En de tweede stoel zit er ook in! Hier wist ik eigenlijk al hoe ik het het beste kon aanpakken, maar de sliders van deze kant liepen helemaal niet lekker en hoewel ik wist dat ik twee verschillende stoelen had, ging ik er wel vanuit dat ze qua breedte identiek zouden zijn. Niet dus... De verschillen waren klein, maar de afmetingen zoals ik ze had gemaakt bij de bestuurdersstoel kwamen ook niet uit met als gevolg dat ik e.e.a. niet bevestigd kreeg. Gelukkig betrof het hier de passagiersstoel en is het daar iets minder relevant dat die schuift, dus maar gegaan voor de makkelijke weg en deze op een gefixeerde positie te monteren. Resultaat is dat 'ie iets verder naar voren staat dan de bestuurdersstoel (op mijn stand), maar er is evengoed nog meer dan genoeg beenruimte (als je niet 2.10m bent).
Verschil tussen de stoelen overigens zit 'm in het wel/niet FIA gekeurd verhaal. De bestuurdersstoel is een FIA versie van de passagiersstoel. Hij is iets meer afgerond op de zijwangen langs de zitting en daarmee ook wat minder agressief qua zitting/pasvorm. Voor mijn volmaakte (pun intended) lichaam net wat prettiger. Eigenlijk kan mijn autistische hoofd twee verschillende stoelen niet aan, maar ik heb het geaccepteerd.
Wat nu?! De achterbank is eruit incl. gordels en montagetoebehoren. Dit scheelt wel wat gewicht, wat ook te zien is aan de hoogte van de auto. Na alle aanpassingen deze winter gaat 'ie nog iets omlaag en moet ook de uitlijning nog even geperfectioneerd worden. Na die tik waardoor de velg gebutst is, is het stuur ook niet helemaal recht meer.
Terugkomende op die lege achterkant; ik wil graag een nette 'rear seat delete' set erin schroeven:
https://sternperformance.de/en/home/700 ... t-mk7.html. Hoewel ik het er onwijs dik en mooi afgewerkt uit vind zien, is het toch wel prijzig (€600+) incl. tapijt. Daar denk ik toch nog even over na.
Wat eerder zal gebeuren, eigenlijk ook gewoon de logische volgende stap, is een sportstuur. In mijn vorige auto (106 Rallye) had ik eerst een suède stuur van QSP, waar mijn handen zwart van werden. Later heb ik een Vigor Steering lederen sportstuurtje gekocht en daar was ik eigenlijk wel zeer content mee. Daar neig ik nu dan ook weer naar. Als er nog tips zijn, hoor ik het graag!
Overigens om budget te creëren wil ik eerst mijn originele interieur verkopen, dus als er nog gegadigden zijn?! Betreft een Recaro half leder interieur met verwarmde voorstoelen (
https://link.marktplaats.nl/m2204244457).