spannend, good luck alvast met de afhandeling
Lotus Elise Motorsport S1
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
spannend, good luck alvast met de afhandeling
- JP
- Berichten: 35284
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Dus straks niet 1, maar 2 Elise's op de stoep.....

-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Nee 2 gaat mijn portomonee niet redden
Druk zoekende naar een nieuwe baan dus kan ook even geen grote risico's nemen
In iedergeval hopelijk wat circuit dagen in Frankrijk in 2010 :banaan:
Druk zoekende naar een nieuwe baan dus kan ook even geen grote risico's nemen
In iedergeval hopelijk wat circuit dagen in Frankrijk in 2010 :banaan:
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Ah, concurrentie, ben benieuwd 
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
concurentie op de circuits ? weinig kans , er staat niemand met een waardebon klaar en fles champagne dus rustig aan
Ben zelf ook erg benieuwd.
Ben zelf ook erg benieuwd.
-
FrankS
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Congratz Emiel!
Geen turbopwer meer, maargoed
Geen turbopwer meer, maargoed
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Congrats!!
Michel
Michel
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Gefeliciteerd, Emiel! Ding heeft wel potentie. Ik zie inderdaad ook wel wat dingen die ik ook uhm.....zou veranderen. Wat ik me wel afvroeg is de achterclam. Daar zitten onderaan gaten in. Dat heb ik niet eerder gezien. Is dat standard feature voor de Duratec?
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Thanks all
FrankS : Als 170 wiel pk's lukt op 700kg? dan is turbo niet nodig
Stephane : ja die verander kriebels komen nu om een andere reden. Shiftlight van stuuf af en ergens anders plaatsen, stuur vuilnisbak, alle stickers eraf, en nog wel paar kleine dingen.
Maar die gaten in de achterclam zijn voor koeling. Schijnt behoorlijk veel te schelen om de temperatuur omlaag te brengen. Heb het bij aantal Honda's al gezien in het verleden. Leest op seloc wel meer dat temperatuur aantal graden zakt met die gaten.
Deze auto schijnt continue op 82 graden te staan zo'n beetje.
Ben benieuwd hoelang de DVLA werk heeft om papieren in orde te maken, stond fout op. En dan eens kijken of zijn uiterlijk het rijgedrag waar maakt en of er echt potentie inzit
FrankS : Als 170 wiel pk's lukt op 700kg? dan is turbo niet nodig
Stephane : ja die verander kriebels komen nu om een andere reden. Shiftlight van stuuf af en ergens anders plaatsen, stuur vuilnisbak, alle stickers eraf, en nog wel paar kleine dingen.
Maar die gaten in de achterclam zijn voor koeling. Schijnt behoorlijk veel te schelen om de temperatuur omlaag te brengen. Heb het bij aantal Honda's al gezien in het verleden. Leest op seloc wel meer dat temperatuur aantal graden zakt met die gaten.
Deze auto schijnt continue op 82 graden te staan zo'n beetje.
Ben benieuwd hoelang de DVLA werk heeft om papieren in orde te maken, stond fout op. En dan eens kijken of zijn uiterlijk het rijgedrag waar maakt en of er echt potentie inzit
-
FrankS
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Niet nodig? :+Emiel schreef:Thanks all![]()
FrankS : Als 170 wiel pk's lukt op 700kg? dan is turbo niet nodig![]()
Stephane : ja die verander kriebels komen nu om een andere reden. Shiftlight van stuuf af en ergens anders plaatsen, stuur vuilnisbak, alle stickers eraf, en nog wel paar kleine dingen.
Maar die gaten in de achterclam zijn voor koeling. Schijnt behoorlijk veel te schelen om de temperatuur omlaag te brengen. Heb het bij aantal Honda's al gezien in het verleden. Leest op seloc wel meer dat temperatuur aantal graden zakt met die gaten.
Deze auto schijnt continue op 82 graden te staan zo'n beetje.
Ben benieuwd hoelang de DVLA werk heeft om papieren in orde te maken, stond fout op. En dan eens kijken of zijn uiterlijk het rijgedrag waar maakt en of er echt potentie inzit
Is altijd nodig
Verder... hij is sexy! :banaan:
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Ga je komend weekend al naar de UK?
Plannen die je hebt zijn mooi, en idd 170pk op 700kg is heerlijk, lekker NA, en betrouwbaar.
Koplampen mogen ook wel origineel, verder lekkere basis, zeker omdat er voor Ford motoren ontzettend veel te koop is in de UK.
Michel
Plannen die je hebt zijn mooi, en idd 170pk op 700kg is heerlijk, lekker NA, en betrouwbaar.
Koplampen mogen ook wel origineel, verder lekkere basis, zeker omdat er voor Ford motoren ontzettend veel te koop is in de UK.
Michel
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Zou dolgraag komend weekend al gaan maar ik vermoed dat DVLA niet zo snel gaat werken 
Ga jij op en neer dit weekend toevallig ?
Originele koplampen passen er niet meer in ben ik bang. In iedergeval gaan er van die kappen over om het meer gestroomlijnd te maken, dan vallen de lampen ook wat minder op.
Ford blok ben ik ook erg blij mee, zeker omdat de originele versnellingsbak gebruikt word bij dit soort conversies en de aandrijf lijn dus hetzelfde blijft. Zit al een koppeling in welke tot 210pk kan dus mocht ik een oude sok vinden voor de nokkenassen aan te schaffen
Kameraad van me heeft professionele flowbank dus dat komt wel goed in de toekomst.
Net HPI check gedaan en geen schade verleden, geen diefstal verleden en in bezit van huidige eigenaar sinds 2004.
Dus ik begin steeds vrolijker te worden
Ga jij op en neer dit weekend toevallig ?
Originele koplampen passen er niet meer in ben ik bang. In iedergeval gaan er van die kappen over om het meer gestroomlijnd te maken, dan vallen de lampen ook wat minder op.
Ford blok ben ik ook erg blij mee, zeker omdat de originele versnellingsbak gebruikt word bij dit soort conversies en de aandrijf lijn dus hetzelfde blijft. Zit al een koppeling in welke tot 210pk kan dus mocht ik een oude sok vinden voor de nokkenassen aan te schaffen
Kameraad van me heeft professionele flowbank dus dat komt wel goed in de toekomst.
Net HPI check gedaan en geen schade verleden, geen diefstal verleden en in bezit van huidige eigenaar sinds 2004.
Dus ik begin steeds vrolijker te worden
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Nee Emiel, ik ga niet op en neer.
Is het blok uit een Fiesta ST en Mondeo? Dat de aandrijflijn en bak origineel blijft is een groot pluspunt, dat hebben de 2.3 duratec motoren ook las ik op de site van Steve Williams.
Blokjes zijn 2e hands helemaal niet duur, dus een leuke mod, wat moet er gebeuren om deze te plaatsen in een S1?
Michel
Is het blok uit een Fiesta ST en Mondeo? Dat de aandrijflijn en bak origineel blijft is een groot pluspunt, dat hebben de 2.3 duratec motoren ook las ik op de site van Steve Williams.
Blokjes zijn 2e hands helemaal niet duur, dus een leuke mod, wat moet er gebeuren om deze te plaatsen in een S1?
Michel
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Dit blokje is een Mondeo blok, verschil zit hem in de carterpan en in de kop. Fiesta ST blok heeft andere carterpan waardoor er modificatie aan de wishbones nodig is. De kop van een Mondeo krijgt problemen met andere nokkenassen. Na 4700 toeren doet ie niet veel meer dan. De Fiesta ST kop heeft dat probleem niet. Heeft zover ik heb begrepen met flow te maken.
2.0 Fiesta ST blok kost nieuw uit krat 1750 pond excl. meen ik. Compleet blok , gebruikt, met kabels, inlaat en uitlaat, versnellingsbak kost een 900 pond
Dus een kop kost de kop niet
Ga ook van distributie riem ook naar een distributie ketting.
Wat er precies nodig is weet ik niet, maar er moet een adapter plaat komen om de versnellingsbak aan het blok te kunnen bevestigen. Dan nog motorsteunen wat aanpassen. Aparte ECU, throttlebodies word aangeraden ivm ruimte geloof ik, dan nog uitlaat traject maken ,al met al best wel nog wat werk.
Sinclaires heeft een DIY kit hiervoor , 3800 pond excl. vat, excl. motor en er komt binnenkort nog een DIY kit op de markt die waarschijnlijk stuk goedkoper zal zijn.
2.0 Fiesta ST blok kost nieuw uit krat 1750 pond excl. meen ik. Compleet blok , gebruikt, met kabels, inlaat en uitlaat, versnellingsbak kost een 900 pond
Dus een kop kost de kop niet
Ga ook van distributie riem ook naar een distributie ketting.
Wat er precies nodig is weet ik niet, maar er moet een adapter plaat komen om de versnellingsbak aan het blok te kunnen bevestigen. Dan nog motorsteunen wat aanpassen. Aparte ECU, throttlebodies word aangeraden ivm ruimte geloof ik, dan nog uitlaat traject maken ,al met al best wel nog wat werk.
Sinclaires heeft een DIY kit hiervoor , 3800 pond excl. vat, excl. motor en er komt binnenkort nog een DIY kit op de markt die waarschijnlijk stuk goedkoper zal zijn.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Er zit dus een 2.0 Duratec HE in. Spruitstuk custom made? Die zou 2bular of Tillett fabrieken, stand alone ecu. ST kop, en dan 170 whp, dat is te overzien, en 100% fijner t.o.v. een K serie motor.
Ben erg benieuwd naar je auto.
Michel
Ben erg benieuwd naar je auto.
Michel
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Laat me niet lachen Michel. K-series is veel 8) dan Duratec! 
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Dat was precies wat ik ook van plan was met mijn S1. Voordeel van deze lampen is dat er lenzen in zitten en je dus wel xenon lampen kunt monteren die netjes schijnen. En dan dus niet net zoals Florence Nightingale met een kaars door de nacht hoeft te rijdenEmiel schreef:Originele koplampen passen er niet meer in ben ik bang. In ieder geval gaan er van die kappen over om het meer gestroomlijnd te maken, dan vallen de lampen ook wat minder op.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Jij bent een avonturist, die ala Mcgiver de boel middels houtje touwtje oplossingen tot een goed einde probeert te brengen op naar het volgende avontuurallen schreef:Laat me niet lachen Michel. K-series is veel 8) dan Duratec!
Michel
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Gelukkig sta ik in deze niet alleen. Stéphane heeft ook een k-series.
Getekend,
F. Nightingale (ik heb kaarsjes in m'n koplampen ja!)
Getekend,
F. Nightingale (ik heb kaarsjes in m'n koplampen ja!)
- Elise
- Berichten: 9272
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Gefeliciteerd Emiel, ziet er prima uit :banaan:
Hoop dat je de stikkers er goed af kunt krijgen en als je dan toch bezig bent trek dan gelijk even de rare luchthappers eraf, man wat vind ik dat een lelijke dingen
Maar verder top die auto
Hoop dat je de stikkers er goed af kunt krijgen en als je dan toch bezig bent trek dan gelijk even de rare luchthappers eraf, man wat vind ik dat een lelijke dingen
Maar verder top die auto
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Florence nightendale and the road warriors
Michel : Idd een 2.0 duratec HE. Zit al een Emerald op, dus kop , nokkenassen en luchtfilterbak (forgot that one) dan 170 whp. Schijnbaar loopt het stuk bij 200+ pk.
Ben zelf ook erg benieuwd naar de auto, het vermogen geloof ik wel. Op 4 wieler gebied is na de Evo de Elise toch traag
Maar het zal fijn voelen om weer terug in een kart te zitten ipv een 4 deurs gezinswagen
Stephane : Er zijn zoveel modificaties dat ik helft vergeet, maar er zit dus idd xenon groot licht in al
Elise : Bedankt! Maar die luchthappers blijven zitten, extra koeling. Vind ze zelf wel mooi ook.
Michel : Idd een 2.0 duratec HE. Zit al een Emerald op, dus kop , nokkenassen en luchtfilterbak (forgot that one) dan 170 whp. Schijnbaar loopt het stuk bij 200+ pk.
Ben zelf ook erg benieuwd naar de auto, het vermogen geloof ik wel. Op 4 wieler gebied is na de Evo de Elise toch traag
Maar het zal fijn voelen om weer terug in een kart te zitten ipv een 4 deurs gezinswagen
Stephane : Er zijn zoveel modificaties dat ik helft vergeet, maar er zit dus idd xenon groot licht in al
Elise : Bedankt! Maar die luchthappers blijven zitten, extra koeling. Vind ze zelf wel mooi ook.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
Stickers ook laten zitten bitte! 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D
vind ze ook wel passen en nodig die luchthappers, eventueel in kleur mochten ze te veel opvallen...zoals je ook al zei met die koplamp kappen valt het al veel minder op en lijkt het best aardig.Emiel schreef: er zit dus idd xenon groot licht in al![]()
Elise : Bedankt! Maar die luchthappers blijven zitten, extra koeling. Vind ze zelf wel mooi ook.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Godspeed, Kocheler, Peter-Paul, Streamline en 18 gasten
