Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 06 mei 2008, 08:53

En dat is dus precies mijn punt. Volgens mij valt het wel mee om HEEL veel downforce (en dus drag) op te wekken, maar "ze" doen het niet omdat het zoveel topsnelheid gaat schelen. Laat je pk/kg verhouding los, dan ga je meer de echte snelle jongens van bv de Le Mans series toelaten, met NOG vettere spoilers. Ik bedoel dat de kosten dan de pan uit kunnen gaan rijzen omdat iedereen meer en meer power zal gaan proberen te halen, en de acceleratiecijfers zullen gaan halen door gewoon een dubbele vleugel van 2 x 1m ofzo erop te monteren.

Ik ga even met wat cijfertjes spelen :wink:

Andre
Berichten: 11412
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 mei 2008, 11:26

Dan geef je minimaal oppervlakte van vleugels aan is dat ook aan de kant. En een maximale wagenbreedte in elke klasse. En ook nog een maximale banden breedte. En 100 tot 180 in 6 sec.

Andre
Berichten: 11412
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 mei 2008, 11:26

jordy das mooi ik blij dat er wat gebeurt. Dit komt de klasse alleen maar ten goede.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 mei 2008, 12:45

Andre schreef:Dan geef je minimaal oppervlakte van vleugels aan is dat ook aan de kant. En een maximale wagenbreedte in elke klasse. En ook nog een maximale banden breedte. En 100 tot 180 in 6 sec.
Dat is op zich wel leuk alleen krijg je wel een ingewikkelder regelement.

Leuke is wel weer dat teams dan beter na moeten gaan denken over hoe en wat ipv chassis bestellen dikke motor er in, vleugeltje er op en klaar :)

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: SBS6 Dutch Supercar Challenge

Bericht door Dutch » 06 mei 2008, 16:39

Jordy van Kouwen schreef:
Jordy van Kouwen schreef:Ik verwacht overigens ook dat de regels strenger nageleefd gaan worden, nu de gegevens van alle kastjes bekend zijn. Op zaterdag is er niet gereden, dus zondag kwamen de resultaten pas boven water. Dat geeft de organisatie de kans om in te grijpen voor de volgende events.
Ik heb vernomen dat enkele teams, waaronder met name Lammertink Racing, via de post een berisping van de organisatie hebben gekregen wegens het niet naleven van het reglement. Dit is op basis van de powerlog kastjes gebeurd.

Ik denk dat er vriendelijk verzocht is voor het volgende evenement een aanpassing te doen aan het gewicht en/of de motor. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Blokje onder het gaspedaal? :-)
Precies wat ik dacht dat er zou gebeuren.

Beetje de NASCAR-aanpak: een illegale auto mag zijn overwinning behouden, maar wordt achteraf bestraft voor de volgende race(s). Zodat de winnaar op de baan ook altijd voor het publiek de winnaar blijft. Commercieel natuurlijk het slimst.

Zoiets liet Van Elk ook al in zijn reacties doorschemeren. Al zei hij het niet met zoveel woorden, het zat er natuurlijk dik in dat hij achter de schermen stilletjes zou ingrijpen.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 06 mei 2008, 16:41

Bert ///M3 schreef:
Andre schreef:Dan geef je minimaal oppervlakte van vleugels aan is dat ook aan de kant. En een maximale wagenbreedte in elke klasse. En ook nog een maximale banden breedte. En 100 tot 180 in 6 sec.
Dat is op zich wel leuk alleen krijg je wel een ingewikkelder regelement.

Leuke is wel weer dat teams dan beter na moeten gaan denken over hoe en wat ipv chassis bestellen dikke motor er in, vleugeltje er op en klaar :)
Tja, als je andere factoren dan alleen vermogen en gewicht gaat meerekenen, dan kun je bijna net zo goed het FIA GT3/GT4-reglement overnemen...

Luco

Bericht door Luco » 06 mei 2008, 18:22

Ik kwam net meneer van Elk tegen op de A 27 in de file bij gorinchem, met alleen de body van een mosler op de aanhanger, ik zeg: Die is nooit af voor de volgende race.
Dick: morgen is die klaar :D :D :D
Heb 2 fototjes genomen met de telefoon, die volgen nog wel als ik zin heb.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 06 mei 2008, 18:48

luco hornsveld schreef:Ik kwam net meneer van Elk tegen op de A 27 in de file bij gorinchem, met alleen de body van een mosler op de aanhanger, ik zeg: Die is nooit af voor de volgende race.
Dick: morgen is die klaar :D :D :D
Heb 2 fototjes genomen met de telefoon, die volgen nog wel als ik zin heb.
Als je zin heb? Kom op zeg, delen die foto's!


Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 06 mei 2008, 20:55

Wow, dat stelt idd niet veel voor. Ik heb moeite om er willen onder te denken :D

Andre
Berichten: 11412
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 mei 2008, 21:19

http://www.petervdkolk.nl/video/mm_vdko ... 08_rd1.wmv

onboard beelden 1e race dsc van de SS1 klasse.

Kijk bij 8.45. Henk thuis komt voorbij. Peter vd kolk waait bijna van de baan af.

:) lol

Luco

Bericht door Luco » 06 mei 2008, 21:28

Volgens mij maakt die ook een foutje rond de 8.45 want die oranje porsche die die daarvoor inhaalde kwam ook weer voorbij

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 06 mei 2008, 22:34

Niet normaal wat een snelheidsverschil.daar valt niet tegen aan te rijden.Ik kan je frustratie goed begrijpen andré.


De vent met die GT3 rijd als een bejaarde maar op het rechte stuk is hij zooooooooveel sneller dat rem je nooit dicht :? :?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 mei 2008, 23:48

Prachtige beelden. Vd Kolk is erg goed bij uitremmen. Leuk om zo mee te rijden.

Verschil in power met de Porsches is hufterig groot. Als Vd Kolk op de grens van de legaliteit rijdt, dan zitten die Porsches verschrikkelijk ver aan de verkeerde kant van de streep. Dan kloppen onze berekeningen ongeveer en rijden ze met ruim 200 kg te weinig of 70 pk teveel rond.

Andre
Berichten: 11412
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 07 mei 2008, 00:01

Vd kolk komt straks met eine einser rakete.

485 pk en 1100kg.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 07 mei 2008, 08:15

Andre schreef:Vd kolk komt straks met eine einser rakete.

485 pk en 1100kg.
Zoiets hadden ze in de GT klasse nog niet gezien dan. Wel een leuke opstap natuurlijk na al een aantal jaren in SS2 en SS1 gereden te hebben.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 07 mei 2008, 10:02

maar er reed op het eind ook nog een ander soort auto als een raket bij de film porsche? vandaan, wat was dat dan?

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 07 mei 2008, 10:13

De oranje auto is een Ford Falcon uit het V8 Supercars kampioenschap.
http://www.supercarchallenge.nl/news/50 ... llenge.htm

Peter van der Kolk zou oorspronkelijk met zijn nieuwe 1 serie gaan rijden en had weinig aan de Compact gedaan. Dit was nog dezelfde auto als van de 24 uren van Dubai. Kortom, de motor liep al niet lekker en op het eind van de video houdt de motor (of Peter) helemaal in om het zaakje te redden.

Dit is de feitelijke uitleg, geen verdediging voor de supersnelle Porsches :D
Laatst gewijzigd door Jordy van Kouwen op 07 mei 2008, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11412
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 07 mei 2008, 10:14

Deze pinksterrace rijden de 410pk aston martins mee in de SS2 klasse. Die verhuizen dus van de ss1 naar de ss2 klasse.

vd kolk test zijn rakete ook even in de ss2 klasse pinksterraces. Doet niet voor de prijzen mee.

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Bericht door Jorrit » 07 mei 2008, 10:42

Andre schreef:http://www.petervdkolk.nl/video/mm_vdko ... 08_rd1.wmv

onboard beelden 1e race dsc van de SS1 klasse.

Kijk bij 8.45. Henk thuis komt voorbij. Peter vd kolk waait bijna van de baan af.

:) lol
Mooi filmpie!

Lijkt me echt moeilijk om zo te rijden. Later remmen, hogere bochtensnelheid maar de porsches die zo bij je weg trekken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 07 mei 2008, 10:48

Jordy van Kouwen schreef:De oranje auto is een Ford Falcon uit het V8 Supercars kampioenschap.
http://www.supercarchallenge.nl/news/50 ... llenge.htm
Yep, die bedoelde ik, die gaat ook als de brandweer, en schat dat ie bij die snelle porsche's in de buurt zit :roll:

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 07 mei 2008, 10:53

De Ford Falcon in de DSC is ingedeeld als een GT auto. Dus ik hoop voor hem dat hij sneller is dan de Porsches ;)

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 07 mei 2008, 11:57

Ik heb wel gehoord dat die Falcon onnavolgbaar was op het rechte stuk, maar de bochten weer heel veel liet liggen..

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 07 mei 2008, 11:58

Dat die Aston Martin Rijders zich hebben laten verleiden naar de SS2 klasse over te stappen is natuurlijk helemaal bezopen. We hebben berekend dat die auto's volledig legaal in de SS1 rondrijden en maar weinig kg's kwijt hoeven om helemaal optimaal op de vermogen/gewicht regel te zitten. Het is dat de andere rijders tot nu toe een loopje met de reglementen hebben kunnen nemen dat die Aston Martins niet mee kunnen komen. Want gezien de rondetijden op de Nürburgring zouden die rijders prima mee kunnen komen.

Een slechte ontwikkeling. De wedstrijdleiding had er mee moeten volstaan de Aston Martin rijders te beloven dat de andere rijders goed gecontroleerd en eventueel bestraft zullen worden de volgende race. En als er toch iemand van de ene klasse naar de andere klasse overgeheveld moet worden, dan verplicht die SS1 rijders die vanaf nu nog illegaal willen rondrijden. Ze passen qua vermogen/gewicht al in de GT klasse, laat ze daar dan ook rijden! Of snap ik iets niet?

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 07 mei 2008, 13:16

De Aston Martins zijn niet overgestapt, maar rijden op Zandvoort als "conformiteitstest" samen met de 140 GTR en de nieuwe E90 V8 GTR van Bas Barenbrug. Waarschijnlijk puur als test, maar voornamelijk om de wat zwakke uitstraling van de Supersport II, Sport I en II klasses te verbeteren. Het is toch een redelijke publiekstrekker daar op Zandvoort.

Ik heb tevens begrepen dat de Aston Martin's verder ontwikkeld worden in de gewichtsbesparing, terwijl ze juist gewicht erbij moeten doen voor de Supersport II klasse. Ik vind het gezeur van de Aston rijders ook niet terecht, ze hebben bijna geen ervaring met die wagens en in de race gingen ze ook steeds sneller.

Inschrijflijst Zandvoort:
http://www.supercarchallenge.nl/eventfi ... fileID=119

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: erwin20vt en 6 gasten