Carbon isoleert de warmte beter. Is ook wel wat lichter, maar daar is het niet om te doen (een onsje lichter dan plastic). Die isolerende werking van ander materiaal dan plastic/ijzer is niet gering! Waarom carbon zo duur is, weet ik niet, je kunt natuurlijk ook andere materialen gebruiken wanneer deze goed isoleren.
Heb ik mijn Works een standaard plastic zwart filterhuis. Deze box wordt echt warm (zo niet heet) aan de binnenkant van het filterhuis, doordat de box vrij dicht bij het spruitstuk staat.
Niet mooi, maar wel effectief, en als het kan, is de filterhuis aan de buiterkant met warmte werend radiatorfolie bekleden. Kan iedereen doen.
Sinds een jaar heb ik een warmtewerende box van Alta met warmtewerend folie aan de buitenkant, en een siliconen luchtbuis. De binnenkant van het filterhuis is nu koud. Ik bedoel, tov. het vorige zwarte plastic is het verschil echt enorm.
De vraag is altijd, merk je het? Ik zeg je eerlijk, ik weet het niet. Maar het zal ontegenzeggelijk zo zijn dat de lucht in een goed geisoleerd filterhuis, bij lage snelheden(!), bij veel start - stop etc, bochtjes, voor de best gekoelde inlaat lucht zorgt. Baat het niet, dan schaat het ook niet.
[img:300:400]
http://img337.imageshack.us/img337/7136 ... inirg7.jpg[/img]