Bravo Hielke!
Gelukkig is alles relatief; zolang je maar gelukkig voelt in de auto van je keuze. Toch

Spijker op de kop. Let wel een E46 M3 oogt erg mooi en is emotie, maar na de rit in een 130i riep ik gelijk, eerste moderne BMW die me een beetje het e30 m3 gevoel geeft qua gevoel en direkt gevoel. Voor mij ook de enige begeerlijke nieuwe BMW een die einser, ook ik heb daar al menig onbegrijpelijke blikken over gekregen op een verjaardag.Hielke schreef:Romo, ik weet niet of je al op mijn post van 8 minuten geleden reageerde maar ik meen volledig wat ik zeg. Ik ben bloedserieus.
Jij en een stel anderen die in staat zijn een M3 te kopen moeten nooit en te nimmer een andere BMW kopen. Je zult dan altijd het gevoel hebben dat je iets mist, dat je iets niet goed gedaan hebt. De mensen die de stuur en circuiteigenschappen van 1-series hoger inschatten dan die van een M3 zijn zelfs op DF zwaar in de minderheid. Buiten DF, op verjaardagspartys, visites, werk, de kroeg, de sportclub, andere auto fora, kun je de invloed van ons slag mensen tot nul reduceren. Als ik tegen mijn neef zeg dat ik de 1-serie fijnere auto vind dan een M3 dan kijkt ie me zo sneu aan, dan heeft ie bijna medelijden met me. Dat ik met mijn opleiding zulke dommen dingen kan zeggen. Zoiets
hmmmAndre schreef:Ik nomineer deze als qoute van het jaar 2008.
Per saldo zal het de fabriek in München tov een 135i Coupé iets van 7500 euro meer kosten om een M3 Coupé van de band te laten rollen. Zit je nog lekker op je M-stoel?
Hielke krijgt morgen de wisselbeker.
Zit je nog lekker op je M-stoel? Vooral die.
Daar moest ik zo smakelijk om lachen.
Ik zie die rico al met zijn gefronst voorhoofd denken de verrekte hielke, zit ik inderdaad nog wel lekker in die M stoel vraag ik me af.
Zie hem in me gedachten gewoon zitten. hahaha.
Zeg Michel jij streept de 135i toch ook gewoon doorMichel Pol schreef:Spijker op de kop. Let wel een E46 M3 oogt erg mooi en is emotie, maar na de rit in een 130i riep ik gelijk, eerste moderne BMW die me een beetje het e30 m3 gevoel geeft qua gevoel en direkt gevoel. Voor mij ook de enige begeerlijke nieuwe BMW een die einser, ook ik heb daar al menig onbegrijpelijke blikken over gekregen op een verjaardag.Hielke schreef:Romo, ik weet niet of je al op mijn post van 8 minuten geleden reageerde maar ik meen volledig wat ik zeg. Ik ben bloedserieus.
Jij en een stel anderen die in staat zijn een M3 te kopen moeten nooit en te nimmer een andere BMW kopen. Je zult dan altijd het gevoel hebben dat je iets mist, dat je iets niet goed gedaan hebt. De mensen die de stuur en circuiteigenschappen van 1-series hoger inschatten dan die van een M3 zijn zelfs op DF zwaar in de minderheid. Buiten DF, op verjaardagspartys, visites, werk, de kroeg, de sportclub, andere auto fora, kun je de invloed van ons slag mensen tot nul reduceren. Als ik tegen mijn neef zeg dat ik de 1-serie fijnere auto vind dan een M3 dan kijkt ie me zo sneu aan, dan heeft ie bijna medelijden met me. Dat ik met mijn opleiding zulke dommen dingen kan zeggen. Zoiets
120 turbo kan wel eens het grootste eest worden, want 250+ is even leuk, maar bochtige wegen en een agiel aanvoelde auto brengen de pret, daar lever ik graag wat speed en topsnelheid voorin.
Michel
Macboy schreef:Volgens mij is dat Romo die de aandacht probeert af te leiden
Niet aanstellen Romo, je weet uit welke hoek de opmerkingen komen en je weet ook hoe ze bedoelt zijn. Als je hier "boos" om zou worden dat klopt er iets niet met jezelf
Wees een vent en erken dat je te veel betaalt voor die auto. Ik zou dat ook meteen doen als ik een M3 zou kopen. Ik zou meteen erkennen dat ik te veel betaal, maar het zou mij werkelijk aan mijn kont roesten. Met plezier zou ik er teveel voor betalen !
Al kostte dat ding 140k dan had ik hem nog gekocht. Heb er vanmiddag nog in gezeten. Dat was al magisch. Motor was uit, sleutels lagen eruit, maar o wat een bloedgeil apparaat
Die instelling lijkt me beter dan jouw instelling ...
Robin ik redeneer vanuit de kale prijs. Want alles wat extra is is immers statusRobin schreef:Als je een 135i duur voor de centen vindt, koop je een 335i coupe of sedan. Hoe mooi ik de E90 M3 ook vind, hij is het voor mij totnogtoe niet waard(iig niet hier in Nederland) Dat een 130i wél z'n prijs 'waard'is en een 135i niet snap ik ff niet...
Mooi gezegd en zo is het.raven14 schreef:Ik volg Romo wel in zijn redenering. Driving Fun gaat over beleving, en beleving is geen objectiveerbare eigenschap van een wagen, maar zuiver subjectief.
Iedere persoon is anders en zoekt dus een andere beleving. Het gaat ook te ver om het publiek hier op te delen in poetsers en rijders, en liggen 1.000.000 nuances tussen de 2 extremen, er het is ook niet zo 2-dimensionaal. Misschien spreekt een M vandaag sommige trackday rijders niet 100% meer aan, althans niet als trackday tool, maar dat kan waarschijnlijk voor 97% van de anderen helemaal anders liggen, omdat hun beleving niet zo geconcentreerd is op trackday rijden of zuivere prestaties. De enige conclusie die je kan trekken is dat de vlag '///M' stilaan een andere lading dekt.
Een Bentley Continental GT, kan die geen Driving-Fun bieden? Ik denk het wel, ook al is hij trager op een rondje Zandvoort dan een Cayman S, die de helft van de prijs kost. En toch heeft de DF die de Bentley biedt, niet noodzakelijk iets met status te maken. Het kan gewoon DE wagen zijn die jij zoekt voor de toepassing die je ervoor hebt.
Geld makkelijk liggen:mwoah...Andre schreef: Een GT3 is ook duur. Maar als ik het geld makkelijk had liggen en mijn werk situatie zou het toestaan en die auto rijdt super dan koop ik hem wel.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] en 3 gasten