forum b*llsh*t

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Frits

Bericht door Frits » 16 nov 2007, 14:46

Ik gebruik die dikke bol achter je grote teen om op de rem te duwen. Tijdens het remmen, draai ik mijn voet, en duw dan met de hiel effe op de gaspedaal.

Er zijn ook mensen die het totaal anders doen, namelijk met de hiel op de rem duwen, en met het voorste stuk van de voet op de gas duwen, maar dat lijkt me veel moeilijker. Bovendien denk ik dat het gemakkelijker is om de remkracht constant te houden als je het voorste stuk van de voet gebruikt om te remmen.

Hoe werkt dat: tijdens het remmen, ga je terugschakelen. Wanneer je koppeling ingeduwd is, geef je met je hiel kort gas (op dat moment heb je dus even de 3 pedalen tegelijk ingeduwd), zodat je toerental omhoog gaat, en overeenkomt met het toerental dat je nodig hebt in de lagere versnelling (je was aan het terugschakelen, remember), aan je huidige snelheid. Als je toerental juist is, kan je vrij brutaal je koppeling loslaten, zonder dat je een schok voelt (dus zonder dat de auto in onbalans geraakt).

Sander S.

Bericht door Sander S. » 16 nov 2007, 14:49

Zo doe ik het ook Frits.

Als je het altijd doet op de openbare weg gaat het vanzelf steeds beter en word het inderdaad een soort van tweede natuur.

hard op de rem, even een tik op het gaspedaal en terugschakelen. Vind het leuk om te doen en ook enigzins belangrijk.

Een lichte RWD (320i Tracktool) shift-locked behoorlijk snel. In een E36 merk je het al veel minder.

Bort

Bericht door Bort » 16 nov 2007, 14:55

Ik doe het ook zoals Frits.

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 16 nov 2007, 15:01

Toch maar eens af en toe proberen te oefenen. :D

kris

Bericht door kris » 16 nov 2007, 15:18

mmm

@dennis, wel wa flauw van op het ene forum te lopen zeuren over het andere forum...

verder met hielke eens, toen ik het las, vond ik het toch wel wat betuttelend, maar ja wie ben ik...

en trouwens hielke, url van de daihatsu cuore forum??

verder ben ik van mening dat na "bedprestaties" het de "rijdersprestaties" een van de topics zijn waarin mannen het meest overdrijven

and on that bombshell... :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 16 nov 2007, 16:24

Beetje flauw inderdaad :)

Ik heb ook moeite met heel and toe ... waar ligt dit aan?

[img:462:407]http://www.wholehorsetrim.com/Migrated%20HeelPOWB.JPG[/img]

Hielke

Bericht door Hielke » 16 nov 2007, 16:39

Macboy schreef:Beetje flauw inderdaad :)

:lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 16 nov 2007, 16:53

Hielke schreef:
Macboy schreef:Beetje flauw inderdaad :)

:lol:
Macboy, jij kunt onder het rijden je voeten niet zien :lol: :lol:

Michel

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 16 nov 2007, 17:07

@ Kris

ik loop niet te zeuren, ik post gewoon onzin wat ergens anders verteld wordt. Wordt volgens mij overal gedaan, als jij daar moeite mee hebt PM je me maar...

Waar het op neer komt is dat ik me erg vergist heb daar, natuurlijk op uitzonderingen na.
Kijk ook maar eens in het "warmrijden" topic, maar daar ga ik maar wijselijk over zwijgen voor er nog andere ricers naar hier komen en zeuren over 18" velgen die te klein zijn...

Mijn irritatiegraad begint weer te stijgen, laat D-F op zijn minst in zijn serieuze (soms dan toch :wink: ) waarde...

Ik merk al dat ik beter niets had gereply'ed daar, de essentie van de zaak wordt verdraait en de feiten gemanipuleerd...

RVV

Bericht door RVV » 16 nov 2007, 17:10

kris schreef:mmm

@dennis, wel wa flauw van op het ene forum te lopen zeuren over het andere forum...

verder met hielke eens, toen ik het las, vond ik het toch wel wat betuttelend, maar ja wie ben ik...

en trouwens hielke, url van de daihatsu cuore forum??

verder ben ik van mening dat na "bedprestaties" het de "rijdersprestaties" een van de topics zijn waarin mannen het meest overdrijven

and on that bombshell... :lol:
Snap je punt Kris, maar Dennis noemt niet het forum met naam en toenaam, netzo min als de posters daar.

Persoonlijk heb ik geen flauw idee over welk forum het gaat ? Boeit me verder ook niet zo. Zolang forum overschreidende rellen niet niet van toepassing zijn.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 16 nov 2007, 17:21

anyway, om heel dit circus te doen stoppen heb ik mijn verstand gebruikt en tegen mijn testosteron gezegd dat het zijn bek moet houden :wink:
I'am with Loe, ik ben het gekibbel hennig beu over dingen die verkeerd geïnterpreteerd worden.(Waar ik natuurlijk zelf ook schuld aan heb)
In ieder geval gebied de beleefdheid het mij om me te excuseren tegenover mensen die ik eventueel beledigd zou hebben.
Ik verdedig mijn standpunten soms iets te hardnekkig
In ieder geval blijf ik bij mijn standpunt dat Heel-toe NIET johnny is maar de levensduur van je wagen bevordert en vooral bij een nat en glad wegdek gewoon veiliger is.

Dan, nilz sorry voor het AN maar om eerlijk te zijn kan ik op geen andere manier zinnen formuleren. Dit heeft totaal niets te maken met uit de hoogte te doen oid.

Ik ga nu iig een toer doen met de S54 machine, SMG in S5, DSC af, BMW hifi soundsystem op vol-max, 50-cent vs justin door de speakers met mijn plastic tuned e60 M5 wannabe versnellingspook incl neonlampkes maar wel vol heel-toe'end...
Bovendien blèèèrt de M3 harder als een civic en is het chick magnet gehalte hoger dan een CLK cabrio. De lijn tussen tuner en racer is dus dunner als we denken ?
Dus maw alles (hopelijk) terug pijs en vree en help die kerel nu eens hoe dat hij moet heel-toe'en

HSR

Bericht door HSR » 16 nov 2007, 17:40

Dennis Schroyen schreef:
Ik ga nu iig een toer doen met de S54 machine, SMG in S5, DSC af, BMW hifi soundsystem op vol-max, 50-cent vs justin door de speakers met mijn plastic tuned e60 M5 wannabe versnellingspook incl neonlampkes maar wel vol heel-toe'end...
Bovendien blèèèrt de M3 harder als een civic en is het chick magnet gehalte hoger dan een CLK cabrio. De lijn tussen tuner en racer is dus dunner als we denken ?
Dus maw alles (hopelijk) terug pijs en vree en help die kerel nu eens hoe dat hij moet heel-toe'en

HAHAHAHAHHHA Ouwe rijstert die je er bent :D

Hielke

Bericht door Hielke » 16 nov 2007, 18:04

Ik begrijp dat dit niet op het Daihatsu Cuore forum stond?

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 16 nov 2007, 18:23

Nope,

Cuore is soooooo 1990's...
Justy is meer mijn ding

Rijsten is leuk, rijsten is fijn zolang er maar lekkere wijven bij zijn!

:wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 16 nov 2007, 18:36

correct me If I'm wrong ..

Maar jij hebt met je SMG toch geen zak aan heel & toe ??

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 nov 2007, 18:42

Sander Spoolder schreef:correct me If I'm wrong ..

Maar jij hebt met je SMG toch geen zak aan heel & toe ??
Eerder aan een cameltoe. Misschien ging 't daar stiekum wel over.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 16 nov 2007, 18:45

hahahaha Lol @ robin :lol:

De SMG reageert niet altijd met tussengas bij het terugschakelen. Mijn ervaring is dat als je de bak een beetje helpt met een dot tussengas schakelt hij nog mooier terug.

Of mss zit het tussen mijn oren :lol:

kris

Bericht door kris » 16 nov 2007, 19:27

Hielke schreef:Ik begrijp dat dit niet op het Daihatsu Cuore forum stond?
laat m'n forum er nou toch is buiten 8)

dennis, gewoon laten voor wa het is :)

sommigen houden meer van plastik en woofers dan van rijden...

Plaats reactie