Vrijrijden 15 december

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 dec 2007, 18:23

Michel Huisman schreef:Was idd niet echt plezant.
Mijn (excuses voor de kwaliteit) foto's :
http://s195.photobucket.com/albums/z297 ... t15122007/
Tering hé, die Mr2 is echt heel erg in elkaar zeg. Rechts is achter de deur gewoon niets meer. Op de foto's is verder te zien dat het er echt heel druk is, veel auto's bij elkaar op het rechte stuk. Dat kan echt niet hoor. Ik vind dat de organisatie zijn verantwoording hier voor moet nemen, en er dan grenzen aan moet stellen. Dit vraagt om ongelukken, die er dus helaas dan vandaag ook zijn geweest.

Andre

Bericht door Andre » 15 dec 2007, 18:24

Dat krijg je met die 100 euro knakenbakken. Dat is iets waar ik altijd voor waarschuw voor onze circuitdagen.

Als je dat toelaat wordt het een zooitje. En is je circuitdag ten ziele.

Prodrive is ook gestopt met circuitdagen hierdoor. Echte liefhebbers met knap spul komen niet meer en je houdt een handjevol dwazen over. Die na 3 circuitdagen stoppen want of a auto is totallos of b geld is op.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 dec 2007, 18:26

[IMG:1010:758]http://i195.photobucket.com/albums/z297 ... G_0052.jpg[/img]

Heb ik vaker zien rijden tijdens Vrijrijden...Wat mij betreft mogen ze de bestuurder uitsluiten van deelname...

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 15 dec 2007, 18:31

Andre schreef:Dat krijg je met die 100 euro knakenbakken. Dat is iets waar ik altijd voor waarschuw voor onze circuitdagen.

Als je dat toelaat wordt het een zooitje. En is je circuitdag ten ziele.

Prodrive is ook gestopt met circuitdagen hierdoor. Echte liefhebbers met knap spul komen niet meer en je houdt een handjevol dwazen over. Die na 3 circuitdagen stoppen want of a auto is totallos of b geld is op.
Ik rij ook in een knakenbak maar ik weet wel van mezelf wat ik wel/niet kan. Het ligt niet aan de knakenbakken maar aan de personen die achter het stuur zitten. Overigens heb ik ook genoeg mongolen in "normale" auto's gezien.

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 15 dec 2007, 18:54

Ik zie het al, mij zien ze daar niet. :? Wel op de DF circuitdagen natuurlijk. :D

Maik

Bericht door Maik » 15 dec 2007, 18:58

Ben het helemaal met je eens Gerard!

Droevige verhalen allemaal...

@iko

Bericht door @iko » 15 dec 2007, 19:17

Het klinkt allemaal nogal triest.

Vreemd, ik ben de afgelopen maanden 3x naar vrijrijden geweest en het is me alle 3x goed bevallen. Ik heb niet veel schades gezien. (al moet ik wel toegeven dat ik 1x in mijn spiegel een gast zag die bij het inhalen/aanremmen voor de tarzan in de rondte ging, waarbij ik blij was dat ik niet 50 meter verder naar achteren reed)

Vandaag was ik er niet bij.

Zijn er mensen die positievere ervaringen hadden vandaag?
Laatst gewijzigd door @iko op 15 dec 2007, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 15 dec 2007, 19:23

vandaag is dat uitgesloten :) was gewoon te druk Aiko. Maar ik heb voorheen ook alleen maar positieve ervaringen gehad met vrijrijden, maar toen hadden de "petjes" het nog niet helemaal uitgevonden :lol:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 15 dec 2007, 19:41

denk dat het druk was vanwege EN de laatste keer van dit jaar, meerdere clubs aanwezig hierdoor. EN de weersvoorspelling was gewoon super.

Ik had daarom ook de manta meegenomen. Met de BMW was ik zeker niet gegaan. Soms moest ik ook driedubbeldik op het rechte stuk inhalen. Snelheidsverschil is gewoon te groot met de andere auto's en die hebben onderling allemaal strijd met elkaar en spiegelen ho maar.

Was vaak bezig om zo veel mogelijk afstand te creeren tussen mij en de mensen die achter mij reden. Kreeg al hartverlammingen als ik moest aanremmen voor Tarzan of Audi S. Zie ik weer een auto achter mij met blokkerende remmen, nou dan weet ik genoeg...

Merk ook dat veel mensen mij proberen bij te houden met een auto die simpelweg langzamer is, daardoor nemen ze te veel risico's en gaat het vroeg of laat een keer fout.....

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 15 dec 2007, 19:42

Ik heb vandaag ook gereden op CPZ en sluit me helemaal aan bij de eerdere reacties. Was om ca. half 9 op het circuit. Toen in Mickey's al lange rijen. Toen ik eindelijk aan de beurt was, begon net de eerste Toersessie. Besloten om toen alleen de 2e en 3e toersessie te pakken.

De twee was nog een soort van "rustig"..... Her en der wat gekke bewegingen om me heen, maar goed spiegelen, even richting aangeven en de deur wagenwijd openzetten scheelt een hoop. Dan heb je nog gele Golf's 3 GTI die met een wieltje in de lucht bijna de grindbak in denderen, maar dat was hun probleem.

De toersessie van 10:40 was echt al een drama. Het begint al dat in de pitstraat in de opstelrijen er 2 Civic Type Tupperware hun motor warmdraaien door hem even stevig in de begrenzer te knallen :? En als er al zulke opgefokte apen tussen zitten, kun je op problemen wachten.

Al vrij snel een lang en heftig oliespoor vanaf opgaan Hunserug tot aan het Scheivlak en een kokende 5-serie rond de BZN. Een ronde Civic tot aan z'n assen in het grind in het Scheivlak :x Zo, dat zal 'm leren....... :wink: Een E30 en 944 die voor m'n neus de mist in gaan.... Al met al redelijk avontuurlijk.... :wink: Na de rode vlag helemaal achteraan gelukkig nog een paar lekkere rondjes kunnen draaien....

Verslag van het rijden op zich:

Het was m'n eerste keer CPZ dus best wel benieuwd. Na 22 jaar overal langs de baan gezeten te hebben, er nu toch een keertje op. Eerste toersessie was redelijk waardeloos. Door alle drukte en moeten wijken van de lijn, geen ritme en geen vloeiende lijnen. Na de rode vlag in de volgende toersessie, achteraan de rij, ging ineens het licht aan :D Ging stukken beter en makkelijker. Kreeg de lijnen veel beter voor elkaar en ging ineens stukker harder door alleen maar wat verder buiten blijven, meer binnen - buiten rijden en later insturen. Wereld van verschil zonder dat ik meer input gaf, liet de auto lekker het werk doen. Bos Uit ging uiteindelijk van 150 naar 170 op het rechte eind alleen door een veel nettere exit (veel meer buiten blijven) Ging toen ook zelf echt inhalen, terwijl ik daarvoor vooral voorbij gereden werd. Eerst een Corsa A Gsi, toen een witte Manta en een groene 944 op semi's. Die laatste vond dat niet zo grappig dat ie door een Compact werd ingehaald. Einde Scheivlak moest hij er met een "do or die" actie weer langs, waardoor hij prompt spinde..... :) Kon nog mooi aanhalen bij een groepje 944's toen de sessie eindigde.

Vind het echt een leuke baan. Hunserug naar Scheivlak en Gerlach zijn m'n veruit favoriete stukken. Heb ook echt weer eens genoten van m'n 318ti. Ontspannen erheen, lekker rondjes draaien en ontspannen weer naar huis. Remmen houden niet over, daar moeten we echt wat aan doen, maar ik heb echt zitten genieten... 8)

Vrij rijden zal ik niet zo gauw meer doen. Is me iets teveel "Destruction Derby", maar bij een DF dag Zandvoort 2008 ben ik zeker bij. Was gaaf. 8)

Metchu

Bericht door Metchu » 15 dec 2007, 19:54

[img:1600:1200]http://www.xs4all.nl/%7Eqltruong/Temp/Z ... Crash0.jpg[/img]

links staat me oude bmw :lol: (en van sander s. en van hugo en van knot :P hahahahaha)

overal lees je trouwens dezelfde klachten, op mr2 forum, op civic forum op em en noem maar op!

De bestuurder van de MR2 is onder narcose gehouden om erger letsel te voorkomen, daarna afgevoerd per traumaheli. Huidige toestand onbekend.

nog een quote van ander forum:
wat betreft het ongeluk heb ik gehoord dat er een rode vlag gezwaaid werd en dat de iedereen rustiger reed.. behalve de bmw die zich met een noodvaart achterin de MR2 heeft geboord..
maw de df slet heeft een nieuwe onoplettende eigenaar? :roll:
Laatst gewijzigd door Metchu op 15 dec 2007, 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 15 dec 2007, 20:00

heeft een flink duekje opgelopen dan...
Is dat nou een brava in het midden? (hielkee..... :lol: )

Metchu

Bericht door Metchu » 15 dec 2007, 20:10

En de zwarte eg6 is ook total van een maatje van mij. Hij haalde het net met remmen voor de mr2 maar achterop knapde een zwarte bmw op hem in dus was gesandwiched...
[img:800:600]http://rz.game-server.cc/rick/Zandvoort ... 007385.jpg[/img]

[img:800:600]http://rz.game-server.cc/rick/Zandvoort ... 007386.jpg[/img]

[img:800:600]http://rz.game-server.cc/rick/Zandvoort ... 007387.jpg[/img]

HSR

Bericht door HSR » 15 dec 2007, 20:14

welk stukje van het circuit is dat waar het ongeluk is gebeurd?

Metchu

Bericht door Metchu » 15 dec 2007, 20:15

Heuvel, scheivlak ...

Hielke

Bericht door Hielke » 15 dec 2007, 20:29

Jelmer850i schreef:heeft een flink duekje opgelopen dan...
Is dat nou een brava in het midden? (hielkee..... :lol: )
Nee dus, met een Bravo was de bestuurder in een vloeiende stijl om die Mr2 heengereden :lol:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 15 dec 2007, 20:50

Was een honda zie ik net, ach who cares :lol:

Metchu

Bericht door Metchu » 15 dec 2007, 21:05

Nandor schreef:
Ben benieuwd naar de foto's van Thom. Die heeft een paar van die schumachers in wording vastgelegd.

Nan.

ben ik ook benieuwd naar :roll:

RobS

Bericht door RobS » 15 dec 2007, 21:10

Dit was voor de mij de laatste keer vrij rijden, voor de rest is eigenlijk alles al gezegd, veel te druk, teveel wagens per sessie op de baan, op cruciale plekken geen marshals.

@ Elmar, ik moest echt gruwelijk hard naar de wc na het handje schudden, daarna heb ik je door alle drukte niet meer gezien :oops:

VLA

Bericht door VLA » 15 dec 2007, 21:13

Jelmer850i schreef:Was een honda zie ik net, ach who cares :lol:
Die bmw's zorgde anders voor de grootste ergernis.. met hun uitbrekende kontjes in elke bocht...

Wel erg jammer dat dat vrijrijden zo verpest word door die aso's. Hopelijk ontdekken ze DF niet.

Ik hoorde dat er op een gegeven moment 75 autos tegelijk op de baan waren, en daarvan was het grootste gedeelte zeer onervaren.

Ik heb nog wel een leuk filmpje gemaakt waarop je ziet hoe een aso BMW rijder de baan onveilig maakt. Zal het snel posten.

allen

Bericht door allen » 15 dec 2007, 21:16

Zal me toch wel twee keer bedenken voor ik hier aan mee doe. Geen briefing vooraf is imho gewoon niet goed. Er komen iedere keer toch wel mensen voor het eerst meedoen. Even een simpele uitleg van de vlaggen en de regels plus een waarschuwing voor het wegsturen bij lomp gedrag lijkt me het minste wat een organisatie kan doen.

RobS

Bericht door RobS » 15 dec 2007, 21:19

VLA schreef:
Jelmer850i schreef:Was een honda zie ik net, ach who cares :lol:
Die bmw's zorgde anders voor de grootste ergernis.. met hun uitbrekende kontjes in elke bocht...

Wel erg jammer dat dat vrijrijden zo verpest word door die aso's. Hopelijk ontdekken ze DF niet.

Ik hoorde dat er op een gegeven moment 75 autos tegelijk op de baan waren, en daarvan was het grootste gedeelte zeer onervaren.

Ik heb nog wel een leuk filmpje gemaakt waarop je ziet hoe een aso BMW rijder de baan onveilig maakt. Zal het snel posten.
Ik ben na m'n dramasessie weer naar huis gegaan, de volgende keer mag je zeker mee rijden ;) ik zal je ook ff m'n nieuwe telefoonnummer pm'n.

Ik zal zo even een compilatie maken van wat ik allemaal ben tegen gekomen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 15 dec 2007, 21:38

mag je altijd op zandvoort rijden of heb je een circuitlicentie nodig?
Voor zover ik weet mag je altijd op zandvoort rijden, dan zou ik als ik in het bestuur zat dit snel limiteren, dat een circuitlicentie verplicht is!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 dec 2007, 21:46

Knap staaltje kansloos straatracertjes...heel simpel gewoon dom volk die ook lekker gaan 'racen'

Vorige keer met DF is gewoon goed bevallen respect voor elkaar en klaar.....

GTRene

Bericht door GTRene » 15 dec 2007, 21:53

zow, wat een schade's voor vrij rijden...

en het is toch zo, elke schade hoe dan ook, of iemand nou bij jou inknald ofdat jij ergens tegen aan knalt of iemand ramt jou van de baan, het altijd eigen risico is toch? je kan nooit iemand verantwoordelijk stellen toch?
die jongens zijn dus hun auto kwijt...afgeschreven :?

Plaats reactie