat hoog stationair afgesteld, misschien de oorzaak?
Nog even snel 2 crappy iPhone pics van twitter;


Een Mini 1000 uit '88 met 39dkm en maar liefst 42pk. Ben meteen helemaal verliefd op het dingetje geworden. Uitlaatje mooi in het midden met een leuke, niet overdreven, sound. Wat een bekijks met zo'n klein dingetje, maar vooral wat een wegligging! Wel hard geveerd maar was met de 325i + AST wel wat gewend. Ik ben de 4e particuliere eigenaar. Heb hem opgehaald bij een oudere man welke de afgelopen vier jaar maar 800km ermee heeft gereden. Altijd droog en warm gestaan dus roest is daardoor in beperkte mate aanwezig. Hij blijf redelijk origineel zoals hij is, er moeten alleen andere stoelen komen. Hier kan ik gewoon niet lekker in zitten en vind ze te hoog.
Klein vraagje voor kenners, de auto gaat lastig uit als hij warm is. Hij blijft dan nog even door pruttelen en slaat naar zo'n 10 sec. pas uit. Wat kan dit zijn? Hij staat nog wel wat hoog stationair afgesteld, misschien de oorzaak?
Nog even snel 2 crappy iPhone pics van twitter;
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight
Grappig ding! Veen DF Steven 
- yorick
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight
Leuk ding
komt het nog een beetje vooruit met dik 40 pk?!
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight
Mooie Mini, zit er goed uit.
Geweldige auto's, wij hebben hier ook twee gehad.
Geweldige auto's, wij hebben hier ook twee gehad.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight
Ik zag hem al voorbij komen op Twitter, had even getwitterd dat je naar Lattrop moest hadden we even kunnen meeten!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight
das weinig km en een geinig ding
zelf ook ooit zo'n soort mini gehad, een mini 1100 blauw metallic met een zwart dak
dikke lol met die korte wielbasis,
wel jammer dat het niet net een belastingvrije is, magoed ding weegt niks dus zal ook niet veel extra zijn.
wat jij noemt qua probleem ken ik van vroeger en die auto's, weet alleen niet meer wat de oplossing was
das al veels te lang geleden voor mij maar is niet iets groots, wel lastig
zelf ook ooit zo'n soort mini gehad, een mini 1100 blauw metallic met een zwart dak
dikke lol met die korte wielbasis,
wel jammer dat het niet net een belastingvrije is, magoed ding weegt niks dus zal ook niet veel extra zijn.
wat jij noemt qua probleem ken ik van vroeger en die auto's, weet alleen niet meer wat de oplossing was
das al veels te lang geleden voor mij maar is niet iets groots, wel lastig
- Martijn_bmw
- Berichten: 29133
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight
ik denk dat je nadieselen bedoelt....Steven Nauta schreef: Klein vraagje voor kenners, de auto gaat lastig uit als hij warm is. Hij blijft dan nog even door pruttelen en slaat naar zo'n 10 sec. pas uit. Wat kan dit zijn? Hij staat nog wel wat hoog stationair afgesteld, misschien de oorzaak?
[/img]
http://www.oldtimerrestauratie.com/site ... &Itemid=17" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe voorkom nadieselen van de motor?
De klassieke motoren kunnen last hebben van nadieselen. Bij het nadieselen blijft de motor nog stotend draaien nadat het contact is afgezet. Dit is bijzonder slecht voor de motor. De oorzaak van dit euvel is het octaangetal (in de volksmond ook wel octaangehalte genoemd) van de hedendaagse benzine. Het octaangetal bepaalt de mate waarin zelfontbranding van het gasmengsel in de cilinder optreedt. Zelfontbranding kan ook geholpen worden door gloeiende kooldeeltjes in de cilinderkop. Deze zitten er bijna altijd in. De loodvrije Euro 95 heeft theoretisch een octaangetal van 95. Dit is voor onze oldtimers eigenlijk onvoldoende. Het is veel beter om een octaangetal van 98 te gebruiken. De verkrijgbaarheid van deze benzine wordt steeds minder. Een andere oplossing is een octaan-booster toe te voegen. Daarmee kun je het octaangetal maximaal ongeveer 5 punten verhogen. Als je uitgaat van Euro 95 wordt het octaangetal dan 100. Dit rijdt heerlijk. De motor loopt veel soepeler en dieselt niet meer na.
Opgelet: er zijn grote prijsverschillen in de octaanboosters. Een goede en "goedkope" booster is van Wynn’s en is bij een goede automaterialenhandel te koop.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight
ah, hier heb ik al wat en komt me bekend voor
als de bougies goed zijn? wellicht Shell V-power en goed scheuren
ding heeft veuls te weinig gelopen en wellicht veel koolaanslag oid.
zoek anders ff op nadieselen op jou auto bv
ook veel koolaanslag e.d. kan het zijn....Het nadieselen is of de bougie's (ik gebruik ngk's)of te rijk mengsel (meestal zwarte bougies) of een vacuumlek.
als de bougies goed zijn? wellicht Shell V-power en goed scheuren
zoek anders ff op nadieselen op jou auto bv
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, daNpy, Sander-E46 en 12 gasten
