VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Niels v D » 15 jan 2010, 14:46

allen schreef:Hey, M3 verkocht Steven? :mrgreen: :thumbup:
Logo'tje is eraf. Scheelt weer een paar gram :mrgreen:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Steven N. » 15 jan 2010, 18:40

Niels v D schreef:
allen schreef:Hey, M3 verkocht Steven? :mrgreen: :thumbup:
Logo'tje is eraf. Scheelt weer een paar gram :mrgreen:
Nee het idee om een 3.0 erin te lepelen is van de baan ivm kosten. Logo's zitten er nog netjes op zoals het hoort.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Steven N. » 07 apr 2010, 23:10

Vandaag even met de E36 bezig geweest. Hij liep de laatste tijd niet lekker, maar nooit echt veel aandacht aan geschonken. Vandaag toch maar even zien wat het was. M'n luchtfilter moest sowieso weer een reinigingsbeurt ondergaan. Toen ik die los had zag ik dat de inlaatbuis tussen de lmm en de gasklep ingescheurd was. Ik schat zo'n 7cm. Was me nooit opgevallen omdat het onderin de kneep zit. Alles meteen netjes schoongemaakt daar en gat dicht-getaped. Bij Offenga een nieuwe gehaald, dus morgen even monteren. Met tape merkte ik het verschil al, hij loopt nu weer mooi liniair in toeren.

Voor CPZ nog nieuw sap + filter erin, setje R888's aanschaffen en nieuwe CL RC6 monteren. En voorwiel ophanging ff checken, voelt wat raar in het stuur.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Xave30 » 08 apr 2010, 00:46

Great.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Metchu » 08 apr 2010, 00:47

dat met die scheur in de luchtfilter heb ik ook gehad met de e30... vet hinderlijk als dan opeens de auto heel vreemd loopt... toen ook met duct-tape opgelost :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Jurriuit » 08 apr 2010, 18:03

Metchu schreef:dat met die scheur in de luchtfilter heb ik ook gehad met de e30... vet hinderlijk als dan opeens de auto heel vreemd loopt... toen ook met duct-tape opgelost :mrgreen:
+1, had mijn touring ook last van. En je zoekt je een ongeluk :P

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Steven N. » 08 apr 2010, 21:03

Jurriuit schreef:
Metchu schreef:dat met die scheur in de luchtfilter heb ik ook gehad met de e30... vet hinderlijk als dan opeens de auto heel vreemd loopt... toen ook met duct-tape opgelost :mrgreen:
+1, had mijn touring ook last van. En je zoekt je een ongeluk :P
Nieuwe slang gemonteerd, rijdt nu weer soepel en met merkbaar meer vermogen.

edit:

Even van genoten vanmiddag.. snel fotootje van twitter:

Afbeelding

Voelt iemand zich geroepen om te poetsen? :lol:
Laatst gewijzigd door Steven N. op 09 apr 2010, 04:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door MartijnGizmo » 08 apr 2010, 22:14

Foto's wil ik wel fixen, poetsen doe je zelf maar... :lol:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Fabian » 08 apr 2010, 22:19

Bekend probleem idd, die slang scheurt altijd. VOor de 8 Euro die het kost hoef je het niet te laten.....als je maar weet dat ie gescheurd is ja :mrgreen: Heb de mijne ook moeten vervangen.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Xave30 » 08 apr 2010, 22:32

Ik had bij de E30 een hele luchtmassameter vervangen ( @ dealer he :bag: ) voordat ik mijn gescheurde slang had vervangen.

Jouw Twitter foto doet het helemaal niet Steven.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Metchu » 08 apr 2010, 22:42

Xave30 schreef:Ik had bij de E30 een hele luchtmassameter vervangen ( @ dealer he :bag: ) voordat ik mijn gescheurde slang had vervangen.

Jouw Twitter foto doet het helemaal niet Steven.

haha fail!

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Xave30 » 08 apr 2010, 22:45

I know right.. Hoera voor de BMW specialist!

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Steven N. » 09 apr 2010, 04:16

Xave30 schreef:Jouw Twitter foto doet het helemaal niet Steven.
Fixed

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door MartijnGizmo » 09 apr 2010, 09:33

Fixed x2

Afbeelding

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 996
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door yorick » 09 apr 2010, 10:00

Het hoeft maar net een pijltje naar een sleepoog te zijn, om te laten zien waar hij voor gebruikt wordt :df:

Bij mijne idd ook die slang gescheurd.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Steven N. » 09 apr 2010, 17:37

yorick schreef:Het hoeft maar net een pijltje naar een sleepoog te zijn, om te laten zien waar hij voor gebruikt wordt :df:
Al heel vaak de vraag gekregen waarvoor de pijl dient :p

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: BMW 325i E36 Semi-racer

Bericht door Metchu » 09 apr 2010, 17:38

:mrgreen: :mrgreen:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight

Bericht door Steven N. » 03 okt 2011, 01:41

De BMW is niet echt ideaal om op straat te rijden, dus ben ik opzoek gegaan naar een auto ernaast voor daily km's. Zaterdagochtend naar Lattrop gereden om mijn eerste echte lightweight op te halen. Wat is het geworden?

Een Mini 1000 uit '88 met 39dkm en maar liefst 42pk. Ben meteen helemaal verliefd op het dingetje geworden. Uitlaatje mooi in het midden met een leuke, niet overdreven, sound. Wat een bekijks met zo'n klein dingetje, maar vooral wat een wegligging! Wel hard geveerd maar was met de 325i + AST wel wat gewend. Ik ben de 4e particuliere eigenaar. Heb hem opgehaald bij een oudere man welke de afgelopen vier jaar maar 800km ermee heeft gereden. Altijd droog en warm gestaan dus roest is daardoor in beperkte mate aanwezig. Hij blijf redelijk origineel zoals hij is, er moeten alleen andere stoelen komen. Hier kan ik gewoon niet lekker in zitten en vind ze te hoog.

Klein vraagje voor kenners, de auto gaat lastig uit als hij warm is. Hij blijft dan nog even door pruttelen en slaat naar zo'n 10 sec. pas uit. Wat kan dit zijn? Hij staat nog wel wat hoog stationair afgesteld, misschien de oorzaak?

Nog even snel 2 crappy iPhone pics van twitter;

Afbeelding
Afbeelding

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight

Bericht door Xave30 » 03 okt 2011, 01:56

Grappig ding! Veen DF Steven :df:

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 996
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight

Bericht door yorick » 03 okt 2011, 12:05

Leuk ding :) komt het nog een beetje vooruit met dik 40 pk?!

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight

Bericht door Niels v/d burgh » 03 okt 2011, 17:55

Mooie Mini, zit er goed uit.
Geweldige auto's, wij hebben hier ook twee gehad. :df:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight

Bericht door Petrolhead Tom » 03 okt 2011, 20:53

Ik zag hem al voorbij komen op Twitter, had even getwitterd dat je naar Lattrop moest hadden we even kunnen meeten!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight

Bericht door GTRene » 03 okt 2011, 21:25

das weinig km en een geinig ding :df:
zelf ook ooit zo'n soort mini gehad, een mini 1100 blauw metallic met een zwart dak :D
dikke lol met die korte wielbasis,

wel jammer dat het niet net een belastingvrije is, magoed ding weegt niks dus zal ook niet veel extra zijn.

wat jij noemt qua probleem ken ik van vroeger en die auto's, weet alleen niet meer wat de oplossing was :lol:
das al veels te lang geleden voor mij maar is niet iets groots, wel lastig :D

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28656
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight

Bericht door Martijn_bmw » 03 okt 2011, 21:34

Steven Nauta schreef: Klein vraagje voor kenners, de auto gaat lastig uit als hij warm is. Hij blijft dan nog even door pruttelen en slaat naar zo'n 10 sec. pas uit. Wat kan dit zijn? Hij staat nog wel wat hoog stationair afgesteld, misschien de oorzaak?

[/img]
ik denk dat je nadieselen bedoelt....
http://www.oldtimerrestauratie.com/site ... &Itemid=17" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe voorkom nadieselen van de motor?

De klassieke motoren kunnen last hebben van nadieselen. Bij het nadieselen blijft de motor nog stotend draaien nadat het contact is afgezet. Dit is bijzonder slecht voor de motor. De oorzaak van dit euvel is het octaangetal (in de volksmond ook wel octaangehalte genoemd) van de hedendaagse benzine. Het octaangetal bepaalt de mate waarin zelfontbranding van het gasmengsel in de cilinder optreedt. Zelfontbranding kan ook geholpen worden door gloeiende kooldeeltjes in de cilinderkop. Deze zitten er bijna altijd in. De loodvrije Euro 95 heeft theoretisch een octaangetal van 95. Dit is voor onze oldtimers eigenlijk onvoldoende. Het is veel beter om een octaangetal van 98 te gebruiken. De verkrijgbaarheid van deze benzine wordt steeds minder. Een andere oplossing is een octaan-booster toe te voegen. Daarmee kun je het octaangetal maximaal ongeveer 5 punten verhogen. Als je uitgaat van Euro 95 wordt het octaangetal dan 100. Dit rijdt heerlijk. De motor loopt veel soepeler en dieselt niet meer na.

Opgelet: er zijn grote prijsverschillen in de octaanboosters. Een goede en "goedkope" booster is van Wynn’s en is bij een goede automaterialenhandel te koop.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 325i E36 tracktool + Lightweight

Bericht door GTRene » 03 okt 2011, 21:35

ah, hier heb ik al wat en komt me bekend voor
Het nadieselen is of de bougie's (ik gebruik ngk's)of te rijk mengsel (meestal zwarte bougies) of een vacuumlek.
ook veel koolaanslag e.d. kan het zijn....

als de bougies goed zijn? wellicht Shell V-power en goed scheuren :D ding heeft veuls te weinig gelopen en wellicht veel koolaanslag oid.

zoek anders ff op nadieselen op jou auto bv

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], EvdP, m@rco, TurboClouseau en 11 gasten