Dat gaat echt het meest verkochte product worden onder de defender rijders...........smiley schreef: 07 feb 2018, 22:32 Dat is hendig. Past gewoon in de portomonee.
https://shop.landrover.com/uk/defender- ... ldtt619nva
Caterham Roadsport / Defender 130
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Nou, ik zal dat dan toch maar moeten bestellen. Zo mooi! 
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Alleen jammer dat je er geen water mee kunt scheppen... 
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Ik snap hem niet. Waarom zou ik dat willen als de onderzijde ook lek is?
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Voor je koffie?
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Maar er valt toch helemaal geen water van de vloer te scheppen? Overigens ligt daar doorgaans een fles bronwater voor in de wagen. 
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
In de radiateur moet KVS, geen bronwater.........
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Meer. Fotos. Graag.
Ik ben ook alweer een tijdje met een schuin oog naar Defenders aan het kijken. "Vroeger", toen ik net m'n rijbewijs had, heb ik een aantal keer met een 110 Tdi gereden. Wat een geweldige leuke auto om te rijden was dat.
Tegenwoordig ervaar ik ongeveer het zelfde dat jij beschrijft. Een gebrek aan connectie met de auto. Dat had ik enorm met mijn PHEV. Dat was een uiterst comfortabele auto, deed alles goed, maar sjongejonge... Wat was dat saai om te rijden. Rondcruisen in mijn Busje vond (en vind) ik dan ook leuker dan rijden met de PHEV. Lekker onthaasten, zelf schakelen en die dikke diesel maar laten sleuren. Een beetje het Defender gevoel zoals ik me dat herinner, maar dan nog net wat te comfortabel...
Ik heb zeker geen gebrek aan connectie met de GT86, wat een heerlijke auto is dat. Maar ik heb wel bij het minste of geringste kippenvel. Toen ik hem net had ben ik meteen geconfronteerd met typisch Noord Italiaans noodweer én een inbreker in de zeflde week. Auw. Enfin, dat allemaal laten herstellen. Duurde lang, uiteraard... Een paar maanden nadat alles weer in orde was, gooit een of andere muts de deur van haar mistroostige boodschappenhok tegen de GT. En dan durft manlief te stellen: "dat je de auto maar in de garage moet laten staan als je niet wil dat je zoiets overkomt". Het was dat ik op dat moment laaiend was, anders zou ik gejankt hebben... En wederom 800 Euro schade. Allemaal verzekeringswerk, maar toch. Ik weet niet hoe lang ik het mentaal nog trek om m'n huidige auto als dagelijkse auto te rijden...
Na dat laatste akkefietje kreeg ik spontaan zin om een oude matzwart gerollerde W200 te kopen en die puur als boodschappenauto in te gaan zetten. FU naar iedereen op de krappe parkeerplaatsen bij de supermarkt en in alle krappe straatjes. Maar ach... Misschien op termijn m'n "beunmotorsportcamperbusje" er uit donderen en verruilen voor een Defender met een motorsport aanhanger er achter...
Ik ben ook alweer een tijdje met een schuin oog naar Defenders aan het kijken. "Vroeger", toen ik net m'n rijbewijs had, heb ik een aantal keer met een 110 Tdi gereden. Wat een geweldige leuke auto om te rijden was dat.
Tegenwoordig ervaar ik ongeveer het zelfde dat jij beschrijft. Een gebrek aan connectie met de auto. Dat had ik enorm met mijn PHEV. Dat was een uiterst comfortabele auto, deed alles goed, maar sjongejonge... Wat was dat saai om te rijden. Rondcruisen in mijn Busje vond (en vind) ik dan ook leuker dan rijden met de PHEV. Lekker onthaasten, zelf schakelen en die dikke diesel maar laten sleuren. Een beetje het Defender gevoel zoals ik me dat herinner, maar dan nog net wat te comfortabel...
Ik heb zeker geen gebrek aan connectie met de GT86, wat een heerlijke auto is dat. Maar ik heb wel bij het minste of geringste kippenvel. Toen ik hem net had ben ik meteen geconfronteerd met typisch Noord Italiaans noodweer én een inbreker in de zeflde week. Auw. Enfin, dat allemaal laten herstellen. Duurde lang, uiteraard... Een paar maanden nadat alles weer in orde was, gooit een of andere muts de deur van haar mistroostige boodschappenhok tegen de GT. En dan durft manlief te stellen: "dat je de auto maar in de garage moet laten staan als je niet wil dat je zoiets overkomt". Het was dat ik op dat moment laaiend was, anders zou ik gejankt hebben... En wederom 800 Euro schade. Allemaal verzekeringswerk, maar toch. Ik weet niet hoe lang ik het mentaal nog trek om m'n huidige auto als dagelijkse auto te rijden...
Na dat laatste akkefietje kreeg ik spontaan zin om een oude matzwart gerollerde W200 te kopen en die puur als boodschappenauto in te gaan zetten. FU naar iedereen op de krappe parkeerplaatsen bij de supermarkt en in alle krappe straatjes. Maar ach... Misschien op termijn m'n "beunmotorsportcamperbusje" er uit donderen en verruilen voor een Defender met een motorsport aanhanger er achter...
- Ferdi
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Onder andere door dit topic rijd ik in de Terrano.
Eerlijk toegegeven is ie net iets comfortabeler denk ik, maar het blijft een auto waarvoor je moet werken en ontzettend direct is in alles. En waarbij mijn vriendin vind dat comfort ver te zoeken is.
Overigens zit er op iedere hoek wel iets van een plek dus ik laat hem zo ergens achter terwijl ik laatst stevig baalde toen iemand de Focus van de misses had geraakt bij de supermarkt.
Bij andere auto's stond ik daar ook wel anders in, herken het wel.
Eerlijk toegegeven is ie net iets comfortabeler denk ik, maar het blijft een auto waarvoor je moet werken en ontzettend direct is in alles. En waarbij mijn vriendin vind dat comfort ver te zoeken is.
Overigens zit er op iedere hoek wel iets van een plek dus ik laat hem zo ergens achter terwijl ik laatst stevig baalde toen iemand de Focus van de misses had geraakt bij de supermarkt.
Bij andere auto's stond ik daar ook wel anders in, herken het wel.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Zal eerdaags eens zien of ik nog een paar foto’s heb van de huidige. Moet het topic ook weer eens updaten. De zitpositie zal van de Terrano sowieso beter zijn. Voor mij persoonlijk is de wagen erg comfortabel overigens, met uitzondering van het interieurgeluid als je bijv 130 wilt rijden. Op lange haastritten heb ik dan ook oordoppen in.
Maar doorgaans rijd ik gewoon relaxed 100-110. Raampjes open en zoveel mogelijk binnendoor.
Krasjes ben ook ik niet zo bang voor. Wagen tweedehands gekocht en de krassen zaten er al in.
Van de 5 werd ik bijna letterlijk gek wat dat betreft. Deels omdat ik de wagen nieuw had gekocht en deels omdat dat zo’n wagen is die in mijn ogen altijd perfect erbij moet staan.
Maar doorgaans rijd ik gewoon relaxed 100-110. Raampjes open en zoveel mogelijk binnendoor.
Krasjes ben ook ik niet zo bang voor. Wagen tweedehands gekocht en de krassen zaten er al in.
Van de 5 werd ik bijna letterlijk gek wat dat betreft. Deels omdat ik de wagen nieuw had gekocht en deels omdat dat zo’n wagen is die in mijn ogen altijd perfect erbij moet staan.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Dat een Defender niet comfortabel is, is misschien ook niet helemaal juist. Hij is vooral niet luxe.
Een Terrano zou mij al te luxe en te modern zijn in dit segment.
Ik zou ook in een oogwenk een Patrol 3.3 TD terug kopen (ben ik ooit mee naar Banjul gereden) of een nette HJ61... Jammer alleen dat die niet meer (in fatsoenlijke staat) te koop zijn.
Welke motor ligt er in trouwens? 2.4, 2.2?
Een Terrano zou mij al te luxe en te modern zijn in dit segment.
Welke motor ligt er in trouwens? 2.4, 2.2?
Laatst gewijzigd door Youp op 10 jun 2018, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Klopt. Vanaf de naam Defender hebben ze geen bladveren meer. Eigenlijk zou ik in mijn geval nog even de hulpveren eruit moeten trekken aan de achterzijde. Ligt nooit 1.000+ kilo in.
Heb de de 2.2 erin liggen. Net weer wat stiller en soepeler. Wellicht hebben ze het op de 2.4 ook al.
Zowel die vierkante Patrol als de HJ61 zijn heel gaaf. HJ61 is echt asociaal groot van binnen. Helaas niet belastingvrij uit m’n hoofd.
Heb zelf overigens nog wel een zwak voor zo’n oude Pajero Sport met V6 onder de kap. Misschien ook wat te luxe, maar een plaatje om te zien.
Heb de de 2.2 erin liggen. Net weer wat stiller en soepeler. Wellicht hebben ze het op de 2.4 ook al.
Zowel die vierkante Patrol als de HJ61 zijn heel gaaf. HJ61 is echt asociaal groot van binnen. Helaas niet belastingvrij uit m’n hoofd.
Heb zelf overigens nog wel een zwak voor zo’n oude Pajero Sport met V6 onder de kap. Misschien ook wat te luxe, maar een plaatje om te zien.
- Luco
- Berichten: 29662
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Ik vind de X5 eigenlijk ook te luxe, was ook weer op zoek naar een Patrol, maar die zijn ook niet echt lekker te vinden met een redelijke km stand die er dan ook nog redelijk uitzien, al had ik toen de muntjes gehad had er gewoon een nieuwe motor ingegaan.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Beetje nette Patrol doet tegenwoordig 20-30k. Beste peut geld voor z’n leeftijd dan, maar echt veel kun je er niet op afschrijven. Hoop snelheid en wat comfort en premium gevoel inleveren op de x5, maar wat rijbeleving terug imho. Ik wist het zelf wel...
-
Zed240
- Berichten: 3003
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Die vierkante Land Cruisers vind ik gaaf, wel prijzig volgens mij?
Als ik in de USA zou wonen wist ik het wel. Dit zijn wel mooie artikelen om te lezen en vooral om te kijken:
http://www.stanceworks.com/2017/08/brea ... g-bear-ca/
http://www.stanceworks.com/2018/04/stan ... rt-part-i/
http://www.stanceworks.com/2018/04/stan ... ii-of-iii/
http://www.stanceworks.com/2018/05/stan ... ii-of-iii/
http://www.stanceworks.com/2017/06/8-da ... b-barnett/
http://www.stanceworks.com/2016/04/stan ... d-cruiser/
Wat een landschappen om door heen te ploegen.
Als ik in de USA zou wonen wist ik het wel. Dit zijn wel mooie artikelen om te lezen en vooral om te kijken:
http://www.stanceworks.com/2017/08/brea ... g-bear-ca/
http://www.stanceworks.com/2018/04/stan ... rt-part-i/
http://www.stanceworks.com/2018/04/stan ... ii-of-iii/
http://www.stanceworks.com/2018/05/stan ... ii-of-iii/
http://www.stanceworks.com/2017/06/8-da ... b-barnett/
http://www.stanceworks.com/2016/04/stan ... d-cruiser/
Wat een landschappen om door heen te ploegen.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Mooie links!


Dure dingen idd...Zed240 schreef: 10 jun 2018, 14:36 Die vierkante Land Cruisers vind ik gaaf, wel prijzig volgens mij?
- Ferdi
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Duur maar wel erg gaaf.
Heb nog naar meerdere generaties zitten kijken, kwam wat oudere tegen maar met veel werk of een modernere maar dan met een enorme kilometerstand.
Stond ook nog een Patrol op de shortlist, maar daar uiteindelijk nooit wezen kijken.
De opvolger wordt denk ik wel een Patrol of Land Cruise.
Voorlopig de Terrano op rijden en nog een beetje naar wens aanpassen.
Overigens is de positie achter het stuur bij mij inderdaad wel beter dan bij een Defender al vond ik het op de dag dat ik er een te leen had niet bijzonder storend. Maar dat was wellicht te kort voor een echt oordeel.
In 2013 op Goodwood in een toen hagelnieuwe gezeten en dat zat wel oké. Iets was wat lastiger is met krap 1 mtr 90 in de wat oudere modellen.
Heb nog naar meerdere generaties zitten kijken, kwam wat oudere tegen maar met veel werk of een modernere maar dan met een enorme kilometerstand.
Stond ook nog een Patrol op de shortlist, maar daar uiteindelijk nooit wezen kijken.
De opvolger wordt denk ik wel een Patrol of Land Cruise.
Voorlopig de Terrano op rijden en nog een beetje naar wens aanpassen.
Overigens is de positie achter het stuur bij mij inderdaad wel beter dan bij een Defender al vond ik het op de dag dat ik er een te leen had niet bijzonder storend. Maar dat was wellicht te kort voor een echt oordeel.
In 2013 op Goodwood in een toen hagelnieuwe gezeten en dat zat wel oké. Iets was wat lastiger is met krap 1 mtr 90 in de wat oudere modellen.
- Ferdi
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Centrale deurvergrendeling, 2 elektrische ramen en airco.Youp schreef: 10 jun 2018, 04:41 Dat een Defender niet comfortabel is, is misschien ook niet helemaal juist. Hij is vooral niet luxe.
Een Terrano zou mij al te luxe en te modern zijn in dit segment.![]()
Verder ook heerlijk spartaans met zelfs nog torsieveren aan de voorkant.
Oh ja en de opties van de hoes over het reservewiel en spatlappen waren aangevinkt destijds
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Aan de rechterzijde heb ik nog verhogers zodat de stoelrail helemaal naar achteren kan. Handig voor lange mensen. Aan mijn kant gelijk eruit gesloopt zodat ik lager zit. Verder rijd ik rustig in 1 streep naar Frankrijk. Zitpositie stoort ook mij niet.
Op z’n tijd zou ik best nog een oude Landcruiser pick-up willen. Puur voor de looks. FJ45. Zo gaaf!
Dagje ouder, de noodzaak voor een snelle wagen vervaagt een beetje bij mij.
De bekeuringen sleep ik ook met m’n Bertha wel binnen. Leuk dat je tegenwoordig gratis 2 foto’s erbij krijgt voor het geld.
Op z’n tijd zou ik best nog een oude Landcruiser pick-up willen. Puur voor de looks. FJ45. Zo gaaf!
Dagje ouder, de noodzaak voor een snelle wagen vervaagt een beetje bij mij.
De bekeuringen sleep ik ook met m’n Bertha wel binnen. Leuk dat je tegenwoordig gratis 2 foto’s erbij krijgt voor het geld.
- Luco
- Berichten: 29662
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Ja, haha of een defender op grijsallen schreef: 10 jun 2018, 13:49 Beetje nette Patrol doet tegenwoordig 20-30k. Beste peut geld voor z’n leeftijd dan, maar echt veel kun je er niet op afschrijven. Hoop snelheid en wat comfort en premium gevoel inleveren op de x5, maar wat rijbeleving terug imho. Ik wist het zelf wel...
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Net tot aan de grens van Frankrijk dan met een tempo dat ik op mijn rolschaatsen nog voorbij gaat.......allen schreef: 10 jun 2018, 18:06 Aan de rechterzijde heb ik nog verhogers zodat de stoelrail helemaal naar achteren kan. Handig voor lange mensen. Aan mijn kant gelijk eruit gesloopt zodat ik lager zit. Verder rijd ik rustig in 1 streep naar Frankrijk. Zitpositie stoort ook mij niet.
Op z’n tijd zou ik best nog een oude Landcruiser pick-up willen. Puur voor de looks. FJ45. Zo gaaf!
Dagje ouder, de noodzaak voor een snelle wagen vervaagt een beetje bij mij.
De bekeuringen sleep ik ook met m’n Bertha wel binnen. Leuk dat je tegenwoordig gratis 2 foto’s erbij krijgt voor het geld.![]()
Gelukkig dat mijn invloed met mijn Tonkatoyota je langzaam naar het Toyota gaat trekken.
Je wordt nog wel verstandig......
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Ik voel een "wie heeft de minste opties op z'n auto" topic aankomen...Ferdi Gielen schreef: 10 jun 2018, 17:42Centrale deurvergrendeling, 2 elektrische ramen en airco.Youp schreef: 10 jun 2018, 04:41 Dat een Defender niet comfortabel is, is misschien ook niet helemaal juist. Hij is vooral niet luxe.
Een Terrano zou mij al te luxe en te modern zijn in dit segment.![]()
Verder ook heerlijk spartaans met zelfs nog torsieveren aan de voorkant.
Oh ja en de opties van de hoes over het reservewiel en spatlappen waren aangevinkt destijds
Maar serieus, ik vind de Terrano veel te veel als een personenauto ogen van binnen. Als ik een Defender zou kopen, zou ik dus ook serieus een TD5 overwegen. 1, vanwege de luchtkleppen onder de voorruit, 2 vanwege het antieke dashboard en 3 vanwege de 5 cilinder. Dat zo'n ding meer liefde nodig heeft dan een 2.4/2.2, maakt niet uit. Dat schept een band. Thuis heb ik toch voldoende faciliteiten om het zelf te doen.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Nou Hans. Ik heb het over een echte Toyota. Niet zo’n ding waar je een gebruikshandleiding voor nodig hebt vanwege. die duizend knoppen op het dashboard. Maar misschien komt het verstand bij jou ooit bovendrijven?
De enige reden dat de td5 hoogstwaarschijnlijk meer onderhoud vergt is omdat de wagen vanwege z'n leeftijd meer kans op achterstallig onderhoud heeft gehad. Voor mij gaf de 2.2 de doorslag omdat deze nog het langste het centrum in kan en het karakter van de motor mij aan staat in combinatie met de 6-bak. Eigenlijk meer een 5 bak met ultra korte 1.
Het gemis van de kleppen en het mooiere geluid kan ik mee leven.
Binnenkort nogsteeds even een kort dakrekje erop en wellicht gaat de Ifor huif eraf zodat ik weer een paar garages in kan rijden.
De enige reden dat de td5 hoogstwaarschijnlijk meer onderhoud vergt is omdat de wagen vanwege z'n leeftijd meer kans op achterstallig onderhoud heeft gehad. Voor mij gaf de 2.2 de doorslag omdat deze nog het langste het centrum in kan en het karakter van de motor mij aan staat in combinatie met de 6-bak. Eigenlijk meer een 5 bak met ultra korte 1.
Het gemis van de kleppen en het mooiere geluid kan ik mee leven.
Binnenkort nogsteeds even een kort dakrekje erop en wellicht gaat de Ifor huif eraf zodat ik weer een paar garages in kan rijden.
