Meer. Fotos. Graag.
Ik ben ook alweer een tijdje met een schuin oog naar Defenders aan het kijken. "Vroeger", toen ik net m'n rijbewijs had, heb ik een aantal keer met een 110 Tdi gereden. Wat een geweldige leuke auto om te rijden was dat.
Tegenwoordig ervaar ik ongeveer het zelfde dat jij beschrijft. Een gebrek aan connectie met de auto. Dat had ik enorm met mijn PHEV. Dat was een uiterst comfortabele auto, deed alles goed, maar sjongejonge... Wat was dat saai om te rijden. Rondcruisen in mijn Busje vond (en vind) ik dan ook leuker dan rijden met de PHEV. Lekker onthaasten, zelf schakelen en die dikke diesel maar laten sleuren. Een beetje het Defender gevoel zoals ik me dat herinner, maar dan nog net wat te comfortabel...
Ik heb zeker geen gebrek aan connectie met de GT86, wat een heerlijke auto is dat. Maar ik heb wel bij het minste of geringste kippenvel. Toen ik hem net had ben ik meteen geconfronteerd met typisch Noord Italiaans noodweer én een inbreker in de zeflde week. Auw. Enfin, dat allemaal laten herstellen. Duurde lang, uiteraard... Een paar maanden nadat alles weer in orde was, gooit een of andere muts de deur van haar mistroostige boodschappenhok tegen de GT. En dan durft manlief te stellen: "dat je de auto maar in de garage moet laten staan als je niet wil dat je zoiets overkomt". Het was dat ik op dat moment laaiend was, anders zou ik gejankt hebben... En wederom 800 Euro schade. Allemaal verzekeringswerk, maar toch. Ik weet niet hoe lang ik het mentaal nog trek om m'n huidige auto als dagelijkse auto te rijden...
Na dat laatste akkefietje kreeg ik spontaan zin om een oude matzwart gerollerde W200 te kopen en die puur als boodschappenauto in te gaan zetten. FU naar iedereen op de krappe parkeerplaatsen bij de supermarkt en in alle krappe straatjes. Maar ach... Misschien op termijn m'n "beunmotorsportcamperbusje" er uit donderen en verruilen voor een Defender met een motorsport aanhanger er achter...