Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 30 okt 2007, 23:13

Helemaal eens, Romo.

Maar over de tii: als die met een .35i motor komt en 70k gaat kosten is het voor mij ook geen optie meer.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 30 okt 2007, 23:15

romo schreef:Heb er mee proef gereden 120i,................................niet vooruit te branden vond ik, nee das het toch ook niet................................ :?
Wat vindt jij dan "wel vooruit te branden"? Nog niet zo lang geleden was een auto die binnen de 10 sec op de 100 zat en meer dan 200km/h haalt een auto met zeer sportieve prestaties.

Ik zei al: "Prestaties zijn voor sommigen hier misschien ondermaats maar ook hier ben ik tevreden."

Waarom moet er dan weer taal gebruikt worden als "niet vooruit te branden"? Lulkoek noem ik dat, sorry hoor. Wat is 420pk dan? Adequaat? Voldoende? Kan er mee door? Net genoeg?

Een beetje respect is soms moeilijk te vinden als jongetjes vinden dat hun plassertje langer is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27167
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 okt 2007, 23:17

Brava schreef:
romo schreef:Heb er mee proef gereden 120i,................................niet vooruit te branden vond ik, nee das het toch ook niet................................ :?
Wat vindt jij dan "wel vooruit te branden"? Nog niet zo lang geleden was een auto die binnen de 10 sec op de 100 zat en meer dan 200km/h haalt een auto met zeer sportieve prestaties.

Ik zei al: "Prestaties zijn voor sommigen hier misschien ondermaats maar ook hier ben ik tevreden."

Waarom moet er dan weer taal gebruikt worden als "niet vooruit te branden"? Lulkoek noem ik dat, sorry hoor. Wat is 420pk dan? Adequaat? Voldoende? Kan er mee door? Net genoeg?

Een beetje respect is soms moeilijk te vinden als jongetjes vinden dat hun plassertje langer is.
Bedoel het niet respectloos, het is net wat je gewend bent, excuse moi..............

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 31 okt 2007, 00:16

ja met een 120i met je niet wind tegen hebben met de airco aan.

:)

brava trek het je niet zo aan beetje geinen moet kunne.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 31 okt 2007, 00:21

Andre schreef:ja met een 120i met je niet wind tegen hebben met de airco aan.

:)

brava trek het je niet zo aan beetje geinen moet kunne.
Het gaat me niet om mij maar het gaat me om een cultuur die ik ook op andere autofora tegenkom en waarvan ik dacht dat die bij D-F (vrijwel) afwezig is.

Natuurlijk zou ik een krachtiger auto willen hebben maar dit is ondere alle omstandigheden genoeg. Wie zei er in een ander draadje 1,2 liter en 60pk?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27167
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 okt 2007, 07:47

Brava schreef:
Andre schreef:ja met een 120i met je niet wind tegen hebben met de airco aan.

:)

brava trek het je niet zo aan beetje geinen moet kunne.
Het gaat me niet om mij maar het gaat me om een cultuur die ik ook op andere autofora tegenkom en waarvan ik dacht dat die bij D-F (vrijwel) afwezig is.

Natuurlijk zou ik een krachtiger auto willen hebben maar dit is ondere alle omstandigheden genoeg. Wie zei er in een ander draadje 1,2 liter en 60pk?
Aan de cultuur op DF kan iedereen een voorbeeld nemen dunkt me. daar kan het niet aan liggen.
Anyway 120i is natuurlijk in alle omstandigheden genoeg, maar je zegt het zelf al, iets meer is altijd prettiger, nou ja; hoe menselijk kan je zijn nietwaar................ :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 31 okt 2007, 08:53

Autoweek heeft ermee gereden http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7537

Michel

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 31 okt 2007, 09:56

gaan we straks onze eigen 135i cup organiseren hier op driving fun.

:)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 31 okt 2007, 11:33

was dit al gepost ?

De BMW Concept tii die momenteel op de Tokyo Motor Show staat, heeft zoals verwacht de motor van de 135i Coupé onder de kap, al is de 3.0 twinturbo zes-in-lijn getuned tot 340 pk. Dat beweren onze Duitse collega´s van AutoBild.
De opvallende concept met een motorkap en kofferdeksel van met koolstofvezel versterkte kunststof is een eerbetoon aan de 2002 tii die in 1971 het levenslicht zag. Die ’tourismo international injection’ had 130 pk en haalde een top van 190 km/h. BMW zelf rept in de persinformatie van de Concept tii met geen woord over een motor, maar in het studiemodel zit volgens AutoBild de krachtbron van de 135i, waarvan deze week in AutoWeek een rij-impressie staat. Als de Concept tii in productie gaat, zou de motor 340 pk leveren, standaard komt het fraaie motorblok tot 306 pk. De auto gaat hoogstwaarschijnlijk geen M1 heten, dan zou het merk in herhaling vallen. Reken maar op tii, een aanduiding die bij de concept al in spiegelschrift op de voorbumper staat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 31 okt 2007, 12:12

Voor de kleinste BMW is 135-Tii mooi sportief genoeg, en net wat ik dacht ze geven die 135i gewoon net wat meer power en de auto iets lichter en klaar, een M3 killer(alles tot en met E46M3 behalve de CSL) heb je dan, ik zeg laat maar komen, heerlijk concept...340pk veel koppel en een gewicht van ongeveer 1350kg ziet er goed uit als ze dat zo gaan doen.

de Naam M1 is dan gewoon zoals het hoort voor de nieuw te komen BMW supercar die die naam waardig is en de opvolger van de welbekende oer M1.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 31 okt 2007, 12:37

Misschien wordt Tii wel een optiepakket voor de 123d en 135i?
Evt ook nog op andere varianten als de 125i, 128i, 130i....en ook voor de hatchbacks.

Dit zou de prijs gelijk ten goede komen, BMW wil immers op iedere auto die de fabirek verlaat winst maken.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 31 okt 2007, 14:08

340pk is iig de doodsteek voor een versie met de S54 of een ontwikkeling daarvan. De tii badge betekent dan ook dat Motorsport trouw blijft aan het atmosferische hoogtoeren concept.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 okt 2007, 14:24

Brava je moet wel binnen je referentiekader blijven. Romo is 343pk gewend dus logisch dat ie een 120i sloom vindt. Als jij er tevreden over bent is dat het belangrijkste toch? In het dagelijks verkeer is een 120i meer dan voldoende.

Alleen never nooit niet dat ie 232km/h loopt hahah daar klopt dus geen hond van. Misschien berg af ja :)

Ik was diegene over die 1.2 trouwens

Over die 135tii voor 70.000: als de tii de M-variant is dan is EUR 20.000 wel erg veel, dat snapt iedere mongool nog wel. Verhalen gaan zo snel een eigen leven leiden hier.

Als het een pakket is (wat ik denk) dan zal het natuurlijk veel goedkoper zijn. Als het een M1 zal zijn, maar omwille de naam tii omgedoopt wordt, dan zal het inderdaad richting de 15-20k kunnen gaan. Maar dan is de tii wel een volwaardige M natuurlijk met aangepaste motor, onderstel, uiterlijk etc etc.

Stel nu dat de M gaat komen, dan is een prijs van 70.000 natuurlijk veel te veel, maar op zich niet zo heel vreemd als het een 340 pk monster wordt verpakt in een 1 en dan tuto completto.

De M3 is immers al 100k, dus 30k minder is niet eens zo heel gek.

Rene: dat stuurtje zit gewoon al lange tijd in de 1-serie dus die moet je niet specifiek afkraken voor de coupe, das de hele range.

En Brava: het M-stuur was verkrijgbaar vanaf het M-pakket en dat was redelijk kort na de introductie (6 maanden volgens mij). Jij had hem toen al besteld denk ik ?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 okt 2007, 14:26

Het blijft nog steeds te gek voor woorden dat er een 150pk versie was en daarna een 265 pk versie met dus een gat van 115pk !!! Ongekend in autoland, waar merken als BMW juist super goed waren in het vullen van ruimtes. En dan komt er een 306pk bij en gaat de 150 naar 170 pk :?

Iedereen ziet dat dit bad marketing is. De 1-serie smeekt gewoon om een 200 pk zescilinder (en een 200 pk viercilinder) !!

125i en 120tii !

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 okt 2007, 14:46

Brava schreef:340pk is iig de doodsteek voor een versie met de S54 of een ontwikkeling daarvan. De tii badge betekent dan ook dat Motorsport trouw blijft aan het atmosferische hoogtoeren concept.

S54 is straks ook einde oefening.


http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... hlight=s54

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 31 okt 2007, 14:49

Macboy schreef: Rene: dat stuurtje zit gewoon al lange tijd in de 1-serie dus die moet je niet specifiek afkraken voor de coupe, das de hele range.
Klopt, maar ik kraak hem ok niet specifiek af voor de coupe, maar omdat ik de coupe mooi vind vind ik dat of zo'n stuur niet passen, kan beter/mooier...het hart heeft een rare vorm en dan aan de onderste helft die rare uitlopers(lelijk) trouwens over het algemeen hebben ze geen mooie sturen maargoed...net als zo'n lomp stuur wat ik in de Hartge heb zitten niet mooi is :lol:
Nee dan vind ik de VW sturen zoals deze veel sportiever/mooier en zo zijn er legio voorbeelden, zelfs met airbag in het stuur zijn er mooie voorbeelden.

kijk zoiets als dit model, erg mooi en helemaal als je dit in gedeeltelijk alcantara hebt...het oa 1 serie stuur heeft het gewoon net niet...
[img:300:215]http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... lfgti5.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 31 okt 2007, 15:06

Macboy schreef:Alleen never nooit niet dat ie 232km/h loopt hahah daar klopt dus geen hond van. Misschien berg af ja :)
Gaan we weer. Waarom zou ik hier iets vertellen wat niet waar zou zijn. Het was op de zeer heuvelachtige A31 tussen Gescher en Schermbeck. De topsnelheid werd gehaald in 5 en de gebruikte benzine was Euro95.

[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... pspeed.jpg[/img]

[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... speed2.jpg[/img]

Auto is eind juli 2004 besteld en eind oktober 2004 geleverd. Productie was week 36, de eerste week dat Nav Pro gebouwd werd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 okt 2007, 15:11

Brava ik bedoel dat een 150pk 1-serie nooit als topsnelheid op vlak stuk 232km/h kan zijn.

Ik zeg niet dat je liegt, maar dat ofwel je teller afwijkt, ofwel je GPS afwijkt, ofwel de weg naar beneden afwijkt :)

edit
De topsnelheid heb ik in maart onbeladen geklokt op 232,2 km/h op de GPS en er zat nog een klein beetje in.
Misschien lees ik het inderdaad verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat je auto op rechte stuk gewoon zo hard loopt, maar je bedoelt natuurlijk gewoon de hoogste snelheid die je hebt gemeten.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 okt 2007, 15:16

Brava schreef:Gaan we weer.
Denk aan je hart man :) zo bedoel ik het toch niet !
Brava schreef:Auto is eind juli 2004 besteld en eind oktober 2004 geleverd. Productie was week 36, de eerste week dat Nav Pro gebouwd werd.
Heb je alweer 3 jaar een 1-serie onder je kont !!! Jezus wat vliegt de tijd !

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 okt 2007, 15:24

Als het een beetje heuvelachtig is zoals in Duitsland dan lopen auto's lekker hard, vooral op een vals plat.. DIe S3 had ik een keer op 280 km/h teller :shock: was eng hard. daarna nooit meer harder dan 260 teller.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 31 okt 2007, 15:26

"Heuvelachtig" was ironisch bedoeld. Ik geloof dat de A31 hier wel redelijk bekend is en op dat stuk is ie gewoon plat, vlak, in het bezit van stijgingen noch dalingen, beroofd van enig reliëf. Met andere woorden, hij loopt zo hard en ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat of de snelheidsmeter, of de GPS afwijkt, te meer daar ze dan wel heel toevallig dezelfde afwijking zouden hebben. De foto's zijn de best gelukte momentopnamen van de run dus de snelheidsmeter geeft daar nòg niet de absolute topsnelheid weer en de GPS geeft 231,2 weer.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 okt 2007, 15:45

ik las alleen heuvelachtig :oops: A31 vergat ik :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 31 okt 2007, 16:13

Brava. Dus jij rijdt een 150pk 120i die 232 echte kilometers gaat ???

Nogmaals, ik zeg niet dat je liegt, ik zie de foto´s ook, maar das toch wel een HELE knappe prestatie ?? Jezus vind ik echt bijzonder dan :shock: maar volgens mij is die comp dan gekoppeld aan je teller, want zonder tellerafwijking ...

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 31 okt 2007, 16:17

De tellerafwijking is wel onwaarschijnlijk klein als de waarde op de display werkelijk de gps-meting is.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 31 okt 2007, 16:21

Mijn 323ti heeft op top helemaal geen afwijking...als we het toch over "onwaarschijnlijk" hebben.....
Hij loopt 230 op de teller en gps. Geen km sneller of langzamer...met 1 persoon of 3 personen...230

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten