Yannik's Megane 2 RS & Clio 3 RS | Pech op de Nordschleife - 26.08.2025 / P10

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Emiel

Re: Yannik's Megane 2 RS & Clio 3 RS | Pech op de Nordschleife - 26.08.2025 / P10

Bericht door Emiel » 27 aug 2025, 07:05

Yannik Schmidt schreef: 26 aug 2025, 10:57
Ik denk nog eens goed na over de motorsteunen, in principe zijn voor mij de kantelsteunen belangrijker want dat merk je echt met schakelen... hoe veel de ''dragende'' motorsteunen echt aan het kantelen bijdragen weet ik niet.
Als je de originele dragende steunen weer gaat gebruiken ipv een race variant zou ik uit ervaring schatten dat kantelen ongeveer 30-50% meer gaat worden. Afhankelijk van het ontwerp van de dragende steun.

Je wint nog steeds met de hardere kantel steunen maar de dragende steunen gaat zeker ook een verschil maken. Vibraties worden ook iets minder.

Zolang er niets stuk gaat of los gaat door de trillingen van de hardere race steunen, zou ik ze laten zitten met jouw gebruik van de auto.
Laatst gewijzigd door Emiel op 27 aug 2025, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc Sierra

Re: Yannik's Megane 2 RS & Clio 3 RS | Pech op de Nordschleife - 26.08.2025 / P10

Bericht door Marc Sierra » 27 aug 2025, 07:29

Yannik Schmidt schreef: 26 aug 2025, 14:56 Op het KVS-reservoir zit inderdaad een dop met een ventil dat eigenlijk bij x druk opent, heeft die niet gedaan - dus of er was niet meer druk dan normaal, of de dop was ook nog kapot (lijkt me wel heel sterk). Het KVS-Systeem heeft nou ook niet echt heel veel druk normaliter.
Vaak is de druk waarbij het overdrukventiel open gaat wel iets van 1 bar of zelfs iets meer nog. Voor zo'n (plastic) tankje is 1 bar best een hoop druk.

Plaats reactie