Nee daarvoor heeft hij die California….
Toyota GR86, VW California, Mazda 3
- JP
- Berichten: 31492
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Toyota GR86, Mini Cooper S en VW California
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Toyota GR86, Mini Cooper S en VW California
Respect voor je durf hoor! Zeker met de kids etc erbij! En goede keuzes qua auto denk ik
- tomgtr
- Berichten: 10465
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Toyota GR86, Mini Cooper S en VW California
Mooi hoor zo’n sabbatical. Leven is inderdaad kort en soms zijn drastische keuzes levensveranderend. Makkelijk is het niet maar ik denk dat heel verl mensen beter zouden worden van al dan niet tijdelijk je leven op z’n kop zetten.
Hoe bevalt de GR zo ver?
Hoe bevalt de GR zo ver?
-
- Berichten: 9093
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Toyota GR86, Mini Cooper S en VW California
Thx Tom en anderen.
De GR bevalt mega. Is goed ingereden nu. Gewoon een heerlijke kar om de smalle binnenweggetjes hier in de regio mee aan te vallen maar ook prima comfortabel voor op de saaiere snelwegstukken. Nu ik ook tot de 7500 toeren kan is het helemaal leuk, wat een beleving. Dit is zo'n auto die sneller voelt dan het daadwerkelijk gaat, in tegenstelling tot de BMW waar dat precies andersom is. Leukste auto die ik heb gehad of gereden.
...en de eerste snelheidsboete is ook al binnen.
De GR bevalt mega. Is goed ingereden nu. Gewoon een heerlijke kar om de smalle binnenweggetjes hier in de regio mee aan te vallen maar ook prima comfortabel voor op de saaiere snelwegstukken. Nu ik ook tot de 7500 toeren kan is het helemaal leuk, wat een beleving. Dit is zo'n auto die sneller voelt dan het daadwerkelijk gaat, in tegenstelling tot de BMW waar dat precies andersom is. Leukste auto die ik heb gehad of gereden.
...en de eerste snelheidsboete is ook al binnen.
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- JP
- Berichten: 31492
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Toyota GR86, Mini Cooper S en VW California
De overheid was nog niet tevreden met je bpm
- Martijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 9093
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Vorig jaar 3 auto's gekocht (de California, de Mini Cooper S en de GR86), dit jaar nog niets dus daar moest verandering in aangebracht worden. Vooral als de vrouw tijdens de vakantie zegt dat de Mini haar weliswaar goed bevalt maar dat 3 deurs niet altijd handig is en een vijfde zitplaats soms ook gemist wordt. Zeker nu onze dochter een vriendje heeft die zo nu en dan ook mee moet. De California is ook een vierzitter en de GR86... nou ja dat is duidelijk. Dus ondanks 3 auto's op de oprit hebben we niks staan waar meer dan 4 mensen in kunnen.
Kijk, uiteindelijk is het allemaal gelul. wij autoliefhebbers grijpen elke reden aan om weer wat anders uit te kunnen zoeken. We benoemen deze argumenten net zo vaak tegen onszelf dat we er zelf in gaan geloven dat er echt weer wat anders moet komen. Dus in de vakantie de laptop weer aangeslingerd en toen ze ook nog eens zei dat 'de vorige Golf GTI haar ook altijd erg goed beviel' was het hek van de dam. Zelf ben en blijf ik een GTI liefhebber. Ja, het is niet de meest spannende hothatch maar de combinatie van looks, luxe, uitstraling, bouwkwaliteit, het sportieve karakter maar ook het praktische gemak zorgt ervoor dat ik er altijd een zwak voor hou. Ik heb er niet voor niets 2 gehad (een Golf 6 GTI en een Golf 7 Performance).
Ik weet nog dat ik tegen haar zei dat het prima was, ik best weer wou kijken voor een Golf GTI maar ik geen zin had om weer veel geld toe te moeten leggen. De Golf 8 GTI word ik niet enthousiast van (looks, bouwkwaliteit, interieur, al die touchscreens...) en bovendien erg prijzig dus de keuze gemaakt om voor een Golf 7.5 GTI te kijken. Mijns inziens de mooiste en beste serie in de GTI geschiedenis. Eerst gekeken naar een Golf 7.5 GTI Performance. Ik heb hiervoor dus een Golf 7 GTI Performance gehad dus ken de auto goed. Maar ja, dan komt je DF hart weer in actie, komt de DF budgetoprek-eigenschap ook weer opspelen dus voordat je het weet wil je voor de meest dikke editie gaan: de Golf GTI TCR en is je originele budget ongeveer keer 4 gegaan. Je kent het wel: steeds 'maar' een paar K extra bijleggen en je hebt weer wat mooiers en uiteindelijk eindig je bij de duurste en dikste.
Dus vorige week gaan proefrijden bij een garage in het zuiden van het land waar 2 GTI TCR's te koop stonden. Netjes een afspraak mee gemaakt, duidelijk gemaakt waar ik vandaan moest komen (Friesland dus een lange reis) en dat mijn voorkeur uitging naar 1 van die 2 die ze hadden staan. Dus samen met zijn zoon naartoe gereden in de Mini en daar aangekomen tot de conclusie gekomen dat de betreffende GTI toch niet aanwezig was, want het zoontje van de baas was ermee op pad en hij was de rest van de dag ook niet in de buurt. Lekker handig en ook zeer klantgericht. Wel gereden in de andere TCR die ze hadden staan. Ook een mooi ding maar het 'zo goed als nieuw' viel alweer flink tegen. Een velg onder de krassen, een duidelijke ster in de vooruit en diverse andere puntjes. Ook viel de inruilprijs van de Mini zwaar tegen. Helemaal voor niets was de trip niet (ik had nog nooit in een TCR gereden) maar erg slim en klantgericht was het ook niet. De volgende dag nog wel telefoon van de betreffende zoon-van-de-baas om een afspraak te maken om die andere te bekijken maar toen was ik er alweer klaar mee.
Inmiddels begon ook het gezonde verstand een beetje in te dalen. Waarvoor koop ik eigenlijk zo'n TCR? Omdat ik het zelf leuk vindt. Maar wie gaat er dagelijks in rijden? Mijn vrouw, voor voornamelijk saai woon-werk verkeer met best veel kilometers. Hoe vaak pak ik in de praktijk die auto mee, terwijl ik al 2 andere auto's op de oprit heb staan? Uit ervaring weet ik: niet zo vaak. Het was een reden om de vorige Golf 7 GTI ook weg te doen destijds, ik reed er nog maar zelden in. En in eerste instantie begon ik de zoektocht met het idee om maximaal een paar K toe te leggen en ik eindigde met een offerte om bijna 19K bij te moeten betalen voor een auto die waarschijnlijk, met de kilometers van mijn vrouw, best hard zou afschrijven.
OK, leuk idee, mooie bevlieging maar niet slim natuurlijk. Achteraf blij dat de betreffende dealer het verprutste, anders was ik als liefhebber waarschijnlijk wel voor de bijl gegaan en had ik ter plekke een deal gemaakt. Zo'n TCR is toch wel erg dik en het rijdt erg leuk. Echt wel de ultieme Golf GTI.
En toen ergens in het proces kreeg ik een heldere ingeving. Waarom niet een maatje kleiner kijken: de Polo GTI. Zoals ik zei: de vrouw rijdt er voornamelijk in, zoekt wel iets meer ruimte en meer portieren dan de Mini maar hoeft ook weer niet de wereld aan ruimte. Verder heb ik de Polo van 2018 - 2020 altijd een mooi model gevonden. Een echte volwassen auto met genoeg ruimte, veel mooier dan oude Polo's en ook hier net als bij de Golf in mijn ogen mooier dan de laatste editie. Het is niet een superspannende vlijmscherpe hothatch maar een prima compromis voor haar dagelijkse kilometers en zelfs voor mij leuk om weer eens mee te gooien en te smijten. En met de 2.0 liter turbomotor van de Golf GTI (in iets gewijzigd vorm geloof ik) deden ze bij VW niet mee aan de downsizetrend maar juist aan upsizen.
Dus Gaspedaal.nl en Marktplaats weer aangeslingerd. Eisen waren: panoramadakje, digitale dash, de GTI ruitjesbekleding, max. 70/80k kilometer, Brescia wielen, zo origineel/onverprutst mogelijk, verwarmde stoelen en nog wat dingetjes. Kleur maakte me eigenlijk niet zoveel uit, alleen geen witte.
Serieus bezig geweest met een rode maar die werd net voor m'n neus verkocht. Ze hadden echter ook nog een zwarte staan. Was niet mijn eerste voorkeur qua kleur maar toch maar eens serieus bekeken. En toch wel erg fraai, zeker ook met de rode GTI accenten zoals het logo, die rode streep voorop, de rode remklauwen. Dat is dan weer het nadeel bij een rode, dan vallen die accenten weg.
Deze zwarte had ook de rode dashboard-inserts wat het wat minder saai van binnen maakt. Dus deze gister bekeken en proefgereden. Zitten wel wat schoonheidsdingetjes aan. Interieurlijstje wat behoorlijk bekrast was, rondom wat krasjes, 1 wiel waar de blanke lak van loslaat en nog wat kleinigheden. Maar een prima deal kunnen maken, al die dingen worden aangepakt, jaar garantie erop, onderhoudsbeurtje, Mini wordt ingeruild tegen een erg nette prijs en uiteindelijk mijn originele plan (hooguit een paar K bijbetalen) alsnog kunnen uitvoeren. De vrouw is er superblij mee. Happy wife, happy life.
Het is een DSG zoals alle Polo GTI's dus dat wordt flipperen na de Mini met handbak (maar die handbak was toch waardeloos in mijn ogen dus ik als handbakliefhebber heb liever deze DSG dan die hakerige Mini handbak). Deze Polo GTI van 2020 heeft net onder de 60K gelopen is verder nagenoeg full options dus inclusief pano-dakje, digitaal dash, winterpakket, Executive pakket, Licht en zicht, ruitjesbekleding, adaptieve cruise, adaptief onderstel, Apple Carplay, Brescia 18", navi, LED koplampen, elektrisch inklapbare spiegels etc. Alleen niet de Beats audiospeakers maar uit de review van sitechris begreep ik dat dat toch al niet al te best is dus dat maakt me niet uit. Zelfs inparkeerhulp (zit ook op de California, heb het nog nooit gebruikt). Totaal onzinnige optie maar wel leuk is dat er een loos knopje minder zit naast de DSG pook.
Nog even geduld hebben maar binnen nu en 14 dagen ophalen en rijden is het plan. Ik ben blij dat er straks weer een GTI op de oprit staat straks, naast de GR86 en de California.
Kijk, uiteindelijk is het allemaal gelul. wij autoliefhebbers grijpen elke reden aan om weer wat anders uit te kunnen zoeken. We benoemen deze argumenten net zo vaak tegen onszelf dat we er zelf in gaan geloven dat er echt weer wat anders moet komen. Dus in de vakantie de laptop weer aangeslingerd en toen ze ook nog eens zei dat 'de vorige Golf GTI haar ook altijd erg goed beviel' was het hek van de dam. Zelf ben en blijf ik een GTI liefhebber. Ja, het is niet de meest spannende hothatch maar de combinatie van looks, luxe, uitstraling, bouwkwaliteit, het sportieve karakter maar ook het praktische gemak zorgt ervoor dat ik er altijd een zwak voor hou. Ik heb er niet voor niets 2 gehad (een Golf 6 GTI en een Golf 7 Performance).
Ik weet nog dat ik tegen haar zei dat het prima was, ik best weer wou kijken voor een Golf GTI maar ik geen zin had om weer veel geld toe te moeten leggen. De Golf 8 GTI word ik niet enthousiast van (looks, bouwkwaliteit, interieur, al die touchscreens...) en bovendien erg prijzig dus de keuze gemaakt om voor een Golf 7.5 GTI te kijken. Mijns inziens de mooiste en beste serie in de GTI geschiedenis. Eerst gekeken naar een Golf 7.5 GTI Performance. Ik heb hiervoor dus een Golf 7 GTI Performance gehad dus ken de auto goed. Maar ja, dan komt je DF hart weer in actie, komt de DF budgetoprek-eigenschap ook weer opspelen dus voordat je het weet wil je voor de meest dikke editie gaan: de Golf GTI TCR en is je originele budget ongeveer keer 4 gegaan. Je kent het wel: steeds 'maar' een paar K extra bijleggen en je hebt weer wat mooiers en uiteindelijk eindig je bij de duurste en dikste.
Dus vorige week gaan proefrijden bij een garage in het zuiden van het land waar 2 GTI TCR's te koop stonden. Netjes een afspraak mee gemaakt, duidelijk gemaakt waar ik vandaan moest komen (Friesland dus een lange reis) en dat mijn voorkeur uitging naar 1 van die 2 die ze hadden staan. Dus samen met zijn zoon naartoe gereden in de Mini en daar aangekomen tot de conclusie gekomen dat de betreffende GTI toch niet aanwezig was, want het zoontje van de baas was ermee op pad en hij was de rest van de dag ook niet in de buurt. Lekker handig en ook zeer klantgericht. Wel gereden in de andere TCR die ze hadden staan. Ook een mooi ding maar het 'zo goed als nieuw' viel alweer flink tegen. Een velg onder de krassen, een duidelijke ster in de vooruit en diverse andere puntjes. Ook viel de inruilprijs van de Mini zwaar tegen. Helemaal voor niets was de trip niet (ik had nog nooit in een TCR gereden) maar erg slim en klantgericht was het ook niet. De volgende dag nog wel telefoon van de betreffende zoon-van-de-baas om een afspraak te maken om die andere te bekijken maar toen was ik er alweer klaar mee.
Inmiddels begon ook het gezonde verstand een beetje in te dalen. Waarvoor koop ik eigenlijk zo'n TCR? Omdat ik het zelf leuk vindt. Maar wie gaat er dagelijks in rijden? Mijn vrouw, voor voornamelijk saai woon-werk verkeer met best veel kilometers. Hoe vaak pak ik in de praktijk die auto mee, terwijl ik al 2 andere auto's op de oprit heb staan? Uit ervaring weet ik: niet zo vaak. Het was een reden om de vorige Golf 7 GTI ook weg te doen destijds, ik reed er nog maar zelden in. En in eerste instantie begon ik de zoektocht met het idee om maximaal een paar K toe te leggen en ik eindigde met een offerte om bijna 19K bij te moeten betalen voor een auto die waarschijnlijk, met de kilometers van mijn vrouw, best hard zou afschrijven.
OK, leuk idee, mooie bevlieging maar niet slim natuurlijk. Achteraf blij dat de betreffende dealer het verprutste, anders was ik als liefhebber waarschijnlijk wel voor de bijl gegaan en had ik ter plekke een deal gemaakt. Zo'n TCR is toch wel erg dik en het rijdt erg leuk. Echt wel de ultieme Golf GTI.
En toen ergens in het proces kreeg ik een heldere ingeving. Waarom niet een maatje kleiner kijken: de Polo GTI. Zoals ik zei: de vrouw rijdt er voornamelijk in, zoekt wel iets meer ruimte en meer portieren dan de Mini maar hoeft ook weer niet de wereld aan ruimte. Verder heb ik de Polo van 2018 - 2020 altijd een mooi model gevonden. Een echte volwassen auto met genoeg ruimte, veel mooier dan oude Polo's en ook hier net als bij de Golf in mijn ogen mooier dan de laatste editie. Het is niet een superspannende vlijmscherpe hothatch maar een prima compromis voor haar dagelijkse kilometers en zelfs voor mij leuk om weer eens mee te gooien en te smijten. En met de 2.0 liter turbomotor van de Golf GTI (in iets gewijzigd vorm geloof ik) deden ze bij VW niet mee aan de downsizetrend maar juist aan upsizen.
Dus Gaspedaal.nl en Marktplaats weer aangeslingerd. Eisen waren: panoramadakje, digitale dash, de GTI ruitjesbekleding, max. 70/80k kilometer, Brescia wielen, zo origineel/onverprutst mogelijk, verwarmde stoelen en nog wat dingetjes. Kleur maakte me eigenlijk niet zoveel uit, alleen geen witte.
Serieus bezig geweest met een rode maar die werd net voor m'n neus verkocht. Ze hadden echter ook nog een zwarte staan. Was niet mijn eerste voorkeur qua kleur maar toch maar eens serieus bekeken. En toch wel erg fraai, zeker ook met de rode GTI accenten zoals het logo, die rode streep voorop, de rode remklauwen. Dat is dan weer het nadeel bij een rode, dan vallen die accenten weg.
Deze zwarte had ook de rode dashboard-inserts wat het wat minder saai van binnen maakt. Dus deze gister bekeken en proefgereden. Zitten wel wat schoonheidsdingetjes aan. Interieurlijstje wat behoorlijk bekrast was, rondom wat krasjes, 1 wiel waar de blanke lak van loslaat en nog wat kleinigheden. Maar een prima deal kunnen maken, al die dingen worden aangepakt, jaar garantie erop, onderhoudsbeurtje, Mini wordt ingeruild tegen een erg nette prijs en uiteindelijk mijn originele plan (hooguit een paar K bijbetalen) alsnog kunnen uitvoeren. De vrouw is er superblij mee. Happy wife, happy life.
Het is een DSG zoals alle Polo GTI's dus dat wordt flipperen na de Mini met handbak (maar die handbak was toch waardeloos in mijn ogen dus ik als handbakliefhebber heb liever deze DSG dan die hakerige Mini handbak). Deze Polo GTI van 2020 heeft net onder de 60K gelopen is verder nagenoeg full options dus inclusief pano-dakje, digitaal dash, winterpakket, Executive pakket, Licht en zicht, ruitjesbekleding, adaptieve cruise, adaptief onderstel, Apple Carplay, Brescia 18", navi, LED koplampen, elektrisch inklapbare spiegels etc. Alleen niet de Beats audiospeakers maar uit de review van sitechris begreep ik dat dat toch al niet al te best is dus dat maakt me niet uit. Zelfs inparkeerhulp (zit ook op de California, heb het nog nooit gebruikt). Totaal onzinnige optie maar wel leuk is dat er een loos knopje minder zit naast de DSG pook.
Nog even geduld hebben maar binnen nu en 14 dagen ophalen en rijden is het plan. Ik ben blij dat er straks weer een GTI op de oprit staat straks, naast de GR86 en de California.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Toyota GR86, Mini Cooper S en VW California
Leuk verhaal en gave auto! Absoluut eens met jou relaas over de Golf / Polo GTI het zijn heel erg leuk allrounders.
Veel plezier met de nieuwe aankoop
Veel plezier met de nieuwe aankoop
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Lijkt me eigenlijk nog leuker dan een Golf GTI deze, en in zwart met de accenten best fraai!
- JP
- Berichten: 31492
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Lekker Wouter ! GTi is altijd goed Niet met het TCR-budget gekeken voor een jonge facelift Polo ? Denk dat je een jonge met nog 4 jaar garantie wel voor €35k op NL's kenteken geïmporteerd zou kunnen krijgen. Is chippen nog een optie voor je Polo ?
Wordt die ook zuiniger van (zeggen ze)
Wordt die ook zuiniger van (zeggen ze)
-
- Berichten: 6522
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Ik vind zo'n Polo GTI ook wel een knap apparaat. Hier in de buurt staat sinds een paar weken ook een zwarte, dan komen de rode accenten inderdaad subtiel naar voren.
Dat rode dashboard vind ik wat minder subtiel overigens
Naja en persoonlijk heb ik de ruitjesbekleding nooit mooi gevonden, maar ik snap goed dat velen vinden dat het hoort op een GTI.
Veel !
Dat rode dashboard vind ik wat minder subtiel overigens
Naja en persoonlijk heb ik de ruitjesbekleding nooit mooi gevonden, maar ik snap goed dat velen vinden dat het hoort op een GTI.
Veel !
- Sabberjoch
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: Engelse badkuip
- Locatie: Ter Apel
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Mooie wagen! Vind de polo GTI altijd ondergewaardeerd. Bijna het formaat van een golf 5, en de lekkere 2 liter!
Rode dashboard vind ik mooi, breekt het doorgaans saaie vw interieur lekker.
TCR is heel gaaf, maar ook minder subtiel, wellicht voor de vrouw handig dat niet elke 18 jarige een stoplichtsprintje wil doen.
Beter het geld in de zak houden dan inderdaad, prima wagen!
Polo komt hier uit de buurt zie ik, ik herken Misker in Emmen
Rode dashboard vind ik mooi, breekt het doorgaans saaie vw interieur lekker.
TCR is heel gaaf, maar ook minder subtiel, wellicht voor de vrouw handig dat niet elke 18 jarige een stoplichtsprintje wil doen.
Beter het geld in de zak houden dan inderdaad, prima wagen!
Polo komt hier uit de buurt zie ik, ik herken Misker in Emmen
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Leuk verhaaltje ja! Zo'n Polo GTI vind ik ook een erg leuke auto, wat speelser dan een Golf lijkt me, dus als je em zelf eens meeneemt genoeg plezier.
- sitechris
- Berichten: 4487
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Leuk verhaal Wouter. En hele prettige allrounder. Heeft wel een chip nodig om ook motorisch echt tot leven te komen, dus een tripje naar JD zou ik vast inplannen .
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Leuk om te lezen, als je perse een handbak had gewild. In DL wordt/werd hij ook als handbak verkocht.
- Eeuwe
- Berichten: 4573
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Leuk verhaal! Gefeliciteerd met de aankoop
-
- Berichten: 6522
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Ha! Niet op gelet, maar nu zie ik het ookSabberjoch schreef: ↑16 aug 2023, 12:41
Polo komt hier uit de buurt zie ik, ik herken Misker in Emmen
-
- Berichten: 9093
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Thx jongens. Ja, een chipje gaat er wel komen. Nu maar kort in gereden en dan vond ik hem al 'vlot' maar niet erg 'snel'. En ik lees het overal ja, dat hij er erg van opknapt. Misschien gelijk de California ook maar meenemen dan. Die heeft nu 150 PK en kan gemakkelijk naar 180 PK, wat met 2500 kg gewicht ook wel welkom is. Snel zal het nooit worden maar iets meer is in bijna elke auto wel lekker.
Deze Polo is lang zo sportief en scherp niet als mijn GR86 maar toch vind ik hothatches zelf ook altijd heel erg leuk, dus zin om er zelf ook mee te sturen. Ook deze categorie auto's sterft helaas uit dus mooi 'voor de petrolhead-verzameling' om hier ook nog één van te bezitten.
En scherp gezien, hij komt inderdaad uit Emmen. Dat was voor mij ook redelijk dichtbij nog. Had simpelweg ook geen zin meer om weer naar zuid-Brabant, Rotterdam of Limburg te rijden voor een andere auto dus zocht het bewust iets meer in de buurt.
Deze Polo is lang zo sportief en scherp niet als mijn GR86 maar toch vind ik hothatches zelf ook altijd heel erg leuk, dus zin om er zelf ook mee te sturen. Ook deze categorie auto's sterft helaas uit dus mooi 'voor de petrolhead-verzameling' om hier ook nog één van te bezitten.
En scherp gezien, hij komt inderdaad uit Emmen. Dat was voor mij ook redelijk dichtbij nog. Had simpelweg ook geen zin meer om weer naar zuid-Brabant, Rotterdam of Limburg te rijden voor een andere auto dus zocht het bewust iets meer in de buurt.
-
- Berichten: 18539
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
TCR was top, zeker met Ps4s & het onderstel goed afgesteld.
Heerlijk explosief rijden ook, maar inderdaad... Voor je vrouw? Mwaaah.
Heerlijk explosief rijden ook, maar inderdaad... Voor je vrouw? Mwaaah.
- JP
- Berichten: 31492
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Geen slecht idee voor de Polo, goede veren, goede banden en een chippie. Maakt hem (of haar?) zo veel strakker. Zou je eigenlijk moeten doen voor aflevering voor er “iemand” klaagt dat de Polo iets meer stuitert. (wij noemen dat, hij geeft meer feedback)
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Mooi verhaal en leuke auto zo'n Polo GTI!
-
- Berichten: 9093
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Gistermiddag de GR86 weer losgelaten tijdens 2 sessies Vrij Rijden op Assen in de Sport+ klasse. Het was weer genieten. Stralend mooi weer, heel druk op de paddock en op de baan maar de Toyota hield zich weer formidabel. Inmiddels heeft de GR86 z'n eerste 15.000 km beurt gehad en dat was een mooie gelegenheid om de remmerij te upgraden. Een setje stalen remleidingen, DOT 5.1 vloeistof en Endless MX87 remblokken. En wat een verschil. Waar de standaard remmerij het de vorige keer snel liet afweten bleef ditmaal het pedaal keihard en de remkracht is een wereld van verschil. Dit tezamen met een nieuw setje Pilot Sport 4 om de achterwielen zorgde voor heel veel plezier.
Het is gewoon zo'n leuk autootje. Natuurlijk kun je met een setje semi-slicks nog veel harder maar dit is wel zo leuk vind ik. Continue balancerend op de grens van grip. Onderstuur, overstuur en met kleine stuurcorrecties de auto rijdend en glijdend over het circuit jagen. In 2 sessies een rondje of 16 gereden. Daarin zo'n 25 liter Euro 100 verstookt (gemiddeld verbruik: 1 op 3) maar plezier voor 10.
Natuurlijk kan alles beter. Het onderstel zou op het circuit wat strakker mogen, een tikje minder onderstuur bij echt pushen, 30 PK extra zou ook lekker zijn maar uiteindelijk maakt het niet uit. Of je nu 180 km/u einde Veenslang rijdt of 220, lekker belangrijk. Het gaat om de beleving en het plezier en het gaat mij niet (meer) om de rondetijden zoals vroeger tijdens mijn motorraceverleden. Het grootste manco (de remmen) is succesvol aangepakt. Voor de rest laat ik hem lekker zo. Een geweldig compromis voor zowel straatgebruik als een incidentele drift- of trackday.
Ik ben er nog steeds heel blij mee.
Het is gewoon zo'n leuk autootje. Natuurlijk kun je met een setje semi-slicks nog veel harder maar dit is wel zo leuk vind ik. Continue balancerend op de grens van grip. Onderstuur, overstuur en met kleine stuurcorrecties de auto rijdend en glijdend over het circuit jagen. In 2 sessies een rondje of 16 gereden. Daarin zo'n 25 liter Euro 100 verstookt (gemiddeld verbruik: 1 op 3) maar plezier voor 10.
Natuurlijk kan alles beter. Het onderstel zou op het circuit wat strakker mogen, een tikje minder onderstuur bij echt pushen, 30 PK extra zou ook lekker zijn maar uiteindelijk maakt het niet uit. Of je nu 180 km/u einde Veenslang rijdt of 220, lekker belangrijk. Het gaat om de beleving en het plezier en het gaat mij niet (meer) om de rondetijden zoals vroeger tijdens mijn motorraceverleden. Het grootste manco (de remmen) is succesvol aangepakt. Voor de rest laat ik hem lekker zo. Een geweldig compromis voor zowel straatgebruik als een incidentele drift- of trackday.
Ik ben er nog steeds heel blij mee.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
leuk geschreven! En idd ik zou er ook niks aan veranderen, klinkt als een sweet-spot voor plezier
Anders val je weer van de ene in de andere aanpassing als het volgende zwakke punt komt bovendrijven en raak je uiteindelijk die mooie balans tussen straatgebruik en een incidentele drift- of trackday kwijt.
Anders val je weer van de ene in de andere aanpassing als het volgende zwakke punt komt bovendrijven en raak je uiteindelijk die mooie balans tussen straatgebruik en een incidentele drift- of trackday kwijt.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Toyota GR86, VW Polo GTI en VW California
Mooie foto's en goed omschreven waarom de GR86 een heerlijke rijdersauto is die ook zonder 300pk bijvoorbeeld heel veel plezier biedt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten