En voor de rest? Geen onderstel aanpassingen en/of recaro-tjes?Andre schreef:Ja diff wordt opgestuurd naar drexler natuurlijk
Gefeliciteerd ermee alvast.
De 135i heeft gewoon meer vermogen nodig, dan is er met die langere gearing niets mis. Ik weet dat nog met mijn Mini Cooper S, gewoon veel te weinig vermogen voor die lange versnellingen. Met aanzienlijk meer koppel (270Nm) en pk (230) ging het daarna uistekend.Hielke schreef:Dat een 135i bij accelereren slechts marginaal sneller is dan een 130i heeft ALLES met de te lange gearing van de 135i te maken. Auto heeft nagenoeg geen zwakke punten maar dit is absoluut een misser.
Ben te grieperig/verkouden om nu een verslag te schrijven. Plaatsen van filmpjes is misschien ook niet zo'n goed idee gezien de snelheden. Maar omdat het in Duitsland is opgenomen zou het weer moeten kunnen natuurlijk
Ha Andre, supergaaf je 135i. Waar reed je hier voor in? Kun jij bij BMW trouwens voor jouw individuele auto zo maar even een kortere overbrenging bestellen? Dat zal wel wat kosten denk ik. niet?Andre schreef:Besteld
135i alpinweiss II
Stof/sensatec scwarz
Niet rokers uitvoering:)
M dubbelspaak 261M
Multifunctioneel stuurwiel
Interieur lijsten akzetschliff
Grijzebaan voorruit
Alarmsysteem klasse 3
Levering zonder type aanduiding
Msport pakket
Getint glas achter
Bekerhouders
Middenarmsteun voor
Sportstoelen voor
xenon
aut airco
Msport onderstel
Individual hoogglans lijsten
Zwarte hemel bekleding
Dat was het ongeveer.
Oh en kortere overbrenging besteld.
Januari rijden.
Op basis waarvan trek je nu deze conclusie? Als ik je zo lees is er geen enkele reden voor jou om een 135i als droomauto te zien, als je een 130i hebt. Jij hebt zoals je zegt, met een betrouwbaar testteam, vastgesteld dat een 130i sneller is dan een 135i. Waar gaat het dan om, iets van uiterlijk? Over een jaar is de 135i BMW net zo annoniem als al die andere modellen. Ik snap dat niet zo goed wat er zo droomauto is aan een BMW135i.Macboy schreef: Maar de belangrijkste conclusie voor mij is dat de 135i gewoon een droomauto is geworden en dat zegt genoeg.
Kun je een kortere diff bestellen dan?Rico v Velzen schreef:Ferdinand, ik vond toch echt wel dat ie genoeg power heeft. Maar in jou geval met veel reizen naar Zwitserland (door Duitsland) kan ik me je redenatie goed voorstellen. Dan is een korter dif wat minder op zijn plaats.
Maar gewoon hier in NL een korte dif en daardoor meer krachtsexplosie, dikke prima.
Andre heeft een 3dr 130i met drexler sper etc nu, en had daarvoor een 5deurs variant.Ferdinand schreef:Ha Andre, supergaaf je 135i. Waar reed je hier voor in? Kun jij bij BMW trouwens voor jouw individuele auto zo maar even een kortere overbrenging bestellen? Dat zal wel wat kosten denk ik. niet?Andre schreef:Besteld
135i alpinweiss II
Stof/sensatec scwarz
Niet rokers uitvoering:)
M dubbelspaak 261M
Multifunctioneel stuurwiel
Interieur lijsten akzetschliff
Grijzebaan voorruit
Alarmsysteem klasse 3
Levering zonder type aanduiding
Msport pakket
Getint glas achter
Bekerhouders
Middenarmsteun voor
Sportstoelen voor
xenon
aut airco
Msport onderstel
Individual hoogglans lijsten
Zwarte hemel bekleding
Dat was het ongeveer.
Oh en kortere overbrenging besteld.
Januari rijden.
Groetjes, Ferdinand
André gaat bij Drexler een sperdifferentieel bestellen. Dan kun je er voor kiezen om een bestaande 'achteras' te verbouwen of een nieuwe te kopen. Of het wijzigen van de overbrengingsverhouding op een bestaande achteras eenvoudig mogelijk is weet ik niet, maar als je een nieuwe bestelt kun je in ieder geval kiezen uit alle overbrengingsverhoudingen die BMW levert in achterassen die op de 1-serie passen. De lager gemotoriseerde exemplaren en de automaatversies hebben vaak een wat kortere eindoverbrenging.Ferdinand schreef:Kun je een kortere diff bestellen dan?Rico v Velzen schreef:Ferdinand, ik vond toch echt wel dat ie genoeg power heeft. Maar in jou geval met veel reizen naar Zwitserland (door Duitsland) kan ik me je redenatie goed voorstellen. Dan is een korter dif wat minder op zijn plaats.
Maar gewoon hier in NL een korte dif en daardoor meer krachtsexplosie, dikke prima.
Ha Femme, bedankt voor je antwoord. Maar ik hoor het al, voor mij veel te ingewikkeld. Ik laat hem gewoon chippen door Dahler, voor extra lol van meer power. Voor de rest ben ik ook helemaal geen racer, gewoon een doorsnee rijder (voor de files in Nederland..) en soms op de deutshce autobahn und in der Schweitz.Femme schreef:André gaat bij Drexler een sperdifferentieel bestellen. Dan kun je er voor kiezen om een bestaande 'achteras' te verbouwen of een nieuwe te kopen. Of het wijzigen van de overbrengingsverhouding op een bestaande achteras eenvoudig mogelijk is weet ik niet, maar als je een nieuwe bestelt kun je in ieder geval kiezen uit alle overbrengingsverhoudingen die BMW levert in achterassen die op de 1-serie passen. De lager gemotoriseerde exemplaren en de automaatversies hebben vaak een wat kortere eindoverbrenging.Ferdinand schreef:Kun je een kortere diff bestellen dan?Rico v Velzen schreef:Ferdinand, ik vond toch echt wel dat ie genoeg power heeft. Maar in jou geval met veel reizen naar Zwitserland (door Duitsland) kan ik me je redenatie goed voorstellen. Dan is een korter dif wat minder op zijn plaats.
In mijn geval heb ik bijvoorbeeld een achteras met Drexler sperdifferentieel en de overbrenging van een 325i onder een Alpina Roadster S (op basis van BMW Z4 3.0i) laten zetten. Hiermee werd de eindoverbrenging 7 procent korter.
Het is niet echt ingewikkeld, je kunt gewoon de spullen compleet bij Drexler bestellen en een maand later krijg je dit in je brievenbusFerdinand schreef:Ha Femme, bedankt voor je antwoord. Maar ik hoor het al, voor mij veel te ingewikkeld. Ik laat hem gewoon chippen door Dahler, voor extra lol van meer power. Voor de rest ben ik ook helemaal geen racer, gewoon een doorsnee rijder (voor de files in Nederland..) en soms op de deutshce autobahn und in der Schweitz.
Dus toch een M3 dan Robin?.....................................Robin schreef:wit is prachtig, zwart vond ik redelijk, en 't ding moet 2 cm vierkant omlaag en 225ers rondom ipv 215/235 zodat ie nog mooier instuurt 8)
Kortere gearing=prima, ding moet in 4sec naar de 100 gvd en 200 zien bij 15 sec ofzo(LOL) dat ie 'maar net' de 250 aantikt is ook wel best.
superbakje!!
Is een 6 traps automaat.Rico v Velzen schreef:Ferdinand voor 900 euro kun je een automaten dif bestellen bij de dealer, die laten inbouwen bij aflevering en de 135i voel je nog sneller trekken door de versnellingen.
Komt omdat die automaat een 5 traps versnelling is, terwijl er standaard een 6 handbak op zit.
Alleen als je hem ook laat chippen en de VMAX er af haalt (begrenzer) dan kun je bij 270 km/h teller wel eens in de het rood staan te hakken.
Met standaard dif gechipt 380pk is denk ik 290 a 300 km/h teller wel mogelijk.