Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 24 jan 2025, 14:49

Estoque schreef: 24 jan 2025, 13:14
Luco schreef: 24 jan 2025, 11:58 Ben benieuwd of men er nog zo over denkt als men aan jouw broodwinning komt.
Luco schreef: 24 jan 2025, 13:08 Je mag best maatregelen nemen, maar niet een complete groep proberen de schuld te geven en compleet te saneren, maar ja zolang ze maar niet aan jouw broodwinning komen toch?
Volgens mij heeft er ooit iemand aan jouw broodwinning gezeten of niet?

Misschien moet je die telers een veilig onderdak geven voor hun stekjes.
Zo jij bent wel erg triest aan het worden zo :thumbup:

Estoque

Bericht door Estoque » 24 jan 2025, 15:00

Liever triest in plaats van wanhopig.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 24 jan 2025, 15:08

Misschien is het niet op te lossen ? Zoals ik de cijfers van de economische groei van de EU die hier voorbij gekomen zijn interpreteer heeft de EU sinds de COVID meer de allure (economisch gezien) van een gemiddeld 3e wereld land. Kijk ik naar Nederland dan zie ik een enorme financiële pijler van de Verzorgingsstaat is weggevallen, de aardgasbaten. De cijfers fluctueren, maar de immigratie heeft om en nabij de 197 miljard gekost de laatste 10 jaar. Er mag derhalve best eens kritisch worden gekeken naar de immigratie. Nederland als kennis-land lijkt me enigszins optimistisch, we worden inmiddels links en rechts ingehaald door andere landen en continenten die vele malen sneller innoveren en dat vele malen sneller toepassen. Vind het vrij onrealistisch om te denken dat Nederland, binnen de miljard/miljoen deugkadertjes van de EU een prominente rol zal spelen als kennisland. De aardbol is veel te vol, je krijgt gewoon de aloude natuurwet, de sterkste overleeft. Wil je aan de sterke kant zitten zal je mee moeten. Je kan het je eenvoudigweg niet veroorloven om aan wensdenken te doen omdat je dan gegarandeerd uitgeroeid zal worden. Stikstof kan pas worden aangepakt als 2/3 van de wereldbevolking niets meer uitstoot. Fijn vooruitzicht: nee. De realiteit ? Ja.

Gr Ron

Riceaux

Bericht door Riceaux » 24 jan 2025, 15:35

RS-Ron schreef: 24 jan 2025, 15:08 Misschien is het niet op te lossen ? Zoals ik de cijfers van de economische groei van de EU die hier voorbij gekomen zijn interpreteer heeft de EU sinds de COVID meer de allure (economisch gezien) van een gemiddeld 3e wereld land. Kijk ik naar Nederland dan zie ik een enorme financiële pijler van de Verzorgingsstaat is weggevallen, de aardgasbaten. De cijfers fluctueren, maar de immigratie heeft om en nabij de 197 miljard gekost de laatste 10 jaar. Er mag derhalve best eens kritisch worden gekeken naar de immigratie. Nederland als kennis-land lijkt me enigszins optimistisch, we worden inmiddels links en rechts ingehaald door andere landen en continenten die vele malen sneller innoveren en dat vele malen sneller toepassen. Vind het vrij onrealistisch om te denken dat Nederland, binnen de miljard/miljoen deugkadertjes van de EU een prominente rol zal spelen als kennisland. De aardbol is veel te vol, je krijgt gewoon de aloude natuurwet, de sterkste overleeft. Wil je aan de sterke kant zitten zal je mee moeten. Je kan het je eenvoudigweg niet veroorloven om aan wensdenken te doen omdat je dan gegarandeerd uitgeroeid zal worden. Stikstof kan pas worden aangepakt als 2/3 van de wereldbevolking niets meer uitstoot. Fijn vooruitzicht: nee. De realiteit ? Ja.

Gr Ron
Dat zijn inderdaad de bruto kosten Ron. De netto kosten zijn ongeveer 90 miljard over de afgelopen 10 jaar. Alsnog flink, maar toch +- 100 miljard minder dan jij schetst.
Nederland als kennisland is niet enigszins optimistisch, er zijn meerdere sectoren waarin wij uitblinken, maritiem, hightech horticulture, hightech maakindustrie (waaronder quantum) en op het gebied van cyber doen we het ook erg goed. Ik ben het met je eens dat het innovatie klimaat in Europa (en ook in Nederland) hevig onder inflatie onderheven is.
En de aardgasbaten zijn gewoon verkeerd ingezet, kijk naar Noorwegen hoe zij die gelden hebben ingezet en vergelijk dat met Nederland. Noorwegen heeft daarbij gedacht aan lange termijndenken, duurzaam beheer, diversificatie en transparantie, in tegenstelling tot Nederland, die het vooral uitgegeven heeft. :) Waar bij ons tijdelijk een hoge levensstandaard mogelijk is geweest door de aardgasbaten is het in Noorwegen 'permanent' mogelijk door die gelden.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 24 jan 2025, 15:54

Ik las ergens dat de netto fiscale kosten van de immigratie zo’n 20-25 miljard per jaar bedraagt. Maar ik weet niet of daar een verdeelsleutel is toe te passen wat betreft het ook brengen ipv het alleen halen. Ik vrees dat we over 10-15 jaar niet meer het kennisland zijn van nu, misschien op het gebied van genderneutrale toiletten of zoiets, maar ieder weldenkend land zet dat ff in de ijskast nu. Dus niet zoveel vraag naar, ben ik bang. Aardgasbaten zijn idd verkeerd ingezet, maar blijft staan dat ze er niet meer zijn. Gelukkig kunnen we nog voorzien in een erg belangrijke andere levensbehoefte, eten. Verder hebben we niet zo gek veel meer te bieden, zou dat maar ff koesteren.

Gr Ron

Riceaux

Bericht door Riceaux » 24 jan 2025, 16:33

Luco schreef: 24 jan 2025, 12:29 De boeren stoten al decennia lang elk jaar minder stikstof uit.

De mensen, het verkeer en de industrie des te meer.

Maar het is de schuld van de boeren, yeah right.
Maar ja in het land der blinden is Den Haag koning.
Vergeet honden niet Luco.

Volgens mij heb jij 2 honden, stond me bij dat je ook een boerboel had?
Die is goed voor een jaarlijkse uitstoot van 5,5 kg stikstof vs 3,7-4,7 kg stikstof voor een mens!

En Wouter z'n dochter helpt mee met honden naar Nederland te migreren, ook zo lekker uitstootvriendelijk!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 24 jan 2025, 16:40

Laten we dan maar niet over kinderen beginnen toch :tooth: :tooth:

Boerboel is lang geleden.
Hebben nu een CC en een rescuehondje.

En dan vergeet je de 4 benzineverbranders en een stinkdiesel, maar na mij de zondvloed.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 jan 2025, 16:50

Huisdieren, kinderen, we hadden hier vroeger een aquarium voor junior met kikkervisjes. MdV vond 't maar niks. Had ik ze nog maar, dan had ik tegen haar kunnen zeggen :dril baby dril!

Luco

Bericht door Luco » 24 jan 2025, 16:52

Robin schreef: 24 jan 2025, 16:50 Huisdieren, kinderen, we hadden hier vroeger een aquarium voor junior met kikkervisjes. MdV vond 't maar niks. Had ik ze nog maar, dan had ik tegen haar kunnen zeggen :dril baby dril!
Weet je wel hoeveel stikstof zon kikkervisje uitstoot, milieumoordenaar!!!!!!!!!!!!!!!

Robin

Bericht door Robin » 24 jan 2025, 16:55

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 24 jan 2025, 16:59

:lollerdelol: :lollerdelol:

Elise

Bericht door Elise » 24 jan 2025, 17:04

:roflol:

Elise

Bericht door Elise » 24 jan 2025, 17:40

Riceaux schreef: 24 jan 2025, 15:35
RS-Ron schreef: 24 jan 2025, 15:08 De cijfers fluctueren, maar de immigratie heeft om en nabij de 197 miljard gekost de laatste 10 jaar.
Dat zijn inderdaad de bruto kosten Ron. De netto kosten zijn ongeveer 90 miljard over de afgelopen 10 jaar. Alsnog flink, maar toch +- 100 miljard minder dan jij schetst.
Die 197 miljard betreft de periode 2010 ~ 2019.
Heel benieuwd hoe jij 100 aan miljard minder komt, bronvermelding zou fijn zijn.

Voor die 197 miljard van Ron heb ik wel een bron :coffee:
In de tabel geeft Van de Beek weer dat in de periode van 2010 tot en met 2019 196 miljard euro is uitgegeven aan immigratie. Ondanks dat het geen actuele cijfers zijn, klopt de uitspraak van Wilders nog steeds, meent Van de Beek. “Ja, uiteraard, de netto fiscale kosten van immigratie belopen over de afgelopen 10 jaar ruim 20 miljard euro per jaar uitgedrukt in euro’s van 2016 en uitgedrukt in euro’s van 2023 (hiermee doelt Van de Beek op de inflatiecorrectie, red.) zou dat waarschijnlijk zo rond de 25 miljard per jaar zijn. En dat is dan exclusief de ongetwijfeld aanzienlijke kosten voor immigratie uit Oekraïne”, schrijft hij in een uitgebreid document aan ons.

Netto dus rond de 25 miljard per jaar, over de periode 2010~2019, gebaseerd op 2023 euro's.
En als ik me niet vergis is de instroom nog een beetje toegenomen sinds 2019, dus liggen de kosten nu nog hoger :whistle:

En als je het helemaal precies wilt nalezen:
Grenzeloze Verzorgingsstaat: De Gevolgen van Immigratie voor de Overheidsfinanciën

Benieuwd hoe we e.e.a. gaan betalen, zonder aardgasbaten, als we weer een periode krijgen zoals eind 70'er ~ begin 80'er jaren, toen het werkloosheidspercentage bijna 3 keer zo hoog was als nu......

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 24 jan 2025, 20:38

Estoque schreef: 24 jan 2025, 13:41
MParallel schreef: 24 jan 2025, 13:34 Daarom hadden ze het al over om die wet aan te willen passen, want dat is gewoon onrealistisch.
Nederland heeft willens en wetens decennia's lobby's gevoerd om meer uit te mogen stoten dan wat we in de EU hebben afgesproken.
Nu komt na al die decennia van uitstoot en economisch gewin de keerzijde de kop opsteken, namelijk de uitputting van de bodem en de bizarre hoeveelheid stikstofproductie per m2, en dan moet ze de rekenmethode en wet maar aanpassen?

Is toch een bizarre gedachte?
Die EU afspraken zijn achterhaald. Net als dat heel veel wet en regelgeving en verdragen gemaakt zijn net na de oorlog en vervolgens NOOIT meer zijn bijgesteld aan de compleet andere wereld waarin we nu leven.

EU is een draak van een beweging en werkt simpelweg niet. Wij zijn geen VS met één taal en één cultuur. EU is een Disney sprookje.
En wat heeft het gebracht? Mwao nettto gezien meer ellende dan profijt.

En zolang incompetentie de dienst uitmaakt in Den Haag gaat er ook nooit wat verbeteren.

Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Bericht door Camiel » 24 jan 2025, 22:10

Elise schreef: 24 jan 2025, 17:40
Riceaux schreef: 24 jan 2025, 15:35
RS-Ron schreef: 24 jan 2025, 15:08 De cijfers fluctueren, maar de immigratie heeft om en nabij de 197 miljard gekost de laatste 10 jaar.
Die 197 miljard betreft de periode 2010 ~ 2019.
Heel benieuwd hoe jij 100 aan miljard minder komt, bronvermelding zou fijn zijn.

Voor die 197 miljard van Ron heb ik wel een bron :coffee:
In de tabel geeft Van de Beek weer dat in de periode van 2010 tot en met 2019 196 miljard euro is uitgegeven aan immigratie. Ondanks dat het geen actuele cijfers zijn, klopt de uitspraak van Wilders nog steeds, meent Van de Beek. “Ja, uiteraard, de netto fiscale kosten van immigratie belopen over de afgelopen 10 jaar ruim 20 miljard euro per jaar uitgedrukt in euro’s van 2016 en uitgedrukt in euro’s van 2023 (hiermee doelt Van de Beek op de inflatiecorrectie, red.) zou dat waarschijnlijk zo rond de 25 miljard per jaar zijn. En dat is dan exclusief de ongetwijfeld aanzienlijke kosten voor immigratie uit Oekraïne”, schrijft hij in een uitgebreid document aan ons.

Netto dus rond de 25 miljard per jaar, over de periode 2010~2019, gebaseerd op 2023 euro's.
En als ik me niet vergis is de instroom nog een beetje toegenomen sinds 2019, dus liggen de kosten nu nog hoger :whistle:

En als je het helemaal precies wilt nalezen:
Grenzeloze Verzorgingsstaat: De Gevolgen van Immigratie voor de Overheidsfinanciën

Benieuwd hoe we e.e.a. gaan betalen, zonder aardgasbaten, als we weer een periode krijgen zoals eind 70'er ~ begin 80'er jaren, toen het werkloosheidspercentage bijna 3 keer zo hoog was als nu......
Rrrrright. Waarom ben ik niet verbaasd dat dit onderzoek is betaald door FvD?

Meetellen van subsidies zoals huursubsidie en zorgtoeslag voor werkende arbeidsmigranten die fulltime werken is eerder een signaal dat werken niet genoeg loont, dan dat het een signaal is van ‘migranten kosten alleen maar geld’. We willen wel allemaal goedkoop online kunnen shoppen en morgen in huis hebben, onze boodschapjes in de winkel hebben, onze tomaatjes en asperges geplukt hebben, maar de wérkelijke kosten willen we niet betalen want ‘te duur’. Spoiler alert: die betalen we toch wel, maar dan via de belastingen. En het land flikkert ongenadig om zodra we die mensen niét meer zouden hebben.

Dat geld wat 10 arbeidsmigranten éigenlijk hadden moeten krijgen/verdienen zodat ze geen huursubsidie hadden hoeven krijgen zit in de zak van de eigenaar van het uitzendbureau die nu 80K BPM op een Porsche Turbo S moet aftikken zodat diezelfde arbeidsmigranten een dak boven het hoofd hebben. En zo is het cirkeltje (linksom of rechtsom) toch weer rond.

Ook bij andere onderwerpen is Van de Beek selectief.
Hij laat zien dat de netto-arbeidsparticipatie van migranten stijgt in de periode 1985-2013, maar CBS-gegevens waaruit blijkt dat de participatie van met name de tweede generatie migranten in 2021 niet meer te onderscheiden is van in Nederland uit Nederlandse ouders geborenen, blijven onvermeld.

Hij noemt voor 2022 een inwilligingspercentage van asielverzoeken van 85% als bewijs dat Nederland veel coulanter zou zijn dan andere landen, maar negeert dat dit kwam door een tijdelijke, door staatssecretaris Broekers-Knol verordonneerde inhaalslag die een eerder afgeslankte IND moest maken. Ook niet dat het jaar daarna het percentage alweer met ca 30 procentpunten zakte.

Criminaliteit onder migranten bespreekt Van de Beek uitgebreid, maar dat criminaliteitscijfers al jarenlang dalen laat hij niet zien.

Op het gebied van onderwijs toont hij dat tweede generatie migranten uit verschillende herkomstlanden gemiddeld ongeveer even hoog scoren als ‘autochtonen’. Ongeveer de helft van de regio’s scoort hoger, de helft lager. Voor migranten van niet-westerse afkomst problematiseert hij dat, voor migranten van westerse herkomst niet.

Van de Beek toont aan dat onderadvisering niet meer voorkomt in het onderwijs. Dat Omar en Aisha moeilijker een stageplaats vinden dan Sophie en Jeroen, en met een identiek CV minder snel een baan krijgen, vermeldt hij niet. Ook negeert hij een andere gevolg van discriminatie, namelijk het verschijnsel dat juist migranten met een betere sociaaleconomische positie zich het vaakst buitengesloten voelen.

Dat het ‘omstreden’ voortrekken van statushouders bij sociale huur al lang niet meer verplicht is, meldt Van de Beek niet. Ook niet dat de problemen in de sociale huur in werkelijkheid veroorzaakt worden door het structureel achterblijven van de bouw van sociale huurwoningen: in de periode 2014-2024 kwamen er gemiddeld per jaar slechts 3750 corporatiewoningen bij, terwijl de totale woningvoorraad jaarlijks steeg met 67600 (cijfers CBS).

Als oplossing voor asielproblematiek wil Van de Beek het VN-vluchtelingenverdrag, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en het Kinderrechtenverdrag opzeggen. Hij vergeet te vermelden dat die verdragen ook ons en ons nageslacht beschermen, en dat ze niet bedoeld zijn als verdienmodel voor opvangende landen.

Elise

Bericht door Elise » 25 jan 2025, 00:22

Camiel schreef: 24 jan 2025, 22:10 Rrrrright. Waarom ben ik niet verbaasd dat dit onderzoek is betaald door FvD?
Rrrrright. Waarom ben ik niet verbaasd dat je quotes plaatst van een Joop/BnnVara artikel.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/m ... de-cijfers

Het zou verder fijn zijn als je voortaan zelf de bron vermeld als je quotes post :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2025, 07:48

Ik wilde wat filosofisch neertypen dat ik een ieder z'n bijdrage waardeer, waar ik het het soms geheel soms ten dele soms totaal niet mee eens ben. Maar dat om kwart voor acht 's morgens. Neh. Het is mooi het gedachtengoed en napraterij en alles ertussenin te lezen, de bedoeling erachter, en daar leer 'ik' ook weer van, hoe men erin staat. Ieder z'n ding.

Er zijn meerdere problemen, er zijn ook meerdere oplossingen daarvoor. Of misschien is het probleem eigenlijk in de kern 'geen probleem'....

Maar oplossingen moeten er komen en helaas ben ik het vertrouwen in de algemene politiek in Den Haag en Brussel(trouwens ook hier gemeentelijk) eigenlijk al gewoon verloren.

Dat is kut, maarja als 20er, 30er sta je d'r toch anders in, weet ik van mezelf nog wel: Asielzoekers kom maar binnen, elke burgemeester en hoofd van 'iets' had aanzien (iig nog 'n beetje), daar keek je 'n beetje tegenop. Iig ik wél. En dan maakte je je ook niet druk om alle ellende in de rest van de wereld, want 'hunnie' lossen dat wel op.

We zijn nu '25-35 jaar verder' en ik geef ruiterlijk toe; ik zat er helaas best wel naast, als milde CDA/VVD figuur.

Jamaar! Je moet je aanpassen aan de veranderingen in de wereld Robin sukkel!
OK, maar in '1990' was de wereld ook al in en in triest, maar wist je veel minder, de media leek 'neutraler'. Ellende was er overal.

Ik reed in 1990 in een taxi door Bogota(heb er bij m'n oom een maand 'gewoond') ik fotografeerde in die taxi meerijdend tanks en militair materieel , slaat die taxichauffeur m'n cameraatje uit m'n handen: Verboden! Fouilleren van die gringo(ik dus) bij de vleet, tegen de muur, zwaar bewapende politie. Uit een hamburgertent tijdens lunch netjes met z'n allen verwijderd want 'ergens een bom ofzo'. 's nachts wel wat geweervuur en ontploffinkjes gehoord, maarja.

Ik m'n ma bellen: via vaste lijn van (schatting) 25000 gulden per minuut, die lieverd die bijna huilend mijn verhalen aanhoorde...

Anyway: We weten nu nog veel meer, we weten ook dat de politiek niet altijd eerlijk is. Wisten we toen ook wel, Sovjets, Varkensbaai, Watergate, zure regen

To the point Robin, dit dus:
MParallel schreef: 24 jan 2025, 20:38
Die EU afspraken zijn achterhaald. Net als dat heel veel wet en regelgeving en verdragen gemaakt zijn net na de oorlog en vervolgens NOOIT meer zijn bijgesteld aan de compleet andere wereld waarin we nu leven.

EU is een draak van een beweging en werkt simpelweg niet. Wij zijn geen VS met één taal en één cultuur. EU is een Disney sprookje.
En wat heeft het gebracht? Mwao nettto gezien meer ellende dan profijt.

En zolang incompetentie de dienst uitmaakt in Den Haag gaat er ook nooit wat verbeteren.
+1 niks aan toe te voegen!

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2025, 08:11

Maar kanttekening , want de politiek en maatschappij is altijd in beweging : In de 60-70-80s vooral begon 'de gewone man' zich af te zetten tegen 'de overheid': Nozems, dijkers, pleiners, eind 70s punkbeweging, new wave etc etc.
Met kortom één gezamelijke leus:
Always question authority.

We zijn nu 'een halve eeuw verder' en bovenstaande groepen hebben zich stevig genesteld in de wereldpolitiek. Zo gaat dat. En zo werkt dat.
Dus diezelfde anti vanalles groepen zijn anno nu en alweer decennia ook deel van 'authority'
Maar die weten het ook niet allemaal, al denken ze van wel. En hun oplossing is dé oplossing, de rest moet z'n bek houden. Want die beleving heb ik. Ben ik verre van blij mee. Men(ik ook) voelt zich best ongehoord, tunnelvisie op vele niveaus, gelverslindende 'maatregelen' en 'oplossingen' voor een onzichtbare vijand. Angst aanjagen etc etc.

Geen wonder dat er in de USA, Argentinïe, Italië, en ook Nederland een stevige ruk naar rechts was en is.

Deze cartoon zegt wel wat:
Afbeelding

En dat er niks nieuws onder de zon is:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Revolutiejaar_1848

Elise

Bericht door Elise » 25 jan 2025, 08:28

Robin schreef: 25 jan 2025, 07:48 Dat is kut, maarja als 20er, 30er sta je d'r toch anders in, weet ik van mezelf nog wel: Asielzoekers kom maar binnen, elke burgemeester en hoofd van 'iets' had aanzien (iig nog 'n beetje), daar keek je 'n beetje tegenop. Iig ik wél. En dan maakte je je ook niet druk om alle ellende in de rest van de wereld, want 'hunnie' lossen dat wel op.

We zijn nu '25-35 jaar verder' en ik geef ruiterlijk toe; ik zat er helaas best wel naast, als milde CDA/VVD figuur.
Hier hetzelfde, ik was/dacht ook heel anders rond die leeftijd.

Ik vind het ook zo frappant dat de jongeren hier, die grofweg de helft van mijn leeftijd zijn, categorisch ontkennen dat immigranten een probleem zijn, terwijl de ouderen daar heel anders in staan. Het lijkt erop dat die ouderen, die net even iets meer levenservaring achter de kiezen hebben, dingen wel durven te benoemen waar jongeren dit graag onder het tapijt vegen.
Ik ben bang dat als we een jaartje of 25 verder zijn ze denken, goh die Elise had toch gelijk......ik hoop het niet, maar ik ben bang van wel.
Uiteindelijk zal immigratie, stikstof, de EU en noem het allemaal maar op aan mijn kont oxideren, ik heb er geen last van, maar ik vind het wel heel erg jammer dat Nederland naar de haaien gaat/is.

Ik neem nog een bakkie :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2025, 09:06

Immigranten per persoon zijn niet het probleem mijns inziens, maar het was hier al in 2002 vol(aldus Pim en die had prognoses die helaas wél uitkwamen)

Tel daarbij op mannelijke immigranten uit werelddelen/landen waar een bepaald soort cultuur/religie als een vorm van democratie wordt gezien, die dit seculiere Nederland vaak verachten en voilá.
Dan nog het doorgedraaide feminisme/gender verhaal, wat eigenlijk lijnrecht tegenover de eerstgenoemde groep staat. En wij zitten daar tussenin. En links 'adoreert' beide kanten (stemmen winnen)

Ik vind dat zeer niet ok.

350 Z

Bericht door 350 Z » 25 jan 2025, 09:21

Van Beek heeft inmiddels excuses gehad van het CBS en meerderen omdat ze hem discutabel vonden met zijn cijfers maar na narekenen bleek hij gewoon gelijk te hebben. Is al verschillende keren in de media geweest. Ook aan talkshow tafels zetten van Beek de linkse kliek die natuurlijk in grote getale steeds tegenover hem zat voor schut vanwege zijn kennis.

Elise

Bericht door Elise » 25 jan 2025, 09:38

Robin schreef: 25 jan 2025, 09:06 Immigranten per persoon zijn niet het probleem mijns inziens, maar het was hier al in 2002 DRUK (aldus Pim en die had prognoses die helaas wél uitkwamen)
kleine correctie :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2025, 09:40

@350Z
Deze Van Beek?
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/h ... chapper-is

Ik heb zelf meer dan 10 jaar meegewerkt aan CBS (detailhandelcijfers) en nattevingerwerk komt 't meest in de buurt.;-)

Maarja statistiek is dat eigenlijk ook wel. Je kunt nooit letterlijk 18 miljoen Nederlanders ergens iets van laten vinden en ik weet ook dat met wat rekenkundige methode je op wat cijfers komt die (misschien wel/niet) in de buurt van de realiteit komen....

Maar als jij een link hebt naar dat excuus van het CBS?

Van Mulligen, hoofd(dat zeker) en econoom. Kan wel in rijtje Gebroeders Grimm/HC Andersen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Hein_van_Mulligen
Kritiek
Van Mulligen noemde migratieonderzoeker Jan van de Beek op X een "cherrypickende charlatan". Hij stelde dat "iemand met de premisse dat migratie slecht is en daar vervolgens cijfers bij zoekt" geen wetenschapper is. Hij vond dat de media hem niet meer mochten uitnodigen.[10] Dit leverde hem kritiek op.[11][12] Een paar dagen later heeft Van Mulligen de post weer ingetrokken, met naar eigen zeggen als reden: "Zo'n oordeel hoort niet bij mijn functie en de bewoording was ongepast".[13]
Van Beek wordt fopwetenschapper genoemd, en wie kaatst....

Elise

Bericht door Elise » 25 jan 2025, 09:44

350 Z schreef: 25 jan 2025, 09:21 Van Beek heeft inmiddels excuses gehad van het CBS en meerderen omdat ze hem discutabel vonden met zijn cijfers maar na narekenen bleek hij gewoon gelijk te hebben. Is al verschillende keren in de media geweest. Ook aan talkshow tafels zetten van Beek de linkse kliek die natuurlijk in grote getale steeds tegenover hem zat voor schut vanwege zijn kennis.
Ik denk dat als je iemand die het linkse gedachtegoed aanhangt en iemand die radicaal/extreem rechts is eenzelfde onderzoek laat uitvoeren er wel een iets verschillend resultaat uit zal komen, waar de een bepaalde cijfers wel meeneemt en de ander ze niet meetelt, maar in de basis kan daar niet heel veel verschil in zitten.
Dus die 25 miljard netto, trek er van mij part 10% af..... prima. Ik denk dat we voor 2025 met de huidige inflatie en instroom cijfers de 30 miljard voorbij gaan. Zo staan de zaken er voor.

Ik doe nog een :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2025, 09:49

Ha, ik denk dat heel veel cijfertjes gemanipuleerd worden, overal en altijd. Maarja dat vormt dan ook wel weer een realiteit op zich.

Es gibt keine Fakten, nur Interpretationen! Een nietzchzeggend quoteje:)

Plaats reactie