Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Integendeel zelfs, denk dat degene die het jammer vinden dat je de auto wilt verkopen het juist zonde voor jou vinden. Ik denk dat er op dit forum geen mensen zijn die jou de df van een m3 misgunnen, en het daarom zonde zouden vinden als je hem wegdoet vanwege 'anderen'.Rico v Velzen schreef:Wel grappig om te lezen dat zoveel mensen "moeite" er mee hebben dat ik deze beslissing heb genomen, terwijl ik er helemaal geen moeite er mee heb.
Zou het kunnen zijn dat ik met mijn keuze, veel DF'ers een spiegel voor hou ?
Althans zo zie ik het.
Snap btw goed wat je bedoelde met 320ci/m3 vergelijk, het is gewoon zo dat 'ff' 2 a 3 versnellingen doortrekken gelijk ruimschoots eroverheen is...
- Peter Tunissen
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Tsja......
http://www.dumpert.nl/mediabase/14579/3 ... index.html
De weg op de bovenste foto rij ik minstens 2x per week.
Nu zijn er wel rottere plekken om te controleren, deze kan ik best mee leven (is langs een middelbare school namelijk), maar die zullen vast en zeker ook nog wel aan de beurt komen.
Toch mooi, eigenlijk moet je gewoon een Yamaha R1 zonder kenteken kopen.
Boete voor geen kenteken is 130 euro of zo, dat calculeer je 1x per maand in en verder kun je zonder zorgen rondscheuren.
http://www.dumpert.nl/mediabase/14579/3 ... index.html
De weg op de bovenste foto rij ik minstens 2x per week.
Nu zijn er wel rottere plekken om te controleren, deze kan ik best mee leven (is langs een middelbare school namelijk), maar die zullen vast en zeker ook nog wel aan de beurt komen.
Toch mooi, eigenlijk moet je gewoon een Yamaha R1 zonder kenteken kopen.
Boete voor geen kenteken is 130 euro of zo, dat calculeer je 1x per maand in en verder kun je zonder zorgen rondscheuren.
- Joop
- Berichten: 9089
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Dat laatste is ook de reden waarom ik ook geen afschuwelijk snel monster voor alle dag wil hebben als bijvoorbeeld een M3 (beetje meer dan nu mag overigens welKasteel schreef:Integendeel zelfs, denk dat degene die het jammer vinden dat je de auto wilt verkopen het juist zonde voor jou vinden. Ik denk dat er op dit forum geen mensen zijn die jou de df van een m3 misgunnen, en het daarom zonde zouden vinden als je hem wegdoet vanwege 'anderen'.Rico v Velzen schreef:Wel grappig om te lezen dat zoveel mensen "moeite" er mee hebben dat ik deze beslissing heb genomen, terwijl ik er helemaal geen moeite er mee heb.
Zou het kunnen zijn dat ik met mijn keuze, veel DF'ers een spiegel voor hou ?
Althans zo zie ik het.
Snap btw goed wat je bedoelde met 320ci/m3 vergelijk, het is gewoon zo dat 'ff' 2 a 3 versnellingen doortrekken gelijk ruimschoots eroverheen is...
Zelfkennis noemt men dat ook wel, en er zijn lijkt mij toch nog manieren zat om te genieten van de auto. Maar zoals ik al eerder zei, zul je dit uit het zicht van het voetvolk moeten doen of op een afgesloten baan om vrij van de auto te kunnen genieten.
Ben het wat dat betreft ben ik het volledig met Rob (Rebel) eens. Ik ben zeker ook niet roomser dan de paus (rijdt doorgaands ook overal te hard behalve in de bebouwde kom).
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Rob heeft het over boetes naar inkomen.
Laatst bij een klant, met Bentley Continental GT (waar ik toen mee gereden heb), loopt ook te zeuren over boetes van € 130,= voor te hard rijden. Ondanks dat ie dat makkelijk kan betalen, heeft ie daar toch aversie tegen. Hoe hoog moet het dan wel niet zijn en wat voor consequenties zitten daar dan aan. Vechten hun dan werkelijk juridisch alles aan (in verhouding tot de boete zal een advocaat dan goedkoop zijn)?
Dan het punten bewijs, als je hier meerdere malen met meer dan 30 te hard wordt gepakt, zal je hoogst waarschijnlijk ook een uitnodiging krijgen van de OvJ. Wil dan nog niet zeggen dat je hem gelijk kwijt bent, maar echt lekker rijden doe je dan ook even niet meer.
Extra circuits in NL geloof ik ook niet in, wordt snel gezien als belasting van het millieu.
Laatst bij een klant, met Bentley Continental GT (waar ik toen mee gereden heb), loopt ook te zeuren over boetes van € 130,= voor te hard rijden. Ondanks dat ie dat makkelijk kan betalen, heeft ie daar toch aversie tegen. Hoe hoog moet het dan wel niet zijn en wat voor consequenties zitten daar dan aan. Vechten hun dan werkelijk juridisch alles aan (in verhouding tot de boete zal een advocaat dan goedkoop zijn)?
Dan het punten bewijs, als je hier meerdere malen met meer dan 30 te hard wordt gepakt, zal je hoogst waarschijnlijk ook een uitnodiging krijgen van de OvJ. Wil dan nog niet zeggen dat je hem gelijk kwijt bent, maar echt lekker rijden doe je dan ook even niet meer.
Extra circuits in NL geloof ik ook niet in, wordt snel gezien als belasting van het millieu.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Maurice zat je toevallig op de motor met blauwe en oranje strepen en een zwaailamp ? LOLMaurice Hoekstra schreef:In de grijze massa op met de 130i dre editie? Misschien lag het aan mij maar ik vond je vanochtend van Drachten tot aan afslag-rico (en ik maar kijken in mn spiegels of hij die verrekte afrit driftend gaat nemen...!Andre schreef: De ideale auto voor mij ga lekker in de grijze massa op.) toch behoorlijk opvallen tussen het overigere verkeer met de dikke velgen, flinke verlaging en xenon lampen.
![]()
Misschien voelt het anders in vergelijk met de screamers die je anders gewend bent maar opvallen doet deze ook echt wel.
Dreetje was weer door de oog van de naald gekropen
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Elmar schreef:Rob heeft het over boetes naar inkomen.
Laatst bij een klant, met Bentley Continental GT (waar ik toen mee gereden heb), loopt ook te zeuren over boetes van € 130,= voor te hard rijden. Ondanks dat ie dat makkelijk kan betalen, heeft ie daar toch aversie tegen. Hoe hoog moet het dan wel niet zijn en wat voor consequenties zitten daar dan aan. Vechten hun dan werkelijk juridisch alles aan (in verhouding tot de boete zal een advocaat dan goedkoop zijn)?
Dan het punten bewijs, als je hier meerdere malen met meer dan 30 te hard wordt gepakt, zal je hoogst waarschijnlijk ook een uitnodiging krijgen van de OvJ. Wil dan nog niet zeggen dat je hem gelijk kwijt bent, maar echt lekker rijden doe je dan ook even niet meer.
Extra circuits in NL geloof ik ook niet in, wordt snel gezien als belasting van het millieu.
Elmar, we kunnen samen een soort outdoor kartbaan beginnen met snelle voertuigen, die op aardgas lopen?
Uiteraard zullen ze dan wel meer vermogen moeten bezitten dan de huidige indoorkarts, zodat de beleving nog groter is.
Ik zou best willen participeren in een dergerlijk project.
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Eigenlijk heeft iedereen in NL een punten rbw. De jonge bestuurders hebben max 3 punten, 2 keer ovj bekeuring waar een schikkingsvoorstel voor staat mag dus. Derde keer is stront aan de knikker. Dit is echter voor de gewone rijbewijzen ook het geval, tot een bepaalde overschrijding staat er de eerste keer gewoon een bedrag en bij een derde keer in (ik meen) 5 jaar ben je ook het bokje.Elmar schreef: Dan het punten bewijs, als je hier meerdere malen met meer dan 30 te hard wordt gepakt, zal je hoogst waarschijnlijk ook een uitnodiging krijgen van de OvJ. Wil dan nog niet zeggen dat je hem gelijk kwijt bent, maar echt lekker rijden doe je dan ook even niet meer.
Het enige voordeel is, dat het bij een puntenrijbewijs dan makkelijker en sneller gaat; zo is mij ooit uitgelegd.
-
Andre
- Berichten: 11470
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Jochem Vaartjes
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
- Locatie: Nieuwegein
Je kan dan waarschijnlijk zelfs subsidie aanvragen op je projectjeRebel schreef:Elmar, we kunnen samen een soort outdoor kartbaan beginnen met snelle voertuigen, die op aardgas lopen?
Uiteraard zullen ze dan wel meer vermogen moeten bezitten dan de huidige indoorkarts, zodat de beleving nog groter is.
Ik zou best willen participeren in een dergerlijk project.
Het kromme hieraan is wel dat wanneer je gepakt word met te veel alcohol op dit geen punten kost, omdat het dan een misdrijf is?Kasteel schreef:Eigenlijk heeft iedereen in NL een punten rbw. De jonge bestuurders hebben max 3 punten, 2 keer ovj bekeuring waar een schikkingsvoorstel voor staat mag dus. Derde keer is stront aan de knikker. Dit is echter voor de gewone rijbewijzen ook het geval, tot een bepaalde overschrijding staat er de eerste keer gewoon een bedrag en bij een derde keer in (ik meen) 5 jaar ben je ook het bokje.
Het enige voordeel is, dat het bij een puntenrijbewijs dan makkelijker en sneller gaat; zo is mij ooit uitgelegd.
Mijn broertje (met punten rijbewijs) is eens gepakt met veels te veel op en hij heeft nog steeds al zijn punten.
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Verbaast me dan wel, kreeg toen bij me eerste punt een hele brief van het om met de uitleg erin, hier stond dat voor alle boetes die niet via Wet Mulder gaan, dus meer dan 30 te hard en alcohol een punt zou kosten. Ik kreeg de brief wel pas 2 a 3 maanden na de boete.Jochem Vaartjes schreef:Je kan dan waarschijnlijk zelfs subsidie aanvragen op je projectjeRebel schreef:Elmar, we kunnen samen een soort outdoor kartbaan beginnen met snelle voertuigen, die op aardgas lopen?
Uiteraard zullen ze dan wel meer vermogen moeten bezitten dan de huidige indoorkarts, zodat de beleving nog groter is.
Ik zou best willen participeren in een dergerlijk project.
Het kromme hieraan is wel dat wanneer je gepakt word met te veel alcohol op dit geen punten kost, omdat het dan een misdrijf is?Kasteel schreef:Eigenlijk heeft iedereen in NL een punten rbw. De jonge bestuurders hebben max 3 punten, 2 keer ovj bekeuring waar een schikkingsvoorstel voor staat mag dus. Derde keer is stront aan de knikker. Dit is echter voor de gewone rijbewijzen ook het geval, tot een bepaalde overschrijding staat er de eerste keer gewoon een bedrag en bij een derde keer in (ik meen) 5 jaar ben je ook het bokje.
Het enige voordeel is, dat het bij een puntenrijbewijs dan makkelijker en sneller gaat; zo is mij ooit uitgelegd.
Mijn broertje (met punten rijbewijs) is eens gepakt met veels te veel op en hij heeft nog steeds al zijn punten.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Idem voor roken, drinken e.d. Het beleid is zo absurd, dat men aan de ene kant mensen zogenaamd wil laten stoppen met roken, drinken, autorijden, maar men de knaken zo hard nodig heeft dat met het liefst van de daken schreeuw om al die zaken wel te doen :twisted:Andre schreef:Jongens jullie snappen het nog niet helemaal.
De staat wil verkapte belasting binnen harken. Dus rij lekker stevig door. Andere oplossingen willen ze niet.
Ze moeten financieel aantrekkelijk zijn.
Het uitgave patroon van de staat zou al niet eens meer zonder al die bekeuringen kunnen.
-
raymondw
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Gisteren even naar de heilige grond in de Eifl geweest om controle te staan voor de ASVH Europarit waarvan de route vlak langs de ring liep. Lekker de E34 meegenomen. Op de heenweg alleen maar veel verkeer, regen en file meldingen op de A3 en A1 in de buurt van Keulen, dus lekker via de A42 via Kamp Lintfort eromheen gereden en daardoor een uur gewonnen. Vanaf Bad Munstereifel heerlijk binnendoor rchting de B258 over verlaten natgeregende landweggetjes. Ideaal voor die oude achterwielaandrijver zonder electronische waakhonden. Hairpin in, even terug naar het eerste verzet, vol gas erop en de achterkant lekker laten uitbreken. Schitterende opeenvolgingen van bochten waarin het heerlijk spelen is met de balans van de auto.
Voor ringrijden helaas geen tijd, maar wel twee rondjes met een kameraad in een E60 530i meegereden die twee klanten in een M3 CSL voorbereidde op de Scuderia. De controlepost samen met Jorrit (lid van www.nurburgring.nl) om 16.45 opgebouwd en tegen 18.45 kwam mijn kameraad even langs met de CSL. Na afloop snel even naar de parkplatz en gedrien even wat gegeten bij die Alte Scheune in Bahrweiler. In de tussentijd even wat van de CSL geproefd. Echt een heerlijke auto. Staat nu erg hoog op het lijstje. Rico, je zou gek zijn als je je CS verkoopt.
Om half negen de terugweg aanvaard en via vrijwel lege autobahnen terug naar Twente gereden. De A1 van Blankenheim naar Bliesheim kon op een paar stukken na voluit en kostte daarom niet meer dan een minuut of tien. De ringweg om Keulen heen is altijd aanpassen, maar op de A3 tussen Keulen en Oberhausen was volle pot met als toetje de A31 die ik van Bottrop tot aan Gronau grotendeels voluit kon rijden. Kost wel 30 tot 40ltr brandstof, maar ja DF mag wat kosten. Het is alleen dat er een paar gele platen zijn wiens rijders wel in de spiegels kijken en willens en wetens dan naar links gaan. Ach ja, waar heb je anders remmen voor, van 250+ naar 120km/h in een meter of tweehonderd is wel te doen natuurlijk. Voordeel is wel dat je vanuit zijn drie kunt wegaccelereren en die brul van die oude zes in lijn die volledig open is werkt dan wel intimiderend. Waarom zijn er dan van die idioten die met het licht gaan knipperen. Zijn niet alleen Nederlanders overigens, maar over het algemeen voelen Duitsers dit beter aan.
Moraal van het verhaal. Ik heb helaas te weinig tijd om vaker mijn auto's op een dergelijke manier uit te laten, maar een dag zoals gisteren bood mij genoeg DF voor de komende tijd. Ik hoef dat niet perse in NL te doen. Ik ga liever naar de Eifel of naar de Alpen waar de landweggetjes nog echt landweggetjes zijn, de gebieden uitgestrekter en mensen in de dorpjes vriendelijk zijn als je je aan de regels houdt. Buiten de bebouwde kom, mag je DF hebben als je je binnen de bebouwde kom maar aan de regels houdt. In NL helaas niet mogelijk, maar nog niet zover hiervandaan gelukkig wel.
Raymond
Voor ringrijden helaas geen tijd, maar wel twee rondjes met een kameraad in een E60 530i meegereden die twee klanten in een M3 CSL voorbereidde op de Scuderia. De controlepost samen met Jorrit (lid van www.nurburgring.nl) om 16.45 opgebouwd en tegen 18.45 kwam mijn kameraad even langs met de CSL. Na afloop snel even naar de parkplatz en gedrien even wat gegeten bij die Alte Scheune in Bahrweiler. In de tussentijd even wat van de CSL geproefd. Echt een heerlijke auto. Staat nu erg hoog op het lijstje. Rico, je zou gek zijn als je je CS verkoopt.
Om half negen de terugweg aanvaard en via vrijwel lege autobahnen terug naar Twente gereden. De A1 van Blankenheim naar Bliesheim kon op een paar stukken na voluit en kostte daarom niet meer dan een minuut of tien. De ringweg om Keulen heen is altijd aanpassen, maar op de A3 tussen Keulen en Oberhausen was volle pot met als toetje de A31 die ik van Bottrop tot aan Gronau grotendeels voluit kon rijden. Kost wel 30 tot 40ltr brandstof, maar ja DF mag wat kosten. Het is alleen dat er een paar gele platen zijn wiens rijders wel in de spiegels kijken en willens en wetens dan naar links gaan. Ach ja, waar heb je anders remmen voor, van 250+ naar 120km/h in een meter of tweehonderd is wel te doen natuurlijk. Voordeel is wel dat je vanuit zijn drie kunt wegaccelereren en die brul van die oude zes in lijn die volledig open is werkt dan wel intimiderend. Waarom zijn er dan van die idioten die met het licht gaan knipperen. Zijn niet alleen Nederlanders overigens, maar over het algemeen voelen Duitsers dit beter aan.
Moraal van het verhaal. Ik heb helaas te weinig tijd om vaker mijn auto's op een dergelijke manier uit te laten, maar een dag zoals gisteren bood mij genoeg DF voor de komende tijd. Ik hoef dat niet perse in NL te doen. Ik ga liever naar de Eifel of naar de Alpen waar de landweggetjes nog echt landweggetjes zijn, de gebieden uitgestrekter en mensen in de dorpjes vriendelijk zijn als je je aan de regels houdt. Buiten de bebouwde kom, mag je DF hebben als je je binnen de bebouwde kom maar aan de regels houdt. In NL helaas niet mogelijk, maar nog niet zover hiervandaan gelukkig wel.
Raymond
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Goede verhalen van Rob en Raymond.
Mijn grote autorij voorbeeld is mijn neef in Luxemburg. Die reed ook altijd te hard, maar ging vol in de ankers bij al die afgestorven dorpjes in Luxemburg. Terug naar 50 km/u en dan in hoogste versnelling. Daarna het gas er weer op. Dat is een discipline die je jezelf aan moet leren en wat je moet accepteren vind ik. Kun je dat niet, dan ben je een domme kneus als je daarover gaat lopen zeuren op anderen.
Mijn grote autorij voorbeeld is mijn neef in Luxemburg. Die reed ook altijd te hard, maar ging vol in de ankers bij al die afgestorven dorpjes in Luxemburg. Terug naar 50 km/u en dan in hoogste versnelling. Daarna het gas er weer op. Dat is een discipline die je jezelf aan moet leren en wat je moet accepteren vind ik. Kun je dat niet, dan ben je een domme kneus als je daarover gaat lopen zeuren op anderen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Rico, waarom ga je niet aan dit soort evenementen meedoen:
http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=13392

http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=13392
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Rico, nu we allemaal jouw mening gehoord hebben en onze mening verteld hebben, en wederom jouw mening gehoord hebben en nogmaals onze mening verteld hebben, willen we graag weten, wat volgens jouw dan wel de ideale auto is in dit land.
Oftewel welk type auto ga je kopen, als je 3-serie coupe "shoarma-edition" verkocht hebt?
En zeg niet dat je dat niet weet. Ik vraag niet specifiek welke uitvoering, maar welk type auto heb je dan in gedachte?
Oftewel welk type auto ga je kopen, als je 3-serie coupe "shoarma-edition" verkocht hebt?
En zeg niet dat je dat niet weet. Ik vraag niet specifiek welke uitvoering, maar welk type auto heb je dan in gedachte?
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Overtreffen in welke vorm of manier?Rico v Velzen schreef:Met een M3 nog op de stoep gaat dat ook niet werken want wat ik ook bedenk niks kan die M3 CS overtreffen.
Overtreffen qua lelijkheid? 8)
Ik kan je wel een aantal auto's opnoemen die ik qua ontwerp en lijnvoering mooier vind dan een 3-serie coupe... ook al is de M3 iets opgefleurt.
