Je remt er niet harder mee.
Stefan's BMW 114i F21 p13
-
OnlineKadett
- Berichten: 5336
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Stefan's BMW 114i F21 p13
Als je het circuit er niet mee opgaat zou ik niet perse switchen naar grotere remmen enkel omdat het smoelt 
Je remt er niet harder mee.
Je remt er niet harder mee.
-
Bokkepoot
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: Stefan's BMW 114i F21 p13
Ziet er wel leuker uit, 18 inch met daarachter kleine remmen is ook niet altijd fraai.Kadett schreef: 29 okt 2025, 18:20 Als je het circuit er niet mee opgaat zou ik niet perse switchen naar grotere remmen enkel omdat het smoelt
Je remt er niet harder mee.
En als je het toch al hebt liggen?
-
Gisae
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42
Re: Stefan's BMW 114i F21 p13
Idd, de n43 was het vorige rampenblok. Ze zijn wel goed te tunen, de n13.StefanW schreef: 29 okt 2025, 13:51Zal binnenkort even interieur foto's maken.Gisae schreef: 29 okt 2025, 10:59 Mooie uitvoering. Heb je ook interieur shots?
De 114i heeft toch de n43? Ga je hem nog chippen?
Ik heb het broertje van dat blok in een mini gehad. Met 215pk sleurde die als een malle, behalve eens per 2-3 maand als er weer iets stuk was.
Het is de N13 motor, een 1.6 thp motor. Vanwege de garantie voorlopig nog even niet chippen, maar daarna zal het wel gebeuren. Het vermogen stijgt van 100pk naar 200pk, dus is wel de moeite waard.
Ik heb zelf de b38 in een F21. Die gaat ook nog een kuurtje krijgen naar 170pk. De N13 durf ik niet aan.
- StefanW
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2 & BMW 114i
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan's BMW 114i F21 p13
Ja, je hebt deels gelijk. De 118i heeft een oliekoeler en een grotere downpipe en dikkere diameter uitlaat. De 118i gaat met een maatchip naar 220pk. Vandaar de iets lagere 200pk met een 114i. Met MHD tuning zou je zelf nog handmatig het "balkje van vermogen" kunnen verlagen, zodat je met 180/190pk gaat rijden, als je meer op safe wil spelen. Je zou de thermostaat eerder kunnen open laten gaan, zodat de olietemperatuur lager blijft.Sander-E46 schreef: 29 okt 2025, 17:18 Let op, 114i heeft niet de oliekoeler die een 118i bijvoorbeeld wel heeft. Dus 200pk is niet zomaar veilig.
Eens! Besloten om voor dezelfde remmen te gaan. Zeker als de hoofdremcilinder van een 130i anders is, wil dat allemaal niet aanpassen.Kadett schreef: 29 okt 2025, 18:20 Als je het circuit er niet mee opgaat zou ik niet perse switchen naar grotere remmen enkel omdat het smoelt
Je remt er niet harder mee.
Denk dat ik de nieren chrome ga houden, vind het niet storend.
Gisteren een dongle binnen gehad voor in de armsteun (aux/usb), maar dit werkt helaas niet. Na een beetje googlen kom ik erachter dat ik een optie mis om bluetooth muziek te streamen.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Stefan's BMW 114i F21 p13
Gefeliciteerd met je nieuwe kleurige aanwinst, lekker bezig.
M.b.t. de remmen zo ik mij niet teveel blindstaren op het verschil van hoofdremcilinders en de bekrachtigers.
Ik zou eerder kijken naar het verschil in diameter van de zuigers in de klauwen, deze moeten tenslotte verplaatst worden.
Ik heb op 3 bmw's aan de voorzijde de remklauwen geüpgraded van een 1 zuiger klauw naar de 4 zuigerklauwen die o.a op de M135i zitten en daarbij bleef de hoofdremcilinder en bekrachtiging ongemoeid.
E46 330i, werd alleen gebruikt als circuit auto
E89 35i, deze werd ook goed gebruikt, bv in de Alpen
F20 LCI2 120I
Ik heb bij deze auto's nog niet last gehad van mindere werking, het was altijd gelijk of zelfs beter. En ook nooit last gehad van de AbS werking, behalve op de e46 omdat ik in de circuit auto zonder Abs reed.
Dus als je het wilt doen voor goede vulling achter de wielen, ik zeg doen
M.b.t. de remmen zo ik mij niet teveel blindstaren op het verschil van hoofdremcilinders en de bekrachtigers.
Ik zou eerder kijken naar het verschil in diameter van de zuigers in de klauwen, deze moeten tenslotte verplaatst worden.
Ik heb op 3 bmw's aan de voorzijde de remklauwen geüpgraded van een 1 zuiger klauw naar de 4 zuigerklauwen die o.a op de M135i zitten en daarbij bleef de hoofdremcilinder en bekrachtiging ongemoeid.
E46 330i, werd alleen gebruikt als circuit auto
E89 35i, deze werd ook goed gebruikt, bv in de Alpen
F20 LCI2 120I
Ik heb bij deze auto's nog niet last gehad van mindere werking, het was altijd gelijk of zelfs beter. En ook nooit last gehad van de AbS werking, behalve op de e46 omdat ik in de circuit auto zonder Abs reed.
Dus als je het wilt doen voor goede vulling achter de wielen, ik zeg doen
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 31 okt 2025, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
maurizio
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 10 jul 2015, 07:53
- Auto: AR75 24v, AR105 , M336, 325d
- Locatie: Z-limburg (161 km tot Ex-muhle)
Re: Stefan's BMW 114i F21 p13
StefanW schreef: 12 okt 2025, 13:04 Probeer zo min mogelijk aan de auto te doen, maar niemand gelooft het…eerste mods zijn al besteld![]()
- StefanW
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2 & BMW 114i
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan's BMW 114i F21 p13
Heb even nagekeken, in beide klauwen zit dezelfde diameter zuiger.Vanreijmersdal schreef: 31 okt 2025, 12:23 Gefeliciteerd met je nieuwe kleurige aanwinst, lekker bezig.
M.b.t. de remmen zo ik mij niet teveel blindstaren op het verschil van hoofdremcilinders en de bekrachtigers.
Ik zou eerder kijken naar het verschil in diameter van de zuigers in de klauwen, deze moeten tenslotte verplaatst worden.
Ik heb op 3 bmw's aan de voorzijde de remklauwen geüpgraded van een 1 zuiger klauw naar de 4 zuigerklauwen die o.a op de M135i zitten en daarbij bleef de hoofdremcilinder en bekrachtiging ongemoeid.
E46 330i, werd alleen gebruikt als circuit auto
E89 35i, deze werd ook goed gebruikt, bv in de Alpen
F20 LCI2 120I
Ik heb bij deze auto's nog niet last gehad van mindere werking, het was altijd gelijk of zelfs beter. En ook nooit last gehad van de AbS werking, behalve op de e46 omdat ik in de circuit auto zonder Abs reed.
Dus als je het wilt doen voor goede vulling achter de wielen, ik zeg doen
Dinsdag ga ik even naar mijn Peugeot garage en lopen we de auto even na en neem ik de 130i klauw mee.
Mooi spul!maurizio schreef: 31 okt 2025, 12:42StefanW schreef: 12 okt 2025, 13:04 Probeer zo min mogelijk aan de auto te doen, maar niemand gelooft het…eerste mods zijn al besteld![]()
Om het helemaal te laten escaleren en wat inspiratie... kende je deze al? https://www.speedengineering.de/Cup/
![]()
