Ik wil er ook 1.
Alle (on)zin over Hybride !
- Maik
Ilija, Rico snapt het NOG niet!!!Rico v Velzen schreef:Ik snap de achterliggende gedachtes allemaal, maar Macboy slaat wel een beetje door hoor.
35K is serieus veel geld voor iets wat net zoveel emotie bied als het gehaakte tafellakentje van mijn oma
- Stéphane
Ik snap het verhaal van Fabian wel met de extra accessoires. Had ik ook bij mijn roadster, daar zit voor een vergelijkbaar bedrag aan accessoires op. Bijna dezelfde opties ook nog eens. En dan zit je al snel aan €9-10k erbij. Maar fiscale waarde blijft dan nog €26,5 natuurlijk.
Grote kans dat die van mij er bijna hetzelfde uit gaat zien als die van Fabian al hoeven die velgen van mij niet eens.
P.S. @ Merijn: Wat zijn de wijzigingen voor het 2009 model?
Grote kans dat die van mij er bijna hetzelfde uit gaat zien als die van Fabian al hoeven die velgen van mij niet eens.
P.S. @ Merijn: Wat zijn de wijzigingen voor het 2009 model?
-
Merijn
Dat weten ze bij de dealer niet eens... hahahah 
De metallic witte kleur is in ieder geval nieuw en de voor- en achterlichten schijnen wat gewijzigd te worden, maar ze weten zelf niet hoe het er precies uit komt te zien. Wel is zeker dat parkeersensoren standaard geleverd zullen worden.
Verder weinig aanpassingen, geloof ik. Ja, de prijs... Hij wordt zo'n 900 euro duurder.
De metallic witte kleur is in ieder geval nieuw en de voor- en achterlichten schijnen wat gewijzigd te worden, maar ze weten zelf niet hoe het er precies uit komt te zien. Wel is zeker dat parkeersensoren standaard geleverd zullen worden.
Verder weinig aanpassingen, geloof ik. Ja, de prijs... Hij wordt zo'n 900 euro duurder.
-
Merijn
-
M@rcel
Misschien wordt de verlichting zoals op de foto's van onderstaande link?
http://allworldcars.com/wordpress/?p=1660
http://allworldcars.com/wordpress/?p=1660
- Macboy
Even voor de duidelijkheid: de versie zoals ik hem neem is gewoon EUR 25.500,= Rico en niet EUR 35.000,= :!:
Jammer dat alles weer uit verband wordt gerukt en mensen niet kunnen lezen en interpreteren. Zoals Fabian zegt: de fiscale waarde is gewoon EUR 26.500 en dáár gaat het om.
De fiscale waarde van mijn auto is EUR 23.500,= waar alleen als accessoire leer bij op komt voor 2000 = EUR 25.500 particuliere aanschafprijs.
Niet iedereen heeft Satnav, standkachel en open daken nodig
Jammer dat alles weer uit verband wordt gerukt en mensen niet kunnen lezen en interpreteren. Zoals Fabian zegt: de fiscale waarde is gewoon EUR 26.500 en dáár gaat het om.
De fiscale waarde van mijn auto is EUR 23.500,= waar alleen als accessoire leer bij op komt voor 2000 = EUR 25.500 particuliere aanschafprijs.
Niet iedereen heeft Satnav, standkachel en open daken nodig
- Fabian
-
Merijn
Ik zou, als ik jullie was, het leer er achteraf pas in laten zetten. Dat kost evenveel (bij de dealer in Den Bosch) en je kan alles naar eigen smaak laten maken. Vanaf de fabriek leveren ze alleen grijs en beige... :S Ik ga er voor dezelfde prijs donkergrijs met rode stiksels op de wangen in laten zetten, met op het zitvlak geperforeerd leer... Mijns inziens veel netter dan de standaard stoelen. Ze nemen overigens ook de panelen in de deuren mee en zo. Echt supernetjes.
Ze hadden een aantal demo's staan bij de dealer en het leer zit er minstens zo netjes in! En je betaalt geen bijtelling...
Ze hadden een aantal demo's staan bij de dealer en het leer zit er minstens zo netjes in! En je betaalt geen bijtelling...
- Macboy
Merijn: dat weten we wel hoor 
Leuke combo die van jou !
Ik bestel hem met rood leder met zwarte stiksels, ook geperforeerd en een ringsticker gefrased op de middenarmsteun hehehe
Witte lak was de bedoeling, maar donkerblauw ben ik ook benieuwd naar nu jij dat zo zegt !!
Donkerblauw met rood leer is ook vet, maar dan moet het een bordeaux rood zijn, niet felrood. Donkerblauw met wit is ook weer erg gaaf.
Ben alleen reuze benieuwd naar de 2009 wijzigingen. Wat ik in elk geval te horen heb gekregen is in april 2009 pas rijden
Mogelijk eerder, maar hangt van km af.
Leuke combo die van jou !
Ik bestel hem met rood leder met zwarte stiksels, ook geperforeerd en een ringsticker gefrased op de middenarmsteun hehehe
Witte lak was de bedoeling, maar donkerblauw ben ik ook benieuwd naar nu jij dat zo zegt !!
Donkerblauw met rood leer is ook vet, maar dan moet het een bordeaux rood zijn, niet felrood. Donkerblauw met wit is ook weer erg gaaf.
Ben alleen reuze benieuwd naar de 2009 wijzigingen. Wat ik in elk geval te horen heb gekregen is in april 2009 pas rijden
Mogelijk eerder, maar hangt van km af.
-
Merijn
- Asief
Met betrekking tot het 2009 Civic Hybrid model is het volgende bekend (van iemand op het Autoweek forum gekopieerd):

Deze brief van Honda Nederland heb ik ook bij de dealer gelezen. Interieurkleur in combinatie met bepaalde lakken zijn gewijzigd. Zo is in ons geval geen Ivoor meer mogelijk met Neutron BlueIk ben gister wezen kijken naar een nieuwe auto voor de lease en bij de honda dealer kreeg ik een brief in handen met daarop de volgende informatie:
- De bestelling van een nieuwe civic hybrid nu resulteert in de levering van de 2009 versie. (gezien de levertijd van ~5 maanden)
- Er zit een embargo op de exacte informatie en het beeldmateriaal.
Om toch de klanten goed te informeren is er het een en ander aan informatie verstrekt.
Exterieur:
- Nieuwe grille en voorbumper met een krachtige uitstraling
- Donkerdere koplampen
- Aan de achterkant lichte wijzigingen aan het 3e remlicht en het achterlicht.
De lichtmetalen velgen worden vervangen door nieuwe 5-spaaks lichtmetalen velgen.
Interieur:
- Grijs wordt zwart, ivoor blijft beschikbaar
Standaard uitrusting:
- Parkeersensoren achter
- Opening achterklep met afstandsbediening
- One touch passeer knipperlicht (ala VW?)
- Footlights (verlichte voetruimte voorin)
- Courtesy lights (verlichting grond bij openen deur)
MTO & kleurenaanbod:
- Nighthawk black pearl wordt vervangen door crystal black pearl (zie honda accord)
- Taffetta white solid wordt vervangen door premium white pearl.
De technische specificaties blijven gelijk aan het model van 2008 en er dient rekening gehouden te worden met een prijsverhoging !! van 750 - 1000 euro.
Definitieve prijzen: augustus.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|G.Vitara/CS35+
- Asief
Wat dacht je van Type-R logo's op je hybride..ja, bestaat echtWouter81 schreef:Da's net zoiets als een tattoo van de Hell's Angels laten zetten terwijl je in de schuur een Puch Maxi hebt staan.Macboy schreef:
Ik bestel hem met rood leder met zwarte stiksels, ook geperforeerd en een ringsticker gefrased op de middenarmsteun hehehe![]()
- Michel P
- Fabian
Nou, daar zitten een aantal interessante wijzigingen bij! Niet schokkend, maar toch.
- Parkeersensoren achter
Ik denk erover om de parkeersensoren alsnog achter te laten plaatsen namelijk, de auto is met parkeren erg onoverzichtelijk valt me op. Achteruitrijcamera kan ook, maar dat is weer veel duurder.
Achterklep via afstandsbediening is erg makkelijk, stoor me er nu aan dat het OF via de handle in het interieur moet OF echt met de sleutel in het slot van de koffer.
One Touch knipperlicht mis ik echt tov mijn huur Corsa'stje. Dat is echt iets dat als je er eenmaal aan gewend bent je het echt gaat missen. Maar wie weet kan dat ook nog. Heb nog een minimaal budget te besteden iom de dealer
- Parkeersensoren achter
Ik denk erover om de parkeersensoren alsnog achter te laten plaatsen namelijk, de auto is met parkeren erg onoverzichtelijk valt me op. Achteruitrijcamera kan ook, maar dat is weer veel duurder.
Achterklep via afstandsbediening is erg makkelijk, stoor me er nu aan dat het OF via de handle in het interieur moet OF echt met de sleutel in het slot van de koffer.
One Touch knipperlicht mis ik echt tov mijn huur Corsa'stje. Dat is echt iets dat als je er eenmaal aan gewend bent je het echt gaat missen. Maar wie weet kan dat ook nog. Heb nog een minimaal budget te besteden iom de dealer
- Macboy
- Macboy
- Stéphane
Ik denk dat het wel meevalt, anders moet je gewoon even op de Amerikaanse Honda-website kijken.
Lotus heeft voor Michel trouwens iets gemaakt om toch nog M3 geluid te kunnen hebben:
http://blog.wired.com/cars/2008/08/lotus-makes-ele.html
Lotus heeft voor Michel trouwens iets gemaakt om toch nog M3 geluid te kunnen hebben:
http://blog.wired.com/cars/2008/08/lotus-makes-ele.html
- Jeroen Bosman
Toch blijf ik het grappig vinden, een fora genaamd "driving fun" en een van de meest actieve topics is een oerlelijk ding op batterijen. Foto's van verbonden i-phones enz....zal wel de nieuwe trend zijn maar vraag me af hoe lang de nieuwe "gelukkige" eigenaren zichzelf kunnen wijsmaken dat dit de juiste keuze is geweest. Het zou trouwens wel DE grap van 2009 zijn als de belastingdienst de bijtelling zou aanpassen, gezien de historie van de belastingdienst zou dat zo maar kunnen
Maar goed ik heb Ilja al persoonlijk proberen te overtuigen het NIET te doen, maar helaas is de klap van de molen te hard geweest
. Het zou toch niet leuk zijn on het dagelijks verkeer, maar wat het dan helpt om jezelf te tergen dagelijks in zo'n apparaat ontgaat me werkelijk.