zou mooi zijn als ze die zijkanten van de spoiler zwart hadden, is dat geen optie (vergeten maar dacht ik ergens gelezen te hebben)
20 mille tussen de GT4 en een 911 GTS 2WD...Wil graag 'n GT4 maar die Elfer ligt er wel heel dichtbij.
Ik denk niet dat een 911 S een optie is voor de GT4 kopers. Wellicht de GTS ook niet vanwege de toch wel aanwezige verschillen.Niels schreef:Leuk filmpje. De hamvraag is niet of je de GT3 laat staan maar verkies je de GT4 ook boven een 911 S of een GTS voor net een beetje meer![]()
Hier in het filmpje vind ik de GT4 wel de gavere kar.
Een GTS met een paar goede tweaks en een PDK bak... Zou me niks verbazen dat je dan die GT4 ook gewoon op de hielen hangt. En je houd gewoon serieus geld over.Macboy schreef:Er is absoluut geen enkele reden om de GTS niet te nemen denk ik. Of je moet alles uit alles willen halen op een trackday en geld te veel hebben. Voor de rest is die GTS "een koopje".
Natuurlijk kan iedereen met een GTS ook prima uit de voeten t.o.v. een GT4. Maar een GT4 is toch een speciale editie. Dat is hetzelfde als zeggen dat je geen 991 GT3 hoeft te kopen omdat een 991 GTSook meer dan prima is.Niels schreef:Natuurlijk zijn er verschillen. Concepten zijn ook nogal anders maar imho is de 11-er GTS wel een in house concurrent. Beide zijn wagens voor nog meer liefhebber dan de standaard prospect imho. Ik gok dat zeker de helft van de GT4 geïnteresseerden met een GTS ook prima op het circuit uit de voeten kan.
Ik zou echt in dubio staan met 1,5ton in de knipMaar wat Erik zegt, je gaat failliet aan de opties en dan neemt het verschil behoorlijk toe waarschijnlijk €€€€
Klopt. Maar toch een ander blok dan de Cayman GTS.Tristan schreef:Eens met Robin.
Alleen heeft de GT3 als grote meerwaarde dat het een Motorsport blok heeft. De GT4 is een 'normale' Porsche blok.
FWIW: 9000 rpm blok komt er niet meer. 991 RS heeft ook nog 'maar' 8800 toeren. Waarschijnlijk vanwege de issues met de GT3 blokken en recall.Wouter81 schreef:In de EVO van vorige maand stond een (zeer positieve) review van de Cayman GT4. Daar stelden ze de vraag aan de Porsche ingenieurs of er ook nog een GT4RS komt, met wel een 'motorsport' motorblok. Daar waren ze bij Porsche nog niet over uit, omdat ze dan mogelijk ook in hun eigen vaarwater vissen. Waarom dan nog een 991 GT3?
Ben het er wel mee eens dat een Cayman GT4 niet de 'status' (FWIW) heeft van een 991 GT3, vanwege het minder speciale motorblok.
Verder natuurlijk wel een absolute droomauto, die Cayman GT4. Maar of ik een GTS erop zou inruilen? Denk het niet, omdat de GT4 dus ook niet een exotisch motorblok heeft. Denk dat je dan baalt als er later alsnog een GT4RS uit zou komen met wel een 9000+ rpm blok.
Leuke theoretische discussies.
dus als dat via iets ruimere adem en lichter vliegwiel en andere tuning e.d. naar 8.500 rpm zou gaan, dan heb jeIts 6 cylinder, double overhead camshaft naturally aspirated engine has 4 valves per cylinder and a capacity of 3.8 litres. In this application it develops power and torque figures of 380 bhp (385 PS/283 kW) at 7400 rpm and 420 Nm (310 lbft/42.8 kgm) at 4750-6000 rpm respectively.
De 335i vs M3 is de Cayman S vs de GT4 in dit vergelijk lijkt mij. Of desnoods de GTS vs de GT4. De GT3 en GT4 onder elkaar is gewoon zelfde als de M divisie bij BMW. En een M3 en een M5 trekt hele andere kopers. Klein en sportief vs limousine en GT achtig.Joël D. schreef:Wel in die van 335i (tenminste kosten en snelheidtechnisch).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten