Ik was volgens mij iets van €750-€800 kwijt aan materialen incl huur van een vloerenschuurmachine (om de vloer op te ruwen omdat hij glad gevlinderd was) voor een weekend. Is dan wel voor 84m2 oppervlak, waar ik besteld had (dhzvloercoatings.nl) kon ik ook gewoon mailen met vragen voor advies. Type ondergrond en vervuiling etc.Knot schreef: 05 dec 2025, 09:32 Vloertje ziet er al strak uit hoor!
Ik moet zoiets ook nog eens doen in de garage, is nu zo'n hobbelige stenen/keienmassa vloer, spullen zullen wel meevallen in prijs alleen moet je even weten wat je moet hebben en hoe het te doen.
Camiel's garage [Mini Cooper S Cabrio erbij]
- Camiel
- Auto: E82 125i Coupé/Cooper S Cabrio
Re: Camiel's garage [autopech…]
- Knot
Re: Camiel's garage [autopech…]
Zal voor een garagebox een stuk minder zijn dan, bedankt voor de tip.
- Camiel
- Auto: E82 125i Coupé/Cooper S Cabrio
Re: Camiel's garage [Mini Cooper S Cabrio]
Al een tijdje geen updates geplaatst omdat er op autovlak niet zoveel gebeurd is, vooral bezig met de tuin. Wel veel geklust aan de Peugeot 308, die staat nog steeds in de schuur. In maart begonnen met demontage in de spaarzame avonduurtjes, uiteindelijk een andere cilinderkop gehaald van een sloopauto en die gereviseerd o.a. met nieuwe klepseals omdat de oude krom was en er met de demontage van de kopbouten wel wat schade was ontstaan (2 bouten wilden niet los, toevallig in de hoek waar hij koelvloeistof lekte/krom was, en draaide de kop van de bout rond, dus heb er moeren op moeten lassen en moeten slijpen). Inmiddels zit de nieuwe kop er alweer op, zijn de injectoren gereinigd en voorzien van nieuwe afdichtringen en brandplaatjes, nieuwe gloeibougies komen vandaag (oude wilden niet normaal los komen, dan maar nieuw), nieuwe distributie/waterpomp/spanrollen gemonteerd. Dan mag de nokkenas erop en kunnen we langzaamaan het hele inlaattraject, dynamo etc weer opnieuw gaan installeren, hopelijk in juli de auto weer rijdend. Achteraf veel teveel tijd gekost en had ik het ding beter een schop kunnen geven want ik ga het geld van de reparatie en ook de tijd er nimmer uit halen maar ook wel weer leerzaam om een keer een motor uit elkaar te halen, koppakking en klepseals te vervangen, distributie te doen etc.

Ondertussen is de lente in volle gang en een cabrio voor de warme maanden stond altijd op het wensenlijstje, dus afgelopen weekend een Mini Cooper S R52 (in de enige juiste kleur, BRG) erbij gehaald;

Auto is een laat model R52 van 2008 in de Sidewalk uitvoering (zwart leer met witte bies en stoelverwarming), 145.000km gelopen, Web spoke 2-delige wielen, is in het verleden al voorzien van nieuwe stuurbekrachtigingspomp, cabrio dak motoren, volledige audio-installatie met demping in de panelen, Jetex-Fortex sportuitlaat, KAVS JCW supercharger pulley (tegelijk met een SC revisie), Whiteline draagarmrubbers en een Wiechers veerpootbrug. Al met al rijdt het erg lekker, zou zo'n 200pk moeten hebben dus, nu al 500km mee gereden in een paar dagen.
Voorlopig nu lekker rijden met de Mini, maar uiteraard wel een paar dingen op de planning;
- Goede poets/polijstbeurt
- Koplampen schuren en polijsten (zijn wat vergeeld)
- Airco beurtje
- Hydraulische kettingspanner vervangen
- Onderhoudsbeurtje
- Remschijven vóór, gelijk een setje nieuwe blokken erop met iets meer bite, de std Até blokjes geven niet héél veel vertrouwen, iemand tips? Ben op de 125i wel fan van de Ferodo DS2500, er is ook DS Performance te krijgen of Hawk HPS 5.0
- Koudere bougies monteren (universele garage heeft jaar geleden de std bougies gemonteerd maar 1 graden kouder wordt aangeraden bij een JCW pulley)
- Wat extra opties coderen (dak sluiten met afstandsbediening, comfort knippers)
Mocht ik een keer tegen een setje cognac lederen Sidewalk stoelen aanlopen dan tik ik die op de kop, dat vind ik toch wel de ultieme look. En misschien een keer een paar verstralers in de grille, ook voor de looks.

Ondertussen is de lente in volle gang en een cabrio voor de warme maanden stond altijd op het wensenlijstje, dus afgelopen weekend een Mini Cooper S R52 (in de enige juiste kleur, BRG) erbij gehaald;

Auto is een laat model R52 van 2008 in de Sidewalk uitvoering (zwart leer met witte bies en stoelverwarming), 145.000km gelopen, Web spoke 2-delige wielen, is in het verleden al voorzien van nieuwe stuurbekrachtigingspomp, cabrio dak motoren, volledige audio-installatie met demping in de panelen, Jetex-Fortex sportuitlaat, KAVS JCW supercharger pulley (tegelijk met een SC revisie), Whiteline draagarmrubbers en een Wiechers veerpootbrug. Al met al rijdt het erg lekker, zou zo'n 200pk moeten hebben dus, nu al 500km mee gereden in een paar dagen.
Voorlopig nu lekker rijden met de Mini, maar uiteraard wel een paar dingen op de planning;
- Goede poets/polijstbeurt
- Koplampen schuren en polijsten (zijn wat vergeeld)
- Airco beurtje
- Hydraulische kettingspanner vervangen
- Onderhoudsbeurtje
- Remschijven vóór, gelijk een setje nieuwe blokken erop met iets meer bite, de std Até blokjes geven niet héél veel vertrouwen, iemand tips? Ben op de 125i wel fan van de Ferodo DS2500, er is ook DS Performance te krijgen of Hawk HPS 5.0
- Koudere bougies monteren (universele garage heeft jaar geleden de std bougies gemonteerd maar 1 graden kouder wordt aangeraden bij een JCW pulley)
- Wat extra opties coderen (dak sluiten met afstandsbediening, comfort knippers)
Mocht ik een keer tegen een setje cognac lederen Sidewalk stoelen aanlopen dan tik ik die op de kop, dat vind ik toch wel de ultieme look. En misschien een keer een paar verstralers in de grille, ook voor de looks.
Laatst gewijzigd door Camiel op 28 mei 2026, 17:06, 5 keer totaal gewijzigd.
- frankie
Re: Camiel's garage [Mini Cooper S Cabrio]
Leuk ding hoor! Echt veel driving-fun voor relatief weinig centen.
- MartijnGizmo
Re: Camiel's garage [Mini Cooper S Cabrio erbij]
Standaard-advies voor bougies bij MINI's met beetje tuning is NGK BCR8ES, en dan om de 15dkm oid vervangen.
R56S-klauwen met 294mm schijven (ipv de standaard 276) is een populaire upgrade, vergelijkbaar met R53 JCW remmen. Ik heb ze met Brembo HC schijven zonder groeven/gaten en Endless MX72+ remblokken (gunstig op RDHJapan met de lage Yen-koers).
R56S-klauwen met 294mm schijven (ipv de standaard 276) is een populaire upgrade, vergelijkbaar met R53 JCW remmen. Ik heb ze met Brembo HC schijven zonder groeven/gaten en Endless MX72+ remblokken (gunstig op RDHJapan met de lage Yen-koers).
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Camiel's garage [Mini Cooper S Cabrio erbij]
Heel leuk!! Alhoewel ik zeer tevreden ben met de F56S is de R50-R53 absoluut de aller leukste. Side walk is prachtig, ik heb nog altijd zoekopdrachten ingesteld voor de vergelijkbare Park Lane