Tering hé, die Mr2 is echt heel erg in elkaar zeg. Rechts is achter de deur gewoon niets meer. Op de foto's is verder te zien dat het er echt heel druk is, veel auto's bij elkaar op het rechte stuk. Dat kan echt niet hoor. Ik vind dat de organisatie zijn verantwoording hier voor moet nemen, en er dan grenzen aan moet stellen. Dit vraagt om ongelukken, die er dus helaas dan vandaag ook zijn geweest.Michel Huisman schreef:Was idd niet echt plezant.
Mijn (excuses voor de kwaliteit) foto's :
http://s195.photobucket.com/albums/z297 ... t15122007/
Vrijrijden 15 december
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Dat krijg je met die 100 euro knakenbakken. Dat is iets waar ik altijd voor waarschuw voor onze circuitdagen.
Als je dat toelaat wordt het een zooitje. En is je circuitdag ten ziele.
Prodrive is ook gestopt met circuitdagen hierdoor. Echte liefhebbers met knap spul komen niet meer en je houdt een handjevol dwazen over. Die na 3 circuitdagen stoppen want of a auto is totallos of b geld is op.
Als je dat toelaat wordt het een zooitje. En is je circuitdag ten ziele.
Prodrive is ook gestopt met circuitdagen hierdoor. Echte liefhebbers met knap spul komen niet meer en je houdt een handjevol dwazen over. Die na 3 circuitdagen stoppen want of a auto is totallos of b geld is op.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
[IMG:1010:758]http://i195.photobucket.com/albums/z297 ... G_0052.jpg[/img]
Heb ik vaker zien rijden tijdens Vrijrijden...Wat mij betreft mogen ze de bestuurder uitsluiten van deelname...
Heb ik vaker zien rijden tijdens Vrijrijden...Wat mij betreft mogen ze de bestuurder uitsluiten van deelname...
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Ik rij ook in een knakenbak maar ik weet wel van mezelf wat ik wel/niet kan. Het ligt niet aan de knakenbakken maar aan de personen die achter het stuur zitten. Overigens heb ik ook genoeg mongolen in "normale" auto's gezien.Andre schreef:Dat krijg je met die 100 euro knakenbakken. Dat is iets waar ik altijd voor waarschuw voor onze circuitdagen.
Als je dat toelaat wordt het een zooitje. En is je circuitdag ten ziele.
Prodrive is ook gestopt met circuitdagen hierdoor. Echte liefhebbers met knap spul komen niet meer en je houdt een handjevol dwazen over. Die na 3 circuitdagen stoppen want of a auto is totallos of b geld is op.
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Het klinkt allemaal nogal triest.
Vreemd, ik ben de afgelopen maanden 3x naar vrijrijden geweest en het is me alle 3x goed bevallen. Ik heb niet veel schades gezien. (al moet ik wel toegeven dat ik 1x in mijn spiegel een gast zag die bij het inhalen/aanremmen voor de tarzan in de rondte ging, waarbij ik blij was dat ik niet 50 meter verder naar achteren reed)
Vandaag was ik er niet bij.
Zijn er mensen die positievere ervaringen hadden vandaag?
Vreemd, ik ben de afgelopen maanden 3x naar vrijrijden geweest en het is me alle 3x goed bevallen. Ik heb niet veel schades gezien. (al moet ik wel toegeven dat ik 1x in mijn spiegel een gast zag die bij het inhalen/aanremmen voor de tarzan in de rondte ging, waarbij ik blij was dat ik niet 50 meter verder naar achteren reed)
Vandaag was ik er niet bij.
Zijn er mensen die positievere ervaringen hadden vandaag?
Laatst gewijzigd door @iko op 15 dec 2007, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
denk dat het druk was vanwege EN de laatste keer van dit jaar, meerdere clubs aanwezig hierdoor. EN de weersvoorspelling was gewoon super.
Ik had daarom ook de manta meegenomen. Met de BMW was ik zeker niet gegaan. Soms moest ik ook driedubbeldik op het rechte stuk inhalen. Snelheidsverschil is gewoon te groot met de andere auto's en die hebben onderling allemaal strijd met elkaar en spiegelen ho maar.
Was vaak bezig om zo veel mogelijk afstand te creeren tussen mij en de mensen die achter mij reden. Kreeg al hartverlammingen als ik moest aanremmen voor Tarzan of Audi S. Zie ik weer een auto achter mij met blokkerende remmen, nou dan weet ik genoeg...
Merk ook dat veel mensen mij proberen bij te houden met een auto die simpelweg langzamer is, daardoor nemen ze te veel risico's en gaat het vroeg of laat een keer fout.....
Ik had daarom ook de manta meegenomen. Met de BMW was ik zeker niet gegaan. Soms moest ik ook driedubbeldik op het rechte stuk inhalen. Snelheidsverschil is gewoon te groot met de andere auto's en die hebben onderling allemaal strijd met elkaar en spiegelen ho maar.
Was vaak bezig om zo veel mogelijk afstand te creeren tussen mij en de mensen die achter mij reden. Kreeg al hartverlammingen als ik moest aanremmen voor Tarzan of Audi S. Zie ik weer een auto achter mij met blokkerende remmen, nou dan weet ik genoeg...
Merk ook dat veel mensen mij proberen bij te houden met een auto die simpelweg langzamer is, daardoor nemen ze te veel risico's en gaat het vroeg of laat een keer fout.....
-
OnlineTi-Tourist (Erik)
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
- Locatie: 0348
Ik heb vandaag ook gereden op CPZ en sluit me helemaal aan bij de eerdere reacties. Was om ca. half 9 op het circuit. Toen in Mickey's al lange rijen. Toen ik eindelijk aan de beurt was, begon net de eerste Toersessie. Besloten om toen alleen de 2e en 3e toersessie te pakken.
De twee was nog een soort van "rustig"..... Her en der wat gekke bewegingen om me heen, maar goed spiegelen, even richting aangeven en de deur wagenwijd openzetten scheelt een hoop. Dan heb je nog gele Golf's 3 GTI die met een wieltje in de lucht bijna de grindbak in denderen, maar dat was hun probleem.
De toersessie van 10:40 was echt al een drama. Het begint al dat in de pitstraat in de opstelrijen er 2 Civic Type Tupperware hun motor warmdraaien door hem even stevig in de begrenzer te knallen
En als er al zulke opgefokte apen tussen zitten, kun je op problemen wachten.
Al vrij snel een lang en heftig oliespoor vanaf opgaan Hunserug tot aan het Scheivlak en een kokende 5-serie rond de BZN. Een ronde Civic tot aan z'n assen in het grind in het Scheivlak
Zo, dat zal 'm leren.......
Een E30 en 944 die voor m'n neus de mist in gaan.... Al met al redelijk avontuurlijk....
Na de rode vlag helemaal achteraan gelukkig nog een paar lekkere rondjes kunnen draaien....
___________________________________________________________
Verslag van het rijden op zich:
Het was m'n eerste keer CPZ dus best wel benieuwd. Na 22 jaar overal langs de baan gezeten te hebben, er nu toch een keertje op. Eerste toersessie was redelijk waardeloos. Door alle drukte en moeten wijken van de lijn, geen ritme en geen vloeiende lijnen. Na de rode vlag in de volgende toersessie, achteraan de rij, ging ineens het licht aan
Ging stukken beter en makkelijker. Kreeg de lijnen veel beter voor elkaar en ging ineens stukker harder door alleen maar wat verder buiten blijven, meer binnen - buiten rijden en later insturen. Wereld van verschil zonder dat ik meer input gaf, liet de auto lekker het werk doen. Bos Uit ging uiteindelijk van 150 naar 170 op het rechte eind alleen door een veel nettere exit (veel meer buiten blijven) Ging toen ook zelf echt inhalen, terwijl ik daarvoor vooral voorbij gereden werd. Eerst een Corsa A Gsi, toen een witte Manta en een groene 944 op semi's. Die laatste vond dat niet zo grappig dat ie door een Compact werd ingehaald. Einde Scheivlak moest hij er met een "do or die" actie weer langs, waardoor hij prompt spinde.....
Kon nog mooi aanhalen bij een groepje 944's toen de sessie eindigde.
Vind het echt een leuke baan. Hunserug naar Scheivlak en Gerlach zijn m'n veruit favoriete stukken. Heb ook echt weer eens genoten van m'n 318ti. Ontspannen erheen, lekker rondjes draaien en ontspannen weer naar huis. Remmen houden niet over, daar moeten we echt wat aan doen, maar ik heb echt zitten genieten... 8)
Vrij rijden zal ik niet zo gauw meer doen. Is me iets teveel "Destruction Derby", maar bij een DF dag Zandvoort 2008 ben ik zeker bij. Was gaaf. 8)
De twee was nog een soort van "rustig"..... Her en der wat gekke bewegingen om me heen, maar goed spiegelen, even richting aangeven en de deur wagenwijd openzetten scheelt een hoop. Dan heb je nog gele Golf's 3 GTI die met een wieltje in de lucht bijna de grindbak in denderen, maar dat was hun probleem.
De toersessie van 10:40 was echt al een drama. Het begint al dat in de pitstraat in de opstelrijen er 2 Civic Type Tupperware hun motor warmdraaien door hem even stevig in de begrenzer te knallen

Al vrij snel een lang en heftig oliespoor vanaf opgaan Hunserug tot aan het Scheivlak en een kokende 5-serie rond de BZN. Een ronde Civic tot aan z'n assen in het grind in het Scheivlak



___________________________________________________________
Verslag van het rijden op zich:
Het was m'n eerste keer CPZ dus best wel benieuwd. Na 22 jaar overal langs de baan gezeten te hebben, er nu toch een keertje op. Eerste toersessie was redelijk waardeloos. Door alle drukte en moeten wijken van de lijn, geen ritme en geen vloeiende lijnen. Na de rode vlag in de volgende toersessie, achteraan de rij, ging ineens het licht aan


Vind het echt een leuke baan. Hunserug naar Scheivlak en Gerlach zijn m'n veruit favoriete stukken. Heb ook echt weer eens genoten van m'n 318ti. Ontspannen erheen, lekker rondjes draaien en ontspannen weer naar huis. Remmen houden niet over, daar moeten we echt wat aan doen, maar ik heb echt zitten genieten... 8)
Vrij rijden zal ik niet zo gauw meer doen. Is me iets teveel "Destruction Derby", maar bij een DF dag Zandvoort 2008 ben ik zeker bij. Was gaaf. 8)
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
[img:1600:1200]http://www.xs4all.nl/%7Eqltruong/Temp/Z ... Crash0.jpg[/img]
links staat me oude bmw
(en van sander s. en van hugo en van knot
hahahahaha)
overal lees je trouwens dezelfde klachten, op mr2 forum, op civic forum op em en noem maar op!
nog een quote van ander forum:
links staat me oude bmw


overal lees je trouwens dezelfde klachten, op mr2 forum, op civic forum op em en noem maar op!
De bestuurder van de MR2 is onder narcose gehouden om erger letsel te voorkomen, daarna afgevoerd per traumaheli. Huidige toestand onbekend.
nog een quote van ander forum:
maw de df slet heeft een nieuwe onoplettende eigenaar?wat betreft het ongeluk heb ik gehoord dat er een rode vlag gezwaaid werd en dat de iedereen rustiger reed.. behalve de bmw die zich met een noodvaart achterin de MR2 heeft geboord..

Laatst gewijzigd door Metchu op 15 dec 2007, 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
[img:800:600]http://rz.game-server.cc/rick/Zandvoort ... 007385.jpg[/img]En de zwarte eg6 is ook total van een maatje van mij. Hij haalde het net met remmen voor de mr2 maar achterop knapde een zwarte bmw op hem in dus was gesandwiched...
[img:800:600]http://rz.game-server.cc/rick/Zandvoort ... 007386.jpg[/img]
[img:800:600]http://rz.game-server.cc/rick/Zandvoort ... 007387.jpg[/img]
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Dit was voor de mij de laatste keer vrij rijden, voor de rest is eigenlijk alles al gezegd, veel te druk, teveel wagens per sessie op de baan, op cruciale plekken geen marshals.
@ Elmar, ik moest echt gruwelijk hard naar de wc na het handje schudden, daarna heb ik je door alle drukte niet meer gezien
@ Elmar, ik moest echt gruwelijk hard naar de wc na het handje schudden, daarna heb ik je door alle drukte niet meer gezien

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Die bmw's zorgde anders voor de grootste ergernis.. met hun uitbrekende kontjes in elke bocht...Jelmer850i schreef:Was een honda zie ik net, ach who cares
Wel erg jammer dat dat vrijrijden zo verpest word door die aso's. Hopelijk ontdekken ze DF niet.
Ik hoorde dat er op een gegeven moment 75 autos tegelijk op de baan waren, en daarvan was het grootste gedeelte zeer onervaren.
Ik heb nog wel een leuk filmpje gemaakt waarop je ziet hoe een aso BMW rijder de baan onveilig maakt. Zal het snel posten.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Zal me toch wel twee keer bedenken voor ik hier aan mee doe. Geen briefing vooraf is imho gewoon niet goed. Er komen iedere keer toch wel mensen voor het eerst meedoen. Even een simpele uitleg van de vlaggen en de regels plus een waarschuwing voor het wegsturen bij lomp gedrag lijkt me het minste wat een organisatie kan doen.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Ik ben na m'n dramasessie weer naar huis gegaan, de volgende keer mag je zeker mee rijdenVLA schreef:Die bmw's zorgde anders voor de grootste ergernis.. met hun uitbrekende kontjes in elke bocht...Jelmer850i schreef:Was een honda zie ik net, ach who cares
Wel erg jammer dat dat vrijrijden zo verpest word door die aso's. Hopelijk ontdekken ze DF niet.
Ik hoorde dat er op een gegeven moment 75 autos tegelijk op de baan waren, en daarvan was het grootste gedeelte zeer onervaren.
Ik heb nog wel een leuk filmpje gemaakt waarop je ziet hoe een aso BMW rijder de baan onveilig maakt. Zal het snel posten.

Ik zal zo even een compilatie maken van wat ik allemaal ben tegen gekomen.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
zow, wat een schade's voor vrij rijden...
en het is toch zo, elke schade hoe dan ook, of iemand nou bij jou inknald ofdat jij ergens tegen aan knalt of iemand ramt jou van de baan, het altijd eigen risico is toch? je kan nooit iemand verantwoordelijk stellen toch?
die jongens zijn dus hun auto kwijt...afgeschreven
en het is toch zo, elke schade hoe dan ook, of iemand nou bij jou inknald ofdat jij ergens tegen aan knalt of iemand ramt jou van de baan, het altijd eigen risico is toch? je kan nooit iemand verantwoordelijk stellen toch?
die jongens zijn dus hun auto kwijt...afgeschreven

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten