Heeft er niet eens gek lang over gedaan om de halve wereld over te reizen dus dat was een mooie bonus.
Vandaag nog eens een installatiefilmpje zitten kijken om te zien welke delen van het dashboard ook alweer los moesten en toen zijn we aan de slag gegaan. De handleiding zegt dat de ventilatieroosters eruit moeten net als de radio maar dat hoeft dus niet.
Paar schroefjes en boutjes verder en dan ligt een groot stuk dashboard los:

Rondom het stuur en het dashboardkastje moeten los zodat de schroeven van het middenstuk bereikbaar zijn.
Gat waar de knoppen in moesten komen iets aangepast en dan wil het net:

Zitten op de plek waar normaal gesproken de stoelverwarming zit, die heb ik niet dus dat is makkelijk.
Ook direct naast de schakelaar waar ze het meeste invloed op hebben

1 kabel moeten verlengen zodat ze ook verlicht zijn als je een functie gebruikt.
Korte test voordat alles weer op z'n plek ging en ik zeg missie geslaagd!

"Uit" gooit ie nu wanneer je wil de tractiecontrole, ESP en ABS tegelijk uit zoals af fabriek alleen gebeurt als je de diff lock gebruikt.
"Aan" is dan weer te gebruiken als je de diff lock in gebruik hebt. Standaard gooit ie alles dan uit, met alles aan schijn je haast hetzelfde effect te hebben als diff lock aan de voorkant dus ik ben erg benieuwd.
En sinds vorige week hebben we deze branden....

Vacuümsolenoid van de vlinderklep in de inlaat heeft het opgegeven na 17 jaar.
Origineel nieuw niet meer te krijgen, met héél goed zoeken mogelijk nog in Australië maar dat is het dan ook wel.
Nu aan het wachten op een aftermarket variant en als dat niet de oplossing is gaan we het systeem overbruggen zodat de klep niet meer werkt.
Zou met lage toeren iets meer trekkracht moeten geven, latere modellen hebben hem sowieso niet meer omdat het niet het meest betrouwbare systeem is.