Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 sep 2025, 08:52

@Elise:
Euh pff. Jouw eerste deel betr de moordenaar van Lisa; de doodstraf bestaat hier niet, en/maar als ie omgelegd wordt door iemand zal ik d'r niet onblij mee zijn zegmaar, maar als 't niet gebeurt en levenslang ook goed.

MAAR die gast heeft een moord op z'n geweten. Pim niet, Theo niet, Charlie niet. Etc.

En Vollenbroek is een vreselijke idioot eerste klas, maar omleggen natuurlijk niet!

Dus neen.

Edit: Maar als een Volkert toevallig wordt omgelegd vier ik voor mezelf wel een feestje en misschien schrijf ik hier dan wel 'eindelijk': Want die heeft de moord op Pim op z'n geweten; niet te vergelijken met Pim , Theo en Charlie.

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2025, 09:01

Ik denk ook vaak aan 'karma' zowel positief als negatief. Degenen aan 't roer(wereldwijd) denken de wereld te verbeteren, maar vaak en vooral nu zijn het in mijn ogen hele hele enge en gevaarlijke mensen(die dat misschien zerlf niet eens in de gaten hebben), waar 'wij' (niet) op gestemd hebben. Ieder krijgt z'n deel denk en hoop ik dan maar.

Een Jetten en een Timmermans vind ik meer dan vreselijke sujetten betr hun denkwijzes, maar ze staan wel voor hun clubje en ze schuwen het debat niet. Daarin zijn 't professionals en dat moet ook. Maar als ze morgen hun biezen zouden pakken ben ik blij:)

JP

Bericht door JP » 13 sep 2025, 09:35

Gewoon een verlaten boerderijtje ergens kopen, daar de persoon in kwestie daar opsluiten en alleen te eten/drinken geven en er geen woord tegen zeggen.
Dat klinkt als een gemiddeld huwelijk :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2025, 09:45

Elise schreef: 13 sep 2025, 07:55 El secreto de sus ojos

Die staat op Prime. Echt zo''n filmhuis film lijkt mij, houd ik van. Gingen we pre Corona elke dinsdag in de koude maanden naar de bios alhier naar zo'n bijzondere film, in het algemeen steengoeie films.

Binnenkort deze kijken. Dank voor die info Elise.

JP

Bericht door JP » 13 sep 2025, 10:09

We gaan er op vooruit :coffee:
Miljoenennota gelekt: iets meer koopkracht, extra geld voor gevangenissen, lange vliegreis wordt duurder

(...)

De koopkracht van Nederlanders stijgt volgend jaar ietsjes: met 1,3 procent. In de zomer werd gerekend op ongeveer 1 procent erbij voor iedereen, maar dit is dus ietjes omhoog bijgesteld. Gepensioneerden gaan er met 1,5 procent het meest op vooruit.

De uitgelekte plannen op een rij:

-Er wordt extra geld uitgetrokken voor gevangenissen. Nu is er een schreeuwendcellentekort.
-De vliegtaks wordt aangepast: je gaat meer milieubelasting betalen voor langere vluchten dan voor kortere vliegreizen.
-Het kabinet handhaaft de korting op brandstofaccijnzen. De prijs blijft daardoor ook volgend jaar lager aan de pomp.
-Er gaat definitief een streep door de herinvoering van rode diesel. BBB wilde dit graag, maar de EU ziet dit als staatssteun en het is fraudegevoelig. Boeren krijgen wel een ander ‘plusje’.
-Het kabinet trekt ook 2,6 miljard euro extra uit voor de stikstofaanpak. Een groot deel gaat naar vrijwillige uitkoop van boeren. Pijnlijker is de verplaatsing van bedrijven rond De Peel en De Veluwe.
-Om de industrie te paaien heeft het kabinet een list bedacht voor de CO₂-heffing. Op papier blijft die bestaan, maar de industrie hoeft deze niet meer te betalen.
https://www.ad.nl/politiek/miljoenennot ... ~a4db5261/

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 sep 2025, 10:54

Elise schreef: 13 sep 2025, 07:55
romo schreef: 12 sep 2025, 11:01 Een moord is nooit goed te keuren, nooit.
Kom, ff knuppeltje in het hoenderhok gooien :angel:

Zijn er geen uitzonderingsgevallen te bedenken? Wat in het geval iemand een dierbare van je iets verschrikkelijks aan doet? Kijk bijvoorbeeld recent even naar de 17 jarige Lisa. Op de rechtspraak hier in Nederland hoef je niet te vertrouwen met een taakstrafje hier en een enkelbandje daar, dan zullen er mijns inziens andere maatregelen genomen moeten worden om het maar netjes uit te drukken.

Of wat te denken van bijvoorbeeld iemand als Johan Vollenbroek.
Boeren gaan gebukt onder PAS-handhavingseis Johan Vollenbroek: ’Ze kunnen alleen maar verliezen’

Als je acties ervoor zorgen dat hele gezinnen verscheurd worden en mensen geen andere uitweg meer zien en uit het leven stappen is er toch iets mis zou ik zeggen. Feitelijk is Johan Vollenbroek hiervoor verantwoordelijk. Nu zeg ik niet dat Johan Vollenbroek maar gelijk permanent het zwijgen moet worden opgelegd, maar het misbruik maken van de wet zou op zijn minst aan banden moeten worden gelegd.
Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld elke drie weken een boer of tuinder een einde maakt aan zijn of haar leven.

Dus nooit?
Wellicht is moord in sommige gevallen te licht en is een oplossing zoals in het einde van El secreto de sus ojos nog veel beter. Gewoon een verlaten boerderijtje ergens kopen, daar de persoon in kwestie daar opsluiten en alleen te eten/drinken geven en er geen woord tegen zeggen.

Als het gebeurt, en dat dat doet het helaas te vaak, dan hebben we daarin dit land de rechter voor. Of je het met de gerechtelijke uitspraak dan eens of oneens bent is wat anders, maar zo werkt het in dit land.

Een bananen monarchie zijn we niet, hoewel ik snap dat mensen dat soms denken.

Nederland, met al haar fouten (die zijn er beslist en behoeven ook niet onder het tapijt geveegd), is toch een van de beste lande ter wereld als het gaan om kansen krijgen, om iets van je leven te maken. Mocht je het daar hartgrondig mee oneens zijn, dan daag ik je uit een land te vinden waar het beter gaat. En vooral ook daarheen vertrekken dan.

Plaats reactie