Alle (on)zin over Hybride !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 aug 2008, 06:28

't Is een nette kar... :wink:
Ik wil er ook 1.

Merijn

Bericht door Merijn » 04 aug 2008, 10:07

Ik heb er ook 1 besteld... :)

2009 model
Wit metallic
Sport pakket
Lederen interieur (op maat gemaakt)
Pioneer Avic F900BT

Snel issie niet, maar ach... :) Veel luxe voor weinig en ik kan nog ruim op vakantie ook. ;)

Maik

Bericht door Maik » 04 aug 2008, 10:23

Rico v Velzen schreef:Ik snap de achterliggende gedachtes allemaal, maar Macboy slaat wel een beetje door hoor.

35K is serieus veel geld voor iets wat net zoveel emotie bied als het gehaakte tafellakentje van mijn oma :lol:
Ilija, Rico snapt het NOG niet!!! :lol: :lol: :lol: ach... kan hij ook niets aan doen.........................

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 aug 2008, 10:44

Ik snap het verhaal van Fabian wel met de extra accessoires. Had ik ook bij mijn roadster, daar zit voor een vergelijkbaar bedrag aan accessoires op. Bijna dezelfde opties ook nog eens. En dan zit je al snel aan €9-10k erbij. Maar fiscale waarde blijft dan nog €26,5 natuurlijk.

Grote kans dat die van mij er bijna hetzelfde uit gaat zien als die van Fabian al hoeven die velgen van mij niet eens.

P.S. @ Merijn: Wat zijn de wijzigingen voor het 2009 model?

Merijn

Bericht door Merijn » 04 aug 2008, 10:56

Dat weten ze bij de dealer niet eens... hahahah :)

De metallic witte kleur is in ieder geval nieuw en de voor- en achterlichten schijnen wat gewijzigd te worden, maar ze weten zelf niet hoe het er precies uit komt te zien. Wel is zeker dat parkeersensoren standaard geleverd zullen worden.

Verder weinig aanpassingen, geloof ik. Ja, de prijs... Hij wordt zo'n 900 euro duurder. :(

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 aug 2008, 11:47

OK. Nou ja, die €900 is nog wel overheen te komen ;) Dan wachten we de officiële berichtgevingen nog wel even af.

Merijn

Bericht door Merijn » 04 aug 2008, 11:54

Inderdaad.

Maar het is toch op z'n minst vreemd te noemen, dat de dealer niet weet hoe de auto eruit zal komen te zien, wanneer je er 1 besteld? :)

Mijn keuze zal er niet door worden beinvloedt, maar ik vind het wel een vreemde gang van zaken.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 aug 2008, 13:45

Misschien wordt de verlichting zoals op de foto's van onderstaande link?

http://allworldcars.com/wordpress/?p=1660

Macboy

Bericht door Macboy » 04 aug 2008, 15:50

Even voor de duidelijkheid: de versie zoals ik hem neem is gewoon EUR 25.500,= Rico en niet EUR 35.000,= :!:

Jammer dat alles weer uit verband wordt gerukt en mensen niet kunnen lezen en interpreteren. Zoals Fabian zegt: de fiscale waarde is gewoon EUR 26.500 en dáár gaat het om.

De fiscale waarde van mijn auto is EUR 23.500,= waar alleen als accessoire leer bij op komt voor 2000 = EUR 25.500 particuliere aanschafprijs.

Niet iedereen heeft Satnav, standkachel en open daken nodig ;)

Fabian

Bericht door Fabian » 04 aug 2008, 18:14

Ik heb ze ook niet nodig :lol:

Maar ja, als het in mn tarief past :roll: :lol: :P

Er stond vandaag een diep donkerblauwe met 16 inch LMV en zwart leer bij ons, ERG geslaagd moet ik zeggen! Had niet verwacht dat die kleur zo mooi kon zijn icm de juiste velgen etc.

Merijn

Bericht door Merijn » 04 aug 2008, 19:11

Ik zou, als ik jullie was, het leer er achteraf pas in laten zetten. Dat kost evenveel (bij de dealer in Den Bosch) en je kan alles naar eigen smaak laten maken. Vanaf de fabriek leveren ze alleen grijs en beige... :S Ik ga er voor dezelfde prijs donkergrijs met rode stiksels op de wangen in laten zetten, met op het zitvlak geperforeerd leer... Mijns inziens veel netter dan de standaard stoelen. Ze nemen overigens ook de panelen in de deuren mee en zo. Echt supernetjes.

Ze hadden een aantal demo's staan bij de dealer en het leer zit er minstens zo netjes in! En je betaalt geen bijtelling... :)

Macboy

Bericht door Macboy » 04 aug 2008, 19:19

Merijn: dat weten we wel hoor :)

Leuke combo die van jou !

Ik bestel hem met rood leder met zwarte stiksels, ook geperforeerd en een ringsticker gefrased op de middenarmsteun hehehe :)

Witte lak was de bedoeling, maar donkerblauw ben ik ook benieuwd naar nu jij dat zo zegt !!

Donkerblauw met rood leer is ook vet, maar dan moet het een bordeaux rood zijn, niet felrood. Donkerblauw met wit is ook weer erg gaaf.

Ben alleen reuze benieuwd naar de 2009 wijzigingen. Wat ik in elk geval te horen heb gekregen is in april 2009 pas rijden :(

Mogelijk eerder, maar hangt van km af.

Merijn

Bericht door Merijn » 04 aug 2008, 19:26

Ok... Dat wist ik niet. :oops:

Bij de dealer in Den Bosch staat een donkerblauwe binnen... Nette kleur! :D

Ik ben heel benieuwd naar dat nieuws over het 2009 model, dan. Want als ik tot april in die voorloopauto moet rijden, dan heb ik een hernia. ;)

Rein

Bericht door Rein » 04 aug 2008, 21:30

Macboy schreef: en een ringsticker gefrased op de middenarmsteun hehehe :)
:lol: :lol:

wel stoer 8) zou je niet denken bij zo'n wagen.

Asief

Bericht door Asief » 05 aug 2008, 09:50

Met betrekking tot het 2009 Civic Hybrid model is het volgende bekend (van iemand op het Autoweek forum gekopieerd):
Ik ben gister wezen kijken naar een nieuwe auto voor de lease en bij de honda dealer kreeg ik een brief in handen met daarop de volgende informatie:

- De bestelling van een nieuwe civic hybrid nu resulteert in de levering van de 2009 versie. (gezien de levertijd van ~5 maanden)
- Er zit een embargo op de exacte informatie en het beeldmateriaal.

Om toch de klanten goed te informeren is er het een en ander aan informatie verstrekt.

Exterieur:
- Nieuwe grille en voorbumper met een krachtige uitstraling
- Donkerdere koplampen
- Aan de achterkant lichte wijzigingen aan het 3e remlicht en het achterlicht.

De lichtmetalen velgen worden vervangen door nieuwe 5-spaaks lichtmetalen velgen.

Interieur:
- Grijs wordt zwart, ivoor blijft beschikbaar

Standaard uitrusting:
- Parkeersensoren achter
- Opening achterklep met afstandsbediening
- One touch passeer knipperlicht (ala VW?)
- Footlights (verlichte voetruimte voorin)
- Courtesy lights (verlichting grond bij openen deur)

MTO & kleurenaanbod:
- Nighthawk black pearl wordt vervangen door crystal black pearl (zie honda accord)
- Taffetta white solid wordt vervangen door premium white pearl.

De technische specificaties blijven gelijk aan het model van 2008 en er dient rekening gehouden te worden met een prijsverhoging !! van 750 - 1000 euro.
Definitieve prijzen: augustus.
Deze brief van Honda Nederland heb ik ook bij de dealer gelezen. Interieurkleur in combinatie met bepaalde lakken zijn gewijzigd. Zo is in ons geval geen Ivoor meer mogelijk met Neutron Blue :?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 aug 2008, 09:57

Macboy schreef:
Ik bestel hem met rood leder met zwarte stiksels, ook geperforeerd en een ringsticker gefrased op de middenarmsteun hehehe :)
Da's net zoiets als een tattoo van de Hell's Angels laten zetten terwijl je in de schuur een Puch Maxi hebt staan. :)

Asief

Bericht door Asief » 05 aug 2008, 10:10

Wouter81 schreef:
Macboy schreef:
Da's net zoiets als een tattoo van de Hell's Angels laten zetten terwijl je in de schuur een Puch Maxi hebt staan. :)
Wat dacht je van Type-R logo's op je hybride..ja, bestaat echt :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 05 aug 2008, 10:20

Wouter81 schreef:
Macboy schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 05 aug 2008, 11:08

Nou, daar zitten een aantal interessante wijzigingen bij! Niet schokkend, maar toch.

- Parkeersensoren achter
- Opening achterklep met afstandsbediening
- One touch passeer knipperlicht (ala VW?)

Ik denk erover om de parkeersensoren alsnog achter te laten plaatsen namelijk, de auto is met parkeren erg onoverzichtelijk valt me op. Achteruitrijcamera kan ook, maar dat is weer veel duurder.

Achterklep via afstandsbediening is erg makkelijk, stoor me er nu aan dat het OF via de handle in het interieur moet OF echt met de sleutel in het slot van de koffer.

One Touch knipperlicht mis ik echt tov mijn huur Corsa'stje. Dat is echt iets dat als je er eenmaal aan gewend bent je het echt gaat missen. Maar wie weet kan dat ook nog. Heb nog een minimaal budget te besteden iom de dealer :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 aug 2008, 16:33

Ik ben wel blij met de wijzigingen, maar heb angst over de witte lak. De huidige witte lak is echt super wit. Wit wit. Niet beige wit. Niet bleek. Nee gewoon wit zoals wit hoort te zijn.

Ben benieuwd ...

Merijn

Bericht door Merijn » 06 aug 2008, 17:07

Ik heb de kleurenstaal van de nieuwe witte kleur gezien en het is allereerst metallic en volgens mij ook parelmoer... Je moet ervan houden, denk ik. Ik denk dat het wel erg strak zal staan!

Macboy

Bericht door Macboy » 06 aug 2008, 19:38

Oh lord. Ben benieuwd. Maar zal mogelijk niet mijn smaak zijn. Ik hoop niet dat ze het hiermee gaan verpesten voor me ...

Anders diep donkerblauw of zo ...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 aug 2008, 22:45

Ik denk dat het wel meevalt, anders moet je gewoon even op de Amerikaanse Honda-website kijken.

Lotus heeft voor Michel trouwens iets gemaakt om toch nog M3 geluid te kunnen hebben:
http://blog.wired.com/cars/2008/08/lotus-makes-ele.html

Michel P

Bericht door Michel P » 08 aug 2008, 08:23

Prachtig Stéphane :lol: huilende E30 M3 sound, nu kan de M3 ook in de verkoop :wink:

Michel

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 08 aug 2008, 09:35

Toch blijf ik het grappig vinden, een fora genaamd "driving fun" en een van de meest actieve topics is een oerlelijk ding op batterijen. Foto's van verbonden i-phones enz....zal wel de nieuwe trend zijn maar vraag me af hoe lang de nieuwe "gelukkige" eigenaren zichzelf kunnen wijsmaken dat dit de juiste keuze is geweest. Het zou trouwens wel DE grap van 2009 zijn als de belastingdienst de bijtelling zou aanpassen, gezien de historie van de belastingdienst zou dat zo maar kunnen :) Maar goed ik heb Ilja al persoonlijk proberen te overtuigen het NIET te doen, maar helaas is de klap van de molen te hard geweest ;-). Het zou toch niet leuk zijn on het dagelijks verkeer, maar wat het dan helpt om jezelf te tergen dagelijks in zo'n apparaat ontgaat me werkelijk.

Plaats reactie