E30 cup

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Luco

Bericht door Luco » 03 jan 2008, 11:51

overzicht sponsorgelden
datum omschrijving inkomsten uitgaven
2006
19-11-2005 prive overgemaakt voor aankoop € 8.250,00
19-11-2005 aankoop racevijf incl diverse onderdelen € 6.250,00
19-11-2005 aankoop bijbehorende autoambulance € 2.000,00

9-1-2006 sponsorgeld gerritsen bouwtechnisch advies € 5.750,00
9-1-2006 aanschaf extra motorblok en onderdelen bij particulier € 1.350,00
9-1-2006 aanschaf extra set velgen en banden € 400,00
28-1-2006 testdag op zolder € 350,00
24-2-2006 racecursus 1,2 en 3 maart cash geld voor benzine e.d. € 500,00
24-2-2006 racecursus paul maaskant cursusgeld € 1.333,00
24-2-2006 knaf aanvraag licentie € 160,00
sponsoring smits vastgoedzorg € 500,00
sponsoring kloet schilders € 500,00
sponsoring PGN bouw € 750,00
sponsoring Maasmond Schilders € 1.000,00
bak laten reviseren en sper laten monteren € 2.500,00
voorgeschreven kleding/ brandwerend € 1.250,00
diverse gereedschappen en benodigdheden € 1.000,00
4-6-2006 camper gekocht vanwege tia jolanda € 14.750,00
4-6-2006 sponsorgeld eigen bedrijf LE ALPINE € 10.000,00
10-6-2006 raceweekend zandvoort inclusief benzine e.d. € 1.000,00
12-6-2006 diverse onderdelen € 386,00
24-8-2006 aankoop nieuwe set slicks € 1.018,00
24-8-2006 race 24 augustus, benzine, inschrijfgeld enz enz € 600,00
27-8-2006 sponsordag, inschrijfgeld, benzine, bbq voor sponsors enz enz € 1.000,00
27-8-2006 inkomsten sponsorbox € 80,00
20-9-2006 raceweekend oschersleben € 700,00
27-9-2006 olie voor 2007 € 550,00
2-10-2006 reparatie bak € 1.700,00
2-10-2006 in en uitbouwen bak € 300,00
7-10-2006 laatste race 2006, inschrijfgeld, benzine e.d. € 400,00




TOTAALOVERZICHT € 26.830,00 € 39.497,00

TEKORT/OVER -€ 12.667,00

2007

sponsorgeld gerritsen bouwtechnisch advies € 4.600,00
sponsorgeld oskam bouwbedrijf € 2.000,00
27-1-2007 verlengen licentie € 195,00
28-2-2007 sponsoring le alpine € 500,00
28-3-2007 sponsoring le alpine € 500,00
29-3-2007 diesel voor camper naar crcuit € 65,05
benzine voor de racevijf € 56,87
octaanbooster € 40,00
inschrijfgeld eerste race € 200,00
inschrijfgeld dnrt hele seizoen € 75,00
eten en drinken gehele raceweekend € 70,00
22-4-2007 vrij rijden zandvoort inschrijven € 50,00
benzine racevijf € 88,35
24-4-2007 elektronisch schakelmechanisme sadev bak € 699,00
30-4-2007 sponsoring le alpine € 500,00
14-5-2007 benzine voor race zolder € 59,60
14-5-2007 diesel voor camper naar crcuit € 72,06
14-5-2007 nieuw setje slicks voor de racevijf € 1.018,00
14-5-2007 inschrijfgeld zolder € 210,00
15-5-2007 eten en drinken € 40,00
20-5-2007 inschrijfgeld time attack € 50,00
30-5-2007 twee aandrjfassen plus aanpassen daarvan € 370,00
31-5-2007 sponsoring le alpine € 500,00
8-6-2007 inschrijfgeld superraceweekend € 290,00
8-6-2007 benzine racevijf € 79,07
8-6-2007 eten en drinken circuit € 47,30
9-6-2007 eten en drinken circuit € 12,42
10-6-2007 eten en drinken circuit € 114,95
23-6-2007 inschrijfgeld zolder € 200,00
23-6-2007 diesel voor camper naar crcuit € 69,50
23-6-2007 benzine racevijf € 65,88
23-6-2007 eten en drinken circuit € 40,00
30-6-2007 sponsoring le alpine € 500,00
5-7-2007 assortiment schroeven voor racevijf € 84,18
6-7-2007 reserveonderdelen racevijf € 59,64
20-7-2007 gereedschap diverse doppen € 34,81
31-7-2007 sponsoring le alpine € 500,00




€ 9.600,00 € 4.456,68

€ 5.143,32
2007 is nog niet afgerond
komt revisie bak nog bij 1000
lexaan 300
nakijken motor 1000?
en nog wat kleine dingen
dus zal ongeveer op denk ik 8 a 9 k uitkomen

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 03 jan 2008, 11:57

Dure hobby dat racen ! Zal wel flink schelen als je een paar goede sponsors hebt.

Luco

Bericht door Luco » 03 jan 2008, 12:18

ja dat scheelt enorm
eerste seizoenen zijn het duurste omdat je elke keer weer gereedschap of iets anders nodig hebt/wilt hebben om het allemaal wat makkelijker te maken
maar ik denk dat je zonder teveel gekke dingen inderdaad wel aan een minimum van tussen de 8 en 12 k zit
dit jaar was wat goedkoper omdat ik vanwege gebroken aandrijfassen niet alles heb kunnen rijden
anders komt er zomaar nog een stje zlicks bij enzo

en dan heb ik olie/octaanbooster en diverse onderdelen tegen bodemprijzen of gratis
dus als je alles moet betalen moet je zeker op 10 k running kosten rekenen per seizoen
nu denk ik wel dat een e 30 wat goedkoper is ivm olie en bakolie en dergelijke

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 03 jan 2008, 12:33

luco hornsveld schreef:ja dat scheelt enorm
eerste seizoenen zijn het duurste omdat je elke keer weer gereedschap of iets anders nodig hebt/wilt hebben om het allemaal wat makkelijker te maken
maar ik denk dat je zonder teveel gekke dingen inderdaad wel aan een minimum van tussen de 8 en 12 k zit
dit jaar was wat goedkoper omdat ik vanwege gebroken aandrijfassen niet alles heb kunnen rijden
anders komt er zomaar nog een stje zlicks bij enzo

en dan heb ik olie/octaanbooster en diverse onderdelen tegen bodemprijzen of gratis
dus als je alles moet betalen moet je zeker op 10 k running kosten rekenen per seizoen
nu denk ik wel dat een e 30 wat goedkoper is ivm olie en bakolie en dergelijke
In wat voor cup rijd jij dan eigenlijk ?

Luco

Bericht door Luco » 03 jan 2008, 12:39

ik rij de sportklasse van de dnrt
dus op slicks, dat is al duurder dan de bandjes van de e30
bakolie elke wedstrijd, hoeft met e 30 ook niet
elke wedstrijd motorolie en filter
hoeft met e 30 denk ik ook niet

en onderdelen e 30 zijn wat goedkoper denk ik en je mag er niet teveel aan aanpseen dus over het geheel zal de e 30 cup wat goedkoper zijn dan de sportklasse of supersportklasse

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 03 jan 2008, 22:59

luco hornsveld schreef:ik rij de sportklasse van de dnrt
dus op slicks, dat is al duurder dan de bandjes van de e30
bakolie elke wedstrijd, hoeft met e 30 ook niet
elke wedstrijd motorolie en filter
hoeft met e 30 denk ik ook niet

en onderdelen e 30 zijn wat goedkoper denk ik en je mag er niet teveel aan aanpseen dus over het geheel zal de e 30 cup wat goedkoper zijn dan de sportklasse of supersportklasse
Leuk dat je hier alles neer hebt gezet, geeft mooi inzicht in de kosten, ook van de E30érs natuurlijk, met de bedragen voor de E30 Cup.

Nu nog niet realistisch voor mij, zal nog een aantal jaartjes hard werken zijn en dan lijkt me dat super. De licentie is er al :) de auto half :)

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 01 feb 2008, 12:28

Ben een tijdje afwezig geweest sorry :(
Ik heb nog er goed over nagedacht! Ik wil gewoon echt voor de fun meerijden het eerste jaar. Ik kan alles zelf of ik ken iemand die alles kan.
Alleen 1 probleem stalling. Hoe doen jullie dat?
En hoelang zou de e30 cup nog leven? Niet dat ik binnen 3 jaar naar een andere auto moet over stappen.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 01 feb 2008, 13:10

Denk dat de auto om de paar races wel wat mankeert?

Luco

Bericht door Luco » 01 feb 2008, 13:11

E 30 cup is erg populair en zal nog wel een tijdje blijven

Waar woon je, ivm stalling, er zijn bij ons in de buurt plekken genoeg waar je je auto kunt stallen

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 01 feb 2008, 13:39

Omgeving Gelderland!
Dat is het enigste wat me nog tegenhoud om te gaan bouwen.
Mag je ook met bijv een kms systeem rijden(zodat je launchcontrol heb)?

Luco

Bericht door Luco » 01 feb 2008, 13:40

Moet je het reglement ff opvragen
Ik weet wel stalling in andel ofzo
Maar omgeving tiel zijn toch ook vast wel stallingsmogelijkheden

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 01 feb 2008, 13:48

Ik ben er hard mee bezig. Maar ze zijn veel te duur (300 per maand) en sleutelen niet toegestaan.

Luco

Bericht door Luco » 01 feb 2008, 14:28

Zowwwwwwwwwwww dan
Hier 180 per jaar, alleen mag je dan ook niet sleutelen

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 01 feb 2008, 14:56

180 PERJAARRR!!! dat is echt niks :) Mooie 5 heb je! heb net even je topic door gelezen

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 feb 2008, 18:01

Wat een bedragen zeg, dat halen we hier in Den Haag Centrum nog niet eens.

Launch control? Leer eerst een starten zonder dat soort onzin. De kick zit er voor mij in om altijd sneller weg te zijn dan wie dan ook, puur op kunde, timing en een beetje geluk. En launch control bederft die pret.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 feb 2008, 08:45

Denk ook niet dat het toegestaan is qua regelement :lol:

Dan moet je al aan je motormanagment electronica frommelen en dat is direct afkeur als ze er achter komen denk ik.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 04 feb 2008, 11:11

Klopt, motormanagement moet standaard zijn.

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 06 feb 2008, 14:27

weten jullie toevalig nog een forum, waar meer informatie te halen is over de e 30 cup? Of miss een site?

Luco

Bericht door Luco » 06 feb 2008, 15:03

www.dnrt.nl
alleen is die al ff uit de lucht
ff mailtje sturen naar ria voor het reglement

ow morgen zijn ze weer online :D

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 06 feb 2008, 15:28

Ja wist dat ze offline waren en google leverd ook helemaal niks op.

Edit: Kan ik ook gewoon een bmw uit duitsland halen en zelf gewoon ombouwen iemand ervaring ermee? Komt er nog extra papier werkbij of niet? hij hoeft geen nl kenteken te krijgen :)

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 06 feb 2008, 16:15

Royke schreef:Ja wist dat ze offline waren en google leverd ook helemaal niks op.

Edit: Kan ik ook gewoon een bmw uit duitsland halen en zelf gewoon ombouwen iemand ervaring ermee? Komt er nog extra papier werkbij of niet? hij hoeft geen nl kenteken te krijgen :)
Als ze die in Duitsland afmelden hoef je er hier niets mee te doen. Importeren, bpm en al die ellende niet nodig.

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 06 feb 2008, 16:25

Kijk dat is nou handig! Alleen dan moet ik weer me E rijdbewijs halen :(
Hoeveel zou een 325 in duitsland moeten kosten ongeveer?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2008, 16:29

Kijk gewoon op de diverse occassion en race sites.
Ik heb een keer een nette circuitwaardige E30 320 gescoord voor 250 euro. Er staan raceklare E30 325-jes te koop voor tienvoudige.

Bepaal eerst je eigen budet (reken op minstens 10k) en ga dan op zoek naar een kant en klare of juist standaard E30 om op te bouwen. Voor die laatste zou ik rekenen op 1500 - 2500 euro aanschaf en 1000 euro voor nieuwe remmen, olie, filters, kleine reparaties, accu etc. En dan moet je nog beginnen met onderstel, velgen, banden, stoelen, gordels, Toyo R888, kooi etc. waar we het allemaal al over gehad hebben.

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 06 feb 2008, 16:41

Daar ben ik me van bewust. Het liefste zou ik een std e30 met kleine schade klassen deukjes kopen. Dan kan ik hem naar eigen wensen en eisen opbouwen en weet ik precies de staat van elk aangepast onderdeel.
dan maar een half jaar later racen als ik dan maar wel redelijk goed spul heb.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2008, 16:50

Een gedeukte E30 zal niet veel mogen kosten. Gewoon goed rondkijken en laag bieden. Wie weet heb je geluk.

Je hoeft niet per sé naar Duitsland, maar je hebt er wel meer keuze.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Hielke, smiley, Thomas H, vester86 en 1 gast