X Factor
- GTRene
- Hendrik Kinderman
- duifjes.com
Op dit moment:
Gezinsauto dus 2x volwassen 2x kids
Veilig passief / actief
Hoge zit handig met kinderen erin zetten
Beetje Power althans ruim voldoende heb nu 290pk op 1900kg 4WD
Luxe = voor mij, leder, elektrische verstelbare stoelen, xenon, full-map navi, sotelverwarming, goede audio, elektrische achterklep, bluetooth etc.
Zitpositie *(ik ben 192cm 115kg)
Kortom de Lexus RX 400Hybride kan mij het op dit moment prima doen al dagelijkse auto
Gezinsauto dus 2x volwassen 2x kids
Veilig passief / actief
Hoge zit handig met kinderen erin zetten
Beetje Power althans ruim voldoende heb nu 290pk op 1900kg 4WD
Luxe = voor mij, leder, elektrische verstelbare stoelen, xenon, full-map navi, sotelverwarming, goede audio, elektrische achterklep, bluetooth etc.
Zitpositie *(ik ben 192cm 115kg)
Kortom de Lexus RX 400Hybride kan mij het op dit moment prima doen al dagelijkse auto

- Eltjo
Goed topic inderdaad!
Maar ook heel moeilijk om te beantwoorden. Ik denk dat het ook heel erg per auto verschilt.
Wat ik iig wel heel erg belangrijk vind is de positie van het stuur. Die wil ik graag dichtbij hebben (wat helaas niet altijd kan)
Verder ben ik nogal een zeur wat stoelen betreft, komt waarschijnlijk doordat ik Volvo stoeltjes gewend ben
Goed doseerbare remmen zijn ook erg fijn! Iets wat je steeds minder vaak tegenkomt. En dat geldt nog meer voor een goed "voelbare" koppeling. Van die super slappe en lichte koppelingen waarbij je echt geen idee hebt waar eigenlijk echt het aangrijppunt ligt haat ik.
Voor de rest is het allemaal erg subjectief denk ik.
Maar ook heel moeilijk om te beantwoorden. Ik denk dat het ook heel erg per auto verschilt.
Wat ik iig wel heel erg belangrijk vind is de positie van het stuur. Die wil ik graag dichtbij hebben (wat helaas niet altijd kan)
Verder ben ik nogal een zeur wat stoelen betreft, komt waarschijnlijk doordat ik Volvo stoeltjes gewend ben
Goed doseerbare remmen zijn ook erg fijn! Iets wat je steeds minder vaak tegenkomt. En dat geldt nog meer voor een goed "voelbare" koppeling. Van die super slappe en lichte koppelingen waarbij je echt geen idee hebt waar eigenlijk echt het aangrijppunt ligt haat ik.
Voor de rest is het allemaal erg subjectief denk ik.
- GTRene
- Henk Jan
Wat ik met name erg belangrijk vind is de stuur-directheid. Dit had de van alle auto's die ik gereden heb de Evo het beste voor elkaar. Bij de M3 is dat toch wat minder. Te lichte stuurbekrachtiging vind ik ook verschrikkelijk. Heb eens in een 850T5R gereden en die was te bekrachtigd, zodat je geen idee had wat je aan het doen was.
Verder vind ik stoelen erg belangrijk, wil graag veel zijdelingse steun zonder muurvast te zitten. Tot nu toe bevallen mijn huidige Recaro's het beste.
Verder vind ik stoelen erg belangrijk, wil graag veel zijdelingse steun zonder muurvast te zitten. Tot nu toe bevallen mijn huidige Recaro's het beste.
-
- Corvette
Ik snap dat uitlachen niet helemaal. Verklaar je nader.Hendrik Kinderman schreef:Lage, lichte, snelle autootjes waarmee je anderen in hun tonnen kostende boten keihard mee kunt uitlachen
al mag ik nog niet autorijden, en heb ik nog geen auto, dit is wat ik er nu van vindt
Ik ben toevallig ook kapitein.
Heb jij enig idee hoe hard die mensen met die grote "boten" lachen. Die zien jou niet eens met dat koekblik en als ze je al zouden zien dan denken ze "aaaaach kijk hem nou....................zielig he.
Of ze zouden kunnen kijken omdat ze er vanuit gaan dat er een lekker wijf in zit.
Dan ineens zien ze die lelijke kop van jou en dan zijn ze er helemaal klaar mee.

Al maak je voor mijn part een koekblik met 900 pk dan zal het nooit de uitstraling hebben van bijvoorbeeld een Maserati GT of noem er nog maar een stuk of wat.
M.a.w. "wie het laatst lacht lacht het best" .
Oh ja dit toppic gaat over de X factor he

Dat je met je vette bak die prutsers met hun kleine kutautootjes kunt uitlachen die denken er ook bij te horen met zo'n hokkie wat herrie maakt.

Word af en toe doodziek van die debielen die weer zo nodig in je kofferbak moeten kruipen en maar naar links en recht switchen waarbij ze dan te kennen geven dat ze door moeten. En maar aandringen, terwijl er nog 28678 auto's voor je rijden.
Als er dan toch een keer ruimte ontstaat dan voel je je soms verplicht om ff gas te geven met je "boot" anders leren ze het nooit af. Daarna ga je van je gas af en zie je ze nooit meer terug. Gek he.

Vr. Gr.
Cor ( eigenaar van een vloot )
- Tristan
Helemaal met je eens, Cor! Als me pa in z'n AM eruit gereden zou worden door een (noem als voorbeeld) een Impreza, zou hij er echt niet wakker van liggen. Want hij rijdt AM, en hij in een Subaru (niks ten nadelen ervan).Cor Dame schreef:Ik snap dat uitlachen niet helemaal. Verklaar je nader.Hendrik Kinderman schreef:Lage, lichte, snelle autootjes waarmee je anderen in hun tonnen kostende boten keihard mee kunt uitlachen
al mag ik nog niet autorijden, en heb ik nog geen auto, dit is wat ik er nu van vindt
Ik ben toevallig ook kapitein.
Heb jij enig idee hoe hard die mensen met die grote "boten" lachen. Die zien jou niet eens met dat koekblik en als ze je al zouden zien dan denken ze "aaaaach kijk hem nou....................zielig he.
Of ze zouden kunnen kijken omdat ze er vanuit gaan dat er een lekker wijf in zit.
Dan ineens zien ze die lelijke kop van jou en dan zijn ze er helemaal klaar mee.![]()
Al maak je voor mijn part een koekblik met 900 pk dan zal het nooit de uitstraling hebben van bijvoorbeeld een Maserati GT of noem er nog maar een stuk of wat.
M.a.w. "wie het laatst lacht lacht het best" .
Vr. Gr.
Cor ( eigenaar van een vloot )
Klinkt arrogant, maar zo is het.
- duifjes.com
hahahah Cor eigenaar van een vloot 
Wat ik wel merk is dat de standaard leasebakken type's sosm vreemd reageren als ik met de RX400H rij kijken ze me niet aan zo van "ik zie jou niet vuile patser" en als ik een keertje een Aygo of Yaris mee heb wat me verder totaal niet kan boeien kijken ze van kijk autoverkopertje *(wat ik ook ben) ik heb een Panzaad stoer he..... Wat verder andere denken etc. kan me niet boeien!

Wat ik wel merk is dat de standaard leasebakken type's sosm vreemd reageren als ik met de RX400H rij kijken ze me niet aan zo van "ik zie jou niet vuile patser" en als ik een keertje een Aygo of Yaris mee heb wat me verder totaal niet kan boeien kijken ze van kijk autoverkopertje *(wat ik ook ben) ik heb een Panzaad stoer he..... Wat verder andere denken etc. kan me niet boeien!
- Dennis Cavallino
X-factor: Het plezier op de limiet. En dat kan enerzijds zijn als een auto perfect in balans is en je ermee kunt doen wat je wilt. Zeg maar de instappen en wegwezen auto. Anderzijds als een auto net een stukkie moeilijker te rijden is en je jezelf weer op een hoger plan kunt tillen door te moeten oefenen. Rijden en dingen uitproberen terwijl de auto je weleens kan verrassen. Uiteraard is de snelheid waarmee je met die auto's op de limiet kunt rijden ook belangrijk. De ene auto biedt mij al plezier bij een haaks bochtje van 50 km/u, een andere auto pas bij bochten boven de 200 km/u (bij wijze van...) Daar zit voor mij de X-factor.
Ik heb het hier overigens niet per sé over driften, maar wel over de combinatie van balans, tractie en tractie doorbreken bij 't juiste toerental en het stuurgevoel, stuurprecizie (hoe schrijf je dat? lol), het gebrek aan onderstuur en de mogelijkheid om een bocht lekker in te remmen, heel & toe terug te kunnen schakelen en om er op de sliphoek doorheen te kunnen rijden. En dat laatste hoeft van mij niet per sé makkelijk te zijn.
De X-factor kan voor mij in een Mini Cooper Mk1 rally zitten, maar ook in een Volvo 360 van 99 euro, of Porsche 917 met 1000 pk.
Rij/zitpositie vind ik belangrijk, maar is voor mij absoluut geen X-factor.
Veel auto's die ik heb gehad hadden die X-factor, maar voldeden niet aan andere eisen die ik stelde. De X-factor vind ik voor een funauto belangrijk, maar voor een dagelijkse auto absoluut niet, al zoek ik binnen 't budget wel altijd naar de beste of both.
Ik heb het hier overigens niet per sé over driften, maar wel over de combinatie van balans, tractie en tractie doorbreken bij 't juiste toerental en het stuurgevoel, stuurprecizie (hoe schrijf je dat? lol), het gebrek aan onderstuur en de mogelijkheid om een bocht lekker in te remmen, heel & toe terug te kunnen schakelen en om er op de sliphoek doorheen te kunnen rijden. En dat laatste hoeft van mij niet per sé makkelijk te zijn.
De X-factor kan voor mij in een Mini Cooper Mk1 rally zitten, maar ook in een Volvo 360 van 99 euro, of Porsche 917 met 1000 pk.
Rij/zitpositie vind ik belangrijk, maar is voor mij absoluut geen X-factor.
Veel auto's die ik heb gehad hadden die X-factor, maar voldeden niet aan andere eisen die ik stelde. De X-factor vind ik voor een funauto belangrijk, maar voor een dagelijkse auto absoluut niet, al zoek ik binnen 't budget wel altijd naar de beste of both.
- Stéphane
- Dennis Cavallino
- Adje ///M3
- Mack