Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Nederland gaat naar de haaien
Onze marxistische staatspropagandadienst is ook weer lekker aan het knippen en plakken geweest: https://x.com/detgrim/status/1966169521284411872
edit: bedankt Tom, link gefixed
edit: bedankt Tom, link gefixed
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 11 sep 2025, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Juiste link: https://x.com/detgrim/status/1966169521284411872
Hoe diep kan de NPO zinken...
Ik moet zeggen dat ik hem niet kende. Vandaag zaten er wel wat filmpjes in m'n algoritme, dus even blijven hangen en daarna zag ik er gelijk meer voorbij komen. Moet zeggen dat hij prima debatten voerde met studenten. Ben het niet met alles eens, zeker het Christelijke deel niet, maar iemand die op brute wijze vermoord omwille z'n politieke standpunten, nu zo wegzetten is dieptriest. Dit heeft niks meer met journalistiek te maken, enkel over de rug van de belastingbetaler je eigen in elkaar geplakte propaganda de wereld in helpen. Maar de NPO komt hier al jaren mee weg.
Hoe diep kan de NPO zinken...
Ik moet zeggen dat ik hem niet kende. Vandaag zaten er wel wat filmpjes in m'n algoritme, dus even blijven hangen en daarna zag ik er gelijk meer voorbij komen. Moet zeggen dat hij prima debatten voerde met studenten. Ben het niet met alles eens, zeker het Christelijke deel niet, maar iemand die op brute wijze vermoord omwille z'n politieke standpunten, nu zo wegzetten is dieptriest. Dit heeft niks meer met journalistiek te maken, enkel over de rug van de belastingbetaler je eigen in elkaar geplakte propaganda de wereld in helpen. Maar de NPO komt hier al jaren mee weg.
-
Dit topic staat bol van kritiek op overheden, politiek enzovoort. Maar er zou hier, als ik het goed interpreteer, wel behoefte zijn aan erkenning en of begrip voor het bedrijfsleven.
Ik durf dan gerust te twijfelen of dat een redelijke verwachting is. Zie je dat anders?
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
@TLRS een economie drijft in de basis op marktwerking etc.
En/dus op 'een bedrijfsleven'/ondernemingen:
Die zorgen weer dat de monden van miljoenen en miljoenen medewerkers en aanverwante worden gevoed en zij (voorbeeld)met elkaar 'dat huis' kunnen kopen/huren.
Die (hier in NL) te duur is geworden mede door overheidsbemoeizucht en ambtelijk geneuzel(de basis van dat alles in huizenland)
Ook zorgt dus dat bedrijfsleven/ondernemingen aanverwante voor meer dan voldoende belastinginkomsten. Die kortweg niet altijd even netjes worden besteed door diezelfde overheden waarvan wij om de zoveel tijd wat poppetjes mogen 'kiezen'.
Dan vraag ik me af waarom we dan überhaupt niet zouden vingerwijzen naar overheden en aanverwante?
Overheden, banken, main stream media. De Drie Musketiers, maar dan anders.
EDIT: En doen overheden niks goeds dan? Oh zeer zeker wel. NL is een van de meest nette georganiseerde landen in de wereld: Kudos!
Mede door koloniaal verleden/ geld(Piet Heijn, voorvader van Albert, die de Spaanse Armada versloeg bij Matanzas(Cuba) in 1625 dacht ik) én de VOC én mede dus the world's first stock exchange (Damrak). Toch weer die handelsgeest die nu wordt weggezet als kapitalistisch.
Liever dat dan M&M(Mohammed & Marx) want dat brengt waar wij nu in zitten:
Maar wees gerust het is allemaal langetermijnpolitiek en het is mijn FB onderbuik hoor
En/dus op 'een bedrijfsleven'/ondernemingen:
Die zorgen weer dat de monden van miljoenen en miljoenen medewerkers en aanverwante worden gevoed en zij (voorbeeld)met elkaar 'dat huis' kunnen kopen/huren.
Die (hier in NL) te duur is geworden mede door overheidsbemoeizucht en ambtelijk geneuzel(de basis van dat alles in huizenland)
Ook zorgt dus dat bedrijfsleven/ondernemingen aanverwante voor meer dan voldoende belastinginkomsten. Die kortweg niet altijd even netjes worden besteed door diezelfde overheden waarvan wij om de zoveel tijd wat poppetjes mogen 'kiezen'.
Dan vraag ik me af waarom we dan überhaupt niet zouden vingerwijzen naar overheden en aanverwante?
Overheden, banken, main stream media. De Drie Musketiers, maar dan anders.
EDIT: En doen overheden niks goeds dan? Oh zeer zeker wel. NL is een van de meest nette georganiseerde landen in de wereld: Kudos!
Mede door koloniaal verleden/ geld(Piet Heijn, voorvader van Albert, die de Spaanse Armada versloeg bij Matanzas(Cuba) in 1625 dacht ik) én de VOC én mede dus the world's first stock exchange (Damrak). Toch weer die handelsgeest die nu wordt weggezet als kapitalistisch.
Liever dat dan M&M(Mohammed & Marx) want dat brengt waar wij nu in zitten:
Maar wees gerust het is allemaal langetermijnpolitiek en het is mijn FB onderbuik hoor

Laatst gewijzigd door Robin op 12 sep 2025, 05:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin
@Wouter81/Tom: Dat nieuwslezertje in dat Kirk verhaal. Wie is die NSB-er? Die kop van die vent. M'n handen jeuken, maar ik mag en kan niks:)
Toen George Floyd werd 'vermoord' braken er enorme riots en plunderingen uit, huizen in de fik. En nu met Kirk?....
Toen George Floyd werd 'vermoord' braken er enorme riots en plunderingen uit, huizen in de fik. En nu met Kirk?....
- Robin
Jezus, da's hier en m'n zoon zat daar (2017 examen)
https://www.ad.nl/binnenland/fijne-char ... ~a1ac86ad/
'docent ethiek'
Dat is wat wij vroeger 'maatschappijleer' noemden toch?
Even verder zoeken wie die docente is.
https://www.ad.nl/binnenland/fijne-char ... ~a1ac86ad/
'docent ethiek'
Dat is wat wij vroeger 'maatschappijleer' noemden toch?
Even verder zoeken wie die docente is.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Nee, een docent ethiek was vroeger niet een docent maatschappijleer.
En bij deze docent is het ethisch kompas duidelijk naar de haaien. Bizar.
En bij deze docent is het ethisch kompas duidelijk naar de haaien. Bizar.
- Robin
Het artikel zit vol 'vraagstellingen' Ontslag? Vrijheid van meninsuiting, maar niet onder werktijd etc. Korte metten maken vind ik. Ontslag EN voor het hekje (rechtbank) ivm opruiing of iets dergelijks.
Deze oelewapper(die ik echt wel begrijp, maarja domrechts FB onderbuik he) stond daar ook. Voor iets veel minder ergs(totaal niet eigenlijk)
Meten met twee maten. En [censuur] als ik die drie lieve rechtbankmensjes zie zitten(om te aaien he zo lief)
Deze oelewapper(die ik echt wel begrijp, maarja domrechts FB onderbuik he) stond daar ook. Voor iets veel minder ergs(totaal niet eigenlijk)
Meten met twee maten. En [censuur] als ik die drie lieve rechtbankmensjes zie zitten(om te aaien he zo lief)
-
Dat zie/lees je verkeerd.TLRS schreef: 12 sep 2025, 02:04Dit topic staat bol van kritiek op overheden, politiek enzovoort. Maar er zou hier, als ik het goed interpreteer, wel behoefte zijn aan erkenning en of begrip voor het bedrijfsleven.
Ik durf dan gerust te twijfelen of dat een redelijke verwachting is. Zie je dat anders?
Er is een groot verschil tussen het bedrijfsleven en de overheid. Het enige wat gezegd wordt is dat het goed zou zijn om vóórdat je vanuit je positie als wethouder allerlei regels bedenkt/opstelt en kwistig geld uitgeeft je eerst wat werkervaring aan de andere kant moet hebben opgedaan, zodat je ook ziet hoe het er aan die kant aan toe gaat en ziet wat ingestelde maatregelen/regels voor anderen betekenen.
Of denk jij dat het goed is dat een student, zonder enige werkervaring (afgezien van wellicht vakkenvullen tijdens vakanties), deel uitmaakt van de gemeenteraad om vervolgens op 28 jarige leeftijd als wethouder regels op te stellen die alle ondernemers in de binnenstad van Utrecht treffen?
- Robin
Ah dat meisje. Vrouwen in de politiek: Al meer dan 100 jaar een feestje voor ons mannen:)
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Het origineel van de leraar ethiek.
-
Ik kende hem ook niet en zag wel een filmpje voorbijkomen waar hij in "debat" was met een student betreffende abortus.
Geen idee of dat maatgevend is voor zijn manier van debat voeren, maar ik was niet onder de indruk van zijn manier van debat voeren over dat onderwerp zal ik maar zeggen

-
- Auto: Dikke Bmw
https://youtu.be/xmp3VA5ujOk?si=ewVzsU9SeBPj3VpHRobin schreef: 12 sep 2025, 05:42 @Wouter81/Tom: Dat nieuwslezertje in dat Kirk verhaal. Wie is die NSB-er? Die kop van die vent. M'n handen jeuken, maar ik mag en kan niks:)
Een paar dagen geleden. Jonge dame stapt het OV in en bloedt dood na een steekwond van mede passagier.
- Robin
@Crookie dit is mij al een week bekend helaas....
@smiley, Jorrit Oudhof dus. Ken 'm niet. Wil ik ook niet. Tuig, met zovelen.
----------------------------------------------------------------------------------------------
@smiley, Jorrit Oudhof dus. Ken 'm niet. Wil ik ook niet. Tuig, met zovelen.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Zit wat in....The tolerant left just created 20 million Charlie Kirks
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Vergeleken met Kirk is Wilders maar een weekdier. Ik kende hem ook niet, en ik heb er ook niks aan gemist.
Een moord is nooit goed te keuren, nooit.
Ik ben verder ook niet onder de indruk van hem, maar dat geldt voor alle links dan wel rechts extremistische en radicale inhoudloze schreeuwers.
Apert oneens m.n over zijn weigering om kerk en staat te scheiden, (daar ben ik juist geheel voor). De reden dat deze discussies geheel uit de hand lopen zijn imho juist te wijten aan confessionele overtuigingen en het moreel superieure gedrag dat daar vervolgens uit voortvloeit. Dit zie je bij de Islam, dit zie je bij Christenen.
Abortus bij een verkrachte vrouw? Volgens Kirk mag dat niet.
Nou, dat mag en moet de vrouw in kwestie helemaal zelf bepalen.
We moeten heel rap af van het geloof in politieke stromingen, in het landsbestuur (of welk bestuur dan ook behoudens het kerkbestuur)
Het is de oorzaak van diepe verdeeldheid en elkaar moreel de maat nemen, zich uitend in moord en doodslag, waarvan akte.
Geloof (in welke vorm dan ook), lekker achter je voordeur, en val de maatschappij/politiek er niet mee lastig.
Ik ben verder ook niet onder de indruk van hem, maar dat geldt voor alle links dan wel rechts extremistische en radicale inhoudloze schreeuwers.
Apert oneens m.n over zijn weigering om kerk en staat te scheiden, (daar ben ik juist geheel voor). De reden dat deze discussies geheel uit de hand lopen zijn imho juist te wijten aan confessionele overtuigingen en het moreel superieure gedrag dat daar vervolgens uit voortvloeit. Dit zie je bij de Islam, dit zie je bij Christenen.
We moeten heel rap af van het geloof in politieke stromingen, in het landsbestuur (of welk bestuur dan ook behoudens het kerkbestuur)
Het is de oorzaak van diepe verdeeldheid en elkaar moreel de maat nemen, zich uitend in moord en doodslag, waarvan akte.
Geloof (in welke vorm dan ook), lekker achter je voordeur, en val de maatschappij/politiek er niet mee lastig.
-
- Robin
+1 Robert.
Het 'goeie' : Charlie gaf enorm tegengas aan het 'wetenschappelijk' 72 genders islamlievende marxistisch universitair hoger om de tuin geleide volk. Waar wij westerse wereld mee naar de Filistijnen gaan(of ze komen hier al)
Maar kerk en staat gescheiden= altijd +1 en géén moskeeen in onze seculiere samenleving.
Ook betr abortus en verkrachting ; altijd aborteren etc etc
Het 'goeie' : Charlie gaf enorm tegengas aan het 'wetenschappelijk' 72 genders islamlievende marxistisch universitair hoger om de tuin geleide volk. Waar wij westerse wereld mee naar de Filistijnen gaan(of ze komen hier al)
Maar kerk en staat gescheiden= altijd +1 en géén moskeeen in onze seculiere samenleving.
Ook betr abortus en verkrachting ; altijd aborteren etc etc
-
OnlineMartijn_bmw
Helemaal eens Romo maar het zijn vooral ongelovige en "light" gelovigen die daarmee eens zijn.
Helaas zijn er op de wereld teveel zwaar gelovigen die dat niet zo zien en hun geloof ook doorduwen in politieke zin.
Helaas zijn er op de wereld teveel zwaar gelovigen die dat niet zo zien en hun geloof ook doorduwen in politieke zin.
- JP
Nou zeg......eindelijk eens een excuus gevonden om dit circus te laten 'schieten'......
https://www.ad.nl/show/avrotros-geen-de ... ~afb76e8e/
AvroTros: Geen deelname aan Eurovisie Songfestival 2026 zolang Israël mag meedoen
https://www.ad.nl/show/avrotros-geen-de ... ~afb76e8e/
-
Ligt Israël in Europa dan?
- Robin
Ligt Nederland in het Midden Eusten dan?:)
- JP
Australië ook niet en ze hebben nog nooit gewonnen, naar het blijkt zijn ze daar down-under......
maar goed, dus volgend jaar geen Cornald Maas op tv, wat ook een gemis is
maar goed, dus volgend jaar geen Cornald Maas op tv, wat ook een gemis is

- Arthur
- Auto: Nr.51
- tomgtr
+ heel heel veel!romo schreef: 12 sep 2025, 11:01 Vergeleken met Kirk is Wilders maar een weekdier. Ik kende hem ook niet, en ik heb er ook niks aan gemist.
-
Kom, ff knuppeltje in het hoenderhok gooien

Zijn er geen uitzonderingsgevallen te bedenken? Wat in het geval iemand een dierbare van je iets verschrikkelijks aan doet? Kijk bijvoorbeeld recent even naar de 17 jarige Lisa. Op de rechtspraak hier in Nederland hoef je niet te vertrouwen met een taakstrafje hier en een enkelbandje daar, dan zullen er mijns inziens andere maatregelen genomen moeten worden om het maar netjes uit te drukken.
Of wat te denken van bijvoorbeeld iemand als Johan Vollenbroek.
Boeren gaan gebukt onder PAS-handhavingseis Johan Vollenbroek: ’Ze kunnen alleen maar verliezen’
Als je acties ervoor zorgen dat hele gezinnen verscheurd worden en mensen geen andere uitweg meer zien en uit het leven stappen is er toch iets mis zou ik zeggen. Feitelijk is Johan Vollenbroek hiervoor verantwoordelijk. Nu zeg ik niet dat Johan Vollenbroek maar gelijk permanent het zwijgen moet worden opgelegd, maar het misbruik maken van de wet zou op zijn minst aan banden moeten worden gelegd.
Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld elke drie weken een boer of tuinder een einde maakt aan zijn of haar leven.
Dus nooit?
Wellicht is moord in sommige gevallen te licht en is een oplossing zoals in het einde van El secreto de sus ojos nog veel beter. Gewoon een verlaten boerderijtje ergens kopen, daar de persoon in kwestie daar opsluiten en alleen te eten/drinken geven en er geen woord tegen zeggen.