Nou de tank is leeg hoor... wel ff lol gehad zeg.
Begonnen met de DTC uit, dan grijpt tenminste niet in als je accelererend over wat oneffenheden gaat. Bij Gouda ligt een mooi nieuw stuk asfalt met lange hoge snelheids bochten (sluizen richting stolwijk), die maar even opgezocht. Hoe stug ik het M onderstel met Eibach pro-kit veren vond in de woonwijk, en op de normale routes (tot 100km/u), als je echt vaart maakt en dus in zn 4 op toeren bochten gaat nemen met 160 dan is er ineens toch nog genoeg ruimte om in de veren te duiken zodat zelfs DSC nog komt kijken (echt puur door het gebruik van de veerweg). Conclusie, het lijkt te stug, zelfs even getwijfeld of ik terug moest van eibach naar Mtech veren maar als je gas geeft valt dit onderstel op zn plek, niks meer aan doen!
Daarna ook de DSC maar uitgezet (dus 5 sec DTC knop in) en wat gaan spelen. Heb de lekdijk goed aanvallend gereden, komt daar best krap want die hobbelstenen langs de kant wil je niet meepakken boven de 100. Moet zeggen dat ik echt aangenaam verrast ben over de grip. Heb geen band horen piepen, hooguit een beetje fluiten/wringen, en grip gewoon echt dik in orde. De Z4 is in deze trim eigenlijk zo mooi uitgebalanceerd en gedempt dat ik puur voor snelheid ben gegaan en geen enkele keer ben uitgebroken, was ook totaal niet in me op gekomen moet ik zeggen. De neus stuurt gewoon direct in, stuurgevoel is vertrouwd (geen idee of dit nog mechanisch is, een combinatie, of geheel electrisch) en je voelt erg goed wat de auto wil, veel communicatie vind ik! Eenmaal ingestuurd gas erop, auto plakt gewoon, op de apex het gas vol onderin en dan accelereert de auto gewoon, niks wielspin, gewoon meters maken.
Komt erop neer dat het dus sneller kan en daarna pas onder of overstuur op gaat treden maar ik vond het voor mijn gevoel al vlot zat gaan, ook een E36 met AST had volgens mij niet zoveel grip (al reed ik natuurlijk bijna nooit met rondom goede banden op straat).
Nog wel even geprobeerd in zn 2 enthausiast vermogen op te bouwen een oprit op maar daar staat nu één 22,5cm brede streep in die bocht

Het onderstel kan die 265pk makkelijk aan, kan zolang je hem vloeiend rijdt nog veel meer hebben. Een sper is niet direct nodig, pas als je op vermogen gek wil doen of op een niet vlakke ondergrond stevig gas gaat geven. Rotonde af etc ja dan spoelt het binnenste wiel in de 2e versnelling wel even op maar dan ga je het ook wel opzoeken, kleine moeite om dat vloeiend te doen.
Ben er nog niet helemaal over uit hoe de auto overstuur opbouwt, dan moet ik m een keer op meukbanden rijden van de E36. Nu bijvoorbeeld klaverblad vanaf de A2 Vianen naar de A12 richting Woerden, volgas in zn 4 daar linksaf dan voel je de achterkant zetten, die beweging maak je met een E36 meteen overstuur van maar hier is het puur communicatie, daarna is er gewoon grip en moet je volgens mij met best vermogen komen om dat bij 150/160 te doorbreken.
Wel fijn dat ik dus voor de 225/45/17 setup rondom ben gegaan, nu is de auto heerlijk neutraal en kan speels worden als je wat meer risico neemt, met de 255/35/18 banden achter van de originele 18inch set kan je dat denkik wel vergeten.