Even copy-paste van 't zelfde draadje op gummen, waar een paar auto's zijn toegevoegd:
--R8 valt voor mij direct af.
GT3 is de veiligste keuze, daar zul je nooit spijt van krijgen, totdat je een trackday doet ergens en iedereen een RS heeft en jij een schrale standaard GT3. Wel leuk om iedereen dan in te halen.
8C is fenomenaal, maar toch doet 'ie mij niet veel vergeleken met klassieke auto's die evenveel waard zijn (en blijven). Qua concept spreekt de auto me wel aan. Dikke motor voorin, RWD, Alfa Badge, maar ik mis iets aan die auto en ik weet nog niet wat. Ik denk dat ik hem pas over een jaar of 10-20 echt supergaaf vind. Misschien is er niets mis met die auto, maar is dat juist de reden dat ik hem niet adoreer.
In de Z06 ga ik binnenkort meerijden (en filmen). Ik ben benieuwd. Die motor is een beul en de prijs is zwaar ok. Ik ben benieuwd naar onderstel, look&feel en hoop dat die me overtuigen, want de looks... het is het net-niet als natural beauty, maar hij is wel heel gaaf.
De Ferrari. Hmmz, als je die auto start dan krijg ik al kippevel. Als ik iedereen moet geloven dan is het als een maatpak die je aantrekt, alles klopt precies. Maar waarmee je ook een free fight wedstrijds kunt winnen, om na afloop een gala te bezoeken. Het is alleen niet dé Ferrari die ik zou uitkiezen als budget niet uitmaakte.
De Aston Martin daarentegen wel! Echt zo mooi. Het geluid is ook fantastisch, iets minder mooi dan de Ferrari, maar vooral heel anders. Dit is mijn absolute favoriet in dit rijtje. Blijft ook exclusief. Op een trackday zul je niet veel Astons zien, zoals de Porsche en Z06 eigenaren wel zullen ervaren. Ik zou meteen een maand vrij nemen om in de Aston door de UK te rijden en daarna via de Cote d'Azur, Alpen, Dolomieten richting de betere plekjes in Italie te rijden. Koffers achterin, vrouwlief ernaast. Muziekcollectie mee en cruisen, sturen, blaffen, driften, boulevard showboten en genieten maar. Zet hem ergens voor de deur van een hotel. Til je tentje achteruit de kofferbak en plant hem op het strand. Bestel in de lobby champagne voor tijdens de zonsondergang en heb schijt aan de hele wereld en aan James Bond. Doe mij die maar!
De GT-R is een auto die ik op één of andere manier ZO COOL vind, dat ik er een GT3 en Z06 voor zou laten staan. Ok, hij is niet zo mooi. Misschien een tikkie zwaar en heeft weinig te bieden op het vlak van emoties a la de Ferrari en Aston Martin, maar ik zou er zonder twijfel dezelfde reis mee maken als met de Aston en er geen minuut spijt van krijgen dat ik de GT3 niet heb gekozen.
Maar als je voor safe gaat, dan koop je de Porsche. De 997 is één van de aller fraaiste 911's ooit en erg hardcore, wat ook wel lekker is en wat je bij de Aston niet terugvindt, dat is een echte GT, net als de iets sportievere (?) 8C. Bij de Ferrari vind je dat harcore element misschien wel en de Skyline is gewoon net een tikkie te GT om ook zo hardcore te zijn als de GT3.
Tough choice Robin. Ik ben benieuwd wat 't wordt. Ik vind de Nissan niet bij je passen, de Aston, GT3 en R8 wel. Al is die R8 een auto die je snel zou inruilen, denk ik. Op een Gallardo ofzo. Maar die Gallardo ruil je al na 2 weken en 4 garage bezoeken in op een GT3.

--