135i vs e92 M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 feb 2008, 22:45

Iedereen aan de Bravo... :wink:

Bravo Hielke!

Gelukkig is alles relatief; zolang je maar gelukkig voelt in de auto van je keuze. Toch :?:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 27 feb 2008, 22:50

Romo, ik weet niet of je al op mijn post van 8 minuten geleden reageerde maar ik meen volledig wat ik zeg. Ik ben bloedserieus.

Jij en een stel anderen die in staat zijn een M3 te kopen moeten nooit en te nimmer een andere BMW kopen. Je zult dan altijd het gevoel hebben dat je iets mist, dat je iets niet goed gedaan hebt. De mensen die de stuur en circuiteigenschappen van 1-series hoger inschatten dan die van een M3 zijn zelfs op DF zwaar in de minderheid. Buiten DF, op verjaardagspartys, visites, werk, de kroeg, de sportclub, andere auto fora, kun je de invloed van ons slag mensen tot nul reduceren. Als ik tegen mijn neef zeg dat ik de 1-serie fijnere auto vind dan een M3 dan kijkt ie me zo sneu aan, dan heeft ie bijna medelijden met me. Dat ik met mijn opleiding zulke dommen dingen kan zeggen. Zoiets :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 feb 2008, 22:55

Feit blijft dat BMW met de 1er (mn. de 130i en 135i) een geweldige stuurauto op de weg heeft gezet en het gat met een M-model wel heel klein heeft laten worden.

Feit blijft ook dat de M voor vele iets Magisch blijft houden; maar dat zijn wel meestal degene die van niets weten.

Ik zou denk ik ook sneller voor de 335i kiezen dan de M3; maar dan puur omdat ik de uiterste mogelijkheden van de M3 vrijwel nooit zou gebruiken.
(nu de centjes nog... :? :wink: )

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 feb 2008, 22:56

Klopt hier heeft hielke volkomen gelijk in.

De autobladen de TV etc hebben de mensen zo beinvloed dat je bijna niet meer iets anders mag kopen. Een M RS GT AMG is gewoon het beste en als de Marketing molen je dat heeft voorgeschoteld is dat gewoon keihard de waarheid en dat weet de buurman ook. Die heeft er ook verstand van. Want die koopt de autovisie ook en kijkt tv.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 27 feb 2008, 23:06

Hielke schreef:Romo, ik weet niet of je al op mijn post van 8 minuten geleden reageerde maar ik meen volledig wat ik zeg. Ik ben bloedserieus.

Jij en een stel anderen die in staat zijn een M3 te kopen moeten nooit en te nimmer een andere BMW kopen. Je zult dan altijd het gevoel hebben dat je iets mist, dat je iets niet goed gedaan hebt. De mensen die de stuur en circuiteigenschappen van 1-series hoger inschatten dan die van een M3 zijn zelfs op DF zwaar in de minderheid. Buiten DF, op verjaardagspartys, visites, werk, de kroeg, de sportclub, andere auto fora, kun je de invloed van ons slag mensen tot nul reduceren. Als ik tegen mijn neef zeg dat ik de 1-serie fijnere auto vind dan een M3 dan kijkt ie me zo sneu aan, dan heeft ie bijna medelijden met me. Dat ik met mijn opleiding zulke dommen dingen kan zeggen. Zoiets :lol:
Spijker op de kop. Let wel een E46 M3 oogt erg mooi en is emotie, maar na de rit in een 130i riep ik gelijk, eerste moderne BMW die me een beetje het e30 m3 gevoel geeft qua gevoel en direkt gevoel. Voor mij ook de enige begeerlijke nieuwe BMW een die einser, ook ik heb daar al menig onbegrijpelijke blikken over gekregen op een verjaardag.

120 turbo kan wel eens het grootste eest worden, want 250+ is even leuk, maar bochtige wegen en een agiel aanvoelde auto brengen de pret, daar lever ik graag wat speed en topsnelheid voorin.

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 feb 2008, 23:35

Andre schreef:Ik nomineer deze als qoute van het jaar 2008.

Per saldo zal het de fabriek in München tov een 135i Coupé iets van 7500 euro meer kosten om een M3 Coupé van de band te laten rollen. Zit je nog lekker op je M-stoel?



Hielke krijgt morgen de wisselbeker.

Zit je nog lekker op je M-stoel? Vooral die.

Daar moest ik zo smakelijk om lachen.

Ik zie die rico al met zijn gefronst voorhoofd denken de verrekte hielke, zit ik inderdaad nog wel lekker in die M stoel vraag ik me af.

Zie hem in me gedachten gewoon zitten. hahaha.
hmmm

ik zit erg lekker op mijn stoel hoor :wink:
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 194544.jpg[/img]



Hielke schijnt wat minder lekker te zitten :lol:

[img:298:380]http://www.thamsterke.be/beeld/p4_05.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 feb 2008, 23:40

Michel Pol schreef:
Hielke schreef:Romo, ik weet niet of je al op mijn post van 8 minuten geleden reageerde maar ik meen volledig wat ik zeg. Ik ben bloedserieus.

Jij en een stel anderen die in staat zijn een M3 te kopen moeten nooit en te nimmer een andere BMW kopen. Je zult dan altijd het gevoel hebben dat je iets mist, dat je iets niet goed gedaan hebt. De mensen die de stuur en circuiteigenschappen van 1-series hoger inschatten dan die van een M3 zijn zelfs op DF zwaar in de minderheid. Buiten DF, op verjaardagspartys, visites, werk, de kroeg, de sportclub, andere auto fora, kun je de invloed van ons slag mensen tot nul reduceren. Als ik tegen mijn neef zeg dat ik de 1-serie fijnere auto vind dan een M3 dan kijkt ie me zo sneu aan, dan heeft ie bijna medelijden met me. Dat ik met mijn opleiding zulke dommen dingen kan zeggen. Zoiets :lol:
Spijker op de kop. Let wel een E46 M3 oogt erg mooi en is emotie, maar na de rit in een 130i riep ik gelijk, eerste moderne BMW die me een beetje het e30 m3 gevoel geeft qua gevoel en direkt gevoel. Voor mij ook de enige begeerlijke nieuwe BMW een die einser, ook ik heb daar al menig onbegrijpelijke blikken over gekregen op een verjaardag.

120 turbo kan wel eens het grootste eest worden, want 250+ is even leuk, maar bochtige wegen en een agiel aanvoelde auto brengen de pret, daar lever ik graag wat speed en topsnelheid voorin.

Michel
Zeg Michel jij streept de 135i toch ook gewoon door :wink:


De enige 1 serie die zijn poen echt waard is en die je niet door de marketing laat pakken is de 130i..

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 feb 2008, 23:49

rico we hebben asian porno links op df

Je zit veel te veel tijd in 135i draadjes te douwen.

:)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 feb 2008, 23:51

Andre schreef:rico we hebben asian porno links op df

Je zit veel te veel tijd in 135i draadjes te douwen.

:)
HAHAHAHAHA LOL

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 feb 2008, 23:53

Wat zie ik
ASIAN GIRLS PORN! FREE ASIAN SEX VIDEOS
asianbos 0 3 Wo Feb 27, 2008 23:47
asianbos
Asianbos ? GVD zit bossie M3 hier pornolinks te spammen ?


:lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 28 feb 2008, 01:08

Volgens mij is dat Romo die de aandacht probeert af te leiden :)

Niet aanstellen Romo, je weet uit welke hoek de opmerkingen komen en je weet ook hoe ze bedoelt zijn. Als je hier "boos" om zou worden dat klopt er iets niet met jezelf :)

Wees een vent en erken dat je te veel betaalt voor die auto. Ik zou dat ook meteen doen als ik een M3 zou kopen. Ik zou meteen erkennen dat ik te veel betaal, maar het zou mij werkelijk aan mijn kont roesten. Met plezier zou ik er teveel voor betalen !

Al kostte dat ding 140k dan had ik hem nog gekocht. Heb er vanmiddag nog in gezeten. Dat was al magisch. Motor was uit, sleutels lagen eruit, maar o wat een bloedgeil apparaat :)

Die instelling lijkt me beter dan jouw instelling ...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 feb 2008, 01:26

De grote vraag is alleen, wat is teveel betalen? De 135i mag dan in vergelijk tot een e92 M3 niet duur zijn maar in absolute zin betaal je ook voor die auto teveel. En even 7500 euro aan tweaken extra betalen zoals Hielke mooi omschrijft is ook niet iets om zo over heen te stappen. geen garantie bv. Ik vind dat er door sommigen wel heel makkelijk over de prijs van een 135i word gepraat. Maar praten over andermans centen gaat sommigen makkelijk af. Vooral als er besloten moet worden waar die centen het verstandigst aan uit kunnen worden gegeven :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 28 feb 2008, 01:46

Voor de 1er betaal je ook de hoofdprijs... simpelweg omdat er zo'n rond logo op de neus zit. Nadeel van Premium rijden.

In verhouding tot een M3 is de 135i/335i natuurlijk scherp geprijsd, al moet je wel kijken wat er al standaard op een M3 aan opties is meegenomen en dat je deze nog bij een .35i model moet aankruisen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 feb 2008, 07:39

Macboy schreef:Volgens mij is dat Romo die de aandacht probeert af te leiden :)

Niet aanstellen Romo, je weet uit welke hoek de opmerkingen komen en je weet ook hoe ze bedoelt zijn. Als je hier "boos" om zou worden dat klopt er iets niet met jezelf :)

Wees een vent en erken dat je te veel betaalt voor die auto. Ik zou dat ook meteen doen als ik een M3 zou kopen. Ik zou meteen erkennen dat ik te veel betaal, maar het zou mij werkelijk aan mijn kont roesten. Met plezier zou ik er teveel voor betalen !

Al kostte dat ding 140k dan had ik hem nog gekocht. Heb er vanmiddag nog in gezeten. Dat was al magisch. Motor was uit, sleutels lagen eruit, maar o wat een bloedgeil apparaat :)

Die instelling lijkt me beter dan jouw instelling ...

Dat is het punt helemaal niet, zoals gemeld; als het kan dan komt ie.

Waar het om gaat is de vooringenomenheid om te menen dat het een status koop betreft. Wie kent mijn motivatie deze auto eventueel te willen aanschaffen?

Niemand

Het moreel iemand de mores willen leren omdat je zelf niets met status hebt en een ander ( mogelijk) wel, wie ben je om daar een oordeel over te hebben? ( Let wel; ik spreek in algemene termen, heb het dus niet over mij persoonlijk)
Tevens stoort het mij dat je als BMW liefhebber je telkens te moeten verdedigen, terwijl dit forum leden heeft die auto`s bezitten waarbij BMW sigaretten geld is.
Een grapje, niets mis mee, satire, mekaar een beetje de gek aan steken, allemaal mooi.
Maar niet elkaar moreel de les lezen als het op een aankoop aankomt, ik zeg; we moeten hier niet over geld praten, we praten over het leuke van auto`s en de DF die dat met zich meebrengt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 feb 2008, 08:58

Maar praten over andermans centen gaat sommigen makkelijk af. Vooral als er besloten moet worden waar die centen het verstandigst aan uit kunnen worden gegeven

Exact

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 feb 2008, 09:44

Als je een 135i duur voor de centen vindt, koop je een 335i coupe of sedan. Hoe mooi ik de E90 M3 ook vind, hij is het voor mij totnogtoe niet waard(iig niet hier in Nederland) Dat een 130i wél z'n prijs 'waard'is en een 135i niet snap ik ff niet...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 28 feb 2008, 09:51

@Rico, de 135i in coupe jas wel, kan niet aan de auto wennen, hij klopt niet in mijn ogen, heb op de IAA een half uur naar de auto zitten kijken uit diverse hoeken, maar nee, voor mij is dat hem niet, terwijl de hatch het wel is. Maar over smaak valt niet te twisten.

Dat BMW de 35i motor alleen in de coupe bied is jammer, ik hoop echter dat dat alleen is om de coupe lekker promoten en dat het blok ook voor de andere einser beschikbaar komt.

Een vier cylinder turbo zie ik echter nog meer zitten in de einser. De downsize mode in autoland kan best wel eens voordelen bieden op het gebied van gewichtsreductie en dat zal het rijplezier positief beinvloeden.

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 28 feb 2008, 09:58

@robin,

De 135i is meer zijn geld waard dan een 130i daar is geen discussie over mogelijk. Alleen doet de coupe mij helemaal niets, terwijl ik hem graag mooi had gevonden. De eerste Auto Motor und sport schetsen van de coupe deden me wel wat, maar ik mis de coupe flow zoals een e46 en en e92 die hebben, waarbij ik vooral de achterkant van de nieuwe coupe niet te pruimen vind. De achterruit van de eiser coupe had vlakker moeten liggen en de kont had iets hoger moeten zitten. Uiteraard weer mijn eigen mening.

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 feb 2008, 10:39

Robin schreef:Als je een 135i duur voor de centen vindt, koop je een 335i coupe of sedan. Hoe mooi ik de E90 M3 ook vind, hij is het voor mij totnogtoe niet waard(iig niet hier in Nederland) Dat een 130i wél z'n prijs 'waard'is en een 135i niet snap ik ff niet...
Robin ik redeneer vanuit de kale prijs. Want alles wat extra is is immers status :wink:

Gebruikersavatar
raven14
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 feb 2007, 20:34
Locatie: Kempen, Belgie

Bericht door raven14 » 28 feb 2008, 10:55

Ik volg Romo wel in zijn redenering. Driving Fun gaat over beleving, en beleving is geen objectiveerbare eigenschap van een wagen, maar zuiver subjectief.

Iedere persoon is anders en zoekt dus een andere beleving. Het gaat ook te ver om het publiek hier op te delen in poetsers en rijders, en liggen 1.000.000 nuances tussen de 2 extremen, er het is ook niet zo 2-dimensionaal. Misschien spreekt een M vandaag sommige trackday rijders niet 100% meer aan, althans niet als trackday tool, maar dat kan waarschijnlijk voor 97% van de anderen helemaal anders liggen, omdat hun beleving niet zo geconcentreerd is op trackday rijden of zuivere prestaties. De enige conclusie die je kan trekken is dat de vlag '///M' stilaan een andere lading dekt.

Een Bentley Continental GT, kan die geen Driving-Fun bieden? Ik denk het wel, ook al is hij trager op een rondje Zandvoort dan een Cayman S, die de helft van de prijs kost. En toch heeft de DF die de Bentley biedt, niet noodzakelijk iets met status te maken. Het kan gewoon DE wagen zijn die jij zoekt voor de toepassing die je ervoor hebt.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 28 feb 2008, 11:25

Romo moet gewoon een m3 kopen daar is niks op tegen. Je moet altijd een auto kopen waar je zelf achter staat. evt overleg met accountant.

Een GT3 is ook duur. Maar als ik het geld makkelijk had liggen en mijn werk situatie zou het toestaan en die auto rijdt super dan koop ik hem wel.

Mooie is echter wel als je nou een GT3 zou kopen zie bijv kris. Heb je zo n discussie niet. Dat moet toch wel wat zeggen over zo n GT3 je krijgt er niet een nagel tussen.

:)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 feb 2008, 11:30

raven14 schreef:Ik volg Romo wel in zijn redenering. Driving Fun gaat over beleving, en beleving is geen objectiveerbare eigenschap van een wagen, maar zuiver subjectief.

Iedere persoon is anders en zoekt dus een andere beleving. Het gaat ook te ver om het publiek hier op te delen in poetsers en rijders, en liggen 1.000.000 nuances tussen de 2 extremen, er het is ook niet zo 2-dimensionaal. Misschien spreekt een M vandaag sommige trackday rijders niet 100% meer aan, althans niet als trackday tool, maar dat kan waarschijnlijk voor 97% van de anderen helemaal anders liggen, omdat hun beleving niet zo geconcentreerd is op trackday rijden of zuivere prestaties. De enige conclusie die je kan trekken is dat de vlag '///M' stilaan een andere lading dekt.

Een Bentley Continental GT, kan die geen Driving-Fun bieden? Ik denk het wel, ook al is hij trager op een rondje Zandvoort dan een Cayman S, die de helft van de prijs kost. En toch heeft de DF die de Bentley biedt, niet noodzakelijk iets met status te maken. Het kan gewoon DE wagen zijn die jij zoekt voor de toepassing die je ervoor hebt.
Mooi gezegd en zo is het.

Overigens kan status ook heel goed een overweging zijn om een bepaalde type auto te kopen. Ik hoop dat ik daar niets verkeerds mee heb gezegd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 feb 2008, 11:37

Daar kan ik prima mee leven, met bovenstaande :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 28 feb 2008, 11:39

Koop dan wel een m3 sedan:)

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 28 feb 2008, 11:41

raven14 heeft een goed betoog idd.

Maar eigenlijk raakt dit 'm ook:
Andre schreef: Een GT3 is ook duur. Maar als ik het geld makkelijk had liggen en mijn werk situatie zou het toestaan en die auto rijdt super dan koop ik hem wel.
Geld makkelijk liggen:mwoah... :? misschien met 5 jaar...
Werk situatie:neen
Auto rijdt super:Think so

:roll: :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten