Lotus Elise Motorsport S1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D

Bericht door GTRene » 07 feb 2010, 17:51

:mrgreen: hij ziet er wel uit als een track/fun karretje, dat zal dus wel lukken :df:
spannend, good luck alvast met de afhandeling :thumbup:

JP

Bericht door JP » 07 feb 2010, 17:55

Dus straks niet 1, maar 2 Elise's op de stoep..... :thumbup: :clap:

allen

Bericht door allen » 07 feb 2010, 17:56

:banaan: :df:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 feb 2010, 18:03

Nee 2 gaat mijn portomonee niet redden :lol:

Druk zoekende naar een nieuwe baan dus kan ook even geen grote risico's nemen :bag:

In iedergeval hopelijk wat circuit dagen in Frankrijk in 2010 :banaan:

Rupie

Bericht door Rupie » 07 feb 2010, 19:35

Ah, concurrentie, ben benieuwd :wink:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 feb 2010, 20:11

concurentie op de circuits ? weinig kans , er staat niemand met een waardebon klaar en fles champagne dus rustig aan :lol:

Ben zelf ook erg benieuwd.

Luco

Bericht door Luco » 07 feb 2010, 20:16

Nou, alvast gefeliciteerd :thumbup: :thumbup:

FrankS

Bericht door FrankS » 07 feb 2010, 20:46

Congratz Emiel!

Geen turbopwer meer, maargoed ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 07 feb 2010, 21:05

Congrats!!

Michel

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 feb 2010, 21:17

Gefeliciteerd, Emiel! Ding heeft wel potentie. Ik zie inderdaad ook wel wat dingen die ik ook uhm.....zou veranderen. Wat ik me wel afvroeg is de achterclam. Daar zitten onderaan gaten in. Dat heb ik niet eerder gezien. Is dat standard feature voor de Duratec?

Emiel

Bericht door Emiel » 07 feb 2010, 21:59

Thanks all :)

FrankS : Als 170 wiel pk's lukt op 700kg? dan is turbo niet nodig :lol:

Stephane : ja die verander kriebels komen nu om een andere reden. Shiftlight van stuuf af en ergens anders plaatsen, stuur vuilnisbak, alle stickers eraf, en nog wel paar kleine dingen.

Maar die gaten in de achterclam zijn voor koeling. Schijnt behoorlijk veel te schelen om de temperatuur omlaag te brengen. Heb het bij aantal Honda's al gezien in het verleden. Leest op seloc wel meer dat temperatuur aantal graden zakt met die gaten.
Deze auto schijnt continue op 82 graden te staan zo'n beetje.

Ben benieuwd hoelang de DVLA werk heeft om papieren in orde te maken, stond fout op. En dan eens kijken of zijn uiterlijk het rijgedrag waar maakt en of er echt potentie inzit :df:

FrankS

Bericht door FrankS » 08 feb 2010, 09:22

Emiel schreef:Thanks all :)

FrankS : Als 170 wiel pk's lukt op 700kg? dan is turbo niet nodig :lol:

Stephane : ja die verander kriebels komen nu om een andere reden. Shiftlight van stuuf af en ergens anders plaatsen, stuur vuilnisbak, alle stickers eraf, en nog wel paar kleine dingen.

Maar die gaten in de achterclam zijn voor koeling. Schijnt behoorlijk veel te schelen om de temperatuur omlaag te brengen. Heb het bij aantal Honda's al gezien in het verleden. Leest op seloc wel meer dat temperatuur aantal graden zakt met die gaten.
Deze auto schijnt continue op 82 graden te staan zo'n beetje.

Ben benieuwd hoelang de DVLA werk heeft om papieren in orde te maken, stond fout op. En dan eens kijken of zijn uiterlijk het rijgedrag waar maakt en of er echt potentie inzit :df:
Niet nodig? :+

Is altijd nodig ;)

Verder... hij is sexy! :banaan:

Michel P

Bericht door Michel P » 08 feb 2010, 09:36

Ga je komend weekend al naar de UK?

Plannen die je hebt zijn mooi, en idd 170pk op 700kg is heerlijk, lekker NA, en betrouwbaar.

Koplampen mogen ook wel origineel, verder lekkere basis, zeker omdat er voor Ford motoren ontzettend veel te koop is in de UK.

Michel

Emiel

Bericht door Emiel » 08 feb 2010, 10:03

Zou dolgraag komend weekend al gaan maar ik vermoed dat DVLA niet zo snel gaat werken :(
Ga jij op en neer dit weekend toevallig ?

Originele koplampen passen er niet meer in ben ik bang. In iedergeval gaan er van die kappen over om het meer gestroomlijnd te maken, dan vallen de lampen ook wat minder op.

Ford blok ben ik ook erg blij mee, zeker omdat de originele versnellingsbak gebruikt word bij dit soort conversies en de aandrijf lijn dus hetzelfde blijft. Zit al een koppeling in welke tot 210pk kan dus mocht ik een oude sok vinden voor de nokkenassen aan te schaffen :lol:
Kameraad van me heeft professionele flowbank dus dat komt wel goed in de toekomst.

Net HPI check gedaan en geen schade verleden, geen diefstal verleden en in bezit van huidige eigenaar sinds 2004.
Dus ik begin steeds vrolijker te worden :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 08 feb 2010, 10:27

Nee Emiel, ik ga niet op en neer.

Is het blok uit een Fiesta ST en Mondeo? Dat de aandrijflijn en bak origineel blijft is een groot pluspunt, dat hebben de 2.3 duratec motoren ook las ik op de site van Steve Williams.

Blokjes zijn 2e hands helemaal niet duur, dus een leuke mod, wat moet er gebeuren om deze te plaatsen in een S1?

Michel

Emiel

Bericht door Emiel » 08 feb 2010, 10:55

Dit blokje is een Mondeo blok, verschil zit hem in de carterpan en in de kop. Fiesta ST blok heeft andere carterpan waardoor er modificatie aan de wishbones nodig is. De kop van een Mondeo krijgt problemen met andere nokkenassen. Na 4700 toeren doet ie niet veel meer dan. De Fiesta ST kop heeft dat probleem niet. Heeft zover ik heb begrepen met flow te maken.

2.0 Fiesta ST blok kost nieuw uit krat 1750 pond excl. meen ik. Compleet blok , gebruikt, met kabels, inlaat en uitlaat, versnellingsbak kost een 900 pond :lol:
Dus een kop kost de kop niet :lol:
Ga ook van distributie riem ook naar een distributie ketting.

Wat er precies nodig is weet ik niet, maar er moet een adapter plaat komen om de versnellingsbak aan het blok te kunnen bevestigen. Dan nog motorsteunen wat aanpassen. Aparte ECU, throttlebodies word aangeraden ivm ruimte geloof ik, dan nog uitlaat traject maken ,al met al best wel nog wat werk.

Sinclaires heeft een DIY kit hiervoor , 3800 pond excl. vat, excl. motor en er komt binnenkort nog een DIY kit op de markt die waarschijnlijk stuk goedkoper zal zijn.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 feb 2010, 11:10

Er zit dus een 2.0 Duratec HE in. Spruitstuk custom made? Die zou 2bular of Tillett fabrieken, stand alone ecu. ST kop, en dan 170 whp, dat is te overzien, en 100% fijner t.o.v. een K serie motor.

Ben erg benieuwd naar je auto.

Michel

allen

Bericht door allen » 08 feb 2010, 11:19

Laat me niet lachen Michel. K-series is veel 8) dan Duratec! :nana:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 08 feb 2010, 11:23

Emiel schreef:Originele koplampen passen er niet meer in ben ik bang. In ieder geval gaan er van die kappen over om het meer gestroomlijnd te maken, dan vallen de lampen ook wat minder op.
Dat was precies wat ik ook van plan was met mijn S1. Voordeel van deze lampen is dat er lenzen in zitten en je dus wel xenon lampen kunt monteren die netjes schijnen. En dan dus niet net zoals Florence Nightingale met een kaars door de nacht hoeft te rijden :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 08 feb 2010, 11:27

allen schreef:Laat me niet lachen Michel. K-series is veel 8) dan Duratec! :nana:
Jij bent een avonturist, die ala Mcgiver de boel middels houtje touwtje oplossingen tot een goed einde probeert te brengen op naar het volgende avontuur :mrgreen:

Michel

allen

Bericht door allen » 08 feb 2010, 11:34

Gelukkig sta ik in deze niet alleen. Stéphane heeft ook een k-series.

Getekend,
F. Nightingale (ik heb kaarsjes in m'n koplampen ja!)

Elise

Bericht door Elise » 08 feb 2010, 11:58

Gefeliciteerd Emiel, ziet er prima uit :banaan:

Hoop dat je de stikkers er goed af kunt krijgen en als je dan toch bezig bent trek dan gelijk even de rare luchthappers eraf, man wat vind ik dat een lelijke dingen :mrgreen:
Maar verder top die auto :thumbup:

Emiel

Bericht door Emiel » 08 feb 2010, 12:27

Florence nightendale and the road warriors :lol:

Michel : Idd een 2.0 duratec HE. Zit al een Emerald op, dus kop , nokkenassen en luchtfilterbak (forgot that one) dan 170 whp. Schijnbaar loopt het stuk bij 200+ pk.
Ben zelf ook erg benieuwd naar de auto, het vermogen geloof ik wel. Op 4 wieler gebied is na de Evo de Elise toch traag :bag:
Maar het zal fijn voelen om weer terug in een kart te zitten ipv een 4 deurs gezinswagen :lol:

Stephane : Er zijn zoveel modificaties dat ik helft vergeet, maar er zit dus idd xenon groot licht in al :)

Elise : Bedankt! Maar die luchthappers blijven zitten, extra koeling. Vind ze zelf wel mooi ook.

allen

Bericht door allen » 08 feb 2010, 12:38

Stickers ook laten zitten bitte! 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 08 feb 2010, 12:42

Emiel schreef: er zit dus idd xenon groot licht in al :)

Elise : Bedankt! Maar die luchthappers blijven zitten, extra koeling. Vind ze zelf wel mooi ook.
vind ze ook wel passen en nodig die luchthappers, eventueel in kleur mochten ze te veel opvallen...zoals je ook al zei met die koplamp kappen valt het al veel minder op en lijkt het best aardig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie