Ik ga even met wat cijfertjes spelen
Dutch supercar challenge.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
En dat is dus precies mijn punt. Volgens mij valt het wel mee om HEEL veel downforce (en dus drag) op te wekken, maar "ze" doen het niet omdat het zoveel topsnelheid gaat schelen. Laat je pk/kg verhouding los, dan ga je meer de echte snelle jongens van bv de Le Mans series toelaten, met NOG vettere spoilers. Ik bedoel dat de kosten dan de pan uit kunnen gaan rijzen omdat iedereen meer en meer power zal gaan proberen te halen, en de acceleratiecijfers zullen gaan halen door gewoon een dubbele vleugel van 2 x 1m ofzo erop te monteren.
Ik ga even met wat cijfertjes spelen
Ik ga even met wat cijfertjes spelen
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Dat is op zich wel leuk alleen krijg je wel een ingewikkelder regelement.Andre schreef:Dan geef je minimaal oppervlakte van vleugels aan is dat ook aan de kant. En een maximale wagenbreedte in elke klasse. En ook nog een maximale banden breedte. En 100 tot 180 in 6 sec.
Leuke is wel weer dat teams dan beter na moeten gaan denken over hoe en wat ipv chassis bestellen dikke motor er in, vleugeltje er op en klaar
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: SBS6 Dutch Supercar Challenge
Precies wat ik dacht dat er zou gebeuren.Jordy van Kouwen schreef:Ik heb vernomen dat enkele teams, waaronder met name Lammertink Racing, via de post een berisping van de organisatie hebben gekregen wegens het niet naleven van het reglement. Dit is op basis van de powerlog kastjes gebeurd.Jordy van Kouwen schreef:Ik verwacht overigens ook dat de regels strenger nageleefd gaan worden, nu de gegevens van alle kastjes bekend zijn. Op zaterdag is er niet gereden, dus zondag kwamen de resultaten pas boven water. Dat geeft de organisatie de kans om in te grijpen voor de volgende events.
Ik denk dat er vriendelijk verzocht is voor het volgende evenement een aanpassing te doen aan het gewicht en/of de motor. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Blokje onder het gaspedaal?
Beetje de NASCAR-aanpak: een illegale auto mag zijn overwinning behouden, maar wordt achteraf bestraft voor de volgende race(s). Zodat de winnaar op de baan ook altijd voor het publiek de winnaar blijft. Commercieel natuurlijk het slimst.
Zoiets liet Van Elk ook al in zijn reacties doorschemeren. Al zei hij het niet met zoveel woorden, het zat er natuurlijk dik in dat hij achter de schermen stilletjes zou ingrijpen.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Tja, als je andere factoren dan alleen vermogen en gewicht gaat meerekenen, dan kun je bijna net zo goed het FIA GT3/GT4-reglement overnemen...Bert ///M3 schreef:Dat is op zich wel leuk alleen krijg je wel een ingewikkelder regelement.Andre schreef:Dan geef je minimaal oppervlakte van vleugels aan is dat ook aan de kant. En een maximale wagenbreedte in elke klasse. En ook nog een maximale banden breedte. En 100 tot 180 in 6 sec.
Leuke is wel weer dat teams dan beter na moeten gaan denken over hoe en wat ipv chassis bestellen dikke motor er in, vleugeltje er op en klaar
-
Luco
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Als je zin heb? Kom op zeg, delen die foto's!luco hornsveld schreef:Ik kwam net meneer van Elk tegen op de A 27 in de file bij gorinchem, met alleen de body van een mosler op de aanhanger, ik zeg: Die is nooit af voor de volgende race.
Dick: morgen is die klaar![]()
![]()
![]()
Heb 2 fototjes genomen met de telefoon, die volgen nog wel als ik zin heb.
-
Luco
[img:800:600]http://img2.putfile.com/main/5/12613285248.jpg[/img]
[img:800:600]http://img2.putfile.com/main/5/12613285273.jpg[/img]
[img:800:600]http://img2.putfile.com/main/5/12613285273.jpg[/img]
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
http://www.petervdkolk.nl/video/mm_vdko ... 08_rd1.wmv
onboard beelden 1e race dsc van de SS1 klasse.
Kijk bij 8.45. Henk thuis komt voorbij. Peter vd kolk waait bijna van de baan af.
lol
onboard beelden 1e race dsc van de SS1 klasse.
Kijk bij 8.45. Henk thuis komt voorbij. Peter vd kolk waait bijna van de baan af.
-
Luco
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Prachtige beelden. Vd Kolk is erg goed bij uitremmen. Leuk om zo mee te rijden.
Verschil in power met de Porsches is hufterig groot. Als Vd Kolk op de grens van de legaliteit rijdt, dan zitten die Porsches verschrikkelijk ver aan de verkeerde kant van de streep. Dan kloppen onze berekeningen ongeveer en rijden ze met ruim 200 kg te weinig of 70 pk teveel rond.
Verschil in power met de Porsches is hufterig groot. Als Vd Kolk op de grens van de legaliteit rijdt, dan zitten die Porsches verschrikkelijk ver aan de verkeerde kant van de streep. Dan kloppen onze berekeningen ongeveer en rijden ze met ruim 200 kg te weinig of 70 pk teveel rond.
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
-
Jordy van Kouwen
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
De oranje auto is een Ford Falcon uit het V8 Supercars kampioenschap.
http://www.supercarchallenge.nl/news/50 ... llenge.htm
Peter van der Kolk zou oorspronkelijk met zijn nieuwe 1 serie gaan rijden en had weinig aan de Compact gedaan. Dit was nog dezelfde auto als van de 24 uren van Dubai. Kortom, de motor liep al niet lekker en op het eind van de video houdt de motor (of Peter) helemaal in om het zaakje te redden.
Dit is de feitelijke uitleg, geen verdediging voor de supersnelle Porsches
http://www.supercarchallenge.nl/news/50 ... llenge.htm
Peter van der Kolk zou oorspronkelijk met zijn nieuwe 1 serie gaan rijden en had weinig aan de Compact gedaan. Dit was nog dezelfde auto als van de 24 uren van Dubai. Kortom, de motor liep al niet lekker en op het eind van de video houdt de motor (of Peter) helemaal in om het zaakje te redden.
Dit is de feitelijke uitleg, geen verdediging voor de supersnelle Porsches
Laatst gewijzigd door Jordy van Kouwen op 07 mei 2008, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Mooi filmpie!Andre schreef:http://www.petervdkolk.nl/video/mm_vdko ... 08_rd1.wmv
onboard beelden 1e race dsc van de SS1 klasse.
Kijk bij 8.45. Henk thuis komt voorbij. Peter vd kolk waait bijna van de baan af.
lol
Lijkt me echt moeilijk om zo te rijden. Later remmen, hogere bochtensnelheid maar de porsches die zo bij je weg trekken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Yep, die bedoelde ik, die gaat ook als de brandweer, en schat dat ie bij die snelle porsche's in de buurt zitJordy van Kouwen schreef:De oranje auto is een Ford Falcon uit het V8 Supercars kampioenschap.
http://www.supercarchallenge.nl/news/50 ... llenge.htm
-
Jordy van Kouwen
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Dat die Aston Martin Rijders zich hebben laten verleiden naar de SS2 klasse over te stappen is natuurlijk helemaal bezopen. We hebben berekend dat die auto's volledig legaal in de SS1 rondrijden en maar weinig kg's kwijt hoeven om helemaal optimaal op de vermogen/gewicht regel te zitten. Het is dat de andere rijders tot nu toe een loopje met de reglementen hebben kunnen nemen dat die Aston Martins niet mee kunnen komen. Want gezien de rondetijden op de Nürburgring zouden die rijders prima mee kunnen komen.
Een slechte ontwikkeling. De wedstrijdleiding had er mee moeten volstaan de Aston Martin rijders te beloven dat de andere rijders goed gecontroleerd en eventueel bestraft zullen worden de volgende race. En als er toch iemand van de ene klasse naar de andere klasse overgeheveld moet worden, dan verplicht die SS1 rijders die vanaf nu nog illegaal willen rondrijden. Ze passen qua vermogen/gewicht al in de GT klasse, laat ze daar dan ook rijden! Of snap ik iets niet?
Een slechte ontwikkeling. De wedstrijdleiding had er mee moeten volstaan de Aston Martin rijders te beloven dat de andere rijders goed gecontroleerd en eventueel bestraft zullen worden de volgende race. En als er toch iemand van de ene klasse naar de andere klasse overgeheveld moet worden, dan verplicht die SS1 rijders die vanaf nu nog illegaal willen rondrijden. Ze passen qua vermogen/gewicht al in de GT klasse, laat ze daar dan ook rijden! Of snap ik iets niet?
-
Jordy van Kouwen
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
De Aston Martins zijn niet overgestapt, maar rijden op Zandvoort als "conformiteitstest" samen met de 140 GTR en de nieuwe E90 V8 GTR van Bas Barenbrug. Waarschijnlijk puur als test, maar voornamelijk om de wat zwakke uitstraling van de Supersport II, Sport I en II klasses te verbeteren. Het is toch een redelijke publiekstrekker daar op Zandvoort.
Ik heb tevens begrepen dat de Aston Martin's verder ontwikkeld worden in de gewichtsbesparing, terwijl ze juist gewicht erbij moeten doen voor de Supersport II klasse. Ik vind het gezeur van de Aston rijders ook niet terecht, ze hebben bijna geen ervaring met die wagens en in de race gingen ze ook steeds sneller.
Inschrijflijst Zandvoort:
http://www.supercarchallenge.nl/eventfi ... fileID=119
Ik heb tevens begrepen dat de Aston Martin's verder ontwikkeld worden in de gewichtsbesparing, terwijl ze juist gewicht erbij moeten doen voor de Supersport II klasse. Ik vind het gezeur van de Aston rijders ook niet terecht, ze hebben bijna geen ervaring met die wagens en in de race gingen ze ook steeds sneller.
Inschrijflijst Zandvoort:
http://www.supercarchallenge.nl/eventfi ... fileID=119
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 11 gasten
