Het zijn races van 4/5/6 en 24 uur in Zandvoort,zolder,assen en oschersleben.In een 4 uurs wedstrijd heb je 4 stints die minimaal 40 min. en max 80 min. mogen zijn.Het tanken geschied met een normale jerrycan en mag pas als de deuren gesloten zijn en verder niet aan de wagen gewerkt word.Tijdens een 4 uurs race is het mogelijk om met 1 set banden tedoen maar dan moet je wel heel behoudend rijden.Iedereen rijdt met Toyo's 888 (verplicht).Er zitten flinke remmen op .Ik dacht AP ?? fading heb ik niet gevoeld.Komt denk ik ook niet voor bij intensief gebruik.de auto's zijn echt vergelijkbaar.div. punten worden verzegeld o.a management.Onze snelste wissel is dacht ik 23 sec.De koprijders winnen de wedstrijd in de pitsstraat.Wij hebben in de laatste wedstrijd constant rond de 3e plek gereden maar door een foutje van m'n collegarijder bij het inrijden van de pitsstraat met als gevolg lichte schade vielen we 4 plekken terug terwijl we maar 20 sec vertraging hadden.Hielke schreef:[
Klinkt hartstikke leuk en erg sportief Leonard. Knappe prestatie ook in een veld van 45 gelijkwaardige auto's.
Vertel eens wat meer aub. Ik heb een aantal vragen. Hoe verloopt het in een race van 4 of 6 uur, moet je banden wisselen? Moet er getankt worden, en hoe lang duurt dat dan? Moet je verplicht een aantal keren binnen komen en dan een minimale tijd stil blijven staan? Houden de remblokjes het een 6 uurs race uit? Hebben de remmen wel eens fading?

Het zijn leuke wedstrijden waar netjes gereden word met veel strijd maar ook respect voor elkaar.