Integendeel zelfs, denk dat degene die het jammer vinden dat je de auto wilt verkopen het juist zonde voor jou vinden. Ik denk dat er op dit forum geen mensen zijn die jou de df van een m3 misgunnen, en het daarom zonde zouden vinden als je hem wegdoet vanwege 'anderen'.Rico v Velzen schreef:Wel grappig om te lezen dat zoveel mensen "moeite" er mee hebben dat ik deze beslissing heb genomen, terwijl ik er helemaal geen moeite er mee heb.
Zou het kunnen zijn dat ik met mijn keuze, veel DF'ers een spiegel voor hou ?
Dat laatste is ook de reden waarom ik ook geen afschuwelijk snel monster voor alle dag wil hebben als bijvoorbeeld een M3 (beetje meer dan nu mag overigens welKasteel schreef:Integendeel zelfs, denk dat degene die het jammer vinden dat je de auto wilt verkopen het juist zonde voor jou vinden. Ik denk dat er op dit forum geen mensen zijn die jou de df van een m3 misgunnen, en het daarom zonde zouden vinden als je hem wegdoet vanwege 'anderen'.Rico v Velzen schreef:Wel grappig om te lezen dat zoveel mensen "moeite" er mee hebben dat ik deze beslissing heb genomen, terwijl ik er helemaal geen moeite er mee heb.
Zou het kunnen zijn dat ik met mijn keuze, veel DF'ers een spiegel voor hou ?
Althans zo zie ik het.
Snap btw goed wat je bedoelde met 320ci/m3 vergelijk, het is gewoon zo dat 'ff' 2 a 3 versnellingen doortrekken gelijk ruimschoots eroverheen is...
Maurice zat je toevallig op de motor met blauwe en oranje strepen en een zwaailamp ? LOLMaurice Hoekstra schreef:In de grijze massa op met de 130i dre editie? Misschien lag het aan mij maar ik vond je vanochtend van Drachten tot aan afslag-rico (en ik maar kijken in mn spiegels of hij die verrekte afrit driftend gaat nemen...!Andre schreef: De ideale auto voor mij ga lekker in de grijze massa op.) toch behoorlijk opvallen tussen het overigere verkeer met de dikke velgen, flinke verlaging en xenon lampen.
![]()
Misschien voelt het anders in vergelijk met de screamers die je anders gewend bent maar opvallen doet deze ook echt wel.
Elmar schreef:Rob heeft het over boetes naar inkomen.
Laatst bij een klant, met Bentley Continental GT (waar ik toen mee gereden heb), loopt ook te zeuren over boetes van € 130,= voor te hard rijden. Ondanks dat ie dat makkelijk kan betalen, heeft ie daar toch aversie tegen. Hoe hoog moet het dan wel niet zijn en wat voor consequenties zitten daar dan aan. Vechten hun dan werkelijk juridisch alles aan (in verhouding tot de boete zal een advocaat dan goedkoop zijn)?
Dan het punten bewijs, als je hier meerdere malen met meer dan 30 te hard wordt gepakt, zal je hoogst waarschijnlijk ook een uitnodiging krijgen van de OvJ. Wil dan nog niet zeggen dat je hem gelijk kwijt bent, maar echt lekker rijden doe je dan ook even niet meer.
Extra circuits in NL geloof ik ook niet in, wordt snel gezien als belasting van het millieu.
Eigenlijk heeft iedereen in NL een punten rbw. De jonge bestuurders hebben max 3 punten, 2 keer ovj bekeuring waar een schikkingsvoorstel voor staat mag dus. Derde keer is stront aan de knikker. Dit is echter voor de gewone rijbewijzen ook het geval, tot een bepaalde overschrijding staat er de eerste keer gewoon een bedrag en bij een derde keer in (ik meen) 5 jaar ben je ook het bokje.Elmar schreef: Dan het punten bewijs, als je hier meerdere malen met meer dan 30 te hard wordt gepakt, zal je hoogst waarschijnlijk ook een uitnodiging krijgen van de OvJ. Wil dan nog niet zeggen dat je hem gelijk kwijt bent, maar echt lekker rijden doe je dan ook even niet meer.
Je kan dan waarschijnlijk zelfs subsidie aanvragen op je projectjeRebel schreef:Elmar, we kunnen samen een soort outdoor kartbaan beginnen met snelle voertuigen, die op aardgas lopen?
Uiteraard zullen ze dan wel meer vermogen moeten bezitten dan de huidige indoorkarts, zodat de beleving nog groter is.
Ik zou best willen participeren in een dergerlijk project.
Het kromme hieraan is wel dat wanneer je gepakt word met te veel alcohol op dit geen punten kost, omdat het dan een misdrijf is?Kasteel schreef:Eigenlijk heeft iedereen in NL een punten rbw. De jonge bestuurders hebben max 3 punten, 2 keer ovj bekeuring waar een schikkingsvoorstel voor staat mag dus. Derde keer is stront aan de knikker. Dit is echter voor de gewone rijbewijzen ook het geval, tot een bepaalde overschrijding staat er de eerste keer gewoon een bedrag en bij een derde keer in (ik meen) 5 jaar ben je ook het bokje.
Het enige voordeel is, dat het bij een puntenrijbewijs dan makkelijker en sneller gaat; zo is mij ooit uitgelegd.
Verbaast me dan wel, kreeg toen bij me eerste punt een hele brief van het om met de uitleg erin, hier stond dat voor alle boetes die niet via Wet Mulder gaan, dus meer dan 30 te hard en alcohol een punt zou kosten. Ik kreeg de brief wel pas 2 a 3 maanden na de boete.Jochem Vaartjes schreef:Je kan dan waarschijnlijk zelfs subsidie aanvragen op je projectjeRebel schreef:Elmar, we kunnen samen een soort outdoor kartbaan beginnen met snelle voertuigen, die op aardgas lopen?
Uiteraard zullen ze dan wel meer vermogen moeten bezitten dan de huidige indoorkarts, zodat de beleving nog groter is.
Ik zou best willen participeren in een dergerlijk project.
Het kromme hieraan is wel dat wanneer je gepakt word met te veel alcohol op dit geen punten kost, omdat het dan een misdrijf is?Kasteel schreef:Eigenlijk heeft iedereen in NL een punten rbw. De jonge bestuurders hebben max 3 punten, 2 keer ovj bekeuring waar een schikkingsvoorstel voor staat mag dus. Derde keer is stront aan de knikker. Dit is echter voor de gewone rijbewijzen ook het geval, tot een bepaalde overschrijding staat er de eerste keer gewoon een bedrag en bij een derde keer in (ik meen) 5 jaar ben je ook het bokje.
Het enige voordeel is, dat het bij een puntenrijbewijs dan makkelijker en sneller gaat; zo is mij ooit uitgelegd.
Mijn broertje (met punten rijbewijs) is eens gepakt met veels te veel op en hij heeft nog steeds al zijn punten.
Idem voor roken, drinken e.d. Het beleid is zo absurd, dat men aan de ene kant mensen zogenaamd wil laten stoppen met roken, drinken, autorijden, maar men de knaken zo hard nodig heeft dat met het liefst van de daken schreeuw om al die zaken wel te doen :twisted:Andre schreef:Jongens jullie snappen het nog niet helemaal.
De staat wil verkapte belasting binnen harken. Dus rij lekker stevig door. Andere oplossingen willen ze niet.
Ze moeten financieel aantrekkelijk zijn.
Het uitgave patroon van de staat zou al niet eens meer zonder al die bekeuringen kunnen.
Overtreffen in welke vorm of manier?Rico v Velzen schreef:Met een M3 nog op de stoep gaat dat ook niet werken want wat ik ook bedenk niks kan die M3 CS overtreffen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 9 gasten