Ik wilde wat filosofisch neertypen dat ik een ieder z'n bijdrage waardeer, waar ik het het soms geheel soms ten dele soms totaal niet mee eens ben. Maar dat om kwart voor acht 's morgens. Neh. Het is mooi het gedachtengoed en napraterij en alles ertussenin te lezen, de bedoeling erachter, en daar leer 'ik' ook weer van, hoe men erin staat. Ieder z'n ding.
Er zijn meerdere problemen, er zijn ook meerdere oplossingen daarvoor. Of misschien is het probleem eigenlijk in de kern 'geen probleem'....
Maar oplossingen moeten er komen en helaas ben ik het vertrouwen in de algemene politiek in Den Haag en Brussel(trouwens ook hier gemeentelijk) eigenlijk al gewoon verloren.
Dat is kut, maarja als 20er, 30er sta je d'r toch anders in, weet ik van mezelf nog wel: Asielzoekers kom maar binnen, elke burgemeester en hoofd van 'iets' had aanzien (iig nog 'n beetje), daar keek je 'n beetje tegenop. Iig ik wél. En dan maakte je je ook niet druk om alle ellende in de rest van de wereld, want 'hunnie' lossen dat wel op.
We zijn nu '25-35 jaar verder' en ik geef ruiterlijk toe; ik zat er helaas best wel naast, als milde CDA/VVD figuur.
Jamaar! Je moet je aanpassen aan de veranderingen in de wereld Robin sukkel!
OK, maar in '1990' was de wereld ook al in en in triest, maar wist je veel minder, de media leek 'neutraler'. Ellende was er overal.
Ik reed in 1990 in een taxi door Bogota(heb er bij m'n oom een maand 'gewoond') ik fotografeerde in die taxi meerijdend tanks en militair materieel , slaat die taxichauffeur m'n cameraatje uit m'n handen: Verboden! Fouilleren van die gringo(ik dus) bij de vleet, tegen de muur, zwaar bewapende politie. Uit een hamburgertent tijdens lunch netjes met z'n allen verwijderd want 'ergens een bom ofzo'. 's nachts wel wat geweervuur en ontploffinkjes gehoord, maarja.
Ik m'n ma bellen: via vaste lijn van (schatting) 25000 gulden per minuut, die lieverd die bijna huilend mijn verhalen aanhoorde...
Anyway: We weten nu nog veel meer, we weten ook dat de politiek niet altijd eerlijk is. Wisten we toen ook wel, Sovjets, Varkensbaai, Watergate, zure regen
To the point Robin, dit dus:
MParallel schreef: 24 jan 2025, 20:38
Die EU afspraken zijn achterhaald. Net als dat heel veel wet en regelgeving en verdragen gemaakt zijn net na de oorlog en vervolgens NOOIT meer zijn bijgesteld aan de compleet andere wereld waarin we nu leven.
EU is een draak van een beweging en werkt simpelweg niet. Wij zijn geen VS met één taal en één cultuur. EU is een Disney sprookje.
En wat heeft het gebracht? Mwao nettto gezien meer ellende dan profijt.
En zolang incompetentie de dienst uitmaakt in Den Haag gaat er ook nooit wat verbeteren.
+1 niks aan toe te voegen!