X Factor

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Macboy

Re: X Factor

Bericht door Macboy » 22 feb 2008, 12:57

Rico v Velzen schreef:Wat is (voor jou) de X factor in een auto ?
verander ik in
Rico v Velzen schreef:Wat is (voor jou) de winnaar van de X factor in een auto ?
[img::]http://members.home.nl/medianieuwtjes/M ... sharon.JPG[/img]

VEEL SEX :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 feb 2008, 13:18

Sex met een christelijk maagdje?

Succes! :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 feb 2008, 13:30

Tristan schreef:
Cor Dame schreef:
Hendrik Kinderman schreef:Lage, lichte, snelle autootjes waarmee je anderen in hun tonnen kostende boten keihard mee kunt uitlachen :mrgreen:

al mag ik nog niet autorijden, en heb ik nog geen auto, dit is wat ik er nu van vindt :)
Ik snap dat uitlachen niet helemaal. Verklaar je nader.

Ik ben toevallig ook kapitein.

Heb jij enig idee hoe hard die mensen met die grote "boten" lachen. Die zien jou niet eens met dat koekblik en als ze je al zouden zien dan denken ze "aaaaach kijk hem nou....................zielig he.

Of ze zouden kunnen kijken omdat ze er vanuit gaan dat er een lekker wijf in zit.
Dan ineens zien ze die lelijke kop van jou en dan zijn ze er helemaal klaar mee. :mrgreen:

Al maak je voor mijn part een koekblik met 900 pk dan zal het nooit de uitstraling hebben van bijvoorbeeld een Maserati GT of noem er nog maar een stuk of wat.

M.a.w. "wie het laatst lacht lacht het best" .

Vr. Gr.

Cor ( eigenaar van een vloot )
Helemaal met je eens, Cor! Als me pa in z'n AM eruit gereden zou worden door een (noem als voorbeeld) een Impreza, zou hij er echt niet wakker van liggen. Want hij rijdt AM, en hij in een Subaru (niks ten nadelen ervan).

Klinkt arrogant, maar zo is het.
Compleet met beide eens inderdaad. 700kg wegende auto's met 120pk is niks en wordt niks. 120pk voor een motorfiets is wél weer leuk. :lol: In bochten inhalen. Een circuit(dit heb ik al 1000 keer hier gezegd) bestaat uit bochten EN RECHTE STUKKEN anders kom je niet van start naar finish. Ik herinner me nog de lulligheid van een Exige die me door de bochten op Assen ' pushede op zijn manier'een aantal jaren terug en samen op 't rechte stuk ajuu Exige(ik had toen een Audi S3 met 270pk circa). Ik weet dan niet wat sneuer/lolliger is. 8)

Anyway. Een Donkervoort van 400kg die net geen 150pk heeft is voor een aantal de hemel. Nou ik hoef 'm niet. Vanaf 160 is 't knokken tegen de luchtweerstand. Dus bij mij is de x factor een bereikbaar onderstel met de juiste aandrijving + pittige motor die strak stuurt. Dan kom je niet op de auto die ik nu rijd hoor, maar in 997achtige regionen of beter. :wink: én bouwkwaliteit/degelijkheid...

RobS

Bericht door RobS » 22 feb 2008, 14:13

Robin schreef:Ik herinner me nog de lulligheid van een Exige die me door de bochten op Assen ' pushede op zijn manier'een aantal jaren terug en samen op 't rechte stuk ajuu Exige(ik had toen een Audi S3 met 270pk circa). Ik weet dan niet wat sneuer/lolliger is. 8)
Ik heb heel veel meer lol in bochten dan tijdens rechtuit planken en ik geef er dan ook helemaal niks om als ik ingehaald word op het rechte stuk. Ieder z'n ding :)

Ik hoef tijdens een trackday niet 2x te tanken en doe nu al bijna een jaar met een setje T1R's die er nog steeds als nieuw uit zien, hetzelfde geldt voor de remmen. Een laag gewicht heeft meer voordelen dan je denkt.

Maik

Bericht door Maik » 22 feb 2008, 14:19

Daarbij ligt het erg aan het circuit hoeveel "last" je hebt van die boten met veel te veel vermogen :wink: . Op Zandvoort nauwelijks, zie het verhaal van Ben met z'n underpowered Porsche tegen de Vette van Cor. Of mijn speedstertje tegen de 400pk Hartge. 400pk is dan ook relatief, op het rechte stuk (van Zandvoort dan he) trekt hij een gaatje van 25m, that's all.
Heerlijk die ouwe koeien :lol:

Maik

Bericht door Maik » 22 feb 2008, 14:22

Ohja, X-factor ging het over :)
Ligt ingewikkeld voor mij, maar het is meer een mix dan van 1 ding afhankelijk. Een lichtgewicht zenuwachtig karretje (elise-achtigen, Atom achtigen) lijkt mij leuk, maar als ik dan de Vette's weer een zie en hoor, dan droom ik daar ook weleens van 8) , echter zijn dat soort auto's nog even (of wat langer) onbereikbaar voor mij :(

Marc R

Bericht door Marc R » 22 feb 2008, 14:42

De X-factor is niet alleen voor de circuit,meer komt het IMHO naar voren in de dagelijkse dingen die je met je wagen hebt.

Precies het juiste schakelaartje op de juiste plek,rijkwaliteit zoals jij dat hebben wilt,uitstraling naar "buiten" toe BV niet te schreeuwerig/Kamper-achtig of juist wel.

Zo heb ieder zijn ding,persoonlijk heb ik (al vond ik het wel leuk) niet veel met circuitrijden.

Auto's als de Elise,Atom,Speedster enz doen mij ook echt niets maar andersom hebben juist de bezitters daarvan er erg veel plezier mee.

Ik zoek praktische dingen,veiligheid en net dat randje sportiviteit waardoor je wagen geen alledags-middle-of-the-road gebakje is.

Kortom: X-factor = jouw persoonlijke smaak.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 feb 2008, 16:23

Klopt Marc. Zoals Rico ook postte Wat is (voor jou) de X factor in een auto !

Voor mij speelt dan ook zeker het interieur een grote rol.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 23 feb 2008, 09:21

Voor mij was de X factor het stuurgedrag, pk´s maken dan weinig uit als je ziet hoeveel DF bijvoorbeeld een Fiesta ST je kan bieden. Je kan zo snoeihard een bocht in hoeken en zo´n autootje stuurt zo geweldig strak en direct, héérlijk gewoon…

Toen ik de Evo kocht zijn de nog betere stuur eigenschappen gecombineerd met veel vermogen en koppel. Sturen gaat super strak, direct en met 100% gevoel voor wat er zich op het wegdek afspeelt en je hebt genoeg power zodat je 95% van het wagenpark de baas bent. Ideale combinatie zou je zeggen.

Maar nu ik in wat 500 plus pk monsters heb gereden moet ik zeggen dat power toch nog wel leuker is als de auto met de perfecte stuureigenschappen. Neem nu bijvoorbeeld de Z06 als voorbeeld, de auto stuurt niet zo strak als een Evo en je kunt er minder mee gooien en smijten maar toch zijn de kicks die je krijgt van de 2.77kg per pk zo enorm hoog dat dit niet opweegt tegen de stuureigenschappen.

Dus ja, voor mij is uiteindelijk de X factor toch wel het vermogen en vooral de manier waarop het vrij komt...

500pk kan in verschillende auto´s andere kicks opleveren. Zo bruut als een Z06 is zo braaf is bijvoorbeeld een 911 turbo. Je hebt dezelfde acceleratie tijden maar toch rijdt zo´n vette veel indrukwekkender!

Gr. TF

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 feb 2008, 22:14

Natuurlijk is de mix van het totaal die voor de "klik" moet zorgen maar voor mij staat op 1 gewoon de motor. Het geluid en karakter maakt of breekt het bij mij. Voor een daily geldt dit minder want daar spelen ook dingen als goede stoelen en kosten mee maar voor de fun.............een lekkere motor 8)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 23 feb 2008, 22:21

Geluid, gedrag, reactiesnelheid, uiterlijk....

Ach alles eigenlijk wat autorijden zo spannend maakt :D

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 23 feb 2008, 22:38

Topmodel hatchback met een dikke motor, mooi geluid i.c.m. AWD en die niet vaak te spotten is op de openbareweg 8)

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 24 feb 2008, 01:34

Ha, die Drivers;

Een parade van pluspunten hier. Prachtig natuurlijk; maar is de grootste X-factor van je auto
misschien dat je zijn minpunten accepteert omdat het verder zo'n verdomd lekker apparaat is?

M-bitious

Bericht door M-bitious » 24 feb 2008, 01:47

Auto met de x-factor is de auto die ik heel graag zou willen bezitten. Dat is het eenvoudigste antwoord denk ik 8)

Topfuel

Bericht door Topfuel » 24 feb 2008, 10:33

M-bitious schreef:Auto met de x-factor is de auto die ik heel graag zou willen bezitten. Dat is het eenvoudigste antwoord denk ik 8)
Dat zijn er veel te veel en veel te dure voor mij dan :lol: De auto's binnen budget moeten natuurlijk ook de X factor hebben!

M-bitious

Bericht door M-bitious » 24 feb 2008, 16:03

Is voor mij niet per definitie prijsgerelateerd hoor. Ik vind zat betaalbare auto's de x factor hebben. Bedenk maar eens een auto, waarvan je direct zegt: Jaaaaaa die wil ik wel hebben..... x factor :lol: Dan kun je daarna rustig aan jezelf uitleggen waarom hij die x factor heeft.

RVV

Bericht door RVV » 25 feb 2008, 00:33

X factor voor mij is ook dat je wat koopt wat echt apart/speciaal is.

Mijn S3 had de X factor, Mini Cooper S, 130i en uiteraard mijn huidige auto. .Allemaal zodanig speciaal/apart dat de feel good factor 100 procent is.. want autorijden is meer dan alleen zo hard mogelijk op een circuit.. 90 procent van de rijkilometers zijn ook in het Nederlandse karrespoor, en als je dan nog steeds dat speciale ziet in je auto, dan heeft ie voor mij de X factor.

Tristan

Bericht door Tristan » 25 feb 2008, 01:15

X-factor is voor mij heel simpel:

Dat ik elke dag plezier heb van de auto en nooit met tegenzin de auto instap. Als dat goed is, heeft het voor mij een X-factor.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 25 feb 2008, 15:01

Ha, die Tristan;

Dus dat je bij wijze van spreken op zondagmiddag fluitend achter stuur zit op weg naar de verplichte theevisite bij je schoonouders? :roll:

(elke overeenkomst met iemands echte schoonouders berust op puur toeval) :twisted:
Laatst gewijzigd door Hansv (Hans van Velzen) op 27 feb 2008, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 26 feb 2008, 03:31

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Tristan;

Dus dat je bij wijze van spreken op zondagmiddag fluitend achter stuur zit op weg naar de verplichte theevisite bij je schoonouders? :roll:
Ja, zorg ik dat ik een omweg pak (even uitleven) zodat ik wat later op de thee kom, waardoor ik korter hoef te blijven en sneller weer de auto kan pakken om dan met gierende/rokende banden weer de straat uit kan rijden.

Oja, heb niks tegen me schoonouders. Schatten van mensen (sommige hebben geluk!). :wink:

Plaats reactie