forum b*llsh*t
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
Ik gebruik die dikke bol achter je grote teen om op de rem te duwen. Tijdens het remmen, draai ik mijn voet, en duw dan met de hiel effe op de gaspedaal.
Er zijn ook mensen die het totaal anders doen, namelijk met de hiel op de rem duwen, en met het voorste stuk van de voet op de gas duwen, maar dat lijkt me veel moeilijker. Bovendien denk ik dat het gemakkelijker is om de remkracht constant te houden als je het voorste stuk van de voet gebruikt om te remmen.
Hoe werkt dat: tijdens het remmen, ga je terugschakelen. Wanneer je koppeling ingeduwd is, geef je met je hiel kort gas (op dat moment heb je dus even de 3 pedalen tegelijk ingeduwd), zodat je toerental omhoog gaat, en overeenkomt met het toerental dat je nodig hebt in de lagere versnelling (je was aan het terugschakelen, remember), aan je huidige snelheid. Als je toerental juist is, kan je vrij brutaal je koppeling loslaten, zonder dat je een schok voelt (dus zonder dat de auto in onbalans geraakt).
Er zijn ook mensen die het totaal anders doen, namelijk met de hiel op de rem duwen, en met het voorste stuk van de voet op de gas duwen, maar dat lijkt me veel moeilijker. Bovendien denk ik dat het gemakkelijker is om de remkracht constant te houden als je het voorste stuk van de voet gebruikt om te remmen.
Hoe werkt dat: tijdens het remmen, ga je terugschakelen. Wanneer je koppeling ingeduwd is, geef je met je hiel kort gas (op dat moment heb je dus even de 3 pedalen tegelijk ingeduwd), zodat je toerental omhoog gaat, en overeenkomt met het toerental dat je nodig hebt in de lagere versnelling (je was aan het terugschakelen, remember), aan je huidige snelheid. Als je toerental juist is, kan je vrij brutaal je koppeling loslaten, zonder dat je een schok voelt (dus zonder dat de auto in onbalans geraakt).
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Zo doe ik het ook Frits.
Als je het altijd doet op de openbare weg gaat het vanzelf steeds beter en word het inderdaad een soort van tweede natuur.
hard op de rem, even een tik op het gaspedaal en terugschakelen. Vind het leuk om te doen en ook enigzins belangrijk.
Een lichte RWD (320i Tracktool) shift-locked behoorlijk snel. In een E36 merk je het al veel minder.
Als je het altijd doet op de openbare weg gaat het vanzelf steeds beter en word het inderdaad een soort van tweede natuur.
hard op de rem, even een tik op het gaspedaal en terugschakelen. Vind het leuk om te doen en ook enigzins belangrijk.
Een lichte RWD (320i Tracktool) shift-locked behoorlijk snel. In een E36 merk je het al veel minder.
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
mmm
@dennis, wel wa flauw van op het ene forum te lopen zeuren over het andere forum...
verder met hielke eens, toen ik het las, vond ik het toch wel wat betuttelend, maar ja wie ben ik...
en trouwens hielke, url van de daihatsu cuore forum??
verder ben ik van mening dat na "bedprestaties" het de "rijdersprestaties" een van de topics zijn waarin mannen het meest overdrijven
and on that bombshell...
@dennis, wel wa flauw van op het ene forum te lopen zeuren over het andere forum...
verder met hielke eens, toen ik het las, vond ik het toch wel wat betuttelend, maar ja wie ben ik...
en trouwens hielke, url van de daihatsu cuore forum??
verder ben ik van mening dat na "bedprestaties" het de "rijdersprestaties" een van de topics zijn waarin mannen het meest overdrijven
and on that bombshell...

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Beetje flauw inderdaad 
Ik heb ook moeite met heel and toe ... waar ligt dit aan?
[img:462:407]http://www.wholehorsetrim.com/Migrated%20HeelPOWB.JPG[/img]

Ik heb ook moeite met heel and toe ... waar ligt dit aan?
[img:462:407]http://www.wholehorsetrim.com/Migrated%20HeelPOWB.JPG[/img]
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
@ Kris
ik loop niet te zeuren, ik post gewoon onzin wat ergens anders verteld wordt. Wordt volgens mij overal gedaan, als jij daar moeite mee hebt PM je me maar...
Waar het op neer komt is dat ik me erg vergist heb daar, natuurlijk op uitzonderingen na.
Kijk ook maar eens in het "warmrijden" topic, maar daar ga ik maar wijselijk over zwijgen voor er nog andere ricers naar hier komen en zeuren over 18" velgen die te klein zijn...
Mijn irritatiegraad begint weer te stijgen, laat D-F op zijn minst in zijn serieuze (soms dan toch
) waarde...
Ik merk al dat ik beter niets had gereply'ed daar, de essentie van de zaak wordt verdraait en de feiten gemanipuleerd...
ik loop niet te zeuren, ik post gewoon onzin wat ergens anders verteld wordt. Wordt volgens mij overal gedaan, als jij daar moeite mee hebt PM je me maar...
Waar het op neer komt is dat ik me erg vergist heb daar, natuurlijk op uitzonderingen na.
Kijk ook maar eens in het "warmrijden" topic, maar daar ga ik maar wijselijk over zwijgen voor er nog andere ricers naar hier komen en zeuren over 18" velgen die te klein zijn...
Mijn irritatiegraad begint weer te stijgen, laat D-F op zijn minst in zijn serieuze (soms dan toch

Ik merk al dat ik beter niets had gereply'ed daar, de essentie van de zaak wordt verdraait en de feiten gemanipuleerd...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Snap je punt Kris, maar Dennis noemt niet het forum met naam en toenaam, netzo min als de posters daar.kris schreef:mmm
@dennis, wel wa flauw van op het ene forum te lopen zeuren over het andere forum...
verder met hielke eens, toen ik het las, vond ik het toch wel wat betuttelend, maar ja wie ben ik...
en trouwens hielke, url van de daihatsu cuore forum??
verder ben ik van mening dat na "bedprestaties" het de "rijdersprestaties" een van de topics zijn waarin mannen het meest overdrijven
and on that bombshell...
Persoonlijk heb ik geen flauw idee over welk forum het gaat ? Boeit me verder ook niet zo. Zolang forum overschreidende rellen niet niet van toepassing zijn.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
anyway, om heel dit circus te doen stoppen heb ik mijn verstand gebruikt en tegen mijn testosteron gezegd dat het zijn bek moet houden

I'am with Loe, ik ben het gekibbel hennig beu over dingen die verkeerd geïnterpreteerd worden.(Waar ik natuurlijk zelf ook schuld aan heb)
In ieder geval gebied de beleefdheid het mij om me te excuseren tegenover mensen die ik eventueel beledigd zou hebben.
Ik verdedig mijn standpunten soms iets te hardnekkig
In ieder geval blijf ik bij mijn standpunt dat Heel-toe NIET johnny is maar de levensduur van je wagen bevordert en vooral bij een nat en glad wegdek gewoon veiliger is.
Dan, nilz sorry voor het AN maar om eerlijk te zijn kan ik op geen andere manier zinnen formuleren. Dit heeft totaal niets te maken met uit de hoogte te doen oid.
Ik ga nu iig een toer doen met de S54 machine, SMG in S5, DSC af, BMW hifi soundsystem op vol-max, 50-cent vs justin door de speakers met mijn plastic tuned e60 M5 wannabe versnellingspook incl neonlampkes maar wel vol heel-toe'end...
Bovendien blèèèrt de M3 harder als een civic en is het chick magnet gehalte hoger dan een CLK cabrio. De lijn tussen tuner en racer is dus dunner als we denken ?
Dus maw alles (hopelijk) terug pijs en vree en help die kerel nu eens hoe dat hij moet heel-toe'en
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Dennis Schroyen schreef:
Ik ga nu iig een toer doen met de S54 machine, SMG in S5, DSC af, BMW hifi soundsystem op vol-max, 50-cent vs justin door de speakers met mijn plastic tuned e60 M5 wannabe versnellingspook incl neonlampkes maar wel vol heel-toe'end...
Bovendien blèèèrt de M3 harder als een civic en is het chick magnet gehalte hoger dan een CLK cabrio. De lijn tussen tuner en racer is dus dunner als we denken ?
Dus maw alles (hopelijk) terug pijs en vree en help die kerel nu eens hoe dat hij moet heel-toe'en
HAHAHAHAHHHA Ouwe rijstert die je er bent

- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)