Alles over de 1 serie (part I)
- Brava
Wat vindt jij dan "wel vooruit te branden"? Nog niet zo lang geleden was een auto die binnen de 10 sec op de 100 zat en meer dan 200km/h haalt een auto met zeer sportieve prestaties.romo schreef:Heb er mee proef gereden 120i,................................niet vooruit te branden vond ik, nee das het toch ook niet................................
Ik zei al: "Prestaties zijn voor sommigen hier misschien ondermaats maar ook hier ben ik tevreden."
Waarom moet er dan weer taal gebruikt worden als "niet vooruit te branden"? Lulkoek noem ik dat, sorry hoor. Wat is 420pk dan? Adequaat? Voldoende? Kan er mee door? Net genoeg?
Een beetje respect is soms moeilijk te vinden als jongetjes vinden dat hun plassertje langer is.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bedoel het niet respectloos, het is net wat je gewend bent, excuse moi..............Brava schreef:Wat vindt jij dan "wel vooruit te branden"? Nog niet zo lang geleden was een auto die binnen de 10 sec op de 100 zat en meer dan 200km/h haalt een auto met zeer sportieve prestaties.romo schreef:Heb er mee proef gereden 120i,................................niet vooruit te branden vond ik, nee das het toch ook niet................................
Ik zei al: "Prestaties zijn voor sommigen hier misschien ondermaats maar ook hier ben ik tevreden."
Waarom moet er dan weer taal gebruikt worden als "niet vooruit te branden"? Lulkoek noem ik dat, sorry hoor. Wat is 420pk dan? Adequaat? Voldoende? Kan er mee door? Net genoeg?
Een beetje respect is soms moeilijk te vinden als jongetjes vinden dat hun plassertje langer is.
- Brava
Het gaat me niet om mij maar het gaat me om een cultuur die ik ook op andere autofora tegenkom en waarvan ik dacht dat die bij D-F (vrijwel) afwezig is.Andre schreef:ja met een 120i met je niet wind tegen hebben met de airco aan.
brava trek het je niet zo aan beetje geinen moet kunne.
Natuurlijk zou ik een krachtiger auto willen hebben maar dit is ondere alle omstandigheden genoeg. Wie zei er in een ander draadje 1,2 liter en 60pk?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Aan de cultuur op DF kan iedereen een voorbeeld nemen dunkt me. daar kan het niet aan liggen.Brava schreef:Het gaat me niet om mij maar het gaat me om een cultuur die ik ook op andere autofora tegenkom en waarvan ik dacht dat die bij D-F (vrijwel) afwezig is.Andre schreef:ja met een 120i met je niet wind tegen hebben met de airco aan.
brava trek het je niet zo aan beetje geinen moet kunne.
Natuurlijk zou ik een krachtiger auto willen hebben maar dit is ondere alle omstandigheden genoeg. Wie zei er in een ander draadje 1,2 liter en 60pk?
Anyway 120i is natuurlijk in alle omstandigheden genoeg, maar je zegt het zelf al, iets meer is altijd prettiger, nou ja; hoe menselijk kan je zijn nietwaar................
- Michel P
- Sander S.
was dit al gepost ?
De BMW Concept tii die momenteel op de Tokyo Motor Show staat, heeft zoals verwacht de motor van de 135i Coupé onder de kap, al is de 3.0 twinturbo zes-in-lijn getuned tot 340 pk. Dat beweren onze Duitse collega´s van AutoBild.
De opvallende concept met een motorkap en kofferdeksel van met koolstofvezel versterkte kunststof is een eerbetoon aan de 2002 tii die in 1971 het levenslicht zag. Die ’tourismo international injection’ had 130 pk en haalde een top van 190 km/h. BMW zelf rept in de persinformatie van de Concept tii met geen woord over een motor, maar in het studiemodel zit volgens AutoBild de krachtbron van de 135i, waarvan deze week in AutoWeek een rij-impressie staat. Als de Concept tii in productie gaat, zou de motor 340 pk leveren, standaard komt het fraaie motorblok tot 306 pk. De auto gaat hoogstwaarschijnlijk geen M1 heten, dan zou het merk in herhaling vallen. Reken maar op tii, een aanduiding die bij de concept al in spiegelschrift op de voorbumper staat.
De BMW Concept tii die momenteel op de Tokyo Motor Show staat, heeft zoals verwacht de motor van de 135i Coupé onder de kap, al is de 3.0 twinturbo zes-in-lijn getuned tot 340 pk. Dat beweren onze Duitse collega´s van AutoBild.
De opvallende concept met een motorkap en kofferdeksel van met koolstofvezel versterkte kunststof is een eerbetoon aan de 2002 tii die in 1971 het levenslicht zag. Die ’tourismo international injection’ had 130 pk en haalde een top van 190 km/h. BMW zelf rept in de persinformatie van de Concept tii met geen woord over een motor, maar in het studiemodel zit volgens AutoBild de krachtbron van de 135i, waarvan deze week in AutoWeek een rij-impressie staat. Als de Concept tii in productie gaat, zou de motor 340 pk leveren, standaard komt het fraaie motorblok tot 306 pk. De auto gaat hoogstwaarschijnlijk geen M1 heten, dan zou het merk in herhaling vallen. Reken maar op tii, een aanduiding die bij de concept al in spiegelschrift op de voorbumper staat.
- GTRene
Voor de kleinste BMW is 135-Tii mooi sportief genoeg, en net wat ik dacht ze geven die 135i gewoon net wat meer power en de auto iets lichter en klaar, een M3 killer(alles tot en met E46M3 behalve de CSL) heb je dan, ik zeg laat maar komen, heerlijk concept...340pk veel koppel en een gewicht van ongeveer 1350kg ziet er goed uit als ze dat zo gaan doen.
de Naam M1 is dan gewoon zoals het hoort voor de nieuw te komen BMW supercar die die naam waardig is en de opvolger van de welbekende oer M1.
de Naam M1 is dan gewoon zoals het hoort voor de nieuw te komen BMW supercar die die naam waardig is en de opvolger van de welbekende oer M1.
-
M@rcel
- Macboy
Brava je moet wel binnen je referentiekader blijven. Romo is 343pk gewend dus logisch dat ie een 120i sloom vindt. Als jij er tevreden over bent is dat het belangrijkste toch? In het dagelijks verkeer is een 120i meer dan voldoende.
Alleen never nooit niet dat ie 232km/h loopt hahah daar klopt dus geen hond van. Misschien berg af ja
Ik was diegene over die 1.2 trouwens
Over die 135tii voor 70.000: als de tii de M-variant is dan is EUR 20.000 wel erg veel, dat snapt iedere mongool nog wel. Verhalen gaan zo snel een eigen leven leiden hier.
Als het een pakket is (wat ik denk) dan zal het natuurlijk veel goedkoper zijn. Als het een M1 zal zijn, maar omwille de naam tii omgedoopt wordt, dan zal het inderdaad richting de 15-20k kunnen gaan. Maar dan is de tii wel een volwaardige M natuurlijk met aangepaste motor, onderstel, uiterlijk etc etc.
Stel nu dat de M gaat komen, dan is een prijs van 70.000 natuurlijk veel te veel, maar op zich niet zo heel vreemd als het een 340 pk monster wordt verpakt in een 1 en dan tuto completto.
De M3 is immers al 100k, dus 30k minder is niet eens zo heel gek.
Rene: dat stuurtje zit gewoon al lange tijd in de 1-serie dus die moet je niet specifiek afkraken voor de coupe, das de hele range.
En Brava: het M-stuur was verkrijgbaar vanaf het M-pakket en dat was redelijk kort na de introductie (6 maanden volgens mij). Jij had hem toen al besteld denk ik ?
Alleen never nooit niet dat ie 232km/h loopt hahah daar klopt dus geen hond van. Misschien berg af ja
Ik was diegene over die 1.2 trouwens
Over die 135tii voor 70.000: als de tii de M-variant is dan is EUR 20.000 wel erg veel, dat snapt iedere mongool nog wel. Verhalen gaan zo snel een eigen leven leiden hier.
Als het een pakket is (wat ik denk) dan zal het natuurlijk veel goedkoper zijn. Als het een M1 zal zijn, maar omwille de naam tii omgedoopt wordt, dan zal het inderdaad richting de 15-20k kunnen gaan. Maar dan is de tii wel een volwaardige M natuurlijk met aangepaste motor, onderstel, uiterlijk etc etc.
Stel nu dat de M gaat komen, dan is een prijs van 70.000 natuurlijk veel te veel, maar op zich niet zo heel vreemd als het een 340 pk monster wordt verpakt in een 1 en dan tuto completto.
De M3 is immers al 100k, dus 30k minder is niet eens zo heel gek.
Rene: dat stuurtje zit gewoon al lange tijd in de 1-serie dus die moet je niet specifiek afkraken voor de coupe, das de hele range.
En Brava: het M-stuur was verkrijgbaar vanaf het M-pakket en dat was redelijk kort na de introductie (6 maanden volgens mij). Jij had hem toen al besteld denk ik ?
- Macboy
Het blijft nog steeds te gek voor woorden dat er een 150pk versie was en daarna een 265 pk versie met dus een gat van 115pk !!! Ongekend in autoland, waar merken als BMW juist super goed waren in het vullen van ruimtes. En dan komt er een 306pk bij en gaat de 150 naar 170 pk
Iedereen ziet dat dit bad marketing is. De 1-serie smeekt gewoon om een 200 pk zescilinder (en een 200 pk viercilinder) !!
125i en 120tii !
Iedereen ziet dat dit bad marketing is. De 1-serie smeekt gewoon om een 200 pk zescilinder (en een 200 pk viercilinder) !!
125i en 120tii !
- RVV
Brava schreef:340pk is iig de doodsteek voor een versie met de S54 of een ontwikkeling daarvan. De tii badge betekent dan ook dat Motorsport trouw blijft aan het atmosferische hoogtoeren concept.
S54 is straks ook einde oefening.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... hlight=s54
- GTRene
Klopt, maar ik kraak hem ok niet specifiek af voor de coupe, maar omdat ik de coupe mooi vind vind ik dat of zo'n stuur niet passen, kan beter/mooier...het hart heeft een rare vorm en dan aan de onderste helft die rare uitlopers(lelijk) trouwens over het algemeen hebben ze geen mooie sturen maargoed...net als zo'n lomp stuur wat ik in de Hartge heb zitten niet mooi isMacboy schreef: Rene: dat stuurtje zit gewoon al lange tijd in de 1-serie dus die moet je niet specifiek afkraken voor de coupe, das de hele range.
Nee dan vind ik de VW sturen zoals deze veel sportiever/mooier en zo zijn er legio voorbeelden, zelfs met airbag in het stuur zijn er mooie voorbeelden.
kijk zoiets als dit model, erg mooi en helemaal als je dit in gedeeltelijk alcantara hebt...het oa 1 serie stuur heeft het gewoon net niet...
[img:300:215]http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... lfgti5.JPG[/img]
- Brava
Gaan we weer. Waarom zou ik hier iets vertellen wat niet waar zou zijn. Het was op de zeer heuvelachtige A31 tussen Gescher en Schermbeck. De topsnelheid werd gehaald in 5 en de gebruikte benzine was Euro95.Macboy schreef:Alleen never nooit niet dat ie 232km/h loopt hahah daar klopt dus geen hond van. Misschien berg af ja
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... pspeed.jpg[/img]
[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... speed2.jpg[/img]
Auto is eind juli 2004 besteld en eind oktober 2004 geleverd. Productie was week 36, de eerste week dat Nav Pro gebouwd werd.
- Macboy
Brava ik bedoel dat een 150pk 1-serie nooit als topsnelheid op vlak stuk 232km/h kan zijn.
Ik zeg niet dat je liegt, maar dat ofwel je teller afwijkt, ofwel je GPS afwijkt, ofwel de weg naar beneden afwijkt
edit
Ik zeg niet dat je liegt, maar dat ofwel je teller afwijkt, ofwel je GPS afwijkt, ofwel de weg naar beneden afwijkt
edit
Misschien lees ik het inderdaad verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat je auto op rechte stuk gewoon zo hard loopt, maar je bedoelt natuurlijk gewoon de hoogste snelheid die je hebt gemeten.De topsnelheid heb ik in maart onbeladen geklokt op 232,2 km/h op de GPS en er zat nog een klein beetje in.
- Macboy
- Brava
"Heuvelachtig" was ironisch bedoeld. Ik geloof dat de A31 hier wel redelijk bekend is en op dat stuk is ie gewoon plat, vlak, in het bezit van stijgingen noch dalingen, beroofd van enig reliëf. Met andere woorden, hij loopt zo hard en ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat of de snelheidsmeter, of de GPS afwijkt, te meer daar ze dan wel heel toevallig dezelfde afwijking zouden hebben. De foto's zijn de best gelukte momentopnamen van de run dus de snelheidsmeter geeft daar nòg niet de absolute topsnelheid weer en de GPS geeft 231,2 weer.
- Macboy