Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 27 nov 2007, 12:14

Andre schreef:Ja diff wordt opgestuurd naar drexler natuurlijk
En voor de rest? Geen onderstel aanpassingen en/of recaro-tjes?

Gefeliciteerd ermee alvast.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2007, 12:23

Gaaf dat hij besteld is, mooie kleur ook Alpin Weiss II :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 nov 2007, 12:26

Mooi man. Goede keuze.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 27 nov 2007, 12:29

Hielke schreef:Dat een 135i bij accelereren slechts marginaal sneller is dan een 130i heeft ALLES met de te lange gearing van de 135i te maken. Auto heeft nagenoeg geen zwakke punten maar dit is absoluut een misser.

Ben te grieperig/verkouden om nu een verslag te schrijven. Plaatsen van filmpjes is misschien ook niet zo'n goed idee gezien de snelheden. Maar omdat het in Duitsland is opgenomen zou het weer moeten kunnen natuurlijk :wink:
De 135i heeft gewoon meer vermogen nodig, dan is er met die langere gearing niets mis. Ik weet dat nog met mijn Mini Cooper S, gewoon veel te weinig vermogen voor die lange versnellingen. Met aanzienlijk meer koppel (270Nm) en pk (230) ging het daarna uistekend.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27100
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 nov 2007, 12:30

Niet mijn keuze, desalnietemin proficiat.......................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 nov 2007, 12:33

Ferdinand, ik vond toch echt wel dat ie genoeg power heeft. Maar in jou geval met veel reizen naar Zwitserland (door Duitsland) kan ik me je redenatie goed voorstellen. Dan is een korter dif wat minder op zijn plaats.

Maar gewoon hier in NL een korte dif en daardoor meer krachtsexplosie, dikke prima.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 27 nov 2007, 12:36

Ha mooi, proficiat en succes met het wachten! :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 27 nov 2007, 12:41

Andre schreef:Besteld

135i alpinweiss II
Stof/sensatec scwarz
Niet rokers uitvoering:)
M dubbelspaak 261M
Multifunctioneel stuurwiel
Interieur lijsten akzetschliff
Grijzebaan voorruit
Alarmsysteem klasse 3
Levering zonder type aanduiding
Msport pakket
Getint glas achter
Bekerhouders
Middenarmsteun voor
Sportstoelen voor
xenon
aut airco
Msport onderstel
Individual hoogglans lijsten
Zwarte hemel bekleding

Dat was het ongeveer.

Oh en kortere overbrenging besteld.

Januari rijden.
Ha Andre, supergaaf je 135i. Waar reed je hier voor in? Kun jij bij BMW trouwens voor jouw individuele auto zo maar even een kortere overbrenging bestellen? Dat zal wel wat kosten denk ik. niet?
Macboy schreef: Maar de belangrijkste conclusie voor mij is dat de 135i gewoon een droomauto is geworden en dat zegt genoeg.
Op basis waarvan trek je nu deze conclusie? Als ik je zo lees is er geen enkele reden voor jou om een 135i als droomauto te zien, als je een 130i hebt. Jij hebt zoals je zegt, met een betrouwbaar testteam, vastgesteld dat een 130i sneller is dan een 135i. Waar gaat het dan om, iets van uiterlijk? Over een jaar is de 135i BMW net zo annoniem als al die andere modellen. Ik snap dat niet zo goed wat er zo droomauto is aan een BMW135i.

Groetjes, Ferdinand

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 27 nov 2007, 12:42

Rico v Velzen schreef:Ferdinand, ik vond toch echt wel dat ie genoeg power heeft. Maar in jou geval met veel reizen naar Zwitserland (door Duitsland) kan ik me je redenatie goed voorstellen. Dan is een korter dif wat minder op zijn plaats.

Maar gewoon hier in NL een korte dif en daardoor meer krachtsexplosie, dikke prima.
Kun je een kortere diff bestellen dan?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2007, 12:46

Hoe zijn de remmen van de 135i trouwens, met die 6 pots klauwen tov de 130i & M3? Daar werd een hoop ophef over gemaakt maar merken jullie een wezelijk verschil?

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 27 nov 2007, 12:51

Ferdinand schreef:
Andre schreef:Besteld

135i alpinweiss II
Stof/sensatec scwarz
Niet rokers uitvoering:)
M dubbelspaak 261M
Multifunctioneel stuurwiel
Interieur lijsten akzetschliff
Grijzebaan voorruit
Alarmsysteem klasse 3
Levering zonder type aanduiding
Msport pakket
Getint glas achter
Bekerhouders
Middenarmsteun voor
Sportstoelen voor
xenon
aut airco
Msport onderstel
Individual hoogglans lijsten
Zwarte hemel bekleding

Dat was het ongeveer.

Oh en kortere overbrenging besteld.

Januari rijden.
Ha Andre, supergaaf je 135i. Waar reed je hier voor in? Kun jij bij BMW trouwens voor jouw individuele auto zo maar even een kortere overbrenging bestellen? Dat zal wel wat kosten denk ik. niet?

Groetjes, Ferdinand
Andre heeft een 3dr 130i met drexler sper etc nu, en had daarvoor een 5deurs variant.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 27 nov 2007, 12:59

wit is prachtig, zwart vond ik redelijk, en 't ding moet 2 cm vierkant omlaag en 225ers rondom ipv 215/235 zodat ie nog mooier instuurt 8)

Kortere gearing=prima, ding moet in 4sec naar de 100 gvd en 200 zien bij 15 sec ofzo(LOL) dat ie 'maar net' de 250 aantikt is ook wel best. :P

superbakje!!

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 27 nov 2007, 13:01

Ferdinand schreef:
Rico v Velzen schreef:Ferdinand, ik vond toch echt wel dat ie genoeg power heeft. Maar in jou geval met veel reizen naar Zwitserland (door Duitsland) kan ik me je redenatie goed voorstellen. Dan is een korter dif wat minder op zijn plaats.

Maar gewoon hier in NL een korte dif en daardoor meer krachtsexplosie, dikke prima.
Kun je een kortere diff bestellen dan?
André gaat bij Drexler een sperdifferentieel bestellen. Dan kun je er voor kiezen om een bestaande 'achteras' te verbouwen of een nieuwe te kopen. Of het wijzigen van de overbrengingsverhouding op een bestaande achteras eenvoudig mogelijk is weet ik niet, maar als je een nieuwe bestelt kun je in ieder geval kiezen uit alle overbrengingsverhoudingen die BMW levert in achterassen die op de 1-serie passen. De lager gemotoriseerde exemplaren en de automaatversies hebben vaak een wat kortere eindoverbrenging.

In mijn geval heb ik bijvoorbeeld een achteras met Drexler sperdifferentieel en de overbrenging van een 325i onder een Alpina Roadster S (op basis van BMW Z4 3.0i) laten zetten. Hiermee werd de eindoverbrenging 7 procent korter.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 27 nov 2007, 13:04

nu even de 'minpunten'volgens ams in de test(hij kreeg 5 sterren):
-kleine tank
-relatief onzuinig
-achterin weinig ruimte(nee neem dan Gordon of Joling heb ik van Tom gehoord, LOL)
-windgeruis op hogere snelheid
-hoge prijs

nu is alles natuurlijk relatief hè.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Bericht door Will F. » 27 nov 2007, 13:10

Andre schreef:Besteld

135i alpinweiss II


Januari rijden.
Proficiat! helemaal top in WIT! nog mooi voor invoering van de slurptax op kenteken.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 27 nov 2007, 13:11

Femme schreef:
Ferdinand schreef:
Rico v Velzen schreef:Ferdinand, ik vond toch echt wel dat ie genoeg power heeft. Maar in jou geval met veel reizen naar Zwitserland (door Duitsland) kan ik me je redenatie goed voorstellen. Dan is een korter dif wat minder op zijn plaats.

Maar gewoon hier in NL een korte dif en daardoor meer krachtsexplosie, dikke prima.
Kun je een kortere diff bestellen dan?
André gaat bij Drexler een sperdifferentieel bestellen. Dan kun je er voor kiezen om een bestaande 'achteras' te verbouwen of een nieuwe te kopen. Of het wijzigen van de overbrengingsverhouding op een bestaande achteras eenvoudig mogelijk is weet ik niet, maar als je een nieuwe bestelt kun je in ieder geval kiezen uit alle overbrengingsverhoudingen die BMW levert in achterassen die op de 1-serie passen. De lager gemotoriseerde exemplaren en de automaatversies hebben vaak een wat kortere eindoverbrenging.

In mijn geval heb ik bijvoorbeeld een achteras met Drexler sperdifferentieel en de overbrenging van een 325i onder een Alpina Roadster S (op basis van BMW Z4 3.0i) laten zetten. Hiermee werd de eindoverbrenging 7 procent korter.
Ha Femme, bedankt voor je antwoord. Maar ik hoor het al, voor mij veel te ingewikkeld. Ik laat hem gewoon chippen door Dahler, voor extra lol van meer power. Voor de rest ben ik ook helemaal geen racer, gewoon een doorsnee rijder (voor de files in Nederland..) en soms op de deutshce autobahn und in der Schweitz.

groetjes, ferdinand

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 nov 2007, 13:13

Ferdinand voor 900 euro kun je een automaten dif bestellen bij de dealer, die laten inbouwen bij aflevering en de 135i voel je nog sneller trekken door de versnellingen.

Komt omdat die automaat een 5 traps versnelling is, terwijl er standaard een 6 handbak op zit.

Alleen als je hem ook laat chippen en de VMAX er af haalt (begrenzer) dan kun je bij 270 km/h teller wel eens in de het rood staan te hakken.

Met standaard dif gechipt 380pk is denk ik 290 a 300 km/h teller wel mogelijk.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 27 nov 2007, 13:16

Ferdinand schreef:Ha Femme, bedankt voor je antwoord. Maar ik hoor het al, voor mij veel te ingewikkeld. Ik laat hem gewoon chippen door Dahler, voor extra lol van meer power. Voor de rest ben ik ook helemaal geen racer, gewoon een doorsnee rijder (voor de files in Nederland..) en soms op de deutshce autobahn und in der Schweitz.
Het is niet echt ingewikkeld, je kunt gewoon de spullen compleet bij Drexler bestellen en een maand later krijg je dit in je brievenbus :) :

[img=600,399:600:399]http://tweakers.net/ext/f/ff7949d1ec842 ... e/full.jpg[/img]

Als je er zelf geen raad mee weet dan wel een dealer.

Het is helaas wel een prijzige grap, vooral als je een compleet nieuwe achteras moet aanschaffen. Reken op circa 3500 euro. Alleen een andere eindoverbrenging (zonder Drexler sper) is zo'n 900 euro.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 27 nov 2007, 13:18

Zo dat zijn zeker spijkers met koppen Andre!

Kom je qua eindoverbrenging dan in de buurt van de 130i? Dat zou echt een een goed beeld geven van de snelheidsverschillen. Aangezien jij dan beiden op de oprit hebt staan wordt dat een mooi test verslag lijkt me :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27100
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 nov 2007, 13:22

Robin schreef:wit is prachtig, zwart vond ik redelijk, en 't ding moet 2 cm vierkant omlaag en 225ers rondom ipv 215/235 zodat ie nog mooier instuurt 8)

Kortere gearing=prima, ding moet in 4sec naar de 100 gvd en 200 zien bij 15 sec ofzo(LOL) dat ie 'maar net' de 250 aantikt is ook wel best. :P

superbakje!!
Dus toch een M3 dan Robin?..................................... :lol: :wink:

Tom
Berichten: 22384
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 27 nov 2007, 13:35

Robin schreef: -achterin weinig ruimte(nee neem dan Gordon of Joling heb ik van Tom gehoord, LOL)
:lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 27 nov 2007, 13:49

Ha femme en Rico,

Leuk om te horen van jullie wat er allemaal mogelijk is. Maar ik ga dat toch allemaal niet doen op een nieuwe auto. Ik laat hem lekker zo. Chippen naar 380 pk lijkt de eenvoudigste weg, want ik weet uit het verleden dat het probleem met iets te lange versnellingen daarmee is opgelost. Ik hoop alleen dat de auto nog te rijden is met ruim 500Nm koppel op je achterwielen. De VMAX wordt er inderdaad afgehaald. Ik zit wel te denken aan launchcontrol, volgens mij is dat een goed optie. Hebben jullie daar ervaring mee?

groet, ferdiand

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2007, 13:52

Launch control moet je een aftermarket systeem denk ik? SMG auto's hebben het, maar verder heb ik dat bijna alleen nog op auto's gezien met een racelogic systeem, of een aftermarket standalone ECU.

Is een vrij nutteloze optie vind ik. Mijn rode M3 heeft het en ik heb dat in de laatste 2 jaar wel helemaal 0 keer gebruikt.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 27 nov 2007, 13:52

Rico v Velzen schreef:Ferdinand voor 900 euro kun je een automaten dif bestellen bij de dealer, die laten inbouwen bij aflevering en de 135i voel je nog sneller trekken door de versnellingen.

Komt omdat die automaat een 5 traps versnelling is, terwijl er standaard een 6 handbak op zit.

Alleen als je hem ook laat chippen en de VMAX er af haalt (begrenzer) dan kun je bij 270 km/h teller wel eens in de het rood staan te hakken.

Met standaard dif gechipt 380pk is denk ik 290 a 300 km/h teller wel mogelijk.
Is een 6 traps automaat.

260teller is ongeveer 6000/6100rpm 6 handbak, in z'n 5 zit ie op 6600 ofzo dan(335i, 135i heeft langere gearing dus no problems?)


275 echte km is standaard mogelijk, mits onbegrenst.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 nov 2007, 13:59

Van harte André. Hele gave en goede keuze in mijn ogen. Vind hem echt geweldig. In het wit zal die erg goed zijn denk ik ja. Je hebt hem prima aangekleed. Wordt een DF-topper!!!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten