Zaterdag heb ik het oranje kanon opgehaald.
Terugweg kwam ik tot 1 op 16,5km. Tegenwoordig gaat het om zo zuinig mogelijk te rijden op dit forum
Nee zonder gekheid. Ben er blij mee. Voelt weer vertrouwd om BMW te rijden. Ondanks dat het niet snel is (vooral op snelweg), rijdt het wel prima voor de saaie kilometers. De auto staat er erg goed bij. De eerste eigenaar is er zuinig op geweest.
Compleet in eerste lak en helemaal origineel. Voor mij is het echt de perfecte basis om hem 100 punten te maken.
Ik wil niet te gek gaan doen, maar wat gaat er op korte termijn veranderen:
-Groter navischerm met carplay (via Motivesupplies)
-Twijfel nog om de nieren zwart te maken, vind origineel eigenlijk ook wel wat hebben
-Interieur poetsen, exterieur laat ik in mei poetsen, de lak is een beetje mat, bij deze kleur gaat het dubbel en dwars waard zijn.
-Wielen polijsten en waxen (heb setje winterbanden erbij gekregen, dus kunnen er zsm onder)
-Remmerij
Over het laatste heb ik een vraag, ik hoop dat iemand dat weet. De remschijven lijken nog uit 2013, ze functioneren, maar zijn compleet verroest. Binnenkort is het weer Black Friday, dus ben mijn mandje lekker aan het vullen. De originele schijven hebben een diameter van 284mm en 290mm achter. De goedkoopste manier is om originele schijven te bestellen met DS2500 blokjes voor iets meer bite.
Maar ik heb op zolder nog de originele remmerij (compleet) liggen van de oude 130i. Ik verwacht dat dit plug en play is op de F20.
Maar hoe zit het met de hoofdremcilinder? Niet dat de pedaalslag ineens heel anders wordt. Weet iemand dat?
De schijven van de 130i zijn echt een stuk groter (330mm voor (3kg zwaarder per schijf) en 300mm achter (1.6kg zwaarder per schijf)), dus dat smoelt wel beter achter de 18 inch velg. Nadeel zou kunnen zijn dat de 16inch winterwielen niet meer passen en het hogere onafgeveerd gewicht.