
[IMG:800:600]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... s50b30.jpg[/img]
Ziet er goed uit Paul. Ps. waar heb je die mooie sticker op de airbox vandaan? Zoek er nog een voor mijn carbonairbox.Paul schreef:Some have it some dont....
[IMG:800:600]http://i15.photobucket.com/albums/a373/ ... s50b30.jpg[/img]
Ja, maar je kunt niet zomaar uit een plaat carbon iets maken.Hielke schreef:Waar koop je Carbon? Worden die vezels als stof per vierkante meter verkocht? En wordt er dan de lijm (of hoe die vloeistof maar heet waarmee ze het hard maken) bijgeleverd? Aan welke prijzen moet je denken?
Je koopt het carbon gewoon per strekkende meter van de rol (rol is meestal 1 of 2 meter breed. Hars kun je ook los halen. Prijzen zijn sinds de nieuwe airbus in productie is goed gestegen..heb de cijfers alleen niet zo 123 in mijn hoofd.Peter Tunissen schreef:Ja, maar je kunt niet zomaar uit een plaat carbon iets maken.Hielke schreef:Waar koop je Carbon? Worden die vezels als stof per vierkante meter verkocht? En wordt er dan de lijm (of hoe die vloeistof maar heet waarmee ze het hard maken) bijgeleverd? Aan welke prijzen moet je denken?
Koolstofvezel verkrijgt juist zijn sterkte doordat verschillende lagen dwars op elkaar gelegd worden, eigenlijk moet je dan toch wel weten waar je precies mee bezig bent.
En om het nog moeilijker te maken heb je carbon en carbon. Ik heb wel eens een (relatief goedkope) carbon motorkap voor een e30 in mijn handen gehad, die woog +/- 6kg!
Is niet ideaal voor racegebruik natuurlijk, maar wel uitermate geschikt voor op straat. Als je met een echte <1kg carbon kap op straat gaat rijden heb je bij het eerste steentje dat je tegenkomt minimaal een deukje in je dure motorkap als het niet erger is, zo'n zwaarder geval kan daar dan weer veel beter tegen lijkt me.
Die Carbonumfänge werden mit sehr viel Aufwand in
Handarbeit hergestellt. Die Fertigungsdauer für jedes
einzelne Bauteil liegt bei 12 bis 14 Tagen. Dies kommt
hauptsächlich durch die sechs bis sieben Schichten
Polyesterharz, die für die unverwechselbare Tiefenwirkung
verantwortlich sind. Nach jeder Lackierung muss
das Harz getrocknet, geschliffen und poliert werden.
Auch können nur so die hohen Anforderungen bzgl.
Alterungs- und Temperaturbeständigkeit ohne Rissbildung
und Ablösungen erfüllt werden. Dieser hohe Grad an
Handarbeit ist für den Preis verantwortlich.
Carbon wird von vielen Herstellern auf dem Markt zu
niedrigen Preisen angeboten. Diese Produkte erfüllen
nicht die Qualitätsanforderungen bezüglich des wechselnden
Klimas in Fahrzeugen. Sie sind somit absolut nicht
empfehlenswert. Rissbildung, Ablösung bzw. ein Farbumschlag
des Lacks sind hier die gängigen Fehlerbilder
Andere chip. Kant en klaar heb je ze voor een paar honderd euro. Het enige wat ze doen in simpele termen is massa flow vervangen door gasstand in de mapping (TPS regeling)Niels schreef:Waar zijn alternatieven te koop in de vorm van alu en glasfiber e.d? En hoe los je het verdwijnen van de luchtmassa meter op? Ik heb wel Alpha N termen gehoord maar in concrete vorm; wat komt er allemaal bij kijken en wat kost het:
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 9 gasten