Nederland gaat naar de haaien
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ja maar als jij 7200 bruto verdiend kun je een mooi huis kopen/hypotheken en met 3600 minder/niet mooi huis kopen. Bovendien kun je vooralsnog de rente aftrekken in box 1 tegen het hoogste tarief.
- Knot
Tsja, ben niet voor niks van 5 terug naar 4 dagen gegaan... zit erover te denken zelfs terug naar 3 te gaan, lekker veel vrije tijd en netto valt het allemaal wel mee.
-
Pensioen is ook overrated.
- Elise
We zitten overduidelijk in een spagaat waarbij de EU ons een hoop opdringt en verplicht.Tom schreef: 23 sep 2025, 11:46 Ik vraag mij oprecht af hoe Nederland in de toekomst denkt alle rekeningen (sociaal vangnet, zorg, overheidsuitgaven, oorlog, klimaattransitie, asiel, OV, onderwijs, andere EU landen redden) te betalen. De haven van Rotterdam is kennelijk steeds minder aantrekkelijk, Schiphol mag niet uitbreiden, we jagen industrie weg door dure energie en klimaatplannen, we jagen grote bedrijven weg door regulatie, we zijn voor de tech-sector niet interessant om hier te vestigen. Verder zal AI nog veel reuring veroorzaken, dat zal ook de dienstverlenende sector raken. Waarbij AI en dat soort innovaties volledig uit Amerika komen, de EU is op dat vlak een dinosaurus. Als mijn eigen financiën er zo uit zouden zien zou ik mij acuut zorgen maken en in de kosten snijden aan de ene kant en werken aan meer inkomsten aan de andere kant.
Neem als voorbeeld stikstof, de hoeveelheid die mag worden uitgestoten wordt gedicteerd vanuit de EU, het raakt onze industrie, de boeren, de huizenbouw (en zo kan ik nog wel even doorgaan). Aanpakken van stikstof kost ons handenvol met geld, en heeft daarnaast een zeer nadelige invloed op onze export en zal ons blijvend geld kosten.
Al pompen we de laatste kuub gas op uit Groningen, laten we de grootverdieners 90% IB betalen, schaffen de HRA af en meer van dat soort maatregelen om de rekeningen te betalen, het weegt niet op tegen het maar blijvend conformeren aan de dictaten vanuit de EU.
We graven ons eigen graf

Kortom, iedere stem op een partij die vóór de EU is zal op termijn een verloren stem zijn.
Helaas zijn er maar 3 partijen die het licht zien: PVV, Forum voor Democratie, Belang van Nederland.
De rest van de partijen zijn allemaal vóór het voortzetten van de EU.
En dan heb ik het nog niet over de asielindustrie gehad