Welke? Alfa 8C, Audi R8, Corvette Z06, Nissan GT-R, Porsche

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welke van de 5?

Alfa 8C
17
24%
Audi R8
6
9%
Corvette Z06
5
7%
Nissan GT-R
19
27%
Porsche GT3
23
33%

Totaal aantal stemmen: 70

Tom

Bericht door Tom » 03 feb 2008, 00:20

Moeilijke keuze want zijn allemaal wel toppers.
5. De R8 komt iig als laatste want daar heb ik weinig mee. Zou gewoon nooit mijn keuze zijn. Uiterlijk is ie opzich wel gaaf maar er zijn wat puntjes die ik liever anders had gezien :? . Het merkje (let er normaal nooit zo erg op maar bij bij dit soort auto's gaat het toch meespelen) heb ik ook weinig mee. Verder AWD en het vriendelijke karakter, nah.
4. GT-R die auto zou eigenlijk een hogere plek mogen krijgen want uiterlijk en prestaties zijn geweldig. Ook technisch (DSG, AWD) een hoogstaande auto. Toch staat ie op de vierde plek en dat is vooral omdat ie 1750kg weegt en AWD heeft. Als ik een sportauto koop, dan moet het ook een echte sportauto zijn. De Corvette en GT3 zijn dat wel.
3. Corvette Z06: supergave auto, helemaal goed, en de enige reden dat ie op de derde plek staat is omdat ik liefhebber ben van hoogtoerige motoren (dat geluid)..
2. Porsche 997GT3: supergave kar die helemaal klopt. Valt weinig over op te merken.
1. Zag net nog de fototjes van Dexter van de 8C en dat in combinatie met het geluid van die motor, staat deze toch op de eerste plek. Vind het echt een supermooie auto, schitterend! Kunstwerk dat 1 op 1 is gemaakt zoals de ontwerper het bedoeld heeft.

Moet zeggen dat de eerste 3 plekken niet vast zijn, de Corvette kan morgen misschien op de eerste plek staan, dit is onmogelijk om te kiezen, eigenlijk moeten ze alledrie op de oprit staan :P

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 feb 2008, 01:22

Grappig dat menigeen de Nissan veroordeeld op z'n gewicht en met name door freude am varen liefhebbers :lol: Dat ding maakt gehakt van z'n gewicht man met al dat power en er is verder nog geen uitgebreide test van geweest laat staan dat mensen zelf al hebben kunnen proeven. Verder vraag ik me af in hoeverre ander commentaar gemotiveerd wordt want bijvoorbeeld de V8 van de R8 die niet voldoet :? Omdat andere auto's meer pk's op papier hebben of omdat ie slechts net zo snel is als een nieuwe M3 :?: Verder is de R8 gewoon een VAG prutsnogwat ding tot dat we eens een keer mogen meerijden :wink:

Tom

Bericht door Tom » 03 feb 2008, 01:31

Niels schreef:Grappig dat menigeen de Nissan veroordeeld op z'n gewicht en met name door freude am varen liefhebbers :lol:
Je zet hier 5 sportauto's bij elkaar en als je naast een 1750 kg wegende Nissan ook de keuze hebt uit een Corvette of GT3 van ~1400kg dan is dat in het voordeel van de Amerikaan/Duitser. Harde waarheid. Maakt die Nissan niet gelijk slecht maar ik vind dat wel een minpunt.

Het zijn allemaal goede auto's maar sommige maken mij hebberiger dan bijvoorbeeld zo'n Audi R8. Natuurlijk zeg ik er geen nee tegen want ik zou best 420pk willen hebben,.. maar als ik in de gelegenheid zou zijn om een sportauto in die prijsklasse te kopen dan is zo'n Corvette of Porsche meer 'droomauto' dan een R8. Die keuzes zijn niet altijd met argumenten te onderbouwen, is voor een groot deel gevoel. De een vind Porsche niks aan en te Duits, en de ander vind ze gaaf. Net zoals bij Amerikaanse auto's... het moet je wel aanstaan, is erg persoonlijk denk ik.

Hielke

Bericht door Hielke » 03 feb 2008, 10:19

Rico v Velzen schreef:
Hielke schreef:The Enterprise lijkt wel een beetje op die nieuwe GT-R. Denk dat de Nissan nog ietsje groter is :P
Hielke valt me toch een beetje tegen van je dat je zo'n hard oordeel velt zonder dat je er een meter in heb gereden, oja wist je dat een 135i met schuifdak ook zomaar 1612 kilo weegt volgens autozeitung :wink:
Hoe vaker je in verschillende zware auto's rijdt hoe duidelijker het wordt dat rijbeleving 1 op 1 aan gewicht gerelateerd is. Pk's doen er dan nauwelijks toe. Een 135i is in standaard vorm door z'n goeie veer/demper afstelling en z'n E-diff een fijnere auto dan een standaard 130i. Maar met een paar simpele ingrepen (differentieel, onderstel) gaat mijn voorkeur, juist weer door dat gewicht, naar de 130i. 120d komt daar weer vlak achter.

In de filmpjes die je van die GT-R ziet spat de logheid er al vanaf. Dat hoeft zich absoluut niet in rondetijden te manifesteren, en door de mooie aandrijvingstechniek van de Nissan gebeurt dat ook niet. Integendeel. Maar ik durf nu al zonder enige schroom te zeggen dat die auto me met z'n 1720 kilo de pis niet lauw zal kunnen maken.

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 03 feb 2008, 11:20

Ik neig het met Hielke eens te zijn, desalnietemin schijnt de GT-R zo goed te sturen dat het lichtere auto's voorbij komt.
Om kort te zijn het ding heeft een bizar goede wegligging kennelijk.

Wat als ze die truuk nu eens toepassen in een auto van 1000 kilo.......

It would be quite a car! :)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 feb 2008, 11:26

Inderdaad.

Los van dat, de nieuwe M3 is ook al zo'n zwaar hok en die wordt hier de hemel ingeprezen :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 feb 2008, 13:31

Marcel van Meerbeek schreef:-1) De Alfa. Voor dagelijks gebruik lijkt het me wel een aardige GT. Ook nog eens zeer gelimiteerd...dus die gaat z'n geld wel opbrengen.

-2) De GT3 natuurlijk. Auto is mooi, is tot veel in staat (lichtjaren meer dan waartoe ik in staat ben)

-3) De R8. Gewoon een lekkere patserbak zonder ziel, past prima bij me

-4) De Z06. Schijnt goed te rijden, maar ik kan een Corvette nog steeds niet mooi vinden.

-5) De GT-R, hoe snel dan ook...
Kan ik goed in meegaan 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 feb 2008, 18:06

Tom schreef:
Niels schreef:Grappig dat menigeen de Nissan veroordeeld op z'n gewicht en met name door freude am varen liefhebbers :lol:
Je zet hier 5 sportauto's bij elkaar en als je naast een 1750 kg wegende Nissan ook de keuze hebt uit een Corvette of GT3 van ~1400kg dan is dat in het voordeel van de Amerikaan/Duitser. Harde waarheid. Maakt die Nissan niet gelijk slecht maar ik vind dat wel een minpunt.
Tom, je motiveert je keuzes zeker wel behoorlijk en je vindt het gewicht een nadeel en dat is prima. Echter worden auto´s puur afgeserveerd (ook een beetje in dit draadje) op cijfers en verder ongefundeerd en op niets gebaseerd......tja dan denk ik, tuurlijk joh :? No offence verder en ik vond de link naar BMW gewoon ff grappig :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 03 feb 2008, 18:15

Dit zijn geen raceauto's, dus ik ga ze ook niet zo vergelijken.
Een cup-Clio van 5000 euro maakt het een standaard GT3 al lastig zat, een wat vlottere race-auto rijdt er gewoon rondjes omheen.

Met dat in het achterhoofd, doe mij de 8C maar.
Prachtige auto, zou die ook nooit meer weg doen. Lijkt me heerlijk als ontspannen trans-Europa cruiser die ook nog eens hard kan als je er zin in hebt en een onderstel heeft dat je kan vermaken als je eens in de stemming bent.
Corvette lijkt me zeker ook geen straf, GT3 zal de snelste zijn op een circuit, maar zoals al gezegd, daar hoef je geen sportauto van bijna 2 ton voor te kopen, GT-R doet me helemaal niks (veel liever een R34 en nog veel liever een R33).

berengun

Bericht door berengun » 03 feb 2008, 18:23

puur op gevoel af :

1 : De GT3. Mag het dan ook ineens de RS zijn ? :)
2 : De Nissan : het geheelpakket lijkt me redelijk af : mooi design exterieur, "speciaal" interieur, ik veronderstel denderende rij-eigenschappen, leuke outsider
3 : De alfa : prachtig, maar net iets te mooi waardoor ie bij mij wat te veel fashion en wat te weinig "guts" uitstraalt (en zo is het natuurlijk nooit goed he)
4 : Corvette : het geluid alleen al is de moeite om hem op de eerste plaats te zetten, maar afgaande op de vorige generaties vrees ik voor de interieurafwerking (en daar zit je toch altijd op te kijken)
5 : De Audi : Zegt me eigenlijk zowat niets. Te opvallend, te veel design, .. Dan liever een RS4. Maar als het echt moet zal ik met de R8 ook wel tevreden mee zijn 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 04 feb 2008, 00:57

GT3.

Puurste auto van allemaal.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 feb 2008, 00:58

Ik heb heel lang moeten twijfelen. De Audi en de Corvette bungelen onderaan.

De Audi is een super auto om te zien en om in te rijden en heel erg alledaags. De Corvette is een beest, relatief betaalbaar, super sound. Maar beide auto's redden het niet t.o.v. het magische dat de andere bieden.

Alfa 8C: magisch, want een unieke Alfa. Bloedmooie automobiel echt een droomauto, maar zoals Hielke zegt: het magische verdwijnt bij de prijs en het feit dat hun gewone modellen eigenlijk allemaal bagger zijn geworden. Daar gaat dan ook de charme. Heb een prachtige brief gezien in AMS over deze auto: het kwam erop neer dat het een vinger in de kont was van alle Alfa rijders zo van: we kunnen best wel iets moois maken hoor (kijk naar de 8C), maar we willen het niet !

Dan de Nissan GT-R. Wat een looks, die auto in een paar kleuren. Een super buitenkant, een erg aparte binnenkant en prestaties zoals die nog nooit geleverd zijn in autoland. Bochtsnelheid is mogelijk hoger dan alles wat op de markt is.

Porsche GT3: de enige echte droomauto, hier is uitleg overbodig.

Als ik dan moet kiezen wordt het dan toch zo:

1. Nissan GT-R, omdat ie zo bijzonder is
2. Porsche GT3: de echte nummer 1
3. Alfa 8C: de mooiste, maar ook de gemeenste van Alfa
4. Audi R8: kijk ernaar in het echt en je weet waarom
5. Corvette: last but not least

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 feb 2008, 12:25

Even copy-paste van 't zelfde draadje op gummen, waar een paar auto's zijn toegevoegd:

--R8 valt voor mij direct af.

GT3 is de veiligste keuze, daar zul je nooit spijt van krijgen, totdat je een trackday doet ergens en iedereen een RS heeft en jij een schrale standaard GT3. Wel leuk om iedereen dan in te halen. ;)

8C is fenomenaal, maar toch doet 'ie mij niet veel vergeleken met klassieke auto's die evenveel waard zijn (en blijven). Qua concept spreekt de auto me wel aan. Dikke motor voorin, RWD, Alfa Badge, maar ik mis iets aan die auto en ik weet nog niet wat. Ik denk dat ik hem pas over een jaar of 10-20 echt supergaaf vind. Misschien is er niets mis met die auto, maar is dat juist de reden dat ik hem niet adoreer.

In de Z06 ga ik binnenkort meerijden (en filmen). Ik ben benieuwd. Die motor is een beul en de prijs is zwaar ok. Ik ben benieuwd naar onderstel, look&feel en hoop dat die me overtuigen, want de looks... het is het net-niet als natural beauty, maar hij is wel heel gaaf.

De Ferrari. Hmmz, als je die auto start dan krijg ik al kippevel. Als ik iedereen moet geloven dan is het als een maatpak die je aantrekt, alles klopt precies. Maar waarmee je ook een free fight wedstrijds kunt winnen, om na afloop een gala te bezoeken. Het is alleen niet dé Ferrari die ik zou uitkiezen als budget niet uitmaakte.

De Aston Martin daarentegen wel! Echt zo mooi. Het geluid is ook fantastisch, iets minder mooi dan de Ferrari, maar vooral heel anders. Dit is mijn absolute favoriet in dit rijtje. Blijft ook exclusief. Op een trackday zul je niet veel Astons zien, zoals de Porsche en Z06 eigenaren wel zullen ervaren. Ik zou meteen een maand vrij nemen om in de Aston door de UK te rijden en daarna via de Cote d'Azur, Alpen, Dolomieten richting de betere plekjes in Italie te rijden. Koffers achterin, vrouwlief ernaast. Muziekcollectie mee en cruisen, sturen, blaffen, driften, boulevard showboten en genieten maar. Zet hem ergens voor de deur van een hotel. Til je tentje achteruit de kofferbak en plant hem op het strand. Bestel in de lobby champagne voor tijdens de zonsondergang en heb schijt aan de hele wereld en aan James Bond. Doe mij die maar! :)

De GT-R is een auto die ik op één of andere manier ZO COOL vind, dat ik er een GT3 en Z06 voor zou laten staan. Ok, hij is niet zo mooi. Misschien een tikkie zwaar en heeft weinig te bieden op het vlak van emoties a la de Ferrari en Aston Martin, maar ik zou er zonder twijfel dezelfde reis mee maken als met de Aston en er geen minuut spijt van krijgen dat ik de GT3 niet heb gekozen.

Maar als je voor safe gaat, dan koop je de Porsche. De 997 is één van de aller fraaiste 911's ooit en erg hardcore, wat ook wel lekker is en wat je bij de Aston niet terugvindt, dat is een echte GT, net als de iets sportievere (?) 8C. Bij de Ferrari vind je dat harcore element misschien wel en de Skyline is gewoon net een tikkie te GT om ook zo hardcore te zijn als de GT3.

Tough choice Robin. Ik ben benieuwd wat 't wordt. Ik vind de Nissan niet bij je passen, de Aston, GT3 en R8 wel. Al is die R8 een auto die je snel zou inruilen, denk ik. Op een Gallardo ofzo. Maar die Gallardo ruil je al na 2 weken en 4 garage bezoeken in op een GT3. :)
--

RVV

Bericht door RVV » 04 feb 2008, 23:35

Macboy schreef:Ik heb heel lang moeten twijfelen. De Audi en de Corvette bungelen onderaan.

De Audi is een super auto om te zien en om in te rijden en heel erg alledaags. De Corvette is een beest, relatief betaalbaar, super sound. Maar beide auto's redden het niet t.o.v. het magische dat de andere bieden.

Alfa 8C: magisch, want een unieke Alfa. Bloedmooie automobiel echt een droomauto, maar zoals Hielke zegt: het magische verdwijnt bij de prijs en het feit dat hun gewone modellen eigenlijk allemaal bagger zijn geworden. Daar gaat dan ook de charme. Heb een prachtige brief gezien in AMS over deze auto: het kwam erop neer dat het een vinger in de kont was van alle Alfa rijders zo van: we kunnen best wel iets moois maken hoor (kijk naar de 8C), maar we willen het niet !

Dan de Nissan GT-R. Wat een looks, die auto in een paar kleuren. Een super buitenkant, een erg aparte binnenkant en prestaties zoals die nog nooit geleverd zijn in autoland. Bochtsnelheid is mogelijk hoger dan alles wat op de markt is.

Porsche GT3: de enige echte droomauto, hier is uitleg overbodig.

Als ik dan moet kiezen wordt het dan toch zo:

1. Nissan GT-R, omdat ie zo bijzonder is
2. Porsche GT3: de echte nummer 1
3. Alfa 8C: de mooiste, maar ook de gemeenste van Alfa
4. Audi R8: kijk ernaar in het echt en je weet waarom
5. Corvette: last but not least

+ 1 dan hoef ik het niet meer toe te lichten :wink:

Francisco

Bericht door Francisco » 05 feb 2008, 00:13

ja tjeemig, allemaal mooi spul natuurlijk.

GT-R omdat het toch weer zo'n brute machine is geworden.
GT-3 omdat het de auto is. gewoon de auto.
Corvette omdat hij tegenwoordig in dit rijtje thuishoort

de alfa is leuk voor in het museum
R8 geweldig maar outclassed in dit gezelschap

1. GT-3 (maar dan toch een beetje jaloers op de GT-R rijder)
2. GT-R
3. Z06

VLA

Bericht door VLA » 05 feb 2008, 08:22

GT-R natuurlijk. 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 05 feb 2008, 09:14

Niels schreef:De GT3 moet je er niet bij doen, dan is de uitslag al duidelijk :lol:
Nee dus Niels ! 19 tegen 19 :)

Dutch

Bericht door Dutch » 05 feb 2008, 11:17

Dennis Cavallino schreef:De GT-R is een auto die ik op één of andere manier ZO COOL vind, dat ik er een GT3 en Z06 voor zou laten staan.
Zoals ook al gemeld op gummen: dat heb ik nou ook. Die auto brengt weer helemaal mijn foute jappenliefde in me naar boven.

Maar dan wil ik 'm wel in de vederlichte straatversie van de GT500 die NISMO heeft gebouwd voor het Japanse GT-kampioenschap, want dan is Hielke ook weer blij. :lol:

Zo dus:

[img::]http://www.endurance-info.com/2008_SUPE ... nGT_R1.JPG[/img]

[img::]http://www.endurance-info.com/2008_SUPE ... nGT_R2.JPG[/img]

[img::]http://www.endurance-info.com/2008_SUPE ... nGT_R3.JPG[/img]

[img::]http://www.endurance-info.com/2008_SUPE ... nGT_R4.JPG[/img]

[img::]http://www.endurance-info.com/2008_SUPE ... nGT_R5.JPG[/img]

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 feb 2008, 12:00

Hij's fijn Dutch!

Roy

Bericht door Roy » 05 feb 2008, 12:49

Voor mij de Corvette.. prachtige bak!

Joop

Bericht door Joop » 05 feb 2008, 14:44

Veel te moeilijk, maar toch de GT3 nummer 1 als allrounder.

Qua vormgeving de Alfa, qua GT/Sportwagen de Audi R8

Dus rijtje in deze volgorde:

1.Porsche GT3
2.Audi R8
3.Alfa 8C
4.Nissan GT-R
5.Corvette Z06

Plaats reactie