zou mooi zijn als ze die zijkanten van de spoiler zwart hadden, is dat geen optie (vergeten maar dacht ik ergens gelezen te hebben)
Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
mmm vind al die kleuren wel mooi
zou mooi zijn als ze die zijkanten van de spoiler zwart hadden, is dat geen optie (vergeten maar dacht ik ergens gelezen te hebben)
zou mooi zijn als ze die zijkanten van de spoiler zwart hadden, is dat geen optie (vergeten maar dacht ik ergens gelezen te hebben)
-
ErikS
- Berichten: 18982
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
20 mille tussen de GT4 en een 911 GTS 2WD...Wil graag 'n GT4 maar die Elfer ligt er wel heel dichtbij.
Bij allebei ga je vinken, dan zal de 911 nog wel wat duurder worden denk ik.
Valt inderdaad een beetje tegen. En daarom rijd ROMO de oplossing;
Een Cayman GTS scheelt 50 mille. Dat blijft BY FAR de beste keuze. (pdk svp.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Er is absoluut geen enkele reden om de GTS niet te nemen denk ik. Of je moet alles uit alles willen halen op een trackday en geld te veel hebben. Voor de rest is die GTS "een koopje".
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Ik denk niet dat een 911 S een optie is voor de GT4 kopers. Wellicht de GTS ook niet vanwege de toch wel aanwezige verschillen.Niels schreef:Leuk filmpje. De hamvraag is niet of je de GT3 laat staan maar verkies je de GT4 ook boven een 911 S of een GTS voor net een beetje meer![]()
Hier in het filmpje vind ik de GT4 wel de gavere kar.
- Niels
- Berichten: 22544
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Natuurlijk zijn er verschillen. Concepten zijn ook nogal anders maar imho is de 11-er GTS wel een in house concurrent. Beide zijn wagens voor nog meer liefhebber dan de standaard prospect imho. Ik gok dat zeker de helft van de GT4 geïnteresseerden met een GTS ook prima op het circuit uit de voeten kan.
Ik zou echt in dubio staan met 1,5ton in de knip
Maar wat Erik zegt, je gaat failliet aan de opties en dan neemt het verschil behoorlijk toe waarschijnlijk €€€€
Ik zou echt in dubio staan met 1,5ton in de knip
-
ErikS
- Berichten: 18982
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Een GTS met een paar goede tweaks en een PDK bak... Zou me niks verbazen dat je dan die GT4 ook gewoon op de hielen hangt. En je houd gewoon serieus geld over.Macboy schreef:Er is absoluut geen enkele reden om de GTS niet te nemen denk ik. Of je moet alles uit alles willen halen op een trackday en geld te veel hebben. Voor de rest is die GTS "een koopje".
GTS svp. Ik zit nu al wel eens te kijken om de M535 weg te doen en een 911 cabrio te kopen (996)
Maar vind het nog wat 'te vroeg' ofzo... De M535 bevalt nog te goed, en een elfer is toch weer een hele andere categorie.... Dan gaan we over een jaar of wat wel voor een boxster/cayman. En dan is een GTS gewoon een natte droom!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
wat is het verschil tussen ene full option GTS qua prijs en bv de basis GT4
tussen de oren is de GT4 leuk mede vanwege de 3.8 en wat andere wijzigingen, iets meer 'sport'
stel dat de prijs redelijk vergelijkbaar is tussen een full option GTS en een kale basis GT4
welke zou je dan kiezen? persoonlijk zou ik dan voor een GT4 gaan, beetje het idee van een
e30 320is full option of een kale e30 M3 qua sport.
tussen de oren is de GT4 leuk mede vanwege de 3.8 en wat andere wijzigingen, iets meer 'sport'
stel dat de prijs redelijk vergelijkbaar is tussen een full option GTS en een kale basis GT4
welke zou je dan kiezen? persoonlijk zou ik dan voor een GT4 gaan, beetje het idee van een
e30 320is full option of een kale e30 M3 qua sport.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Natuurlijk kan iedereen met een GTS ook prima uit de voeten t.o.v. een GT4. Maar een GT4 is toch een speciale editie. Dat is hetzelfde als zeggen dat je geen 991 GT3 hoeft te kopen omdat een 991 GTSook meer dan prima is.Niels schreef:Natuurlijk zijn er verschillen. Concepten zijn ook nogal anders maar imho is de 11-er GTS wel een in house concurrent. Beide zijn wagens voor nog meer liefhebber dan de standaard prospect imho. Ik gok dat zeker de helft van de GT4 geïnteresseerden met een GTS ook prima op het circuit uit de voeten kan.
Ik zou echt in dubio staan met 1,5ton in de knipMaar wat Erik zegt, je gaat failliet aan de opties en dan neemt het verschil behoorlijk toe waarschijnlijk €€€€
Maar ik snap ook dat Romo er bijvoorbeeld tussen twijfelt. Voor hem biedt een GT4 eigenlijk geen meerwaarde t.o.v. zijn GTS. Want het speciale er aan vindt hij het prijsverschil niet waard.
Persoonlijk zou ik het het geld wel waard vinden, al is het alleen maar om de gave looks.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Eens met Robin.
Alleen heeft de GT3 als grote meerwaarde dat het een Motorsport blok heeft. De GT4 is een 'normale' Porsche blok.
Alleen heeft de GT3 als grote meerwaarde dat het een Motorsport blok heeft. De GT4 is een 'normale' Porsche blok.
- Niels
- Berichten: 22544
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
@Robin, Nee het 911 GTS vs 911 GT3 verhaal gaat niet op zoals de GT4 vs 911 GTS imho, een 911 is wel DE 911 en de GTS wel een serieuze uitvoering in de rang der standen. Dan heeft de Cayman nog altijd wel een imago probleempje. De GT4 is voor de Ringer waarvoor de GT3 buiten bereik is denk ik, ik zou me t.o.v. een Cayman GTS de GT4 nooit kunnen verantwoorden tenzij het fiscaal natuurlijk een ander verhaal wordt
Maar goed, dan komt die 911 GTS ook weer om de hoek natuurlijk

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Klopt. Maar toch een ander blok dan de Cayman GTS.Tristan schreef:Eens met Robin.
Alleen heeft de GT3 als grote meerwaarde dat het een Motorsport blok heeft. De GT4 is een 'normale' Porsche blok.
Tenzij Niels het had over de 911 GTS overigens, dan is het wel een concurrent opzich. Aan de andere kant; middenmotor met Motorsport aspiraties tegenover een blok achterin met grand turismo aspiraties, gewichtsverschil, 21.000 euro prijsverchil. Dat zie ik dan toch ook weer niet echt als een concurrent voor de GT4.
Edit: Je had het dus idd over de 911 GTS.
-
Robin
- Berichten: 56212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Herbie keurt 't allemaal goed:)

-
Wouter81
- Berichten: 9531
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
In de EVO van vorige maand stond een (zeer positieve) review van de Cayman GT4. Daar stelden ze de vraag aan de Porsche ingenieurs of er ook nog een GT4RS komt, met wel een 'motorsport' motorblok. Daar waren ze bij Porsche nog niet over uit, omdat ze dan mogelijk ook in hun eigen vaarwater vissen. Waarom dan nog een 991 GT3?
Ben het er wel mee eens dat een Cayman GT4 niet de 'status' (FWIW) heeft van een 991 GT3, vanwege het minder speciale motorblok.
Verder natuurlijk wel een absolute droomauto, die Cayman GT4. Maar of ik een GTS erop zou inruilen? Denk het niet, omdat de GT4 dus ook niet een exotisch motorblok heeft. Denk dat je dan baalt als er later alsnog een GT4RS uit zou komen met wel een 9000+ rpm blok.
Leuke theoretische discussies.
Ben het er wel mee eens dat een Cayman GT4 niet de 'status' (FWIW) heeft van een 991 GT3, vanwege het minder speciale motorblok.
Verder natuurlijk wel een absolute droomauto, die Cayman GT4. Maar of ik een GTS erop zou inruilen? Denk het niet, omdat de GT4 dus ook niet een exotisch motorblok heeft. Denk dat je dan baalt als er later alsnog een GT4RS uit zou komen met wel een 9000+ rpm blok.
Leuke theoretische discussies.
-
Tom
- Berichten: 22478
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
GTS op GT4 inruilen zou ik niet snel doen, of je moet een echt goede deal krijgen.
Sta je nog voor de keus GTS of GT4 dan natuurlijk de GT4 (ervan uitgaande dat wat evt. comfort inleveren geen probleem is).
Sta je nog voor de keus GTS of GT4 dan natuurlijk de GT4 (ervan uitgaande dat wat evt. comfort inleveren geen probleem is).
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
FWIW: 9000 rpm blok komt er niet meer. 991 RS heeft ook nog 'maar' 8800 toeren. Waarschijnlijk vanwege de issues met de GT3 blokken en recall.Wouter81 schreef:In de EVO van vorige maand stond een (zeer positieve) review van de Cayman GT4. Daar stelden ze de vraag aan de Porsche ingenieurs of er ook nog een GT4RS komt, met wel een 'motorsport' motorblok. Daar waren ze bij Porsche nog niet over uit, omdat ze dan mogelijk ook in hun eigen vaarwater vissen. Waarom dan nog een 991 GT3?
Ben het er wel mee eens dat een Cayman GT4 niet de 'status' (FWIW) heeft van een 991 GT3, vanwege het minder speciale motorblok.
Verder natuurlijk wel een absolute droomauto, die Cayman GT4. Maar of ik een GTS erop zou inruilen? Denk het niet, omdat de GT4 dus ook niet een exotisch motorblok heeft. Denk dat je dan baalt als er later alsnog een GT4RS uit zou komen met wel een 9000+ rpm blok.
Leuke theoretische discussies.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
RS heeft een heel ander blok dan de 991 GT3. 9000 toeren kon wel, maar koppel nam dusdanig veel af dat hij maar tot 8800 toeren gaat.
-
ErikS
- Berichten: 18982
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Ik heb gehoord dat de Porsche engineers niet verder kunnen tellen dan tot 8. Dus, daarom is het 8800 toeren! Echt waar!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
is toch ook zat, max 8.500rpm zou ook al leuk zijn en wat meer 'safe'
origineel heeft de gt4 schijnbaar zijn max vermogen bij>
ook aardig wat vermogen meer.
origineel heeft de gt4 schijnbaar zijn max vermogen bij>
dus als dat via iets ruimere adem en lichter vliegwiel en andere tuning e.d. naar 8.500 rpm zou gaan, dan heb jeIts 6 cylinder, double overhead camshaft naturally aspirated engine has 4 valves per cylinder and a capacity of 3.8 litres. In this application it develops power and torque figures of 380 bhp (385 PS/283 kW) at 7400 rpm and 420 Nm (310 lbft/42.8 kgm) at 4750-6000 rpm respectively.
ook aardig wat vermogen meer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Mensen die roepen dat een GT4 (RS) het bestaansrecht van een GT3 zou ontnemen hebben het niet helemaal begrepen denk ik:
een 1M en een M3 coupe liepen toch ook niet in elkaars vaarwater ?
een 1M en een M3 coupe liepen toch ook niet in elkaars vaarwater ?
- Joël D.
- Berichten: 3604
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Wel in die van 335i (tenminste kosten en snelheidtechnisch).
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
je moet niet te veel naar plaatjes kijken, wordt je wat hebberig van 




http://www.autogespot.nl/porsche-981-ca ... 2015/04/28" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogespot.nl/porsche-981-ca ... 2015/04/28" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
deze spots zijn ook wel mooi>

http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/05/01" onclick="window.open(this.href);return false;

met korte startup video, lekker zo>
http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/04/26" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/05/04" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/05/01" onclick="window.open(this.href);return false;
met korte startup video, lekker zo>
http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/04/26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/05/04" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Wat een geweldige auto is het toch
Het ging er dus om dat een GT4 een GT3 overbodig zou maken wat dus net zo onzinnig is als een M3 een M5 overbodig zou maken.
De 335i vs M3 is de Cayman S vs de GT4 in dit vergelijk lijkt mij. Of desnoods de GTS vs de GT4. De GT3 en GT4 onder elkaar is gewoon zelfde als de M divisie bij BMW. En een M3 en een M5 trekt hele andere kopers. Klein en sportief vs limousine en GT achtig.Joël D. schreef:Wel in die van 335i (tenminste kosten en snelheidtechnisch).
Het ging er dus om dat een GT4 een GT3 overbodig zou maken wat dus net zo onzinnig is als een M3 een M5 overbodig zou maken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 13 gasten
